Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
når jeg bytte vekk fra fjordkraft ble også avtalen endret til stabil strømpris og jeg fikk et snitt på 499øre pr kwh noe som resulterte til dobbelt så høy regning som tidligere veldig missfornøyd med hvordan fjordkraft bøffer kundene sine
Hei! Takk for din tilbakemelding. Det høres ut som du har en variabel avtale, noe som har vært en god avtale i flere måneder, hvor du alltid varsles på epost eller sms i forkant ved prisendringer. Slik markedet er akkurat nå vil spotpris være den gunstigste avtalen ha. Anbefaler at du tar kontakt med oss så kan vi se på dette sammen :) Ha en god dag :)
Fjordkrafts strømforsikring (nettopp bytta namn frå Trippelgaranti) skal dekka straumen om du bl.a. er sjuk eller mistar jobben. Eg var sjukemeld og ville senda inn krav. Via Fjordkraft si side vart eg send til ei nettside av selskapet Sedgwick. Der måtte eg legga inn namn på fastlege, legesenter, sjukehus/klinikk eg hadde vore behandla på og leger eg hadde vorte behandla av dei siste 12 månadar, nærmare opplysningar om sjukdommen og kvifor det hindra meg frå å jobba. I tillegg måtte eg lasta opp sjukemelding med diagnose (del B). Ja, del B, den som inneheld sensitive helseopplysningar. Kor mykje tener Fjordkraft på å selja desse opplysningane? Kanskje ingenting, men det er uansett forkasteleg å krevja...
Hei ! Takk for din tilbakemelding. Amtrust/sedgwick som er forsikringsselskapet i som behandler strømforsikringen, deler ikke personopplysningene dine med Fjordkraft når det kommer til hva du er sykemeldt for o.l. Fjordkraft har kun tilgang til den informasjonen som er oppgitt av deg for å bestille strøm og levere strømmen til deg. Du har rett til innsikt på hva Fjordkraft har lagret av informasjon på deg, så ta gjerne kontakt med oss om du øsker innsynsforespørsel :) Ha en god dag :)
Den er ikke basert på Spotprisene i markeder time for time. Spiller da heller ingen rolle når du bruker strøm. Prisen du får er som regel totalt høyere enn prisen du ville betalt om du ble fakturert for gjennomsnittprisen i området inkl MVA. Altså så er det bedre med en vanlig spotprisavtale. Her blir man ledet til å tro at Fjordkraft forhandler en rabatt ut over spotprisen du betaler på det tidspunktet du bruker strøm... Det er villeding og burde vært forbudt!
Hei! Takk for din tilbakemelding. En kan ikke sammenligne gjennomsnittsprisen for området sitt med det som er "din strømpris". Grunnen til dette er at gjennomsnittsprisen for området er flat, altså den tar utgangspunkt i at du bruker lik mengde kWh hver time igjennom hele måneden. Det er dessverre ingen av oss som klarer å bruke lik mengde strøm igjennom hele måneden hver time. Dersom to naboer har samme strømavtale, bruker lik mengde strøm i samme periode, men den ene bruker mer strøm på natten (når prisene er lave) og den andre bruker mer strøm på dagtid (når prisene er høye) så vil den gjennomsnittlige spotprisen som vises på faktura være forskjellig. Det er altså din gjennomsnittlige spotpris som vises på faktura (spotpris den timen x antall brukt kWh, for hver time igjennom hele måneden). Ta gjerne kontakt med oss så kan vi gå nærmere inn på dette :) Ha en god dag :)
Dyr strøm hos dere. Etter det jeg ble love hos dere så dere blitt dyre. Hos dere. Bytte nytt selskap
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ettersom vi ikke kan se kundeforholdet ditt her, så anbefaler jeg deg at du tar kontakt med oss, så vi kan gå nærmere inn på strømavtalen din. Ønsker deg en god dag
Mye påslag og generelt kostbar. Skremmende høye priser per kw time. Vanskelig å forstå.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ettersom vi ikke kan se kundeforholdet ditt her, så anbefales det at du tar kontakt med oss så kan vi gå igjennom din avtale :) Ha en god dag :)
Her om dagen fikk jeg en tekstmelding der det står at jeg har fått trippelgaranti. Meldingen inneholdt ingenting om kostnader, bare at jeg har fått det. Dette koster penger, men de har aldri spurt om jeg vil ha det. Er det lov å bare legge til ekstra tjenester uten å spørre om man faktisk vil ha de? Jævla irritert!!
Hei! Takk for din tilbakemelding. Du skal så klart informeres om det er tilleggstjeneste i din bestilling. Dette skal også fremkomme i bestillings sms som du mottar fra oss. Ta gjerne kontakt med oss så vi får sjekket opp i dette med deg :) Ha en god dag.
Fjordkraft er vanskelig å få tak i og forandre kontrakten uten å si ifra. Appen er ofte ut av drift og fungerer ikke som den skal.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Anbefaler at du tar kontakt med oss så vi kan sjekke opp i din problemstilling her, ettersom vi ikke kan se kundeforholdet ditt via bytt.no. Det er dessverre tider hvor mange skal ha tak i oss og da oppstår det ventetid. Beklager for dette. Ønsker deg en god dag.
Når man logger inn på Min side står det «alt er betalt», enda man har mottatt ny faktura i nettbank, man kan altså ikke stole på informasjonen der, som bruker lengre tid på å oppdateres. På «min side» kaller Fjordkraft faktura for oktober for «strøm november» og faktura for november for «strøm desember», osv, noe som er svært misvisende. De har ingen e-post adresse oppgitt, og man får ingen svar på henvendelser via Min side, noe som er både dårlig kundebehandling og brudd på forvaltningsloven. Når jeg ringte de 20 min etter at de åpnet, stod jeg 21, 30 minutt i telefonkø før jeg fikk kontakt. Man må sette av god tid om man ønsker kontakt med Fjordkraft. I tillegg har de automatisk svarer som hvert 10.sek gjentar samme beskjed; med svært nasal og slitsom stemme. I det hele tatt: en grusom opplevelse, med enormt forbedringspotensial. Fra den største strømtilbyder i Norge, forventer man mer, som kunde. Det positive med Fjordkraft er at de tilbyr faktura hvor strømstøtte (nettleie) er trukket fra, og dette fremstår ryddig og positivt.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Det er noen tilfeller at det sendes ut varsling om efaktura fra banken før faktura er ferdig opplastet/kvittert. Den er da altså ikke ferdig opplastet i systemene, min side da. Ettersom vi etterfakturerer så inneholder november fakturaen din strømmen for oktober. Vi har dermed tenkt at de var enklere om det står "strøm November" for at du har oversikt om at du har betalt en faktura hver måned. Tar tilbakemeldingen din videre :) Dessverre så er det tider hvor det er mye pågang hos oss, da oppstår det ventetid. Beklager for dette. Ha en god dag :)
I et par dager nå har ikke appen kunne vise spotpris. Dette må dere få ordnet fort, da dette er avgjørende for oss brukere.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Dette skal være løst nå, skulle problemet oppstå igjen så vit at dette står høyt på vår prioriteringsliste. Ønsker deg en god dag.
Jeg hadde full kontroll og ble fortalt at dette var en avtale som tok utgangspunkt ut i fra spotpris på strøm. Betalte en fast pris i måneden selv om prisen var høy eller lav og hvor mye jeg brukte i strøm. Bruker jo mer på vinter en sommer og dette utjevnet seg gjennom året. Det fungerte fint i starten, men tydeligvis var avtalen endret. Så når strømmen var lav må jeg fortsatt betale høy pris og ikke får noen strømstøtte. Det er jo direkte lureri. Var strømmen høy så betalte jeg mitt månedlig beløp og fikk det resterende som rest saldo fra Fjordkraft. Skjønner ikke at de kan holde på slik.....
Hei! Takk for din tilbakemelding. Med tjenesten Full Kontroll/forutsigbar betaling får du ganske enkelt fordelt kostnadene dine gjennom året – slik at du betaler et jevnt beløp hver måned. Fordi strømforbruket stadig endrer seg, vil det jevne beløpet noen måneder være høyere enn det faktiske forbruket ditt, andre måneder vil det være lavere. Men gjennom året jevner dette seg ut, slik at du ender opp med å betale det samme for strømmen som du ellers ville gjort. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har. Ønsker deg en god dag :)
Veldig fornøyd med LoFavør sin avtale. Jeg slipper forhåndsinnbetaling
Hei! Takk for din tilbakemelding. Så bra å høre at du er fornøyd med LOfavør sin avtale. Ønsker deg en god dag videre.
Om vi er heldig å får kontakt blir vimøtt med en uforskammet person som ikke vil jobbe i stillingen den har. Personene er ikke det minste interessert i hverken å lytte eller prøve å forstå hva saken gjelder. Styr unna
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi beklager en slik opplevelse hos oss, det er ikke slik vi vil oppfattes. Ønsker deg en god dag :)
Ble lokket av velkomstbonus. Strømavtalen gjelder for en hytte. Etter at strømprisene har gått i været, har det blitt en dyr fornøyelse.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Strømmarkedet er stadig i endring og endrer seg raskt.Så en avtale som er god i dag kan være dårlig om to dager. Vi kan ikke se kundeforholdet ditt her, men kan du ikke ta kontakt med oss så vi så sjekket opp i avtalen din ? Ha en god dag :)
Vi fikk endret til en rimeligere avtale, ved sjekk av Fjordkrafts avtaler. Endret på nett, uten å snakke med deres Kundeservice.
Hei! Takk for din tilbakemelding :) Så bra du fikk endret avtale og benyttet deg av hjemmesiden vår. Vi prøver stadig å gjøre det enklere for kunder å endre ting selv :) Ønsker deg god dag :)
Fjordkraft legger til trippel garanti som vi ikke ønske, rett og slett snikinnføring.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Ettersom vi ikke kan se ditt kundeforhold her, anbefales det at du tar kontakt med oss så vi kan sjekke opp i dette med deg :) Ønsker deg en god dag
Byttet fra tibber og det var som og gå tilbake til steinalderen når man ser på app og smartstyring. App er utrolig treig, dårlig eller ingen støtte for smartlading med styring av lader. Puls/wattmeter støtte er dårlig og egentlig ikke brukende til noe, laster veldig trengt og kan ikke lastbalansere mot el billader. Også har det gjort om på fakturering og redusert trumf bonus opptjening. Byttet tilbake til tibber etter 2 måneder.
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi jobber stadig med å utvikle appen vår og gjøre den mer og mer optimal :) Ønsker deg en god dag :)