Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Lokker kunder med gunstig avtale, etter kort tid forandres avtalen til høyeste markedspris uten å informere kunden. Grådighet.
Agva driver kynisk markedsføring. De reklamerer nå med strømavtale der de sponser strømmen din med 14 øre pr. Kwh. Dette er den første måned. Helt greit. Ingen forventer at de skal betale deg for strømmen. Man må forvente at man deretter går over til en avtale. Det som er problemet er at de etter 1 måned sender deg over på det som trolig er Norges DYRESTE avtale, uten at man får vite noe om dette på forhånd. Det som står i liten skrift er følgende: "Kampanjeprisen gjelder i 1 måned, etter dette blir avtalen overført til vårt standardprodukt Agva Kraft Spot." Hvis man går inn på Agvas oversikt over avtaler, finner man imidlertid ikke denne avtalen noe sted. Derimot finner man et par avtaler som ligner veldig, bl.a. "Agva Kraft Spot AG" og "Agva Kraft Spot Valgfri". Tror ikke man bommer veldig hvis man antyder at hensikten med å skjule avtalen "Agva Kraft Spot" er å få kundene til å tro at det er en av de andre ovenfor som gjelder. Men etter litt "detektivvirksomhet" finner man at avtalen ligger på nettsiden, men de har skjult. Hvis man derimot skriver inn adressen: https://www.agva.no/stromavtale/agva-kraft-spot/ så dukker jammen meg denne avtalen opp, og her er påslaget intet mindre enn 14,9 øre(!!!). Som helt klart er en av Norges aller dyreste, kanskje den dyreste(?) avtale. Med andre ord øker strømprisen med 28,9 øre/kWh etter 1 måned..... Jeg kan ikke begripe at dette er lovlig. Greit nok at de har disse vilkårene, men da må de ha anstendighet til å være åpen om dette, og faktisk inkludere denne avtalen på sin side. De kaller den sin "standardavtale". Det er mildt sagt merkelig at en standardavtale ikke er et av valgene man får på sidene deres.....
Hei Øyvind, takk for dine innspill. Det er riktig at kampanjeproduktet innebærer en overføring til et ikke sponset produkt etter første måned. Vi jobber hele tiden for å tydeliggjøre alt som skjer, vi er jo ikke tjent med misfornøyde kunder. Du må huske på at det ikke er noen som helst bindingstid verken før eller etter kampanjeperioden er over, vi vil derfor gjøre det vi kan for å ta godt vare på alle våre kunder. Om du vil diskutere dette nærmere er du hjertelig velkommen til å skrive direkte til meg på [email protected]
Sier opp avtalen pronto. Fikk faktura med 49 kr ekstra som visstnok er miljøgebyr for papirfaktura, i tillegg var det oppført 59kr ekstra for manglende avtalegiro. Dette er dobbeltfalturering og lureri. Ville helst satt 0 stjerner om det var mulig
Det er bare å ta kontakt, så kan vi hjelpe deg med en annen fakturaform og stryke miljøgebyret.
Alt gikk veldig lett ved å bytte. Super kundeservice
Jeg opprettet en kampanjeavtale i august 2018 hvor jeg fikk en bra pris i 3mnd og deretter skulle gå over på Fastsum. Jeg ringte inn dagen etter jeg hadde opprettet avtalen siden det ikke var oppgitt noen pris for fastsum, og fikk beskjed om at den hadde vært uendret i flere år så den kom til å være den samme. Etter at det har gått 3mnd fikk jeg en skyhøy faktura. Ringte inn å spurte hva som har skjedd, og de sa at de hadde droppet fastsumavtalen og at jeg gikk på en vanlig variabel avtale nå. Uten at jeg har fått noe som helst varsel eller blitt informert om dette. Totalt useriøst! Det var ikke noe beklagelser eller annen form for løsningsorientering fra kundeservice heller. Det virker som om dette er en erfaring som går igjen her, så hadde jeg vært Agva hadde jeg tatt noen grep.
Skulle gjerne hatt " min side". Fint og kunne endre abonnement og evt ha oversikt over forbruk.
Hei, Da kan jeg glede deg med at vi etter ønsker fra kundene endelig har fått minside på plass!
Har ikke vart kunde så lenge, men de ganger jeg vært i kontakt med Agva Kraft kundeservice har jeg alltid fått hjelp raskt og på en profesjonell måte så jeg føler meg mer sikker i mitt valg nå i etterkant.
Agva Kraft er den billigste og enkleste leverandør du har behov for på levering av strøm. Jeg har hele tiden vært svært fornøyd.
Hei Jan, Det var veldig hyggelig å høre! Enkelhet og pris er det viktigste for oss ved siden av miljø.
Veldig fornøyd med bytte av strømleverandør. De leverer på alle måter!
Hei Anna, Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd! Ta kontakt om vi kan hjelpe med noe. Hilsen Agva Kundeservice
God salgsprosess, enkel onboarding, og riktig mengde oppfølging. Alt i alt en meget god opplevelse. Og så er det kjekt å vite at kraften er "grønn". Det som kan fremstå som litt uklart er hvordan de faste kostnadene er dekket inn/fordelt over året. Men alt i alt, veldig bra!
Hei Michaels, Veldig hyggelig at du er fornøyd men enkelhet og kommunikasjon. At du i tillegg vektlegger det grønne setter vi stor pris på. Vi er et av få strømselskap som utelukkende selger fornybar strøm gjennom systemet for opprinnelsesgarantier. Dette gjør at strømprodusenter stimuleres til å gå over til bedre produksjonsformer. Siden vi er en del av det europeiske systemet er dette noe som bare blir viktigere og viktigere! Ha en strålende dag! Agva Kraft Kundeservice
Jeg satt opp avtale med Agva Kraft, mottok avtalen noen dager seinere, alt så fint ut, ga dem fullmakt i nettbanken min. Etter to måneder uten regning ringte jeg dem og de kunne fortelle meg at min nettleie-leverandør hadde nektet dem å levere strøm og at de derfor ikke var min stømleverandør. (Jeg har derfor fått levert strøm av leveringsplikt i to måneder - som jo er svindyrt.) De påstår å ha sendt meg informasjon om dette og at avtalen derfor ikke er gyldig. Når jeg etterspør denne dokumentasjonen per. telefon legger de faktisk PÅ røret. Nettleie-leverandøren min sier at 1) de har ikke avvist Agva Kraft i å levere strøm hos meg, 2) de har aldri mottatt noen innmelding om meg fra Agva Kraft, og 3) de har ikke hjemmel til å nekte noen i å levere meg strøm. Etterspør dokumentasjon på denne "avvisningen" per. mail og får et selvskrevet ExCel-regneark med to linjer på tilbake, hvor det står den datoen jeg har skrevet i min første mail, og deretter "avvist". De kaller det dokumentasjon - forfalskning er hva det er. Alt er dokumentert og sendt kopier av til min nettleie-leverandør, og saken er også klaget inn til Forbrukerrådet og Elklagenemda. Da de hele tiden har har fullmakt i min nettbank kommer jeg til å politianmelde dem for svindelforsøk.
Agva bør ruste seg opp med Min Side/Mitt Abonnement e.l.. Gjennomfakturering er også en bra ting.
Etter ønske fra dere kunder er minside satt opp, så da håper jeg du synes vi er godt rustet for 2019!
Du blir lurt med billig strøm, for deretter for å havne på en dyr avtale, Dette medfører at du betaler dobbel strøm før du rekker å gjøre noe. Etter kontakt med kundeservice treffer man medarbeidere som er meget lite imøte kommende og avbryter deg slik at du ikke får sagt det du skal, de gjentar seg selv hele tiden, og virker som de har liten kunnskap om kundeservice. De større selskapene viser iallefall seriøsitet, når de faktisk har gjort feil. Mitt råd, velg noen andre.
Genial service ved bytte til Agva. Så er det bare å se om selskapet kan følge opp en god start.
Smertefri bytting av strømleverandør! Avga leverer :-)
Man må kunne se til enhver tid hva en avtale koster.
Oppdaterte priser på avtalene finner du på agva.no. Hvis det er noe info vedrørende din avtale du mangler er du hjertelig velkommen å kontakte vår hyggelige kundeservice!