⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Chilimobil
3.8
799 verifiserte omtaler

Chilimobil omtaler og erfaringer

Ingen trend

Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.8
Bra
799 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#4
Bra
Chilimobil er rangert
#4 av 13 mobiloperatører
56%
Middels
56% anbefaler Chilimobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 799 omtaler om Chilimobil

FILTRER OMTALER
356
72
57
73
241
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Chilimobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fri Data

Omtale av  Vegar

*Dette gjelder etter 1000GB grensen ble fjernet, prisen steg til 499.- og deling til egne enheter var lov. Brukte 250GB på 2 uker og fikk følgende melding "Vi kan dessverre ikke lengre tilby deg fri data-abonnementet.. [..] .. bruken av abonnementet anses ikke lenger å være personlig hvis kundens forbruk er unormalt, herunder hvis kundens forbruk av data vurderes å vesentlig overstige tilsvarende kunders gjennomsnittsforbruk." Ble deretter øyeblikket satt ned til 25GB uten forvarsel og nettfarten ble så begrenset at den var tilnærmet ubrukelig. Jeg tok øyeblikkelig kontakt med kundeservice på telefon og forklarte situasjonen, men ble bare bedt om å sende avdelingslederen en e-post slik at han kunne se på saken da hun ikke hadde rettigheter til å gjøre noe. Jeg sendte så en nogenlunde lang e-post til kundeservice hvor jeg forklarte nøyaktig hva de forskjellige GB'ene hadde gått til og spurte hvorfor de fjernet 1000GB grensen hvis de ikke skal forholde seg til det. Avdelingslederen pekte bare tilbake til vilkårene og kunne ikke gi meg noe bedre svar. Utrolig dårlig av Chilimobil å ikke holde det de lover. Ingen advarsel eller forsvarsel. Er ingen måte å sammenligne seg selv med gjennomsnittet.

Jeg var fornøyd inntil de bestemte seg å skru opp pris

Omtale av  Grolls

400 kr per mnd var perfekt men jeg vil ikke betale 500 lapp for det :)

Ubegrenset nett???

Omtale av  Lasse

Bruker du 5 gb på en dag blir nettet stengt og du må låse opp nye 3 gb med å sende en sms. Hver gang dette skjer må man også skru telefonen av og på. Problemet er at jeg aldri får i nærheten av 3 gb når jeg skal låse opp mer. Bruker bare noen hundre mb og så blir det stengt igjen... Om jeg skal se en film eller fotballkamp etter brukte 5 gb må jeg derfor avbryte for å låse opp mer nett minst en gang i timen... De kan enten gi meg de 3 de faktisk lover bort, eller så bytter jeg til en mer seriøs operatør.

Lokketilbud

Omtale av  Robert

Chilimobil var bra i starten med fri data. Nå må du sende melding for hver 3gb du bruker, pluss restarte telefonen din for å aktivere Internett igjen. Kundeservice er ikke et tema en gang.

Fungerer bra, men har satt opp prisen fra januar og tilbyr ikke tvilling sim vurderer derfor å bytte

Omtale av  Frode

Samme dekning som Telia men har satt opp prisen fra januar 2019 og tilbyr ikke tvilling sim vurderer derfor å bytte leverandør.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fungerer som lovet

Omtale av  Eric T

Anbefales, men ikke når de skrur opp prisen med 100 kr. Og dette har jeg ikke fått info om fra chili. Så det er noe de vil tape kunder

Feilpriset og dårlig dekning

Omtale av  Pia

Bestilte fri data til 399/ mnd, og får regning på over 600 Kr mnd. De fakturerer spesialnummer med 5 siffer til full pris, til tross for at man ringer 915 foran. Her får man ikke bare et negativt inntrykk med tanke på pris, men det er også svært vanskelig å logge inn på nettsidene deres. Jeg har slitt med dette lenge, og kundeservice proklamerte at jeg hadde plass nummer 164 i køen.. I tillegg var dekningen så dårlig i forhold til Telenors nett at det ble ulogisk. Nå går jeg tilbake til Talkmore, og gleder meg til å kunne følge med på forbruket på en super app, møte hyggelig og tilgjengelig kundeservice, ha lave, forutsigbare priser og god dekning.

Elendig kundeservice, kverrulerende og forkastelig arrogant

Omtale av  Thomas

Etter 1 år uten særlige problemer og ekstremt generøs bruk av mobilt data, har de bestemt seg for å stenge abonnementet klokken 23.00 på en lørdag slik at jeg ikke får brukt mobilen gjennom helgen. Hendelsen forekom etter bruk av ca 80 gb ila. en uke. Et forbruk som jeg anser som høyt, men særdeles nødvendig ettersom jeg har perioder med jobb-reise, hvor behovet for data er høyt. Det er flere grunner til at jeg syntes at handlingen deres er totalt forkastelig. 1. Det er null tillit og kommunikasjon fra selskapet. Jeg fikk en påminnelse om at jeg måtte sende en melding for å få mer data (som en slags kontrollfunksjon) en funksjon som ikke fungerer overhode, da jeg ikke fikk noen data ved besvarelse. Ettersom de tilbyr såpass mye GB anser jeg et bruk under eller omkring 10% ila. små perioder for å være en bagatell som særdeles lett kunne ha vært løst ved å ta en telefon til forbruker. Istedenfor blir det gjort antagelser og etter det jeg mener, ulovlig stopp av abonnementet. 2. Frekk og arrogant oppførsel fra kundeveileder. Veileder viste ingen forståelse av at de har gjort en feil eller villighet til å lytte på hva kunden sier. Det virket som at de heller antok at de hadde rettigheter utenfor hjemmel. 3. Ingen måte å kontakte kundeservice utenfor helg, samtidig som stenging ble foretatt. 4. Enorm brudd på tillit. Jeg gjør som regel ikke mye ut av meg dersom misforståelser forekommer, men å drive etter egen bok med antagelser uten å undersøke hvilken forbruker/kunde man har med å gjøre, er totalt useriøst. Hendelsen er såpass grov at jeg valgte å endre abonnementet umiddelbart

Negativt at Chilli fri data 1000 gb til kr 399,- forsvinner i 2019, da dette er ett glimrende tilbud

Omtale av  Svein

Er godt fornøyd med Chilli fri data, det er synd at noe så bra blir ødelagt med kunstig begrensing i data forbruk pr dag på 5 GB, og en prisøkning fra 399 til 499 pr mnd. Hvis dette overstiges, må en "ladde" abonnementet via sms med 3 gb, forøvrig uten påløp av ekstra kostnader. Dette kan en gjøre så mange ganger en ønsker. Så opplegget er vel egentlig å gjøre det litt vanskeligere å bruke abonnementet så fleksibelt som noen kunder ønsker. Siden dette var for godt til å være sant, må en vel erkjenne at dette har vært en innsalgsperiode, og at tiden nå er kommet til å høste. De satser på at abonnentene blir med videre, og noen vil nok sikkert gjøre det, eller gå ned på en lavere datapakke (25 GB) til gammel pris, 399.

Grei pris, treeeeegt 4g

Omtale av  Gerhard

Grei pakke for pengene men om de ikke fikser 4G snart så bytter jeg.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Svært bra

Omtale av  Torunn

Alt har fungert utmerket. Har like god dekning som min mann som har annet abonnement. Har hatt en direkte samtale med chilli mobil og fikk utfyllende svar på mitt spørsmål

Dårlig Dekning!

Omtale av  Magnus F

Hjelper ikke med mye data når dekningen er dårlig..

Veldig fornøyd

Omtale av  Kristian

Første måned fikk jeg beskjed om at internetthastigheten hadde blitt redusert, ringte inn til kundeservice og hadde en hyggelig samtale med en av deres operatører. Problemet ble fikset raskt og jeg kunne igjen bruke mobildata uten problemer. Du får VELDIG mye for pengene og du slipper å bry deg spesielt om unødvendige dyre priser på ekstra datapakker. Fungerte også utmerket i England og rakk aldri å bruke opp den inkluderte dataen.

Bruker du i over 100 GB i måneden ber de deg roe ned bruken, selv om dette bare er 10% av kvoten.

Omtale av  Stian L

De har ved flere anledninger truet med å omgjøre abonnementet mitt til et kjempdyrt abonnement med bare 12 GB per måned. Dette har de gjort fordi de mener at bruken er mistenkelig og at bruken ikke er mulig ved kun å bruke på mobil. Dvs at data er blitt brukt ved å dele nett med andre enheter, noe som er et brudd med chili mobil sine vilkår for abonnementet. Problemet er at jeg aldri har delt nett med andre enheter. Likevel er blitt nødt til å bruke mye tid på påståelig kundebehandlere som både muntlig og skriftlig sier at jeg lyver, dog på en arrogant, nedlatende og, med mangel på et bedre ord, høflig måte. Det fremstår som åpenbart at de ikke ønsker kunder som faktisk har et høyt forbruk av data. Jeg har aldri nærmet meg grensen på 1 000 GB, men har et månedlig forbruk mellom 200 og 600 GB. Jeg har valgt dette abonnementet fordi jeg ikke ønsket å benytte meg av WiFi-nettverk som ofte ikke er helt sikre. De reklamerer for at vi som forbrukere skal slippe å tenke på data lenger. Dette samsvarer ikke helt med praksis, da jeg må forholde meg til det ovenfor. Når det er sagt tilbyr de ser beste abonnementet for de som har et stort forbruk. Men prisen for abonnementet Fri Data har en skjult kostnad, nemlig tiden og frustrasjonen som går med i kommunikasjonen med Chilimobil kundeservice.

Meget fornøyd

Omtale av  Sven E

Har hatt chilimobil i mange år aldri noe å klage på

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ingen purring på faktura, tregt 4G

Omtale av  Kristoffer O

Søppelabbonement, ingen purring på faktura, tregt 4g, ikke eksisterende kundeservice, skikkelig søppelfirma

Chilimobil

Har tilegnet profilen
Chilimobil deltar på Bytt.no

Chilimobil har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Chilimobil besvarer omtaler

Chilimobil har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Chilimobil henter ikke inn tilbakemeldinger

Chilimobil benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR