Storebrand Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ble forespeilet personlig rådgiver før jeg byttet, men et år etterpå da jeg trengte kontakte vedkommende var det umulig å få tak i han. I tillegg øker de prisen hvert år.
Runden vedrørende gjennomgang av forsikringstilbudet var ryddig og ordentlig utført av forsikringsagenten. Det ble noen ekstra emails for å sikre at alle opplysninger og eventualiteter var helt korrekte, men det er OK for begge parter. Jeg synes Storebrand har vilkår og betingelser som er en tanke mer dekkende enn mange andre selskap, og jeg synes også at de er godt forklart og redegjort for. Det samme gjelder ved årsfornyelse, der man mottar en detaljert oversikt over endringer i betingelser og dekningsgrad. Det samme gjelder forklaringer når det gjelder beløpsendringer, som jo i de fleste tilfeller går oppover. Storebrand er nok ikke det aller billigste selskapet når det gjelder total forsikringssum, men de har da utkonkurrert både If, Gjensidige og Fremtind (og jeg var fornøyd med å være kunde hos disse også), så helt hakkendes galt kan det ikke være. Har fått tilbud fra andre som har vært en god slant billigere også, men som regel er det da en lavere dekningsgrad hist og pist som gjør at jeg fremdeles beholder Storebrand. Å være grundig når man leser forsikringsvilkår er man bare nødt til. Det er dødsens kjedelig, men en absolutt nødvendighet. Så vil jeg jo anta at Storebrand virkelig lever opp til å være et seriøst selskap hvis den dagen kommer at man får bruk for disse forsikringene. Jeg kan ikke forstå at en så stor aktør ønsker å tape ansikt på slike ting - så fremt begge parter er redelige. Ergo forblir jeg kunde her inntil videre i hvertfall. Har villa, innbo og to biler forsikret p.t.
Jeg har dessverre måtte bruke forsikring ved uhell på bilen og motorsykkelen. Alt vedrørende skadeoppgjør fra Storebrand har gått smertefritt. Har også husforsikring men aldri hatt behov for den. Ulempen er at premien øker mye mer enn prisveksten ellers i samfunnet. Men det er ikke typisk for Storebrand. Så man må bytte frem og tilbake innimellom..
Pris er ikke alt, men her får man i både pose og sekk. Bare gode erfaringer med Storebrand.
Svært stor årlig prisøkning på premie. Vanskelig å finne troverdig forklaring på den årlige økningen konstateres etter å ha kontaktet dem på epost og telefon.
Vanskelig å komme i kontakt med kundesenteret, og om du er så heldig å få kontakt oppleves de arrogante, og med beskjed om at du blir kontaktet tilbake. Liten, eller ingen oppfølging. Fraskriver seg alt ansvar. Styr unna!!
Kjøpte ny bil og havnet 150,- billigere ut hos et annet forsikringsselskap og lurte på om de kunne matche tilbudet. Det kunne de ikke. Så takk for meg. Nå vil jeg bare vekk derfra og flytte resten av forsikringene mine.
Jeg anbefaler virkelig alle om å holde seg langt unna dette selskapet, saksbehandling tok flere måneder, de dekket ikke tapet av stjålet verdisak under reiseforsikring.
Alt for dyrt! Sammenlignet med andre selskap så koster de fort for mye!
Meldte skade 4.juli 2022. Venter fortsatt på at noen skal ta tak i denne saken. Skaden skjedde på kveldstid - derfor ble det SOS Veihjelp som hjalp oss. De skrev ut en leiebil slik at vi kom oss hjem. Vi fikk ingen info rundt dette og dagen etter kontaktet jeg Storebrand for info om den lånebilen og det hele. De sa at dette var ikke deres sak. Jeg kontaktet SOS veihjelp og de sa det var Storebrand sin sak, men at jeg normalt kunne ha leiebilen i 11 uker. Etter noen dager kom det telefon fra Hertz som spurte hvor lenge jeg skulle ha bilen. De informerte også om at regningen til nå var 15000 kr. Jeg ble sjokkert og leverte den sporenstraks tilbake. Så fikk jeg melding fra Storebrand om at skadesaken var klar og jeg kunne finne verksted. Gjorde det og de utbedret skaden. Men noen dager etter fikk jeg telefon fra takstmann som sa at de ikke dekket skaden. Dette protesterte jeg på og nå har de hatt den liggende siden juli uten å ta noen avgjørelse. Jeg har purret tre ganger - det hjelper ikke. Orker ikke dette lenger nå. Har vært kunde i Storebrand i ti år.
Meldte inn skade (Dyreforsikring) har enda etter en uke ikke mottatt svar. Saksbehandler har heller ikke svart på min henvendelse om forventet behandlingstid. Selskapet burde hatt direkteoppgjør med veterinær.
ikke noe kundebehandling,arogant person,tenkte og utvide mine bilforsikringer,men nå bytter jeg
Utrolig lang behandlingstid. 8 måneder og gjentatte purringer. Feilaktig avslag på skadesak. Styr unna. Flinke å ta imot penger, men trenger man hjelp er det bare å glemme.
Storebrand gjør alt de kan for å spare mest mulig, og de bryr seg ikke om utfallet til kunden ikke strekker til.
Vær så snill aldri velg denne verste forsikringsselskapet. De er verst med alt, kontakt, tid, behandling, service. De gjør absolutt alt for å ikke utbetal det du har rett på. Man må mase å mase i flere år. Og det hjelper heller ikke.
Venter fortsatt på svar fra mange uker tilbake...spørsmål om hvor lang behandlingstid jeg kan forvente er heller ikke besvart....