Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har hatt en dialog ang innboforsikringen. Lekkasje fra integrert oppvaskmaskin. I kap. 3.4 pkt 1 står det riktignok at forsikringen ikke dekker skade på fastmonterte bygningsdeler, f.eks oppvaskmaskin. Og i kap. 4.1 står det i pkt 4 og 5 at skade etter vanninntrenging pga rør eller tilknyttet utstyr dekkes. Her kunne det vært tilføyet; "gjelder ikke fastmonterte bygningsdeler, f.eks. parkett". En tidligere erfaring med reiseforsikringen ble svært problematisk men løste seg tilslutt.
Takk for innspill, skal ta det med til riktig avdeling!
ble kontaktet av IF som gav en fint tilbud for forsikring som eg har hatt tidligere samt bruk av boligsjekk noe som er meget fristende for meg som en liten påminner for å sjekke helsen til huset da eg har tidligere har hatt, men ved huskjøp hadde stor utfordring i forhold til pris til frende noe som de har klart å senke meget godt i forhold til den gang. ble omsiders at eg ble værende i frende denne gang da de hadde lengre reise forsikring og at eg har sparebanken sør som gir tilgang til forsikringen på en app så poeng om app men har eg ikke sjekket den opp eller at det kom opp med å søke frende app så om det er snakk om tilgangen gjennom sparebanken sør så er det nok en femstjerner uten erfaring av andre forsikrings app utenom å komme til forsikringene gjennom sparebanken sør app som er lett tilgjengelig har enda ikke kommet for noen skader så har ikke fått den erfaringen ved frende enda er så mye å sette seg inn i hva slags priser, dekninger og egenandeler som betyr noe eller ikke betyr noe da det handler mest når ting skjer og kanskje aldri skjer som ved bruk av alarmselskap med eller uten vekter siden eg hare har latt den gå og sjekker opp i det når en får tilbud og mot tilbud og viser til at ved oppringning får en bedre priser noe som for meg gir meg uro om eg har valgt riktig eller burde revurdere hva slags forsikring eg bør se etter da det er jo en del flere og de alle har side fordeler og ulemper eller goder som en kan trenge eller er overflødig/utilgjengeligheter langt unna som en ikke alltid er oversiktlig over. da om en er uheldig så kommer en for uhell i del a som har dyre gebyr og billig for b for så bytte for billig a og dyr b og så skjer del b som er max uflaks står fint med loyalitet og rabatter over tid, men som virker skremmende når den gradevis øker med noen kroner over tid som virker normalt samt måtte bytte bil som muligens forandret bonusen til en får et annet tilbud for andre gang som virker gunstig med noen forandringer i de ulike gebyrene/dekningene lenge siden reist men har noe som kan reise bort et par måneder som gjør de ekstra deknings tiden litt bedre og utgjør to over visumet får se videre hvordan det utvikler seg
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Per! Vi tar gjerne en gjennomgang med deg hvis det er noe du lurer på.
Her var det INGEN hjelp å få når det var meldt inn en liten skade, har vert kunde i hele mitt voksne liv og aldri hatt en skade, når eg var uheldig og kom borti min egen bil med en atv så var det ingen hjelp å få.... skade taksert til ca 20.000 .
Kjedelig at oppgjøret ikke sto til forventningene. Slike skader er vanligvis dekket på kasko.
Peronalet som er ansatt i selskapet gir god kundeservice, og det er enkelt å få hjelp når ulykken er ute.
Veldig hyggelig at du tok deg tid til å sende oss en tilbakemelding, Ulv! Takk!
Min erfaring med selskapet tidligere har vært bra, men ved skade på bil i begynnelse av april, så skuffet de stort. Virker som om de er lite orientert om markedspriser. Fikk en særdeles lav erstatningssum ved kondemnering. Etter klage muntlig så fikk jeg beskjed om å sende inn eksempler på tilsvarende biler tilsalgs på Finn. No. Sendte inn tre eksempler. Skjedde ingenting. Virker som om takstmann var totalt handlingslammet. Ringte på nytt til skadeavdeling for å klage min nød. De skulle legge inn en melding til takstmann. Fikk så tilbud om en litt høyere sum. Fremdeles godt under den summen som skal til for å kjøpe en tilsvarende bil i dagens marked. Nå har det passert en måned siden bilen ble skadet. Godtar summen for å bli ferdig med saken, men er langt fra fornøyd. Trodde meningen med forsikring var at man skulle kunne kjøpe seg igjen en tilsvarende bil i tilsvarende stand for den summen man blir tilbudt, men jeg tok tydeligvis feil. Begynner min søken etter et nytt selskap når oppgjøret er kommet på konto.
Leit å høre at du ikke var fornøyd med erstatningen. Vi forventer jo, som deg, at takstmenn vi samarbeider med, og våre egne, skal være oppdatert også på markedspriser. Hvilke vurderinger som er gjort i saken din kjenner jeg ikke til, men om du sender oss en klage, ser vi på saken på nytt.
Enkelt og greit. Positive ansatte.Helt greit skadeoppgjør.
Glad for å høre at du er fornøyd hos oss. Vi skal stå på for å løfte kundeopplevelsen din enda et hakk.
God behandling, har ikke noe negativt å tilføye. Kunne gjerne hatt lavere forsikring på bil
Fint å høre at du er fornøyd. Ta gjerne kontakt hvis du vil vi skal ta en gjennomgang og se om det er noe å spare på avtalen din.
Hei. Frende er forferdelig på å gi tilbakemeldinger på e- post man sender til de. Har ikkje opplevd det fra noen levrbandører før.....ever. Mvh ahk
Uff, det var ikke kjekt å høre. Vi har hatt stor pågang i det siste, men det er ingen unnskyldning. Sånn skal det ikke være.
Fikk veldig god hjelp da jeg ikke fikk bagasjen min etter flyrot i Europa i høst, likeledes da jeg måtte avlyse en reise på grunn av sykdom
Takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Godt å høre at du har fått hjelpen du forventer når du har vært uheldig med reisen din.
Raskt svar og respons! Hurtig oppgjør ved skade! Takk!
Akkurat sånn det skal være! Veldig glade for å få så god tilbakemelding fra deg, Ebba. Takk!
Har ikke noen negativt å si om Frende så langt,syntes det blir dyrt etter hvert men det blir jo alt.
Hei Kjell, takk for fin tilbakemelding! Vi kan gjerne ta en gjennomgang av avtalen din sammen med deg, for å se om det er noe å spare eller rabatter å hente.
God hjelp fra De ansatte i Frende. Rask behandling og greie oppgjør når man trenger hjelp. Er et selskap som gjør sit ytterste for kundene. Har kun hatt gode opplevelser ved henvendelse både på telefon og på Mail.
Takk for veldig hyggelig tilbakemelding, Leif! Glad for å høre at vi lever opp til forventningene dine. Slik det burde være!
Betalt for mye, ikke mulig å få betalt tilbake. Greit finner et annet selskap
Hei, håper du tar kontakt med oss så vi kan finne ut om det har skjedd en feil og du kan få en god forklaring på dette.
Hvorfor beteler jeg forsikring som etter dere reklamer betyr gyldig for hele verden, når det stemmer ikke, Da bør dere skriver gyldig unntatt disse land...... Ønsker å avlutte min medlemskap i Frende og forteller mine venner om å gjøre det samme Hva som er bra ? Ingenting Hva som kan bli bedre ? Være ærlig med kundene
Hei Ivan, det er utenriksdepartementets reiseråd som avgjør om forsikringen er gyldig i et land eller ikke. Hvis de fraråder reise til et land, er det dessverre ingen norske reiseforsikringer som gjelder.
Feilinformerer kunder i akutte situasjoner. Når en ringer inn og frende ringer veihjelp pga sier du bare må betale egenandel men belaster deg meg 3777,- i ettertid
Hei Linn, hvis du mener vi har gjort en feil i saken din, ser vi gjerne på den på nytt.
Er ny kunde hos Frende. Så langt har Frende fulgt meg opp på en veldig fin måte. Priser på forsikringen er svært konkurransedyktige. Lett og kommunisere med og raske til og respondere.
Så hyggelig å høre, Thor! Velkommen til oss! Vi skal være like lette å ha med å gjøre hvis uhellet er ute også.