Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dette ser ut til å være det dummeste jeg har gjort! Fikk faktura i dag 16.Apr med forfall 19.Apr. De estimerer forbruk 3 måneder fram med 87,5 øre på Spot. Sitter nå med forfall på 13.839 kroner og er vill i nikkersen!
Hei, Vi har flere avtaler med etterskuddsbetaling om det passer deg bedre. Det er bare å ta kontakt med kundeservice, så fikser vi det meste :)
Bestilte strøm den 12.03. Mottok da en Mail der det sto at oppstart tok 2-3 dager. Gikk en uke, og kontaktet kundeservice, som da sa at oppstart pleide å ta i overkant av en uke, så måtte bare vente. Gikk to uker uten at noe skjedde og kontaktet de på nytt. Fikk da beskjed om at overføringer tok lengre tid på grunn av omlegging av IT-system for strøm (helt greit det, men send da en Mail som informerer nye kunder om dette!). Fikk samtidig beskjed (27.03) om at jeg hadde oppgitt feil målenummer, og at de måtte få riktig. Dette fikk de den 28.03, og de svarte at oppstart skulle skje 02.04. Enda en uke gikk før jeg sendte de en melding (11.04) om hvorfor ingenting har skjedd, denne leser de men svarer meg ikke. I dag 16.04 sender de Mail og henviser til melding om feil målepunkt-ID (27.03), og at de trenger riktig - noe jeg har sendt de to ganger... En forferdelig start på kundeforholdet! Muligens vurdere å koordinere kundebehandleren deres?
Dette hørtes ikke bra ut, her har det tydeligvis vært mye som har gått galt. Hvis det fortsatt er noe som ikke er ryddet opp i er det fint om du tar kontakt med meg på [email protected] Beklager!
Jeg ringte inn å spurte om den avtalen var en avtale som var lokke tilbud, rett etter reportasjen fra TV2 hjelper deg! Fikk da beskjed om at det var det ikke, ringer inn å de legger på...
Selskapet er særdeles useriøst. De har svindlet meg for flere tusen kroner, som jeg også har dokumentasjon på. De selger deg en billig avtale på billig strøm, og sender regning på 0,- og mener du ikke har forbruk i perioden. Etter endt periode på kampanjen fakturerer de for den neste mnd, hvor de medberegner forbruket du hadde også i de to første mnd - hvor du skulle få billig strøm - til markedets dyreste pris. Derfor går du fem på og tror du får gratis strøm i to mnd, mens du reelt sett får en regning tre mnd etterpå hvor du betaler for alle tre mnd til markedets dyreste pris. I samråd med netteier Hafslund er dette veldokumentert, og de har interesse av dette både i henhold til politianmeldelse og klage til forbrukerrådet. I tillegg til dette har de klart å sende epost om strømleveranse til en adresse som aldri har blitt nevnt opptil fire ganger som "unnskyldning" for rot. Jeg ser at selskapet forsvarer seg selv og sier selv at de har gjort nøytrale spørreundersøkelser hvor de får 4,4 score av 5. Det også er fullstendig feil. Å lage spørreundersøkelsen selv med ledende svar til de få av dere som er fornøyde er ikke en nøytral eller respektiv spørreundersøkelse.
Fikk oppringning fra et call senter som presenterte et meget godt tilbud. AGVA SPOT SPESIAL. Det betydde en avtale gjeldene for ett år. Ville da bli fakturert et årsbeløp på Kr.950,- og ville da få Spotpris minus 18 øre /kw i hele avtaleåret. Det eneste jeg trengte gjøre var å bekrefte inngått avtyale på en SMS sendt fra dem. Jeg repliserte at jeg ville ha hele tilbudet skriftlig før jeg bekreftet. Selger sa at den kom umiddelbart som svar etter at jeg hadde bekreftet avtalen. Det var angrefrist og ingen binding så jeg godtok. Etter at jeg hadde bekreftet kom det ingen skriftlig avtale. Purret selger som sa at dette ble sendt ut fra hovedkontor. Tok kontakt med hovedkontor som sa at de var inne i en omstruktureringsperiode, men kontrakten ble sendt ut iløpet av få dager. Etter en uke purret jeg. Da sa vedkommende at det jeg refererte til ikke stemte. INGEN ga ett års avtale med -18 øre/kw. Derimot kunne de gi meg et tilbud på -4 øre i en begrenset periode. Dessuten så var skriftlig avtale sendt meg for lenge siden. Dette er bare tull og de kunne ikke bekrefte når den var utsendt. De skulle sjekke med callsenter og den navngitte personen og komme tilbake til meg. Har selvfølgelig ikke hørt et pip fra den kanten før vi nå får beskjed om at avtalen endres fra 1st mai til spot + 8,9 øre pr. kw. Rendyrket kjeltringselskap. Og ventetiden på telefon er selvfølgelig meeeeget laaaang. STYR UNNA DETT SELSKAPET.
Veldig dårlig kommunikasjon og service. Sendte flere epost om feil faktura men har fremdeles ikke fått noe svar. Kanskje Agva Kraft kunne byttet ut bemanningen som jobber med kundeservice?
Styr unna Agva kraft. Det er ikke verdt bryet å bytte til Agva kraft for det er bare ett lokke tilbud som varer 1 måned.
Kundeservice fra en annen verden Jeg prøvde meg som kunde her i 5 måneder før jeg ga opp. Jeg mottok feil på faktura ved 4 anledninger, kundeservice som hverken ønsket å rette opp i dette eller på noen måte i møtekomme meg som kunde, og ikke minst en haug med gebyrer som resultat av feil fra deres side. Kundeservice svarer sjelden til aldri. Ved svar tar det gjerne 2 uker og da med kopierte standardsvar. I mitt siste tilfelle sendte jeg ukentlige eposter i 2 måneder før jeg til slutt fikk et klipp-og-lim-svar fra en behandler som ikke har lest forespørselen. Det er åpenbart at de hverken bryr seg om kunden eller sine egne tjenester. Styr unna.
Agva endret inngått spotprisavtale til innkjøpsavtale. Som Agva skriver i sitt svar til meg - "da ble det dyrere" Jeg reagerer på fremgangsmåten som utelukkende er i Agvas favør i dette tilfellet. Bare for mars fikk jeg en strømregningen på ca 400 mer enn med spotpris. NB! Jeg ba ikke om endring av avtalen. Det gjorde Agva ved å endre betingelsene for avtalen jeg hadde. Slik ble spotpris til innkjøpspris -:( Agva har selvsagt nå tilbudt meg å endre tilbake. Jeg bytter heller leverandør. Jeg har ikke tid til å følge med på hva Agva gjør fra måned til måned; jeg oppdaget dette ved tilfeldighet.
Vi har opplevd ved flere anledninger at Agva har forandret avtalen vår. Vi får ett tilbud, og så går det en måned og plutselig har vi en dyrere avtale. Da vi vi stusset og spurte om hvilken avtale som er rimeligst ble vi automatisk satt opp på en ny avtale, men som viser seg ikke å være den rimeligste. Det er slitsomt å hele tiden skulle passe på at avtalen er slik den burde være. Til slutt endte vi opp med å bytte leverandør.
Det kommer tydelig frem at Agva som de fleste andre bedrifter har et miljøgebyr på papirfaktura, og det er fint. Jeg fikk imidlertid ikke med meg at Agva i tillegg gir et gebyr på 99,- i måneden for "manglende AvtaleGiro", noe som i praksis betyr at man gebyrlegges med en hundrelapp i måneden for å velge e-faktura. Agva opplyser om at de har dette gebyret, men ikke på samme sted som miljøgebyret sitt og langt fra like tydelig. I praksis bør man ikke velge Agva hvis man ønsker e-faktura. Hvis Agva oppriktig mener at alle sine e-fakturakunder burde gå over til AvtaleGiro, så mener jeg de burde samle informasjonen sin om gebyrene de pålegger kundene sine.
Ingen bekreftelse på bestilling. Ingen svar på mail. Et selskap som tydeligvis ikke ønsker nye kunder. Ikke mottatt obligatorisk bekreftelsesmail med angrerettskjema vedlagt så jeg får heller ikke fylt det ut. Elendig. Betaler heller litt mer enn å ikke kunne kommunisere med selskapet jeg "skulle vært" kunde hos.
Utmerket strømselskap. Billig, og gikk smidig å bytte over fra et annet selskap.
Lureri! Valgte Agva og spot pris fordi det skulle være billigste leverandør. Viser seg at de har underkommunisert et påslag på 15 øre pr/kwh! Jeg bytter leverandør umiddelbart nå. Direkte useriøst!
Reklamerer med spot pris på 44 øre KWh. Etter 3 uker når jeg først er blitt kunde så er fremdeles spot prisen 44 øre KWh (dagens spot) i følge hjemmesiden/reklamen. Det vittige er at jeg på første regningen får en "spotpris" på 87,5 øre KWh. Ikke nokk med det, men de krever at jeg betaler 2 mnd forskudd pr regning. Da er det ikke mye spot pris igjen! 100% økning i pris i forhold til hva som er lovet + 2 med forskudd på regning. Fantastisk! Har man noen rettigheter her? burde jo ikke vært lov å holde på sånn... Fant ingenting med alvorlig liten skrift heller??
Det er et selskap som jeg anbefaler andre også. De leverer billigste strøm i Norge etter jeg sjekket veldig mange strømleverandører. Bestemt jeg Agva Kraft som min leverandør fordi den var billigste hele Norge.