Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
I starten (om sommeren) slo jeg til på et tilbud som var så bra at jeg ikke kunne motstå det. Forutsetning var efaktura og avtalegiro (noe som virket greit nok). Prisen økte jevnt og trutt som i seg selv ikke var noen overraskelse, men nå er prisen 63 øre pr kWt samtidig som de har 20 forskjellige tilbud ute til halve prisen. Dvs at de lokker inn kunder for å doble det ganske kjapt. Iflg kalkulatorer kommer de alltid opp i toppen på priskalkulatorer, men disse setter de kjapt opp prisen på + de har en felle for de som umiddelbart ikke får registert seg med efaktura og avtalegiro (ikke at jeg gikk i den, men det hele er ganske suspekt). Når jeg har registrert efaktura og avtalegiro så skal de ikke plutselig doble prisen for meg samtidig som de har over 10 andre strømavtaler til halve prisen. Dette er å lure kundene sine. Det verste er at jeg anbefalte selskapet til over et titalls venner og familie og hjalp dem med å bytte (via nett). Føler meg som en dust nå og skal gi samtlige beskjed om lureriet slik at de også får byttet seg vekk.
Agva endrer vilkår uten å informere kunden. Ubetalte regninger går til inkasso uten at kunden mottar purring. Det er vanskelig å oppnå kontakt med kundeservice.
Tenkte at jeg skulle se hva som finnes der ute, og Agva kraft kom ut på topp. Er ikke fornøyd med faktureringsrutinene deres i det hele tatt, de fakturerer deg 2 måneder i forveien. Føles bare unødvendig og suspekt for min del. Byttet tilbake til Gudbrandsdal Energi.
Agva sin taktikk er å stadig opprette nye avtaler med en svært billig pris kun for å komme på toppen av prislistene over billigste leverandører. Pr. idag har de 20 ulike avtaler med det ene mer kreative navn enn det andre. Men etter kort tid skrus prisen opp og du sitter med en av landets dyreste strømavtaler! Jeg har bytter tilbake nå. Det verste av alt er at Forbrukerrådet er med på å legge til rette for slike svindelselskaper i deres prisoversikter. Det er prisen over tid som gjelder, ikke prisen i øyeblikket. Forbrukerrådets oversikt blir derfor totalt misvisende. De er ikke på forbrukernes side her men på svindelselskapene som opererer med lokketilbud. Hvis du inngår avtale med Agva kan jeg nærmest garantere deg at du kommer til å bytte tilbake igjen etter en stund.
Overfakturerer og betaler ikke tilbake resterende beløper. Styr unna!
Som andre har skrevet: -De endrer avtalevilkårene dine uten varsel til å bli fryktelig dårlig. -De har urimelige krav om både efaktura og avtalegiro, dette er det ingen logikk i, kun et krav som forvirrer kundene. -Kundeservice leker dum når man prøver å konfrontere de faktiske fakta. -Kundeservice snakker i munnen på deg og bruker en terminologi for å overkjøre kunden. -På telefon blir man bedt om å trykke 9 for å bli ringt opp igjen, noe som aldri skjer. Så bare hold linjen.
Jeg har ett minustegn i kommentaren og det gjelder besvarelsestid. Man kan ringe ganske mange ganger uten å få svar, så er det sjeldent noen ringer tilbake når man trykker 9. Det er min erfaring så langt. Fikk snakket med en kundebehandler i dag som opptredde som en ærlig mann som kunne ordne en bedre avtale for oss. Vi setter pris på at dere ordner slik at kundene kan få billigst mulig avtale. Jeg skal ærlig innrømme at jeg vurderte å bytte allerede etter to mnd. Jeg står fast ved dette fram til jeg er sikker på at den nye avtalen er bra for oss. :)
God hjelp og tolmodig kundeservice. Litt varierende priser, men ellers ok.
Kø på kundeservice telefon, men kjapt tilbud om tilbakering. Bra! Mitt problem med feilaktig avtale om forskuddsbetaling ble raskt endret til etterskudd. Veldig fornøyd. 815-nummer ikke så bra.
Å betale på forskudd strøm en ikke har brukt ennå, har jeg aldri gjort før.
Et firma som lokker med lave priser, så overfører de deg til et dyrere abonnoment uten å informere det i noen andre form enn en uventet høy strømregning. Siden jeg ikke er så på høgget etter det billigste hele tiden, så har jeg vært abonnement i et år. Men fra 13øre kwh som jeg skrev under på til 68 øre er et rimelig høyt hopp. De har heller ingen medlems side som jeg kan finne for å få en oversikt over viss oversikt over strømforbuket ditt. Sikkert et billig alternativ for de som er flinke til å sjekke inn med strømleverandøren hver måned om de er på det abonnementet de skrev under.
Agva Kraft lurte oss inn med et godt tilbud, men når jeg prøvde å opprette efaktura eller avtalegiro virket det som det hadde fungert, men tydeligvis så hadde det ikke det. Vår første regning var med Agva Spot, den vi hadde bestilt, noe som var billig og det vi forventet. Den neste regningen derimot var skyhøy i forhold! De hadde doblet ø/kWh og fått oss til å forhåndsbetale for resten av året, trodde vi, men nå har vi fått en tredje regning denne også med en kjempehøy pris. Vi har prøvd å ta kontakt, men har fått et automatisk svar om at det tar lang tid. Vi skal bytte så fort vi kan til noen som ikke prøver å lure kundene sine.
Utrolig dårlig kundeservice, har ikke fått svar på mail eller telefon, sendte mail for en uke siden. Virker som om de prøver å unngå kundene sine. Grunnen til at jeg vil ha tak i de, er at de har fakturert meg fram til mars.
Det er veldig vanskelig å forstå fakturaene. Fra månedlige regninger til kvartalsvis uten å si fra. Endring i estimert forbruk uten å si fra. Jeg er typen som stoler på firmaer og betaler uten å følge med. En 10-dobling av summen på fakturaen fikk meg til å lure. Etter en samtale med kundeservice skulle det sendes ny faktura. Denne kom ikke i løpet av 2-3 uker, men fakturaene fra Agva kommer veldig uregelmessig. Når jeg skulle til å etterlyse ny faktura fikk jeg inkassovarsel. Agva estimerer langt høyere enn mitt faktiske forbruk og per dags dato har jeg betalt mer enn jeg har brukt. Hvis mitt kundeforhold skulle blitt avsluttet i dag måtte Agva betalt meg tilbake. Og så til poenget. I dag kom regningen med renter for estimert utestående gjeld som ikke eksisterer. Purregebyr for at jeg ikke betalte pengene jeg egentlig ikke skylder på en regning jeg aldri fikk. Jeg velger å le. Kommer til å se meg om etter en leverandør man slipper å passe på hele veien. Masse jobb å holde oversikt over Agva. Kundeservicefolka er bra, men jeg vil bare ha et selskap der jeg slipper å snakke med dem.
Totalt useriøst selskap, de reklamerte med landets billigste strømavtale og når jeg fikk førte regning var prisen 56,25 kwh. Tipper det må være landets dyreste. Hilsen misfornøyd kunde som har byttet tilbake til min gamle leverandør.
Tegnet gunstig abonnement hos Agva 2/9; men de byttet etter kort tid, uten varsel, til sitt aller ugunstigste abonnement. Dette må jeg slite med til utpå nyåret før en annen mer seriøs leverandør overtar. Ikke farlig å komme med lokketilbud med slik praksis. Aldri mer Agva for oss. //Mjøndøling.