Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har vært i kontakt med Allente om at deres app ikke er mulig å laste ned til Samsung TV modell Frame. De skylder på Samsung og overlater til meg som abonnent å skulle ta dialogen med Samsung. Skulle tro at det var i Allente sin interesse å være tilgjengelig på de nyeste apparatene.... Hadde det ikke vært for at vi har satelittløsning på hytta så hadde vi kutta Allente tvert.
Canal Digital/Allente har et godt TV-tilbud men uryddig oppsigelsesprosess. Det er svært vanskelig å få sagt opp på en ryddig og oversiktlig måte. Den ene kundeservicemedarbeideren sier at alt er i orden og alt er betalt og oppsigelsen er mottatt hos dem. Mail kommer fra Canal Digital/Allente som bekrefter oppsigelse. Så kommer det i nettbanken igjen ny automatisert og feilaktigt betalingskrav. Ny kundeservicemedarbeider sier så at det ikke er registrert at alt er betalt, men han ser etterhvert at alt er i orden. Han sier at man i nettbanken kan si opp avtalen om fast abonnement, men dette er ikke mulig i følge banken. Det virker svært rotete, når en er i kontakt med selskapet - jeg er alltid, gitt mine erfaringer til nå, usikker på om det jeg er blitt fortalt i samtale faktisk er registrert i systemene deres. Det er heller ikke noen god opplevelse å måtte stå 30 minutter i telefonkø for å få løst sakene hos dem.
Selskapet har påført meg ca kr 5000 i kostnader ifm paraboljusteringer. Ingen vil ta ansvar - alle lover- ingen gjør noe. Nå tar jeg saken til Forliksrådet.
Verdens hyggeligste selger som tilbyr deg 4mnd gratis full pakke. Men regningene strømmer på, som om bindingen bare gjelder oss kunder. Skal tilbake til Telia ved første veikryss.
Jeg ringte for å si opp kundeforhold, men fikk snakket med en sleip selger som lovet meg gratis 6 måneder abonnent uten bindingstid bare for å se om jeg ville ombestemme meg, jeg tok kontakt måned før 6mnd for å si opp men da sa dem at jeg har 12mnd bindingstid og jeg må betale 80% av bindingstiden, dette var i november 2021, nå får jeg fortsatt faktura for tjenester over 1000 kroner fra dem, lite om svar og vanskelig å få tak der.
Ringte her om dagen, kundebehandler var ufin og snakket på munnen på meg. Hun ville ikke lytte til. Pluss hun la på tlf. Ringte igjen fikk opp en annen kundebehandler som var veldig hjelpsom, motsetning til første kundebehandleren
Er helt greit fornøyd med Viasat/Allente. Inneholder mange gode dokumentarkanaler, men mangler Eurosport +, og er en del dyrere enn konkurrentene.
Vi ble overtalt av en tlf selger som lovet oss en mye bedre avtale enn den vi hadde fra før (Telia) Dette var bare tull, så vi benyttet oss av angreretten etter 2 dager. Allikevel får vi regninger hver mnd, på noe vi avbestilte etter 2 dager! Ringte Allente 2 ganger for å bekrefte at abonnementet var avbestilt, de kunne bekrefte det. Men allikevel sender de oss regninger. Styr unna dette useriøse firmaet..
Har nå vært 17 dager uten tv signal. Montør og allente snakker tydeligvis ikke sammen. Da jeg nå har fått opplyst at jeg må betale for ny CAM fra Allente for å få signal. Dette syns jeg blir noe spesielt da dette er noe som ikke har bedt om, men er en konsekvens av overgang til Allente. Dette er tydeligvis montør ikke informert om da han fortsatt venter på å få CAM tilsendt fra Allente. Så parodien om tv signal er ikke over...
Plutselig har jeg bare noen kanaler som jeg ingen interesse av, dem gamle er bort alle nrk kanaler og alle tv2kanaler, tv norge for å nevne noen, intet antennesignal hva er feil?
Har brukt timer på å få tak i noen, med reel teknisk innsikt i hvordan OnePlace dekoderen virker - uten hell. Ringer man teknisk support, har ikke kundebehandlerne peiling på hverken det tekniske, eller forståelse for problemstillingene. Gamle dekodere jeg har hatt før, har vært langt bedre og brukervennlige på så godt som alle områder. Mest irritert er jeg over at det korteste man kan spole bakover - er ett minutt. Tilbake er det 30 sek. Dette er rett og slett latterlig, og viser at både utviklingsgruppe og ledelse er inkompetente - og ikke i takt med hva folk trenger. Det burde være innlysende at vitsen med en "spole" funksjon, er å få med seg en gang til - noe man misset. Å se en sportssituasjon i "sakte kino", eller å finne igjen en norsk hopper under hopprenn eller lignende. Slik det er nå, spoler man forbi det man leter etter, eller må vente et halvt minutt, dersom man har spolet tilbake, fordi man ikke fikk med seg hva noen sa eller gjorde. "Min liste" funkjonene er også "tilbake til steinalderen". Må bla seg gjennom en haug av kanaler, for å finne det man leter etter. Samme gjelder menyen for opptak - eller opptaks funkjonene for den saks skyld. Jeg har jobbet som maskinkonstuktør, og vet at fokus alltid skal være å tilfredsstillle et behov. Dette har tydligvis ikke vært tema under utviklingen av dette prosjektet.
Oppringt og lovet to gratismnd. pga. flytting. Fakturaene kom de, og ingen ville vedkjenne seg løftet, fordi det ikke "stod noe sted". Nei, kan du skjønne hvorfor "det ikke stod noe sted", når tilbudet og løftet ble gjort muntlig. Pr. telefon!
Dårlig bilde, spes på Tv2 og TvN, lyd og bilde ikke synkront og vaskelig å få hjelp...
Har hatt 3 stk. HD 2850 st dekodere som fra starten av har til stadighet slått seg av og låst seg. Men problemet er strømmetjenesten. Etter kontakt med kundeservice så lovet dei å fikse strømme tjenesten men etter en uke og ny oppringing så får en til svar at de ikke kan fikse problemet hos allente lenger og siden feilen ikke er hos dekoderen så får en ikke ny gratis. En har ikke mulighet å klage da kundetjenesten har fått beskjed fra ledelsen. Dette medfører at jeg må kjøpe 3 stk nye dekodere pga. Allente ikke støtter dei gamle lenger, men dei som starter nytt abm. får dei gratis. Dette er en forretningsmodel som ikke setter pris på langtidskunder. Etter min mening så skulle Allente tilby gratis oppgradering av dekoder når de ikke kan levere tjenesten som lovet lenger på den gamle dekoderen pga manglende oppgradering. Dette at kunden skal belastes for alt og at langtidskunder ikke blir kreditert noe annet en å bli belastet økonomisk er en artig måte å sette pris på kunder, og ikke det er ikke slik dei fremstiller seg selv i media . Kjøpte også ny Samsung 2021 tv er da kundeservice anbefalte apper, men i ettertid så viser det seg at Samsung har sagt opp avtalen om Allente appen for tv er 2021 og nyere. Allente er lite kundevennlig for langtidkunder, langtidskunder skal krediteres ikke bli mere økonomis belastet enn nye kunder. Det er heller ikke lenger mulig å kjøpe dekodere som er godkjente en fra Allente. Og når du køper dekoder så er det automatisk din eiendom slik at det er du som har ansvaret for oppgradering når for. eks. Allente ikke vil støtte den gamle lenger. Hadde bedre erfaring når det var Canal Digital
Forferdelig forhold etter Canal Digital sammenslåing og kommer ikke frem til Service avd.
Ingenting funker som det skal, betaler mye mer en forrige leverandør , filmer henger seg, programer som vi skulle få i pakke plutselig forsvant og må betale på nytt igjen . Helt ubrukelig !