PlussMobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Vi bestilte abonnementet til barnets mobil, men tror vi må bytte etter bare én måned. Problemer med at sms ikke blir mottatt når han ikke er på wifi (selv om han har mobildata igjen), appen på foresattes mobil er ikke i sync med faktisk forbruk hos barnet, og når barnets tlf har brukt opp mobildata så er plutselig muligheten for å kjøpe mer mobildata ikke tilgjengelig. Har forsøkt å kontakte kundeservice, men får bare opp feilmelding om at kundeservice ikke er tilgjengelige pga "stor pågang". Som jeg forøvrig nå ser at andre kunder har hatt problemer med i november 2023 - altså for seks måneder siden... A.H.
Hadde Happybytes, men valgte å bytte pga dårlig kundeservice, hastighet og stabilitet. Har ett abonnement til meg selv og ett til sønnen min, fungerer veldig bra. Er deilig å ha rollover igjen også.
8 gb var borte på 4 dager, som jeg tidligere hadde minst en mnd. Bytta selskap :(
Jeg har pixel telefon og har vært kunde siden mars 2024. Kan ikke surfe mens jeg er i telefonsamtale, og får ikke innkommende anrop hvis jeg bruker data. Mildt sagt upraktisk🫤 Jeg blir belastet for et uforståelig høyt forbruk av data. Med mindre det fixes umiddelbart, som jeg tviler på.... Blir det takk og farvel til Plussmobil
Hei Trond! Takk for tilbaklemeldingen, og forstår godt at du tar kontakt. Det har vært noen barnesykdommer med Google Pixel på vår nye mobilplattform. Vi testet Pixel telefonene i over ett år, men så gjorde Google en uventet endring i november 2023 som førte til at enkelte funksjoner ikke fungerte optimalt. VoLTE (4G-tale) og WiFi-tale. Vi har fått beskjed at Google disse tjenestene nå fungerer, og nyeste Pixel oppdatering må lastes ned. Har du fått noen nye oppdateringer på telefonen, så last ned og installer disse. Dette er nok årsaken til problemene du har opplevd med at du ikke kan bruke mobildata i samtale - men dette vil altså løses fremover :-) Da du har hatt en mindre begrensning på ditt abonnement så har du rett til kompensasjon, og vi kan legge inn 2 måneder gratis til deg - ta kontakt på [email protected] så ordner vi dette. Jeg er litt usikker på dette du nevner på høyt forbruk av data - du kan selv sjekke på telefonen hvilke apper som bruker mobildata, dette har vi tilgang til å se. Med vennlig Hilsen Thomas fra PlussMobil
Jeg må dessverre legge igjen en dårlig forbrukeranmeldelse for PlussMobil. Jeg var svært fornøyd med operatøren, men som med så mange andre misfornøyde kunder, ga de beskjed til meg om at de skulle oppgradere systemene sine og skulle sende meg et nytt simkort, noe jeg fikk og startet opp med ved riktig klokkeslett. Da fungerte ingenting, og jeg måtte søke etter oppsett for sms, mms, ringing og internett og taste alt inn manuelt. Etter det, fungerte alt, trodde jeg. Men jeg mistet VoLTE og VoWIFI, altså samtaler over datanettverk. Med tanke på at 2G nettet skal legges ned neste år, håper jeg dette snart kommer på plass igjen. 5G fungerer også, men jeg får bare 1 Mbit/s opp og ned. Jeg får også mye høyere forsinkelse i mobilnettet. Jeg håper at dette løses snart, men med tanke på at PlussMobil (og andre små operatører?) nå flytter sine kunder over på dårligere løsninger (gjennom såkalte "mobile virtual network enabler (MVNE)" fra selskaper som eRate/Telavox), så tror jeg bare at alt kommer til å bli mye verre etter hvert. Min mobiltelefon er en Motorola Edge 30, og jeg vet ikke om det er Motorola, Google, PlussMobil eller eRate som har ansvaret her, men PlussMobil kunne ihvertfall gitt oss kunder bedre informasjon om hva som skjer slik at vi ikke må gå på diverse nettfora for å spørre om hjelp. Kundeservice har også vært fraværende/vanskelig å få tak i.
Hei Jørgen, Takk for omtalen din, og beklager så mye at du har hatt en dårlig opplevelse den siste tiden. Dessverre så er ikke VoLTE på Motorola telefonen implementert på vår nye plattform enda, men vi jobber med Motorola for at dette skal være på plass om kort tid. I mellomtiden kan vi flytte deg tilbake til forrige SIM-kort som fungerte uten problemer - ta kontakt på [email protected] så hjelper vi deg med dette med en gang :-) Forstår at du tenker vi burde sendt ut informasjon om dette, men det er dessverre vanskelig å vite om din telefon vil oppleve problemer eller ikke - de aller fleste med Motorola telefoner opplever ikke problemer med samtalekvalitet, men dette kommer selvsagt ann på dekningen i område der en bor. Hilsen Thomas fra PlussMobil
Billig og godt selskap. Har ingen ting å klage på egentlig. Telenordekning og
Hei Fredrik, Takk for tilbakemelding - fint å høre at du er fornøyd :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil
Har hatt 25Gb abonnement i 4 måneder og byttet fom. 1. mars til 8Gb. Hadde i februar 50Gb tilgjengelig men får bare 5 Gb rollover, ikke 8 jeg skulle hatt fordi (anonymisert navn) hos kundeservice påstår jeg kun hadde 16Gb tilgjengelig i februar, at jeg har faktura betalt for 25Gb fra 1.-29. februar overser de glatt. Utrolig useriøs kundeservice og finnes ikke imøtekommende eller hjelpsomme. Har forklart situasjonen flere ganger på mail men denne "kundebehandleren" er påståelig selv om jeg kan bevise via faktura hva jeg har betalt.
Jeg er ny kunde, og jeg reagerte på at jeg plutselig brukte mye mer data enn hos mine forrige operatører. PlusMobil trekker for mye data i forhold det egentlige forbruket! Iflg. appen har jeg brukt dobbelt så mye datatrafikk på 4 dager enn oversikten på min egen mobil. Her er det noe som ikke stemmer, og det kan ligne på svindel. Sendte skjermdump av oversikt over forbruk i både app og mobil for å dokumentere.
Selv prisen er billigere, fungerer det ikke bra i Norge heller i utlandet. Har en Pixel telefon og APN er stilt etter Plusmobil instillinger. Mobilnettet er veldig treg ,jeg har prøvd det i flere eu lander. Ikke 4G tale. Betale mer og flytte abbonementet tilbake hos Telia.
Hei Zoltan, Takk for tilbakemeldingen din :-) Ja, dessverre har vi hatt problemer med Google Pixel telefoner på vår nye plattform. Dette er fordi Google gjorde en feil i deres implementering av VoLTE og WiFi tale, men det rulles ut en oppgradering i disse dager som skal løse dette. Har du sjekket at din Pixel telefon har lastet ned de siste oppdateringene? Vi kan også enkelt overføre deg til vår andre plattform (hvor alt fungerer) i mellomtiden hvis det er slik at oppdateringen ikke har kommet frem til deg enda. Ta ev kontakt på [email protected] så hjelper vi deg videre. Hilsen Thomas fra PlussMobil
Fiasko med nytt simkort. Mobildata er slått av. Kundeservice lova å kople tilbake til gammalt simkort i dag kl. 10.15. No er det ingen ting som fungerer. Kundeservice påstår at feilen ligg hos Telenor. Kva var vitsen med å skifte eit simkort som var ok?
Hei Gunnar, Det høres ikke bra ut! Det kan virke som du har vært uheldig etter bytte av SIM-kort til vår nye mobilplattform - sånn skal det ikke være! Håper dette er på plass for deg nå? Hvis ikke kontakte oss med en gang. Ta uansett kontakt for å få kompensasjon - hvis dette var en feil fra oss eller Telenor så har du rett på dette. Hilsen Thomas fra PlussMobil
Har vært kunde i 22 dager og tenker at en anmeldelse da er innafor :) Fikk simkortet i posten innen 5 virkedager. Lang tid før aktivering. Aktiveringen av simkortet var feilfritt :) Bestilte 1GB 139,- /mnd (inkludert Data Rollover og Fri tale/SMS/MMS) Noen dager etter skrev Plussmobil til en kunde på bytt.no at de skulle lansere et nytt mobilabonnement: PlussMobil 1GB Standard - inkludert Fri tale/SMS/MMS UTEN Data Rollover til 99 per mnd. Bruker lite data, så det passet meg perfekt :) Ringte dem og de sa at det skulle lanseres 1. April. For få dager siden så jeg i appen og på nettsiden at abonnementet allerede er lansert :) Byttet umiddelbart :) Byttet ble registrert og aktiv med én gang :) Etter byttet til Plussmobil, skrev jeg anmeldelse på bytt.no av konkurrenten jeg byttet fra, som jeg var kunde hos i nesten 15 år. Jeg skrev at jeg sparer 80 kr per måned, men etter lanseringen av det nye abonnementet til Plussmobil, sparer jeg nå 100 kr per måned :) Kunde i 15 år hos konkurrenten og dem kunne ikke matche prisen, det sier sitt. Jeg angrer definitiv ikke for å ha byttet til Plussmobil :) PlussMobil 1GB Standard - inkludert Fri tale/SMS/MMS UTEN Data Rollover til 99 per mnd er akkurat det jeg trenger til en fornuftig pris :) Grunnen til at jeg byttet til Plussmobil var i hovedsak pris. Hvorfor betale mer enn man må? :) Håper dere aldri øker prisen :) Appen og Min Side på nettsiden er så langt feilfritt. Enkelt å bytte abonnement. Flere tilleggstjenester som er gratis :) Dekning er den beste - Telenor og 5G :) Kundeservice er også hyggelige og imøtekommende :) Som kunde får du gratis tilgang til Dagbladet Pluss, Se & Hør Pluss, Elbil24 PRO og KK Pluss i 4 måneder. I tillegg til eMagasiner som alltid er gratis :)
Hei Kristian, Takk for hyggelig omtale! Veldig fint å høre at du er fornøyd med oss så langt :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil
Mye rot for å få et Data SIM-kort opp å gå, å det skjer vær gang det må byttes.
Hei Per, Takk for tilbakemeldingen! Ja, du merket nok litt at vi nylig har fått mange nye medarbeidere den siste tiden, så beklager at det tok litt lengre tid å løse saken din. Vi jobber så raskt vi kan med opplæringen og dette vil bli bedre dag for dag :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil
Har vært veldig fornøyd fram til det kom nytt sim kort i posten. Det ble aktivisert til rett tid, og jeg kunne ringe, men det var alt. Måtte legge inn setup for mms og mobildata manuelt etter å ha fått opplysninger fra kundeservice. Dagen etter fant jeg ut at konferansesamtale ikke var mulig, ei heller VoLTE eller wifi tale. Endte opp med å måtte forlange at mitt gamle sim kort måtte aktiviseres på nytt. Som straff for at teknologien deres ikke fungerer så stakk Plussmobil av med data rollover fra forrige måned når de aktivisere gammelt sim kort. Neste gang dere skal lansere nye sim kort så gjør bedre jobb med testing. Kan også være en idé å ikke ta data fra kundene.
Hei Reidar, Takk for tilbakemeldingen! Det stemmer at på enkelte telefoner så støttes ikke VoLTE og WiFi-tale enda, men dette jobber vi med produsentene av disse mobilene slik at det kommer på plass om kort tid. Dette er tjenester som ikke alle er avhengig av, og det er vanskelig for oss å vite om de er bruk før vi sender ut SIM-kortet. Har du en Samsung eller iPhone så oppleves ikke disse problemene. Derfor er vi selvsagt behjelpelige med å bytte tilbake til forrige SIM-kort hvis det er nødvendig. Det at rollover blir borte er ikke noe vi kan høyde for automatisk når du byttes tilbake til vår gamle plattform - men det kan enkelte legges til manuelt igjen, og kundebehandler skal normalt huske på å gjøre dette. Ta kontakt på [email protected] hvis du ikke har fått oppspart data tilbake, så ordner vi dette :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil
Fikk veldig rask og god hjelp i form av veiledning på det jeg lurte på.
Hei Joseph, Takk for tilbakemeldingen - godt å høre at du fikk god hjelp! Hilsen Thomas fra PlussMobil
God hjelp fra kundebehandler,- når telefonen ikke ville virke på Granca. Raskt løst.
Hei Thor, Godt å høre at du fikk rask hjelp når du trengt det - takk for tilbakemeldingen :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil
Etter at jeg opplevde redusert funksjonalitet med mobildata på hytta etter bytte til nytt SIM-kort, opplevde jeg kjempegod brukerstøtte hos (Anonymisert navn) i Plussmobil. Alt ordnet seg raskt med personlig oppfølging som man sjelden opplever i disse dager:) Jeg får på dagen tilsend nye SIM-kort med APN med tilbakeført funksjonalitet som oppfyller mine behov til internett-bruk
Hei Peder, Mange takk for tilbakemeldingen - veldig fint å høre at du er fornøyd med servicen :-) Hilsen Thomas fra PlussMobil