Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
God service. Raske på tilbakemeldinger. God hjelp ved trafikkuhell som punktering og veihjelp.
Glad for å høre at du er fornøyd! Takk!
Ingen verdsettelse av langt skadefritt kundeforhold. Mye svade og tåkeprat fra såkaldt kundeservice. Best i test på kundeservice...stemmer ikke!!
Det er klart vi verdsetter deg som kunde, Mona, men vi har likevel en forsikringsavtale oss i mellom, som vi forholder oss til om en skade skjer, og som avgjør hva som er dekket. Ta gjerne kontakt med oss om du vil ha en bedre forklaring.
Pga av akutt skade kunne jeg ikke ta flyet hjem den aktuelle dagen, jeg kom meg til legevakten fikk undersøkt skaden og fikk medisin, tok med meg også en rapport som jeg betalte en autorisert tolk i Norge til å tolke, men de ga meg ikke erstatning da de mente jeg skulle ha ringt forsikringselskapet der og da. Noen ganger når man skader seg så er enkelte ting siste man tenker på og uansett hvor mange ganger jeg fortalte hun på tlf det så ville hun ikke forstå det. I stedet behandlet hun meg som en svindler til tross for at jeg hadde all dokumentasjon. Første samtalen begynte med "jaha" når jeg ringte inn og fortalte om skaden. Jeg fortatle henne hva jeg syntes om det og hun så ikke til å bry seg.
Så leit å høre om skaden din, Alan! Ellers er vanskelig å sette seg inn i saken din her, uten å ha innsyn i detaljene. Men vi synes selvfølgelig ikke det er greit at du følte deg som en svindler i kontakt med oss! Ta direkte kontakt med skadeavdelingen, eller bruk klageskjemaet på hjemmesiden vår, hvis du vil vi skal se på saken din på nytt.
Frende var helt fantastisk, til kjøp av ny bil. I dag har det Frende sine meninger som koliderer med kunde. Forsikring har normalt ca 2/3 uker frist på betaling. Frende har svart ja til Bilforhandler, fire mnd etter att bil er levert sender Frende faktura som skal betales i oktober. Var bil forsikret ved levering ? er bil forsikret i dag ? Oktober blir det 5 mnd. Frende er ikke enig med kunde detaljer i forsikringen.
Hei Knut, dette høres forvirrende ut. Skjønner at du gjerne vil ha klarhet i dette. Vi skal gjøre det vi kan for å hjelpe om du tar kontakt med kundesenteret.
Veldig fornøyd med frende. Har hus og barn forsikret her.
Så hyggelig tilbakemelding, Audun! Takk!
Selge min bil og kjøpe elbil. En kjøper ba om info om km stand da jeg hadde skade på min bil (ble påkjørt). Han har ventet og ventet og ventet og ventet og ventet. Jeg har ringt Frende (Fiende) minst 10 ganger den siste uken - og hver gang blir jeg satt videre til Sparebanken sitt kundesenter (skjønner jo at Frende er kjøpt opp av dem). Der har jeg valgt tastevalg for eksisterende kunde og blir satt videre til en saksbehandlere.... ....SOM ALDRI TAR DEN J#%@A TELEFONEN!!! Jeg har sittet i kø i alt mellom 10 til nesten 25 minutter.... og aldri fått svar. De fører jo logg; dersom de ikke tror meg - sjekk LOGGEN. Idag ringte jeg igjen... kjøper satt og ventet HJEMME HOS MEG, med pengene klare... og jeg valgte tastevalg for NYE kunder. Ja, jeg vet at det ikke er rett tastevalg og ber om unnskyldning for å lyve til dem - men jeg var desperat; kjøperen ga meg siste frist. Surprise surprise: jeg kom til en saksbehandler! Jeg spurte vedkommende om det er slik at sparebankens algoritmer prioriterer nye kunder fremfor gamle, med bakgrunn i at jeg desperat har forsøkt å få tak i noen som kan gi meg km stand ved skaden jeg hadde på min bil + tilbud på forsikring på min nye bil, som er elbil (og siden frende.no ikke gir meg noe tilbud online for en elbil, men ber meg kontakte kundesenteret for å få tilbud - noe jeg ønsket, siden jeg har vært fornøyd med Frende - faktisk). Han svarte at det kjente han ikke til, men han skulle ta dette opp med ledergruppen, som hadde møte senere i dag. Han skulle videre sende meg infoen jeg trengte + tilbud på ny forsikring av min Tesla. Han bekreftet min email og sjekket at jeg sto som eier av bilen jeg skulle ha info for, slik at han hadde all info. Alt i alt; han var svært hyggelig og imøtekommende og skulle rydde opp. Jeg så endelig lyset i enden av tunnelen. Status for meg, kl. 22.28, onsdag 21.Juli er som følger: - Jeg har IKKE fått mail med km stand info - Jeg har ikke fått tilbud om forsikring på min Tesla KJØPEREN HAR NÅ TRUKKET SEG FRA KJØPET. Vi var enige om en pris på 108,000kr for bilen. Han tror nå at jeg bare bløffet og har jukset med km stand eller noe, siden jeg ikke har gitt ham infoen han har bedt om I OVER EN UKE. Kjøperen er elektriker og skulle bruke bilen fra og med denne helgen. Jeg skulle bruke disse 108,000 som EK for min elbil - som jeg MÅ HENTE SENEST FREDAG - ellers vil selger kreve erstatning fra meg for tapet hun har hatt. Pardon my french: men, FY F%#N SÅ DÅRLIG KUNDESERVICEN DERES ER BLITT ETTER AT Sparebanken tok over. Ønsker de å miste alle kundene? Da er de på god vei. De får ha meg unnskyldt for å bruke usivilisert språk, men jeg er veldig frustrert akkurat nå. OG NOE J#%@&G FORBANNET. STYR UNNA!!!
Hei Asim, så kjipt at du ikke har fått hjelpen du trengte! Det er banken din som er kundesenter for deg som er kunde der, også på forsikring, skadene håndteres hos oss. Send gjerne en e-post til [email protected] eller direkte til banken om opplevelsen din. Slik skal det jo ikke være. Hilsen Heidi i Frende
Frende er topp bare god erfaringg ved alle mine skadeoppgjør
Vi er veldig opptatt av å gi deg et riktig skadeoppgjør, så vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. Takk!
Svarer fort , hurtig oppgjør ved skade og hyggelige priser. Jeg har vært kunde i snart 10 år og slik det ser ut nå, så fortsetter jeg samarbeidet med Frende.
Tusen takk for at du tok deg tid til å sende en så hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Vi skal stå på for at du skal være fornøyd også i fremtiden.
De finner på gebyrer underveis. Gebyr for fakturering, termingebyr osv. som ikke Nå fant de på at de skulle oppjusterte prisen med tilbakevirkende (!) kraft!
Dette høres rart ut! Anbefaler å snakke med kundesenteret vårt, for å få forklaring på hva som kan ha skjedd.
Ukomplisert, raske og imøtekommende ved skadeoppgjør etc.
Takk for hyggelig tilbakemelding, Per!
Kommer ikke til å skifte forsikringsselskap, veldig fornøyd med Frende !
Herlig! Hyggelig at du tok deg tid til å sende oss en tilbakemelding!
Har hatt en utmerket dialog med min assurandør på sals og service siden. Skadesiden er jeg derimot ikke imponert av. Ble møtt med lite forståelse på en naturskade og en takstmann som ikke fikk med seg hele bildet. Skal selvfølgelig dekke skaden selv, men måten det ble gjort på liker jeg dårlig.
Hei Bjørn, håper du melder fra til oss direkte om du opplever at takstmannen ikke får med seg hele bildet. Det kan vi følge opp!
Hold dere unna når det skjer noe, Jobber de kun aktivt for å ikke betale noe.
Synd at du ikke er fornøyd, men jeg kan forsikre deg om at den påstanden at ikke stemmer. Vi forholder oss til forsikringsavtalen og vilkårene der når en skade oppstår.
Jeg skulle reise til mexico og bestilte reisen 1 mnd før corona startet, men mexico ble rødt som gjorde til at jeg ikke fikk til å reise, da fikk jeg høre av Frende forsikring at de ikke ville gi tilbake noe ettersom jeg kunne få tilbudt en en reisekupong som varte i 1 år, dette ville jeg selvsagt ikke ha ettersom jeg ikke visste hvor lenge Covid-19 ville vare! De forklarte meg at hvis vi takket nei til kupong fra KLM så kunne heller ikke de gi meg noe. De forklarer at de har norges beste reiseforsikring, for min del er jeg helt uenig, spesielt ettersom min samboer har gjensidige og var i samme situasjon men han fikk tilbake pengene 14 dager etter han snakket med sitt forsikringsselskap.
Hei Renate, så kjipt at Mexico-turen røk på grunn av pandemien! Det er helt rett at reiseforsikringen er ment å dekke kostnader du ikke har krav på å få dekket fra andre. Det stemmer også at du ikke både kunne få voucher og erstatning (dobbelt opp). Hvis du ikke har fått erstatning fra KLM, synes jeg du synes du skal ta kontakt med oss igjen.
Ryddig.Hyggelig.Ordner opp.Rask tilbakemelding på hendvendelser.Fornuftig pris på forsikring.
Takk for fin tilbakemelding, Jan!
Skrev en langt hendelsesforløp og forklarte hva som skjedde. Var uheldig med at bilen begynte å trille, jeg fikk kontroll etter en stund men da var skaden skjedd en liten merke etter at døren traff motpartens bil. En fille sak som hadde ikke mer enn levert inn skademelding så kom svaret, virket ikke som min forklaring ble tatt til følge. Virket som her har vi en gjenganger vi gir han skylden uten å forklare noe. Svakt i et selskap som er blitt for høy påå seg selv av all posetiv tilbakemeld.
Hei, skjønner at du gjerne skulle hatt dekning for skaden! Men at vi er raske i tilbakemeldingen pleier ikke å bli oppfattet som negativt. Ta gjerne kontakt med oss om du vil vi skal forklare noe utover informasjonen du allerede har fått.