Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fremtind er et imøtekommende selskap med konkurransedyktige priser. Etter svært mange skadefrie år har jeg siste par år hatt vannlekkasje på hytte og to påfølgende uhell med bil, herav ett pga. hærverk. Da straffer selskapet hardt. Hærverket hevdet selskapet var to ulike skader. Jeg fikk dermed dobbel egenandel og dobbelt bonustap, og jeg opplevde å ikke bli trodd. I tillegg økte de prisen på alle mine forsikringer (hus, hytte, innbo, biler ++) med inntil 50%! Jeg var med andre ord nå blitt klassifisert som en "ikke ønsket kunde". Selve saksbehandlingen var veldig lemfeldig. Måtte oppsøke saksbehandler og krangle gjennom alle erstatninger, og i tre tilfeller betalte de ut for lite erstatning/holdt tilbake penger som de i ettertid (etter purring) korrigerte. Jeg fikk aldri beskjed i form av en avregning, de bare overførte en sum uten varsel. Har allerede flyttet ut en del av mine forsikringer. Så snart saksbehandlingen er avsluttet så forlater jeg dette selskapet permanent. Ikke la deg friste av lave priser, finn deg et seriøst selskap!
Alle bør ha forsikring. Det er vel anvendte penger. Min erfaring er bare positiv etter et langt liv med forsikringer av forskjellig slag.
Opplevde at saksbehandler ikke hadde satt seg inn i saken før hun sendte vedtaket. I min forklaring stod det oppgitt vitne, men det var for henne helt ukjent da jeg ringte å ba om forklaring til vedtaket.
Rask og effektiv behandling av min sak. Meget godt fornøyd :-)!
Er LO organisert, her er vi forsikret med innboforsikring. Vårt foto utstyr prøvde å leke u båt, men ble reddet. Ikke mer å gjøre, men vi fikk noe igjen på innbo forsikring.
Jeg fikk min bil tilbake utforvente kortere tid. Det var ikke noe problem å melde saken, de tok imot meg godt via tlf beskjed. og veiledet meg fint via tlf samtale og sms, email.
Som medlem i en organisasjon så har vi innboforsikring hos Fremtind Forsikring. Uheldig som jeg er, så har det vært vannlekkasje på hybelen, imens jeg var på juleferie i 2 uker. Skaden var såpass stor at gulvet og taket måtte byttes ut, og huseieren krever erstatning på flere titusener kroner for skader jeg ikke har påført. Forsikringen har nå brukt nesten 2 mnd på saken, og konklusjonen er at de ikke vil dekke dette. Under innboforsikringen har vi ansvarsforsikring, men med unntak av skader på ting som er lånt eller leid. Føler meg absolutt lurt og sviktet, og som student nytter det seg ikke med sånne forsikringsselskapet. Håper ingen studenter eller foreldre velger Fremtind Forsikring til barnet sitt når de skal flytte ut for første gang. Sitter kun med dårlige opplevelser.
Eg møtte en som forstod mitt problem, så eg fekk den hjelp eg trenkte.
Meget fornøyd med service og tjeneste dere har levert.
Første gang jeg har hatt bruk for dere, så alt virker kjekt så lang. Takk!
Jeg hadde nylig en forsikringssak som Fremtind valgte å avslå. Jeg ba om en begrunnelse på dette, og da lurte kundebehandler på hvorfor dette var nødvendig, da han allerede hadde avslått saken... Etter at jeg gav tilbakemelding om at dette var for dårlig, kom det omsider et særdeles generisk og lite spesifikt saksmateriale. Dette var forøvrig konkludert på uten at jeg hadde beskrevet et detaljert hendelsesforløp, og var for øvrig det siste jeg høret fra Fremtind.. Jeg skrev et tilsvar hvor jeg saklig viste til at jeg muligens stilte noe svakt, men at dette var en sak hvor det var tvil knyttet til faktisk årsaksforhold. I lignende saker behandlet i forsikringsklagenemda så hadde eksempelvis Tryg valgt å dekke halvparten av verkstedsutgifter for kunde basert på god historikk. Jeg spurte hvordan Fremtind stilte seg til dette, og om dette kunne være aktuelt for dem, da jeg i mitt tilfelle i løpet av 14 år aldri har hatt en eneste sak knyttet til bilforsikringen min. I denne saken snakket vi om en estimert verkstedskostnad på 35.000,- Dette har jeg nå sendt tre purringer på, uten å få et eneste svar. Eneste gangen de våknet til liv var da jeg etterspurte dette på deres offentlige Facebook profil. Da lovte Fremtind å komme tilbake så snart de hadde anledning... Helt seriøst, er dette uten tvil den dårligste kundebehandlingen jeg noen gang har vært borte i. En ting er at vi her er to parter med helt ulikt syn og interesser i saken. Men at Fremtind, ikke gidder å gi et svar en gang synes jeg er eksepsjonelt dårlig. I dag har jeg heldigvis byttet forsikringsselskap, og jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Så hva er lærdommen oppe i det hele? Forsikring er en pris, før og etter skade. Er uhellet først ute er det viktig at forsikringsselskapet er serviceinnstilt og imøtekommende. Her har Fremtind i mitt tilfellet feilet totalt. Fra et eierperspektiv forstår jeg dem, det er det jo et genialt konsept, ivrig på premieinnbetalinger for så å bare gi fullstendig f#%n når det blir snakk om oppgjør. Fokus på "kapital-lette" produkter heter dette så fint hos eier DNB. Fra et kundeperspektiv må jeg bare si at jeg er utrolig skuffet.
DNB delen er fantastisk, har hatt fremtind forsinkring med avtale mot både DNB og Sparebanken. Har du avtaleforhold med DNB så har de rom for skjønn og fleksibilitet. Sparebanken derimot gir ingen rom for fleksibilitet. Eks. Ved forsinket fly tar de kun flytiden fra avgang til landing i henhold. De ser ikke på hele reisetiden fra avgang til ankomst. Så hvis flyet ditt er forsinket i 7t og 55 min og ikke 8, så bryr de seg ikke om hvilken konsekvenser dette får for resten av reisen din. Da villkårene sier 8t. De ser kun på flyselskapets melding (Indisk flyselskap...) på sekundet flyet tok av fra gate til det landet på flyplassen.. Hos sparebanken prøver de bare å komme seg unna ved å henvise til juridiske retningslinjer i en blekke som ingen leser. Heller ingen anbefaling om kryssbruk av forsikring. Eks. blir telefonen din skadet og du ringer reiseforsikring så gir de ikke deg beskjed om at innboforsikringen kunne ha dekket.
Mistet briller på ferie og har gjort alt jeg kan for å finne dem på steder jeg har vært. Optiker og alle jeg snakker med sier at det dekkes av reiseforsikringen. Men hos Fremtind får du ikke dette dekt.
Opptrer ryddig og med vennlighet ved bilskader. Til tider for lang ventetid på telefon
Superenkelt! Enkelt å fylle ut alle opplysninger. Rask respons- og behandlingstid, fikk pengene på konto dagen etter innmeldt skade ☺️
Raskt og effektivt med både saksbehandling og oppgjør. Imponerende service!