⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Frende Forsikring
3.7
888 verifiserte omtaler

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.7
Bra
888 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#7
Bra
Frende Forsikring er rangert
#7 av 21 skadeforsikringer
53%
Middels
53% anbefaler Frende Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 888 omtaler om Frende Forsikring

FILTRER OMTALER
324
146
79
79
260
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

MYE styr for å få hjelp og dårlig oppgjør. Saksbehandler ikke ok!!

Omtale av  Joey

Ikke hatt skade de siste 19 årene, men fikk vannskade på kjøkkenet! Ikke hyggelig å forholde seg til en skadebehandler som bruker alle mulig måter og triks for å ikke måtte utbetale penger!! Ville ikke dekke tapt utleieinntekt som var med i avtale, og når det ble oppdaget følgeskader var plutselig ikke det dekket, fikk ikke bet for egeninnsats + + +

Svar fra Frende Forsikring
07.12.2020 08:33

Hei Joey, håper du tar denne tilbakemeldingen også direkte med oss, så vi kan se på hva som har skjedd i saken din.

OK selskap

Omtale av  Einar

Godt selskap men de prioriterer kunder lengst sør ettersom jeg forstår

Svar fra Frende Forsikring
26.11.2020 11:26

Hei, takk for tilbakemeldingen. Det stemmer at vi har flest distributører fra Helgeland og sørover, ja.

helt ok

Omtale av  Willy D

ok kundecervice men mangler bekreftelse på betalt faktura på mine sider

Svar fra Frende Forsikring
23.11.2020 08:26

Hei Willy, takk for nyttig tilbakemelding! Det skal jeg spille inn til dem som jobber med forbedringer i nettbutikken.

Elendig reiseforsikring

Omtale av  Erlend

Bare problemer med reiseforsikringen. Problemer ved legebesøk i Brasil og ingen erstatning ved tap av gjenstander.

Svar fra Frende Forsikring
23.11.2020 08:26

Synd at du ikke er fornøyd hos oss, Erlend. Dekker ikke vi det du har meldt inn, er det neppe andre som dekker det heller. Jeg vet ikke hva du mener med tap, om du har mistet noe, eller om det er blitt stjålet? Tyveri er dekket. Følg gjerne opp med skadeavdelingen om det er noe du vil vi skal se på rundt legebesøket og oppfølging fra alarmsentralen.

Det er veldig dyrt.

Omtale av  Sussan

Veldig dyrt. Jeg hadde den forsikringa i 8 år. hvert år ble dyrere mellom 30% eller 40% dyrere.

Svar fra Frende Forsikring
10.11.2020 09:35

Hei, vi tar gjerne en kikk på avtalen din, om du trenger en god forklaring. Vi har hatt svært stabile priser i denne perioden. De første årene du nevner gikk prisen på bil ned, ikke opp. Har du hatt mange skader selv, så kan det være årsaken til oppgang i pris, men ikke slike satser hvert år. Det skjer ikke over en så lang periode.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Stjålet tlf

Omtale av  Torgunn E

Raskt og effektivt oppgjør, fin saksbehandler, veldig fornøyd!!

Svar fra Frende Forsikring
03.11.2020 08:54

Så hyggelig å høre. Akkurat slik det skal være.

Forsikring

Omtale av  Thomas

Har bare podiet å si om selskapet Ok priser og hyggerlige innsats.

Svar fra Frende Forsikring
03.11.2020 08:52

Takk for herlig tilbakemelding, Thomas!

Alltfor dyr på gebyr,og andre ting.

Omtale av  Carl A. L

Er eit godt selskap som blir kåre for best reisefors.og dei har bra dekning for da meste,men litt for dyre.

Svar fra Frende Forsikring
30.10.2020 09:12

Gode nyheter, vi har halvert purregebyret! Men vil likevel anbefale å betale innen fristen ;) Hyggelig at du ellers er fornøyd.

den mest elendige kundebehandlingen og oppgjør

Omtale av  Dodraugen

har/hadde utvidet husforsikring. fikk skade på bad så tok kontakt med selskapet for å finne ut av hva det kunne være. takstmann kom og antok at det var fukt. Frende ga klarsignal til å starte tiltak. takstmann og håndverkere kom og rev 2 vegger for å komme til for å sjekke. ble da avdekket at det ikke var fukt som var problemet. platene bare bulte ut litt og gulvbelegget likedan. ingen brudd i silikon så badet var i utgangspunktet tett i følge takstmann. de stoppet da jobben noe som vi skjønner fullt og helt. dagen etterpå fikk vi beskjed om at saken var avsluttet hos Frende da de ikke dekket denne skaden. og det var da helvete startet. for å få avdekket skaden ble badet ribbet inn til benet, inkl taklampa. vi sto da uten mulighet til å vaske oss og ikke minst gå på do! og beskjeden fra Frende var at all oppbygging måtte vi stå for selv. vi var skjønt enig i at det som ikke var revet av vegger og ikke skåret opp i gulv kunne vi dekke selv, men hva med det som forsikringsselskapet og takstmann rev ned? prøvde hele neste dag å få tak i noen på frende. 2 tok tlf og skulle gi beskjed til saksbehandler som skulle ringe tilbake så fort hun var tilbake fra lunsj. nr 3 la også igjen beskjed som hun antagelig leste når hun så på skjermen da hun da plutselig hadde hjemmekontor. ingenting hørte vi fra henne, bortsett fra en mail der det sto i korte trekk at de hadde avsluttet saken. før denne mailen var kommet fram til oss så var deres sentralbord/kontor stengt både for dagen og helgen! yes!! uten bad og ikke minst do på 2 voksne og 3 tenåringsjenter! men hva gjør vel det for det var hvertfall ikke Frendes problem! tok kontakt over helgen både på mail og tlf,men lite forståelse å få. gjentok i nesten hver mail at vi har full forståelse for at forsikringen ikke dekker oppussing av et bad som ikke er skadet slik som først antatt, men badet var jo totalt "ødelagt" og var ikke mulig å bruke. Frende påstår hardnakket at de har gitt klar beskjed om at riving er på eget ansvar og at om skaden ikke er slik først antatt så må forsikringstaker ta resten av bekostningen selv. dette står ikke i noen av mailene vi har fått og finner det heller ikke i forsikringspapirene på huset. har etterspurt dette i flere mail, men virker som de unnlater å svare på dette. tok for sikkerhetsskyld kontakt med 4-5 andre selskaper og spurte hvordan de gikk frem når tingene ikke ble som først antatt. INGEN var så lite forståelsesfull som Frende i allefall. kan og tilføye at på andre siden veggen av skadestedet er det en bod med sponplatevegger. hadde vi visst at vi måtte ta resten av bekostningen selv hadde vi sagt at de fikk gå gjennom der og fram til skadestedet da en sponplate er mye billigere å erstatte enn 2 vegger og et helt gulv på badet. som et plaster på såret fikk vi på mandags kveld et tilbud om at takstmann kunne ordne slik at de kunne sette inn kabinett, do og vask! da måtte jeg for alvor spørre om dette var en seriøs mail! vi kan jo ikke bruke et bad som ikke er godkjent og hvor membran er brutt?? å jada, det var det. i ny mail skriver saksbehandler at det er huseiers eget ansvar å forhindre en skade fra å oppstå og/eller forhindre at den utvikler seg.....var vel derfor vi tok kontakt i utgangspunktet! videre står det at manglende tiltak vil være skjerpende i en eventuell ny erstatningssak...kan love på tro å ære at en ny sak gjennom Frende forsikring kommer ALDRI til å skje for vår del! videre kommunikasjon blir heretter å gå gjennom vår advokat da dette er helt horribelt! mulig jeg har ordlagt meg litt på kryss og tvers her, men jeg er så sint, frustrert, forbanna, fortvila og ikke minst do-trengende!!! det eneste positive med frende per i dag er jo at de er rimelig i pris.....skjønner nå hvorfor.....

Svar fra Frende Forsikring
30.10.2020 09:10

Hei, skjønner at du har behov for å å dele opplevelsen din, håper du tar dialogen med oss direkte for å få oppfølging på saken din. Vi finner deg ikke på dette navnet i systemene våre.

Kundeservice

Omtale av  Bjørn

Rask behandling av skadesaker og raskt oppgjør, lett å få kontakt, svarer raskt på henvendelser og grei pris

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2020 08:32

Takk for herlig tilbakemelding!

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

God pris, vanskelig på utbetaling

Omtale av  Simon

Fikk ikke penger fra forsikringen da sykkelen min ble stjålet. Sykkelen var låst med stor og dyr lås. Fikk ingenting.

Svar fra Frende Forsikring
21.10.2020 08:32

Hei Simon, så leit å høre at sykkelen din ble stjålet! Om du får utbetaling eller ikke er avhenger av hvilken forsikring du har. Vi anbefaler at du kjøper verdigjenstandsforsikring for å forsikre sykkelen din, hvis den er verdt mer enn 10.000 kroner. Den dekker alle typer skader og sykkeltyveri og gjelder over hele verden. Sykkel kan også være dekket på innbo- eller reiseforsikringen, avhengig av hvor den blir stjålet.

Super service, rask behandling og god oppfølging

Omtale av  Beate H

Hyggelige kundebehandlere som er løsningsorientert med god serviceinstilling. Enkel å få tak i, uansett om det er trivielle spørsmål eller oppgjør etter skade. Vi har opplevd gode prosesser ved de skadeoppgjør vi har hatt, både som privatkunde og bedriftskunde. Uoppfordret oppfølging fra saksbehandler er ekstra pluss. Konkurransedyktige priser.

Svar fra Frende Forsikring
20.10.2020 13:57

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på!

Rot med betaling

Omtale av  Robert D

Berre tull med betaling, og lite med info og oppfølging av selskapet. Dette kunne endt veldig galt for min del. Det dårligste selskapet jeg har vært borti.

Oppgjør

Omtale av  John A. L

Måtte ut med stor differanse på vannskade på badet.

Forferdelig behandlingstid

Omtale av  Lars B

Nå har det gått over 3 måneder, og oppgjøret for skade på huset har ikke kommet

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ikke fornøyd

Omtale av  Sara

Vi har hatt mange forskjellige forsikringer, men disse er vi ikke fornøyde med. Person som behandlet saken vår når vi byttet til dem var frekk/nedlatende når vi snakket med henne, virker rett og slett ikke fornøyd i jobben sin. Vi måtte fylle inn helseskjemaene flere ganger fordi dem ikke trodde på oss. Så nå velger vi heller å bytte.

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2020 13:39

Ikke noe kjekt å høre at du har opplevd oss på denne måten. Vi kan gjerne følge opp internt hvis du gir oss mulighet til å se på saken direkte. Her kan det være litt å lære!

Frende Forsikring

Har tilegnet profilen
Frende Forsikring deltar på Bytt.no

Frende Forsikring har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Frende Forsikring besvarer omtaler

Frende Forsikring har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Frende Forsikring ønsker tilbakemeldinger

Frende Forsikring benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR