Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Agva Kraft
2.2
2 125 verifiserte omtaler

Agva Kraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
2 125 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#80
Forferdelig
Agva Kraft er rangert
#80 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Agva Kraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 125 omtaler om Agva Kraft

FILTRER OMTALER
659
309
122
136
899
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lokketilbud for å plutselig sette deg på norges dyreste strøm

Omtale av  Ole

I starten (om sommeren) slo jeg til på et tilbud som var så bra at jeg ikke kunne motstå det. Forutsetning var efaktura og avtalegiro (noe som virket greit nok). Prisen økte jevnt og trutt som i seg selv ikke var noen overraskelse, men nå er prisen 63 øre pr kWt samtidig som de har 20 forskjellige tilbud ute til halve prisen. Dvs at de lokker inn kunder for å doble det ganske kjapt. Iflg kalkulatorer kommer de alltid opp i toppen på priskalkulatorer, men disse setter de kjapt opp prisen på + de har en felle for de som umiddelbart ikke får registert seg med efaktura og avtalegiro (ikke at jeg gikk i den, men det hele er ganske suspekt). Når jeg har registrert efaktura og avtalegiro så skal de ikke plutselig doble prisen for meg samtidig som de har over 10 andre strømavtaler til halve prisen. Dette er å lure kundene sine. Det verste er at jeg anbefalte selskapet til over et titalls venner og familie og hjalp dem med å bytte (via nett). Føler meg som en dust nå og skal gi samtlige beskjed om lureriet slik at de også får byttet seg vekk.

Dårlig

Omtale av  Marte

Agva endrer vilkår uten å informere kunden. Ubetalte regninger går til inkasso uten at kunden mottar purring. Det er vanskelig å oppnå kontakt med kundeservice.

Fakturer på forskudd, ser ikke det som nødvendig

Omtale av  Anonymt

Tenkte at jeg skulle se hva som finnes der ute, og Agva kraft kom ut på topp. Er ikke fornøyd med faktureringsrutinene deres i det hele tatt, de fakturerer deg 2 måneder i forveien. Føles bare unødvendig og suspekt for min del. Byttet tilbake til Gudbrandsdal Energi.

Svindlere

Omtale av  Alf

Agva sin taktikk er å stadig opprette nye avtaler med en svært billig pris kun for å komme på toppen av prislistene over billigste leverandører. Pr. idag har de 20 ulike avtaler med det ene mer kreative navn enn det andre. Men etter kort tid skrus prisen opp og du sitter med en av landets dyreste strømavtaler! Jeg har bytter tilbake nå. Det verste av alt er at Forbrukerrådet er med på å legge til rette for slike svindelselskaper i deres prisoversikter. Det er prisen over tid som gjelder, ikke prisen i øyeblikket. Forbrukerrådets oversikt blir derfor totalt misvisende. De er ikke på forbrukernes side her men på svindelselskapene som opererer med lokketilbud. Hvis du inngår avtale med Agva kan jeg nærmest garantere deg at du kommer til å bytte tilbake igjen etter en stund.

Elendig

Omtale av  Tor D

Overfakturerer og betaler ikke tilbake resterende beløper. Styr unna!

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Suspekt og forvirrende

Omtale av  Elisabeth S

Som andre har skrevet: -De endrer avtalevilkårene dine uten varsel til å bli fryktelig dårlig. -De har urimelige krav om både efaktura og avtalegiro, dette er det ingen logikk i, kun et krav som forvirrer kundene. -Kundeservice leker dum når man prøver å konfrontere de faktiske fakta. -Kundeservice snakker i munnen på deg og bruker en terminologi for å overkjøre kunden. -På telefon blir man bedt om å trykke 9 for å bli ringt opp igjen, noe som aldri skjer. Så bare hold linjen.

Ny avtale

Omtale av  Mads

Jeg har ett minustegn i kommentaren og det gjelder besvarelsestid. Man kan ringe ganske mange ganger uten å få svar, så er det sjeldent noen ringer tilbake når man trykker 9. Det er min erfaring så langt. Fikk snakket med en kundebehandler i dag som opptredde som en ærlig mann som kunne ordne en bedre avtale for oss. Vi setter pris på at dere ordner slik at kundene kan få billigst mulig avtale. Jeg skal ærlig innrømme at jeg vurderte å bytte allerede etter to mnd. Jeg står fast ved dette fram til jeg er sikker på at den nye avtalen er bra for oss. :)

Helt Ok, god service, litt ujevne priser

Omtale av  Titti

God hjelp og tolmodig kundeservice. Litt varierende priser, men ellers ok.

Bra kundebehandling

Omtale av  Harald

Kø på kundeservice telefon, men kjapt tilbud om tilbakering. Bra! Mitt problem med feilaktig avtale om forskuddsbetaling ble raskt endret til etterskudd. Veldig fornøyd. 815-nummer ikke så bra.

Synes atregningen er alt for høy i forhold til mine tidligere regninger

Omtale av  Wenche H

Å betale på forskudd strøm en ikke har brukt ennå, har jeg aldri gjort før.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ekstremt høye priser

Omtale av  Paul

Et firma som lokker med lave priser, så overfører de deg til et dyrere abonnoment uten å informere det i noen andre form enn en uventet høy strømregning. Siden jeg ikke er så på høgget etter det billigste hele tiden, så har jeg vært abonnement i et år. Men fra 13øre kwh som jeg skrev under på til 68 øre er et rimelig høyt hopp. De har heller ingen medlems side som jeg kan finne for å få en oversikt over viss oversikt over strømforbuket ditt. Sikkert et billig alternativ for de som er flinke til å sjekke inn med strømleverandøren hver måned om de er på det abonnementet de skrev under.

Lureri

Omtale av  Anonym

Agva Kraft lurte oss inn med et godt tilbud, men når jeg prøvde å opprette efaktura eller avtalegiro virket det som det hadde fungert, men tydeligvis så hadde det ikke det. Vår første regning var med Agva Spot, den vi hadde bestilt, noe som var billig og det vi forventet. Den neste regningen derimot var skyhøy i forhold! De hadde doblet ø/kWh og fått oss til å forhåndsbetale for resten av året, trodde vi, men nå har vi fått en tredje regning denne også med en kjempehøy pris. Vi har prøvd å ta kontakt, men har fått et automatisk svar om at det tar lang tid. Vi skal bytte så fort vi kan til noen som ikke prøver å lure kundene sine.

Går meg på nervene

Omtale av  Thomas

Utrolig dårlig kundeservice, har ikke fått svar på mail eller telefon, sendte mail for en uke siden. Virker som om de prøver å unngå kundene sine. Grunnen til at jeg vil ha tak i de, er at de har fakturert meg fram til mars.

Uoversiktlig med en følelse av uærlighet

Omtale av  Mads E

Det er veldig vanskelig å forstå fakturaene. Fra månedlige regninger til kvartalsvis uten å si fra. Endring i estimert forbruk uten å si fra. Jeg er typen som stoler på firmaer og betaler uten å følge med. En 10-dobling av summen på fakturaen fikk meg til å lure. Etter en samtale med kundeservice skulle det sendes ny faktura. Denne kom ikke i løpet av 2-3 uker, men fakturaene fra Agva kommer veldig uregelmessig. Når jeg skulle til å etterlyse ny faktura fikk jeg inkassovarsel. Agva estimerer langt høyere enn mitt faktiske forbruk og per dags dato har jeg betalt mer enn jeg har brukt. Hvis mitt kundeforhold skulle blitt avsluttet i dag måtte Agva betalt meg tilbake. Og så til poenget. I dag kom regningen med renter for estimert utestående gjeld som ikke eksisterer. Purregebyr for at jeg ikke betalte pengene jeg egentlig ikke skylder på en regning jeg aldri fikk. Jeg velger å le. Kommer til å se meg om etter en leverandør man slipper å passe på hele veien. Masse jobb å holde oversikt over Agva. Kundeservicefolka er bra, men jeg vil bare ha et selskap der jeg slipper å snakke med dem.

Useriøst selskap

Omtale av  Jørn

Totalt useriøst selskap, de reklamerte med landets billigste strømavtale og når jeg fikk førte regning var prisen 56,25 kwh. Tipper det må være landets dyreste. Hilsen misfornøyd kunde som har byttet tilbake til min gamle leverandør.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Du kommer ikke nærmere ren svindel

Omtale av  Aage

Tegnet gunstig abonnement hos Agva 2/9; men de byttet etter kort tid, uten varsel, til sitt aller ugunstigste abonnement. Dette må jeg slite med til utpå nyåret før en annen mer seriøs leverandør overtar. Ikke farlig å komme med lokketilbud med slik praksis. Aldri mer Agva for oss. //Mjøndøling.

Agva Kraft

Har tilegnet profilen
Agva Kraft deltar på Bytt.no

Agva Kraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Agva Kraft besvarer ikke omtaler

Agva Kraft har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Agva Kraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Agva Kraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR