ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Elendig kundeservice! Jeg har i over en uke nå prøvd å kansellere et mobilabonnement uten å lykkes! Etter å ha ventet tålmodig på svar på mail ringte jeg kundeservice. Jeg ble sendt rundt i "systemet" fra den ene kundebehadleren til den andre. De lata som om de kunne hjelpe meg helt frem til de fant bestillingen min men da kunne de plutselig ikke hjelpe meg med å avbestille likevel. Da var det bare og vente tålmodig på neste behandler... Har sendt minst 4 mail i forkant med 2 dagers mellomrommene uten å få svar på noen av de. I mi bok kalles dette udugelighet og ikke uflaks!
Prisen for abb. er bra hvis du holder deg hjemme. Utenfor Norges grenser kan du bare ringe nødsamtaler. Ringe kundeservice er bortkastet tid. Der kjenner de problemet, men kan ingen ting gjøre. Elendig service og overhode ikke innstilt på å finne løsninger.
Visst noen pønsker på å bli kunde hos Ice så vær så god. Du opplever følgende, NULL kundeservice, og er du så heldig at du får svar sitter det et gjeng med ubrukelig kundebehandlere og vet ingen ting og kan ikke hjelpe. Du risikerer å få inkassokrav /stenging av telefon selv om fakturaen er betalt på forfall. Fordi dem ikke har oversikt over innbetalinger om man tar kontakt og er så kjempeheldig å få svar. Så visst du ber om problemer så bli Ice kunde. Om ikke, ligg laaangt unna.
Hadde Telenor tidligere, inntil vi bestemte oss for å bytte til ice, på grunn av prisen. Først og fremst irriterte jeg meg over at man måtte sette opp telefonen selv. Etter kort tid med ice, oppdaget jeg at mobildataen min blir slukt, går fortere tom enn tidligere. Det er også unødvendig vanskelig å se hvor mange ringeminutter, sms, mms og mobildata man har igjen, da man må inn på ice sine sider for å sjekke dette. Vurderer nå å bytte tilbake til Telenor, eventuelt se på andre operatører som netcom, chess etc. Eneste positive jeg kan si om ice så langt er at det er billig, men kvaliteten er vel kanskje deretter.
Elendig dekning på bredbånd selv om dekningskartet sier at det er helt topp. Ramler helt ut stadig vekk og ellers varierer hastigheten fra brukbar til helt elendig, og ligger mest på elendig. Ved kontakt på mail får man ulike svar etter hvem som svarer, et problem er at det alltid er en ny som svarer på samme problemet. Styr unna Ice.
Ice.net er det verste jeg noen gang har vært borte i! De fortjener ikke en eneste kunde, jeg har aldri vært så misfornøyd med et abonnement før. Appen deres er ubrukelig, går ikke an å få logget seg inn når jeg plutselig ble tilsendt nytt sim-kort. Før når jeg var inne på appen var jo alt helt ubrukelig. Mengden av mobildata man har brukt skal stå i appen, men plutselig står det at jeg har brukt 3569 av mobildata, og senere står det plutselig at jeg har brukt 345 av mobildata. HVORDAN ER DET MULIG? Nettet deres er også helt utrolig tregt, og jeg mister plutselig dekning ofte. Og dette på steder hvor det er helt opplagt at jeg har dekning! Aldri mer ice.net! Kan ikke anbefale ice.net til noen! Kommer til å advare bekjente om dere, slik at dere får så lite kunder som mulig! Verre selskap skal man lete lenge etter.
Kan motta sms og mms, men kan ikke sende MMS og SMS, ice. Net påstår det er en unik feil som de ikke kjenner til. Haha.. Er kundebehandlerne oppfordret til å lyve til sine kunder? Vi har vært dumsnille og ventet på at de skal rette feilen, fått nye simkort 2 ganger. Fortsatt "Jobber" teknisk med saken. Håper de etter 3 uker klarer å løse problemet, eller kanskje de rett og slett må få noe ansatte med kunnskap om mobiltelefoner?
1. Mms: Etter mye søk på internett fant jeg fram til en ulogisk innstilling som endelig gjorde at det gikk an å sende mms. 2. Sms: Umulig å sende sms til en spesifikk person. Vi prøvde begge to å flytte sim-kortene over til andre telefoner (som virket ellers) for å se om det var innstilling på telefon, men det hjalp ikke. 3. Kundeservice: Lang ventetid og de kunne ikke hjelpe. Jeg sa da opp abonnementet og byttet til en annen leverandør hvor alt virket med en gang.
Svarer ikke på kundeservice telefon, råttent firma!
Telefon fungerte ikke - kun nødanrop. Tre telefoner til kundesenter, hver med en ventetid på 1 time. Fikk til svar at det var innstillinger i telefonen og meg det var feil med. To mailer som ikke re besvart. Byttet til Telia, og telefon fungerer perfekt. Billig, men ekstremt dårlig. Anbefales absolutt ikke.
Det er nesten umulig å få svar når en tar kontakt med dette forma. Jeg har aldri i min tid opplevd noe som ligner dette. Jeg er nå pensjonist men har vært egen næringsdrivende siden 1972. Hvis ikke Ice.net får orden på sakene kommer de til å miste de fleste nye kundene.
Jeg har hatt Ice.net siden april i år, og har hatt problemer med brudd helt siden starten. Dekningen har vært grei, men min 4g A1 router kutter kontakten med mast mange ganger per dag. Jeg filmet 22 timer med "timelaps" funksjon, og i løpet av denne tiden kuttet det minst 74 ganger. Problemer hele døgnet, så dette har ikke noe med mange på nettet samtidig. Jeg har kjøpt panelantenne, dette gav bedre signal, men routeren kuttet like ofte. Jeg fikk ny W1 router fra ICE, denne har ikke de samme kuttene, men flere ganger får jeg ikke logget meg på, i det hele tatt. Disse problemene har vart over et døgn av gangen, og eneste måte å logge på da er via kabel. Ice.net har innrømmet at de har disse problemene i Sverige, men i neste mail sa de at det ikke var noe feil med Sverige... Elendig kundeservice med nye folk hver gang, og det ser ikke ut som om de leser tidligere saksgang. De andre med Ice.net på campingplassen i Lennartsfors har de samme problemene. De sier at 3G funket, men etter at 4g kom har det vært bare problemer. Eneste unntaket er en som har den lille mobile routeren.
Dette er ikke bra, dårlig support og umulig på tilgang.
Kundeservice er elendig, tilbudene gjelder ikke hvis ikke du maser. Det mobile bredbåndet de reklamerer sterkt for er helt ubrukelig. Kan egentlig ikke komme på noe positivt å si om dette selskapet.
Feil tilsendte nettdata. All datatilgang faller ut ved utenlandsreise (Sverige). Blir lovet at sms blir sendt for nye innstillinger. Det skjer ikke. Skal logge inn på Ice net side. Får ikke tilsendt riktig innlogg kode om det kommer i det hele tatt. Bytter tilbake til Chess. Vh Tore A.
Aldri hatt noe problemer med mobilabonnementer før denne forferdelige Ice.net. Først måtte jeg vente 3 måneder for SIM-kortet og når jeg har fått den da var jeg allerede i USA og kunne ikke ha INGENTING: Kunne ikke ringe noen, sende sms og enten ha mobil data. Som fikk meg i mye problem. Og hadde ikke nettverk. Så, ingen kunne ha kontakt med meg. Var 1 måned i USA og når jeg kommet tilbake 3 dager siden, da fungerte alt greit. Fikk sms, mobildata å virke alt. Og, uansett jeg tok 99,- abonnement, kom faktura på 156,-! Jeg hater dere!!!