Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk i utgangspunktet bra pris og hadde en fin personlig kontakt. Men, uten varsel økte de mnd's prisen med flere hundre kroner og var veldig avvisende. Dette, uten å ha brukt forsikringen til noe!
Hei Marianne, takk for tilbakemelding. Ta gjerne kontakt med oss om du vil vi skal se på avtalen din.
Er forsikret mot råte og stokkmaur. Når dette oppstår, uten at jeg har hatt forutsetninger for å oppdage det, da det er skjult, sier Frende at det er mitt ansvar og at forsikringen ikke gjelder. Hva skal da være poenget med råte- og stokkmaur forsikring?
Hei igjen, Reidun, leit å høre om maur og råte hos deg. Denne saken er nok behandlet hos Norsk Hussopp Forsikring om dette, det er de som leverer denne tjenesten til norske forsikringsselskap.
Etter at det ble oppdaget lekkasje mellom pipe og tak og skaden ble meldt, måtte jeg purre opp flere ganger, enda jeg gav beskjed at jeg ikke kunne følge med skaden da jeg jobber i Singapore. Kun deler av skaden utbedret, skjønner ikke hvordan Frende kan være kåret til beste forsikringsselskap flere år på rad, er de andre dårligere enn dette, eller var jeg bare uheldig med forsikringsagenten i Frende? Skrev inn klage som heller aldri ble besvart.
Hei Atle, vi svarer alltid på henvendelser, så her må det ha skjedd en feil. Kan du kontakte oss på [email protected], så kan vi se på saken.
Ekstremt vanskelig ved oppgjør, usedvanlig dårlig og arrogant kildebehandling. Her er det bare å styre unna!
Når man mottar slike prisøkninger på forsikring så lurer man på om det er rein svindel. Jeg har ikke mulighet til å ta ut slik pris økning på mine kunder!
Hei Jørn, vi har stort sett stabile priser hos oss, men hvis du eller markedet har hatt mange skader, fører det dessverre til prissoppgang også hos oss.
En av de beste forsikringsselskapene jeg har vært borti. Rask og enkel å få tak i, uansett hva det skulle være.
Herlig, Mathias! Det liker vi å høre. Takk for fin melding!
I forbindelse med covid-19 ble ferietur kansellert. Hotellet ville ikke refundere. Ca ett døgn etter at saken ble opprettet hos Frende var saken løst og pengene på konto. Superbra!
Sånn skal det være! Tusen takk for at du tok deg tid til å sende oss en hyggelig tilbakemelding.
Alt startet bra med en personlig og svært hyggelig kundebehandler og god oppfølging. Kort tid etter signering av forsikringene ble denne kundebehandleren sykemeldt, og etter nesten 1 år har jeg ikke fått ny. I denne perioden har det vært vanskelig og nesten umulig å få noe informasjon, tilbud om nye forsikringer eller lignende. Kommunikasjon er totalt fraværende. Siden en skal ha personlig kundebehandler er det ikke noe kundesenter å ringe til. Siden kundebehandleren er sykemeldt får en ikke svar på telefon eller epost, noe som blir veldig frustrerende om en for eksempel skal ha forsikring til ny bil, eller endre en forsikring. Skadesak på reiseforsikring har blitt en endeløs epost tråd som har pågått i flere uker. Har aldri i mitt liv møtt så mye skepsis, utfordringer og mistenkeliggjøring i en forsikringssak. Føler en kald rygg og lite villighet til å avslutte saken. Det er når du har en skadesak at du virkelig skjønner hvilken filosofi et forsikringsselskap har, og om det er kunden eller selskapet først. Det blir definitivt ikke Frende en gang til, om ikke denne saken blir avsluttet snarlig med en beklagelse.
Det er klart vi har et kundesenter å ringe inn til! Det er i tillegg flere ganger kåret til Norges beste. Det høres ut som du har hatt kundeforhold hos en av våre agenter, og jeg foreslår at du sender oss en e-post på [email protected] om denne håndteringen.
Må gjennom en hel masse papirer for å fornye forsikring, regning kommer fortløpende
Det høres rart ut? Vanligvis går det helt av seg selv. Hadde du mange endringer?
Virker bra på innsalg, men er svært lite samarbeidsvillig ved oppgjør. Trenerer saker og krever unødig mye dokumentasjon. Tungvint å navigere i oppfølgingssystemet
Hei, veldig mange saker hos er løst på et par minutter over telefonen. Større og mer komplekse saker krever mer dokumentasjon. Leit hvis du opplever det som tungvint, men det er viktig for at oppgjøret skal bli riktig.
Klagde pr klageskjema på opplysninger om pris og feile opplysninger i forbindelse med kjøp og overgang til Frende. Alt var sååå bra for å få oss på kroken og bli kunde. Men ingen forståelse for min klage over å føle meg lurt over års-summen. Har ikke hatt skade og heller ingen utbetaling fra dem. Nei, det var dårlig kundebehandling.
Hei Harald, vi retter raskt og med glede opp i salgsfeil hos oss. Beklager om du fikk en annen totalpris enn du ventet deg, og håper du fikk god forklaring på hvorfor.
Tosidig behandling fra kundeservice. Noen er helt Ok. Mens andre utviser mangel på innsikt og lekker sensitiv informasjon til tredjepart. Anbefales ikke.
Hei, om du har opplevd dette hos oss, beklager vi. Sånn skal det ikke være. Jeg håper du har gitt oss direkte beskjed, så vi kan følge opp.
Syns Frende er bra på hurtig respons men dyre. De sier også at det er raskt å bygge opp prosentandel der, men jeg har fremdeles etter 2 år startsbonusen min på 40%.
Hei Caroline, ta kontakt med oss og sjekk hvorfor, da vel? Hvis vi har gjort en feil retter vi selvfølgelig opp i det.
Betaler for forsikring hver mnd, og det er det. Har heldigvis ikke vært ut for noe så langt iallefall. 😁
Er veldig fornøyd med Frende men ønsker nå tilbud på en totalforsikring som gjelder biler, båt og hus.
Det kan vi hjelpe deg med! :) Ring oss gjerne på 55153600.
Greit, men begynner å bli dyrt. Derfor ønsker jeg et seriøst tilbud.
Hei Reidar, ta gjerne kontakt for en gjennomgang av avtalen din hos oss.