Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Får ikke svar på gjentatte henvendelser om oppgjør. Den andre part har fått sitt oppgjør for lengst, da hun har annet selskap.
Hei, beklager at du har måttet vente, Siri. Jeg kan dessverre ikke sjekke hva som er årsaken til det herfra.
Uforutsigbar kundebehandling - forsikringsselskapets økonomi ivaretas først og fremst. Mye tidkrevende småpirk og uthaling av tid fra saksbehandler (trolig av hensyn til selskapets likviditet). Dårlig begrunnet og urimelig avslag. Det blir klagesak av dette!!!
Hei Egil, vi er eid av solide sparebanker og brannkasser og har ingen problemer med likviditeten, det ville uansett ikke vært et hensyn vi tok i skadebehandlingen. Vi er opptatt av at oppgjøret skal være korrekt, og spør om dokumentasjon når det er nødvendig. Du er velkommen til å klage om du er uenig med oss.
Jeg har reiseforsikring, hytte m/ innbo. Den 1/8 økte prisen 25%. Ringte og spurte hva årsaken var. Kundebehandler skyldte på prisvekst og at jeg hadde belastet reiseforsikring med utgifter. Det stemmer at vi ikke fikk en koffert ved ankomst Granka + en gang legehjelp. Men trodde jo ikke at dette skulle medføre 3500 i reiseforsikring for 2 personer. Nå bytter vi selskap.
Det lønner seg ikke å være ærlig. Vinduet vårt i balkongdøra sprakk en soldag for 2 år siden. Jeg var ærlig om når skaden skjedde og dermed ingen forsikring. Burde selvfølgelig løyet. Hans
Så kjedelig at ruta knuste, håper det var en enkel sak å fikse. Det lønner seg alltid å være ærlig, forsikringssvindel er straffbart. Forsikringsselskapene kan likevel ikke gi deg utbetaling fra fellesskapet for noe som ikke er dekket. Da blir forsikringen dyrere for alle.
Har blitt litt dyrere i det siste så vurdere å bytte
Hei Petter, vi tar gjerne en gjennomgang av avtalen din sammen med deg. Så sikrer vi at du har riktig forsikring og riktig pris.
Ubrukelig på kundebehandling. Behandling av skade på bil tok nøyaktig 1 måned.
Frekk kundebehandling og utrolig dårlig service i skadesak.skade blusset opp igjen..
Etter mange års kundeforhold opplever jeg at Frende ignorerer kunde. I januar 2020 søker jeg forsikring på hus nr2. Dette er ikke en fritidsbolig. Frende behandler det som det innledningsvis. Jeg får beskjed etter å ha oversendt teknisk rapport at det vil ta 3 dager å få svar. Vel, dette var 31/1-2020. Etter gjentatte purringer, juni..... august osv skjer dette på nytt???? Takket være selger av huset, var huset forsikret frem til i juni d.å i et annet selskap Frende kan ikke skylde på Covid-19. Frende mister meg som kunde!!!
Hei, vi ser gjerne på hva som kan ha skjedd i saken om du kontakter oss med navn eller avtalenummer.
Hos Frende har vi altid fått den hjelpen vi trenger og hatt ukompliserte oppgjør. Har hatt skader på katter og på bil der skadeoppgjøret har gått smertefritt. Hadde nettopp en gjennomgang av forsikringene hos flere selskaper, men ingen har kommet så lavt som Frende. Og Frende har bra vilkår også.
Hei Jan, tusen takk for fin tilbakemelding! Vi blir alltid glade når fornøyde kunder tar seg tid til det!
Jeg vurderte å bytte til Frende Reiseforsikring, men etter noen mailer er det klart at jeg ikke bytter. De svarer ikke alltid på mailer, og gir i blant dårlige svar (dvs. ikke svar på det jeg faktisk spør om).
Hei, jeg vet ikke hvem hos oss du har vært i kontakt med, men vi pleier jo absolutt å svare på henvendelser. Leit å høre at du opplevde oss annerledes!
Fikk vite at forsikringa va i orden på bilen og alt va betalt, så får æ vite fra de fra trafikksentralen eller ka de hete. At de va faen ikke ordna!!! Så æ har kjørt 1 uke uten forsikring som betyr at hvis æ hadde kræsja eller blitt kræsja med hadde æ ikke hatt noe igjen idag! Takk til den jævla hæstkuken av mann som skulle hjelp mæ liksom. Du kunne ødelagt all økonomien for mæ
Dette er en beklagelig feil som selvsagt ikke skal skje! Ta kontakt med oss direkte, så kan vi følge opp internt også.
Forferdelig at man må skifte selskap fordi Frende har funnet ut at en BMW skal prises utover det normale. Ingen andre selskaper har funnet ut dette! Forklaring får man heller ikke.
Hei, hvert selskap setter sine tariffer blant annet ut fra skadehistorikk, motorstørrelse, om du bor i tettbygd strøk, biltype og alder, alder på sjåfør, bonus og andre parametre, derfor kan det variere fra selskap til selskap.
ellers bra..menn fikk sjokk då e vart satt på 0p bonus på bilen...sjokkerende, kjørt skadefri i alle år..huff.
Hei Svein, bonus blir overført fra tidligere selskap. Sjekk gjerne at vi har fått riktige opplysninger fra dem!
Dyktige, hjelpsomme og profesjonelle! Fikk meget god og rask hjelp når jeg trengte det.
Takk for strålende tilbakemelding, Lars! Det setter vi stor pris på!
Bra når det er skade.ordner opp. Men når det er tannskade kunne det vært bedre.
Trenger bedre kundeservice, selgeren lover mer enn de dekker.