⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
ice
3.4
4 009 verifiserte omtaler

ice omtaler og erfaringer

Nøytral trend

ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
4 009 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#9
Dårlig
ice er rangert
#9 av 13 mobiloperatører
50%
Middels
50% anbefaler ice
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 4 009 omtaler om ice

FILTRER OMTALER
1 434
524
340
418
1 293
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med ice?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Oppsigelsestid med portering

Omtale av  Ivar

Sier du opp abonnementet ditt i god tid før måneden er omme, blir porteringstiden avgjørende om hvorvidt du må betale en hel ny måned. Som for oss gled porteringstiden inn med 2 dager i neste måned og en hel ny måned måtte betales. Det hevder ice.net de er i sin fulle rett til å gjøre. God kundeservice ikke sant?

Svar fra ice
21.07.2017 11:34

Hei, Ivar Jeg ønsker gjerne å se nærmere på saken din. Det er veldig dumt dersom du føler at kundeservicen du mottok av oss, ikke var til nytte for å løse problemene du nevner. Dersom du sender en e-post til "[email protected]" slik at vi kan se hva vi kunne gjort annerledes i saken din. Ber deg oppgi følgende informasjon: - Telefonnummer - Mobiltype - Fullt navn Håper virkelig at du tar kontakt, slik at vi kan lære av denne saken. Ser at du har byttet selskap, men vit at du alltid er velkommen tilbake til oss på et senere tidspunkt. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Elendig dekning, angrer meg på at jeg valgte Ice.net

Omtale av  Mari

Dårlig dekning på internett, ubrukelig! Har ringt Ice flere ganger, men det hjalp svært lite!

Dekning og tjeneste i USA

Omtale av  Håkon

Jeg og 2 andre i familien min har ikke noen tjeneste i USA. Det har virket helt fint i EU og EØS. Mobilen prøver å søke etter en mobiltjeneste hele tiden, men finner ingen. Abonnementet det er snakk om er Mobil 2GB.

Svar fra ice
21.07.2017 11:34

Hei, Håkon Når du er i USA må du endre på innstillingene på SIM-kortet ditt. Gjør følgende: Gå inn på Innstillinger - Telefon - SIM programmer - internat.Roaming - Modus - Manuell - Roamingnett Viktig at du aktiverer "Roamingnett" når du er i utlandet. Når du kommer tilbake til Norge, må du endre tilbake til "Hjemmenett" for å få tilbake dekningen i Norge. Da kan det være mulig dere befinner dere i ett område som er uten dekning. Men har dere forflyttet dere til ett nytt land må dere legge inn innstillingen på nytt. Så forsikre deg om at dere endrer til Roamingnettet igjen. Står dere koblet på roamingnettet nå, kan du skru telefonen helt av og på igjen. Vi jobber hele tiden for å forbedre våre tjenester og vi VET at denne metoden er slitsom. Vi takker for din tilbakemelding og tar med oss dette videre. Om du ønsker at vi tar en ekstra gjennomgang av saken din så kan du sende oss en e-post til "[email protected]" Mvh Carl-Fredrik ice.net

Gode priser og god service

Omtale av  Kjersti

Er stort sett veldig fornøyd med icenet. Prisene er veldig gode, og dekninga er god. Servicen kunne vært lettere tilgjengelig. En chat integrert i nettsiden, og i app gjør kommunikasjon veldig enkelt, og ikke minst mer tilgjengelig.

Svar fra ice
21.07.2017 11:33

Hei, Kjersti Tusen takk for en hyggelig omtale. Vi jobber hele tiden med å bli bedre derfor er din tilbakemelding viktig for oss. Dersom du skulle trenge hjelp i fremtiden er det som alltid bare til å ta kontakt på Facebook eller på telefon 08200. Ønsker deg og din en riktig fin sommer! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Utrolig god kundeservice

Omtale av  Carine

Kundeservicen hos Ice er eksemplasisk. Får alltid svar/hjelp til det jeg lurer på.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Tips til bedre kommunikasjon

Omtale av  Anita R. N

* Chat med kundeservice er bra, da jeg må være tilgjengelig på telefon i arbeidstid. Får også informasjonen skriftlig. * Kundekonsulenter kan bli flinkere til å bekrefte informasjonen som legges inn i systemet deres. Påse at det er riktig bruker, eier, telefonnummer, porteringsdato etc. IKKE TA NOE SOM EN SELVFØLGE! Aller helst skulle jeg lagt informasjon inn i systemet deres selv slik at jeg visste det ble riktig. * Sjekket skjemaet på nett, det var utfyllende, men manglet mulighet for selv å kunne sette porteringdato. OneCall krever at måneden betales i sin helhet. Derfor ønskes porteringsdato siste dag i måneden. Slike vilkår bør det tilrettelegges mer for. * Bekreftelse på e-post med utfyllende informasjon. Bestilte en portering til bedrift. Kontraktsdokumentet som kom på e-post der er et godt eksempel på hvordan det også bør være på bedrift. Denne e-posten bør komme FØR man bekrefter portering slik at man kan sjekke at informasjonen er riktig og i henhold til avtale med kundekonsulent, før man bekrefter noe som helst. Fikk en e-post, men der stod det blant annet ikke hvilket telefonnummer det gjaldt. Vi fikk oppklart det, og det viste seg at tidligere kundekonsulent hadde lagt inn feil telefonnummer. Heldigvis var dette nummeret overført til min jobb, og portering ble stoppet pga. jobben var eier. Hadde det ikke vært for dette hadde vi ikke merket noe til feilen før gammelt sim-kort hadde sluttet å virke. DET hadde vært krise. Basert på feil i porteringen på mitt tlfnr. til jobbens operatør, OG den ene feil-bestillingen her, gjør at jeg stoler mindre på kundekonsulenter, noe som igjen gjør at jeg stiller ekstremt høye krav til konsulentens kommunikasjonsevner. Nå krysser jeg alt jeg har for at det tredje telefonnummeret jeg administrerer blir portert til dere uten problemer. Ha en fortreffelig dag videre.

Svar fra ice
21.07.2017 11:32

Hei, Anita Tusen takk for din tilbakemelding. Vi jobber hele tiden med å forbedre oss, og din tilbakemelding er viktig for oss. Om du ønsker så kan vi ta å dobbelsjekke om alt er i orden med porteringen din. Send oss en e-post til "[email protected]" med telefonnummeret det gjelder så undersøker vi videre. Ønsker deg og dine en riktig god sommer! Mvh Carl-Fredrik ice.net

God hjelp

Omtale av  Magnus

Har ikke hatt ice så lenge men godt fornøyd med hjelpen fra kundeservicen.

Enkelt, rimelig

Omtale av  Ove

Billig, god dekning, bra service. Enkel og oversiktlig app.

Dekning USA

Omtale av  Egil

Er meget misfornøyd med Ice sin dekning her i USA. Var her på jobb i 14 dager, fleste av dagene uten dekning. Tok kontakt, fikk vite at det var noen spesielle innstillinger vi måtte gjøre. Burde fått bedre info om innstillinger og kostnader for USA og Europa ellers.

Svar fra ice
17.07.2017 12:31

Hei, Egil Veldig dumt å høre at du har hatt dårlige opplevelser med oss i USA. Slik skal det selvsagt ikke være når du er på reisefot. Jeg ønsker svært gjerne å se nærmere på saken og gjøre deg fornøyd igjen. Fint om du kan sende en e-post til "[email protected]" hvor du oppgir hvem du er, hvilket telefonnummer du har, hvor/når du opplevde disse problemene og hva du kaller deg her på bytt.no. Håper å høre fra deg. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Bra abonnement

Omtale av  Sigurd H

Er meget fornøyd med ice, det eneste negative med det er at det er litt dårlig dekning der jeg bor.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

God kundeservice!

Omtale av  Abbi S

Det er god kundeservice i ice.net. Jeg er glad for ar de svarer i så god tid hvis det er noe galt.

God service, men mindre god tjeneste!

Omtale av  Janne

Kundeservicen hos ice.net er fantastisk bra! Rask respons og hyggelige kundebehandlere. Det er ikke deres feil at det dessverre har blitt ganske mange irritasjonsmomenter på det året jeg og datteren min har hatt ice.net som leverandør. Bl.a. meldinger som ikke har kommet frem, ikke 4G-dekning før vi selv tok kontakt, og innstillinger som ikke har blitt automatisk endret ved utenlandsreise samt ved hjemkomst. Sistnevnte måtte jeg bruke masse tid med prøving og feiling ift å legge inn ulike koder osv selv. Det vil man jo helst slippe, spesielt på ferie.

Svar fra ice
17.07.2017 11:54

Hei, Janne Tusen takk for din omtale. Det varmer å høre at du er fornøyd med Kundeservicen vår. Veldig dumt å høre at du har hatt dårlige opplevelser med oss i utlandet. Slik skal det selvsagt ikke være når du er på reisefot. Jeg ønsker svært gjerne å se nærmere på saken og gjøre deg fornøyd igjen. Fint om du kan sende en e-post til "[email protected]" hvor du oppgir hvem du er, hvilket telefonnummer du har, hvor/når du opplevde disse problemene og hva du kaller deg her på bytt.no. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Raskt svar på spørsmål om dataroaming i utlandet

Omtale av  Subhan

Billig, og raskt svar fra kundeservice på Facebook.

Svar fra ice
19.07.2017 11:44

Hei, Subhan Tusen takk for en kjempe hyggelig tilbakemelding. Det er godt å høre at du er fornøyd med Kundeservicen på Facebook. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Veldig god kundebehandler.

Omtale av  Jan E

Veldig god dekning og kundebehandler. Veldig fornøyd med dekningen.

Svar fra ice
19.07.2017 11:43

Hei, Jan E Tusen takk for en kjempe hyggelig omtale. Det varmer å høre at du er fornøyd med oss. Dersom du skulle trenge hjelp i fremtiden er det som alltid bare til å ta kontakt på Facebook eller på telefon 08200. Ønsker deg en riktig fin sommer! Mvh Carl-Fredrik ice.net

Elendig dekning

Omtale av  Christian

Hadde ice i en måned. Måtte bytte da dekningen var svært dårlig og forsvant ofte. Fikk heller ikke inn Telianett da ice.net forsvant. Ga bare opp og byttet. Og dette er sentralt området utenfor Oslo. Virker som mye for pengene når det fungerer ,men har man ikke signal er jo det vanskelig.

Svar fra ice
17.07.2017 11:54

Hei, Christian Takk for din tilbakemelding. Vi jobber hele tiden med å utbygge dekningen vår og målet er 80% populasjonsdekning innen 2018. Dersom du ønsker at vi tar en ekstra gjennomgang av saken din så kan du sende oss en e-post på "[email protected]" slik at vi kan undersøke om det kanskje er noen annet som utgjør at du mister dekningen. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Begrenset roaming data hastighet

Omtale av  Julian

Har oppdaget at internett hastigheten er sterk begrenset i roaming med Vodafone RO (Romania). Det spiller ingen rolle hvor jeg befinner meg, hastigheten kommer sjelden over 1Mbps selv om det er 4G+ områder. Har testet med lokalt Vodafone sim kort og på samme sted og har fått «normalt» hastighet, dvs mellom 25-43 Mbps. Det er veldig vanskelig å finne en sted som leverer under 1Mbps selv i Romania med lokalt simkort. Har vært i kontakt med kundeservice og sier at de er kjent med problemet og har ingen forventet rettetid per idag. Det er synd at dere annonserer fri bruk i EU men ikke sier at hastigheten skal være begrenset i roaming. Skal teste om det er et sjelden problem som gjelder bare et land eller er det bare en modalitet for å begrense bruk av datapakke i utlandet.

Svar fra ice
17.07.2017 11:54

Hei, Julian Veldig dumt å høre at du har hatt dårlige opplevelser med oss i utlandet. Slik skal det selvsagt ikke være når du er på reisefot. Jeg ønsker svært gjerne å se nærmere på saken og gjøre deg fornøyd igjen. Fint om du kan sende en e-post til "[email protected]" hvor du oppgir hvem du er, hvilket telefonnummer du har, hvor/når du opplevde disse problemene og hva du kaller deg her på bytt.no. Mvh Carl-Fredrik ice.net

Har tilegnet profilen
ice deltar på Bytt.no

ice har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
ice besvarer omtaler

ice har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
ice ønsker tilbakemeldinger

ice benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR