Telia TV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hadde en gammel GET box som fungerte greit helt til de gjorde en oppdatering i november. Etter det var det bare tull med lyden. Fikk da beskjed fra kundeervice at jeg måtte bytte begge boksene. Etter det har jeg bare vært plaget. Problemet er at boksen ikke lar seg slå på når den har vært avslått noen timer!. Fikk da på nytt beskjed om å bytte boksene, men de som jeg fikk nå har samme problemet. Virker som om de går i dvale, og ikke klarer å starteopp igjen.
Hadde byttet for lenge siden om dette ikke var en fellesavtale for hele sameiet. Utrolig treig og ustabil, har aldri opplevd så mye problemer med en slik tjeneste før.
Elendige TV bilder med mye hakking i masse farger, såkalt mosaikk, på flere kanaler hver dag. Må slå av og på TV stup i ett og ofte trekke ut strømledningen for å restarte. I noen måneder siden den nye Telia boxen ble lansert her i vårt borettslag har disse problemene oppstått. Må være koblingen av nettet sammen med TV som er grunnen. Tidligere på gammelmåten med Get var det ganske bra, særlig siste par år før skiftet.
Skjønner ikke at Telia vil være bekjente av å levere så dårlig vare. I nov.2022 fikk 550 leiligheter i vårt borettslag nye bokser. Siden har ingenting fungert. Mosaikk flimrer overalt i alle kanaler.Og dette betaler borettslaget dyrt for. Skammelig
Gammeldags teknologi i telias tv bokser! Dette har ikke noe med hastigheten på nettet å gjøre... Jeg har en 8 år gammel Apple Tv som kjører uten problemer! Spesielt på appen Sky Showtime, men på andre apper også!
Uskolerte ansatte som sier forskjellige ting! Nesten umulig å komme igjennom på tlf! Funksjoner på tv som jeg betaler for, forsvinner plutselig! Får faktura jeg egentlig ikke skal ha! Elendig!!!
Harhatt store problemer etter at telia overtok for Get. Verst har det blitt etter telias endringer i nov-22. fikk ikke inn noen signaler. Ringte telias kundeservice. Ventet over 40 min før jeg fikk kontakt. Ingen opplysninger om hvor jeg sto i køer. Ingen mulighet for å velge å bli oppringt. Etter flere samtaler med lange ventinger og tidkrevende utprøvinger for å få frem kanalene, fikk jeg beskjed om å bytte boks. Dette ble gjort. Jeg passet på at innleveringen av gammel boks ble registrert. Problemene fortsatte. Måtte fortsette å få hjelp med mye venting. Systemet blitt veldig tregt. I dag virket ingenting. Igjen! Ringte telia. Denne gangen var køordninge. Men:: ingen klarte å hjelpe meg. Ble bedt om å skifte ny boks. Igjen. Sa at det bare var 4 mnd siden jeg hadde fått ny. Til min forskrekkelse fikk jeg da opplyst AT DEN «NYE BOKSEN» VAR BRUKT!! FRA 2019!!! Altså nesten fire år gammel!! Ville helst gi terningkast 0. Lurer på hva som venter meg når jeg skal hente enda en boks i moret.
Skuffet ove hvor dårlig ting virker, har prøvd å gjøre de tingene de sier jeg skal gjøre men blir ikke bedre
Sammenlignet med f.eks. RiksTV så er det ikke mulig å se sportssendinger på Telia TV som bare sender 30 bildet i sekundet. Det blir altfor hakkete. Det burde ikke være mulig å operere med så dårlig video kvalitet i 2023. Heldigvis har de fleste TV-er teknologi for å gjøre om 30 bilder i sekundet til en bedre opplevelse, men sendingene burde allikevel sende med minst 60 bilder i sekundet for kanaler med mye sport.
Dette må være den dårligste leverandøren som finnes. Jeg hadde fiber fra telenor, og selgeren sa jeg ville fått raskere og mer stabilt nett(!?). Mine erfaringer frem til nå vitner om at dette er løgn fra ende til annen. Nettet faller ut flere ganger pr dag, og når jeg går inn på hjemmesiden; står det bare at alt er i orden. Likeså opplever jeg elendig kundeservice. Hvor melde feil/få hjelp..? Herregud så misfornøyd og forbanna jeg er!
Jeg liker den nye kombinasjon nett(5G)og Tv fra Telia. Tuner boksen funger fint med mange valg muligheter og god pris.
Hver gang Telia pusher ut en ny oppdatering, så forsvinner lyden fra boksens eksterne lyd-utgang (3.5mm jack). Det er ingenting som hjelper og lyden er og blir borte. Telia Telefonsupport er ubrukelig. De som sitter der kan ikke annet enn å følge en oppskrift. Jeg har nå byttet boks i Teliabutikken 3 ganger på under et halvt år. Eneste positive jeg har å si, er at Telia butikken alltid har bokser liggende i store stabler. Man kan jo lure på hvorfor??
Telia inn i borettslaget. Fikk beskjed om at tv'en var for gammel og at boksen ikke støttet tv'en eller omvendt. Kjøper ny TV. Får en ny boks men ny TV støtter ikke boksen. Tv'en slår seg av og på. Boksen får ikke inn TV signaler. Har nå byttet 4 bokser. Fikk beskjed på kundeservice at tv'en var for gammel og at jeg måtte finne ut produksjonsnr på TV,, 'n. Har betalt dem for å få hjelp hjemme. For gammel TV igjen er beskjeden. Oppdager da en kabel fra ruter til boks ikke er satt på. Måtte betale alikevel selvom de ikke hadde gjort jobben sin. Restarter boksen opptil flere ganger om dagen. Får ikke sett et helt program. Er det noen som kan noe om dette problemet. Får jo ikke byttet da dette er et borettslag. Tips mottas med takk.
Veldig lang ventetid på service. Har skiftet tv boks to ganger da den sluttet å fungere. Må daglig restarte tv boksen. Veldig lite fornøyd med Telia. Anbefaler absolutt ikke Telia tv/bredbånd!
Tv boksen slår seg av etter et par timer. Treg fjern kontroll, bildet fryser. Internett "detter" ut uten videre. Dårlig kundeservice. Sitter i timesvis på svar. Kunne ønske vi kunne ha byttet selskap men er tvunget etter avtale med borettslag. Dette er en skam!
Hardware som gis ut til kundene er ekstremt billig lappet sammen. Boksen responderer rekord tregt, den er på ingen måte hverken kompatibel eller i det hele tatt laget for det Telia leverer. Chip set inne i boksen er i all hovedsak generiske, med noen få unntak. Dette er samme type produkt du får på wish.com, og er etter min mening borderline svindel å levere ut til sine kunder. Vi endte opp med å kjøpe en egen boks fra en ekstern produsent, da forsvant alle problemene med treg til ingen respons fra fjernkontrollen, plutselig fryst tv bilde og en ufattelig treg innebygget chrome cast som man ikke kan deaktivere. Eneste positive opplevelsen jeg har med Telia er hastigheten på nettet. Den er formidabel, og ekstremt stødig i mitt område. Desverre er jeg påtvunget telia via mitt borettslag, ellers hadde jeg nok valgt en annen leverandør.