Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Etter å ha blitt påkjørt bakfra, og da uten skyld, tegnet jeg leiebilforsikring da dette ikke gjaldt selv om jeg var uskyldig i hendelse. Så blir jeg påkjørt på nytt 1 år senere og blir gjort oppmerksom på at jeg IKKE har leiebil. Etter påtrykk fra meg innser Frende at det har jeg allikevel og retter opp dette i mail med referansenummer. Etter å ha benyttet leiebil får jeg så regning fra bilutleiefirma med melding om at Frende avviser at jeg har leiebil. "Det er begrensa hvor dritt det kan gå" Frende må jammen skjerpe seg, også med å forklare seg overfor meg gjennom prosessen. Skulle nesten tro det var jeg som jobbet i forsikringsbransjen og ikke motsatt. Kommunikasjonen mellom skadeavdeling og kundesenter hos Frende er kun på datanivå og mangler enhver evne til å tenke selv, derav veldig dårlig kundeservice.
Så kjipt med forvirringen rundt leiebildekningen din, sånn skal det jo ikke være. Alle kan gjøre feil, og dette burde vi løst på et øyeblikk! Håper alt er i orden nå, hvis du ikke er trygg på det, dobbeltsjekker vi gjerne for deg.
Jeg byttet til dette selskapet for ca 1 år siden. Byttet fordi vi tok en gjennomgang med en hyggelig selger, og prisene totalt ble meget mer gunstige. Så skal det sies at året har vært utrolig kjipt. Både en båtskade og en liten sak på hytta. Jeg som aldri før har hatt noe veldig med forsikring å gjøre. Fikk også en skade på bryggen. Må si at dem løste alt ekstremt fint. Bryggen fikk jeg ikke, og her savnet jeg et tydelig svar på hvorfor, men møtte trolig en kundebehandler som ikke helt hadde dagen, men i begge de andre sakene så var de utrolig flinke til å informere og forklare. Samtidig som prisene er gode så er dem meget hyggelige. Kan til tross for brygge-casen ikke la være å gi dem 5 stjerne og god reklame. Jens Erik
Hei Jens Erik, tusen takk for fyldig og konstruktiv tilbakemelding! Det setter vi pris på. Ta gjerne kontakt med oss igjen, om du trenger bedre forklaring om brygge-saken.
rask tilbakemelding, gode priser, saklig behandling
Takk for veldig hyggelig tilbakemelding, Oddmund! Det setter vi pris på!
Litt dyre i sine forsikringer etter det jeg har hørt fra andre som har byttet fra Frende til feks. Storbrand
Hei Dag, prisene varierer nok avhengig av hva du vil forsikre. Vi er verken billigst eller dyrest, men stabile i pris.
Har brukt forsikringen 2 ganger og oppgjøret har gått raskt med pengene på konto 2 -"3 dagar er skaden. Frende setter ikke opp forsikringen mye hvert år i motsetning til mange selskap som skrur prisen opp etter et par år som kunde.
Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding, Svein! Du har helt rett i at vi ikke har lokkepriser som øker etter første året. Tvert imot har belønner vi trofaste kunder med automatisk rabatt etter tre år som kunde, lojalitetsbonus kaller vi det.
Meget bra men for dyrt veldig bra på skadeoppjør.Dette grunnen til at jeg vill bytte . Det er for dyrt.
Hei Arne, Ta gjerne kontakt med oss om du vil vi skal se over avtalen din sammen med deg. Og ha i mente at etter tre år som kunde får du lojalitetsbonus, da får du automatisk rabatt på alle skadeforsikringene dine. Hilsen Heidi
Gir ikke utbetaling for ting de lover i forsikringsbeskrivelsen. Sender deg heller videre til flyselskap eller andre tredjeparter og ber de betale. Så du ender opp med å betale for noe du ikke får hjelp av når du faktisk trenger det. Dette har skjedd meg 3 ganger med min reiseforsikring hos frende når det gjaldt mistet baggasje, kansellert hjemreise og stjålne eiendeler på tur.
Hei Elise, reiseforsikringen dekker tap og utlegg du ikke har krav på å få dekket hos andre, det er likt hos alle selskaper.
De er veldig snille på telefon, men når det kommer til skadeoppgjør de nekter å svare ordentlig. Jeg skrev mail til dem, fikk ikke svar heller. Jeg vet ikke hvem tar min saken pga de bruker å signere: Mvh Frende
Du kan snakke med alle skadebehandlerne våre om saken din, det er bare å ta kontakt og ha skadenummeret klart. Hilsen Heidi i Frende
Bilen var og må være forsikret på den som bilen er registrert på. Det dere gjør er ulovlig og veldig feil. Min samboer er ikke deleier på bilen engang, så prøv å få den til å sitte. Hvis dere sender et eneste inkasso varsel til ligger dere veldig dårlig an. Prøv dere
Hei Geir, ser ikke helt at anonyme trusler her løser saken din? Ta gjerne kontakt med oss direkte. Vi forholder oss til avtalen vi har med forsikringstaker, og følger opp denne.
Hvordan de kan være best i test er en gåte. Fikk en større vannskade på huset, prøvde å ringe dem men fikk bare beskjed om å melde skaden på nett. Ingen hjelp å få der i gården. Fikk heldigvis tak i skadebegrense-firma som tok seg av det hele, men frende har vært fullstendig utilgjengelig hele veien. Svarer ikke på telefon eller mail, og påstår at oversvømt leilighet var fullt beboelig. Så snart vi er ferdig med denne saken bytter vi selskap. Aldri mere frende!
Hei Berit, denne saken vil vi gjerne se nærmere på. Vi er ikke kjent for å være utilgjengelige eller vanskelige i oppgjør. Send oss gjerne en tilbakemelding her: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Ulykkesforsikring min koster 9000kr i året. Min samboer betaler for uføreforsikring og ulykkesforsikring som koster henne 1500kr i året.
Hei, vi ser gjerne på dekningen din, og sammenligner med det samboeren din betaler for. Ofte er det forskjell på det du kan få gjennom kollektive avtaler på jobb, og hva du kjøper privat. Det er bare å ta kontakt, så undersøker vi for deg.
Har egentlig hatt et greit forhold til frende hele veien, men savner kanskje at de kunne tatt kontakt for eventuelle tilbud om andre forsikringer
Vi kontakter deg gjerne, William. Send oss en e-post på tilbud@frende, så kan vi gå igjennom forsikringsbehovet ditt sammen.
Prøver på alle mulige måter å unngå å gjøre opp en skade, svært lite behjelpelig
Ikke kjekt å høre at du opplever oss slik - det stemmer dårlig med kåringen av skadeoppgjøret i Frende som Norges beste. Håper du benytter sjansen til å melde fra direkte til oss, slik at vi kan se på saken din, og forbedre det som bedres kan.
En annen bil trillet førerløs på min mur Storebrand tar ansvaret . Frende krever at jeg godtar kontant oppgjør på med tilsvarende lav takst 10625,- . Har fått taks på reparasjon på 22000,- med forbehold siden det er en natursteinsmur. Hvordan kan Frende forlange kontantoppgjør da det ikke er de som skal betale regningen? Ikke mer frende på meg og jeg tar kontakt med advokat på mandag
Hei Frode, leit å høre at du ikke har fått god nok forklaring fra oss. Jeg foreslår at du tar kontakt med saksbehandleren din for en ny gjennomgang, eller bruker klageskjemaet på hjemmesiden vår, så ser vi på saken din.
Hittil ikke hatt behov for å benytte forsikringene så foreløpig erfaring er kun prisnivå.
Ekspeditt, imøtekommenhet, tilgjengelighet, troverdig
Det var stikkord vi skal stå på for å leve opp til videre. Takk, Kari!