Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble rundlurt av Fjordkraft. Signerte på avtale om kjøp av solcelleanlegg med solkonto der jeg kunne overføre ubegrenset overskuddsstrøm i inntil 18 måneder for uttak senere, men da anlegget til over 200.000,- stod ferdig og skulle kobles til en strømavtale hos dem kunne de informere om at de hadde fjernet denne solkontoavtalen uten å informere meg. De tilbudte en dårligere avtale, men selv denne har de ikke klart å aktivere selv 2 måneder etter at solcelleanlegget stod ferdig. Dermed går overskuddsstrømmen rett ut i intet uten at jeg får solgt den til Fjordkraft. De nekter for avtalebrudd på begge punkt. Nå har jeg byttet til en annen strømleverandør som faktisk klarer å gi meg en strømavtale der jeg kan selge overskuddsstrømmen.
Hei Tore, Takk for din tilbakemelding! Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi setter veldig stor pris på at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding slik at vi ta det med oss videre. Ønsker deg en fin dag, og god sommer! Med vennlig hilsen Alice, Fjordkraft
Trippelgaranti er ren svindel. Min arbeidsgiver måtte nedbemanne, men fjordkraft har likevel funnet ett lite smutthull som gjør at de ikke vil dekke kostnad som trippelgaranti skulle forsikre mot. Jeg godtok denne avtalen i sin tid for trygghet i tilfelle en sto uten jobb, skulle aldri hørt på representantene fra fjordkraft.
Hei Det er synd å høre at du ikke fikk innvilget erstatning med Strømforsikringen. Det er noen vilkår som må være på plass for at erstatning skal bli innvilget i forsikringssaker som dette. Det står nærmere spesifisert i forsikringsbevis og vilkår punkt 4.2 Forsikringsdekning ved ufrivillig Arbeidsledighet/permittering, 4.2.1 Vilkår for erstatning. Klikk videre på linken under for å se vilkårene for Strømforsikring: https://www.fjordkraft.no/strom/tjenester/stromforsikring/ Vennlig hilsen Per Harald Fjordkraft
Ble oppringt av en hissig telefonselger etter å ha byttet ut Fjordkraft med en annen strømleverandør. Kom med mange falske anklager mot det andre selskapet for å få meg tilbake.
Hei Kristoffer og takk for din tilbakemelding! Det er leit å se at du har denne opplevelsen med oss. Jeg får dessverre ikke sett hvilke tilfellet dette gjelder her. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23006100 om du ønsker videre bistand i denne saken.
Jeg ble oppringt av en telefonselger fra Fjordkraft. Han opplyste att jeg bodde i Fjordkraft sitt "lokalområde" og att jeg var en "lokalkunde", men han ville ikke svare meg på hva ett "lokalområde" og en "lokalkunde" er. Jeg sendte samme spörsmålet til kundesevice, men de var heller ikke villige til å svare på dette. Kundeservice svarte meg med ren svada.
Hei, Einbo! Takk for din tilbakemelding. Vi prioriterer kundeopplevelse og kunde tilfredshet høyt, så vi syns det er leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23006100 om du ønsker videre bistand i denne saken. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft
for lite løpende informasjon og vanskelig å komme i kontakt med noen på tlf.
Hei Mona! Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du ikke har fått tilstrekkelig informasjon fra oss. Ved stor pågang kan det være noe lenger ventetid på å komme gjennom til oss på telefon. Vi beklager at du har opplevd vansker med å nå oss på telefon. Vi ønsker gjerne å vite mer om hva du synes mangler av informasjon, og du er hjertelig velkommen til å kontakte oss via telefon, epost eller på chat. Vi er åpent alle hverdager mellom kl. 09-16. Vennlig hilsen Marie, Fjordkraft
Har strøm i veggen og har råd til betale for det så da fungerer det jo... Ja, han i fjordkraft sa at var brukt mye strøm for årstiden det stemmer jo da både har hatt varme for holde en vannskade i sjakk i stua fram til den ble reparert og i tillegg har fyret noe for kråka ved lufte ut fukt av badet ved klestørk og dusjing med varmekabler på å div.
Hei Pils, Takk for din tilbakemelding. Så fint å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Skulle det være noe ytterligere ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice. Vennlig hilsen Tanja, Fjordkraft.
Har i mange år vært kunde hos fjordkraft. Oppdaget etter en stund at jeg jeg hadde en variabelprisavtale (garantert fornøyd) forandret den til spotpris før prisene ble for for ekstreme. Flyttet nylig til en blokk med en annen strømleverandør. Ble oppringt av en selger som fikk meg i en svakt øyeblikk til å bytte med noen fordeler. Oppdaget senere at jeg hadde blitt prakket på to nye tileggsprodukter som vil kaste meg over 1000 kr i året. På toppen av det hele greide de å sette meg på feil stømmåler slik at jeg må betale for enn annen. Nå holder det. Aldri mer fjordkraft.
Hei Per, Takk for din tilbakemelding. Trist å se at du har hatt en slik opplevelse med oss. Jeg får dessverre ikke sett hvilke tilfellet dette gjelder her, men ta gjerne kontakt med oss på kundesenteret for en prat, slik at vi kan se nærmere på saken din. Du kan ringe oss på tlf: 23006100 (09:00-16:00). Vennlig hilsen Trond, Fjordkraft
styr unna. lang ventetid på å snakke med noen, med mindre du skal kjøpe noe. valgte å bli oppringt og ventet 2 timer på å bli det. De ringte meg helt seriøst i 1 sekund. jeg rakk ikke ta opp selv om jeg hadde mobilen i hånda. så fikk jeg melding om at de forsøkte å komme i kontakt med meg og at jeg måtte ringe inn på nytt om jeg skal få kontakt. latterlig og sjokkerende.
Hei Takk for din tilbakemelding. Ved stor pågang kan det være noe lenger ventetid for å komme gjennom til vårt kundesenter, men vi skal selvfølgelig ringe deg i mer enn 1 sekund. Vi beklager for din opplevelse og du er selvsagt velkommen til å ta kontakt med oss igjen på telefon, epost eller chat. Vennlig hilsen Martine, Fjordkraft.
Velg heller et annet selskap. Dårlig kundeservice. De er skråsikre i sine svar (til fordel kunde), så sjekker de nøyere, og da snur de 180 grader (mot kunde).
Hei Kenneth, Takk for din tilbakemelding. Det er leit å se at du har denne opplevelsen med oss. Jeg får dessverre ikke sett hvilke tilfellet dette gjelder her, men ta gjerne kontakt med oss på kundesenteret for en prat, slik at vi kan se nærmere på saken din. Du kan ringe oss på tlf: 23006100 (09:00-16:00). Ønsker deg en fin dag. Vennlig hilsen Jonas, Fjordkraft
I have the LO special price. A month after I joined their ‘deal’ increased by 1/3. I feel completely hussled. even with this supposedly special offer my energy bill is significantly higher. Live and learn I guess, changing companies today
Hi Katy, Thank you for your feedback. Sorry to hear that you are not satisfied. The price change is because of changes in the marked and other costs have increased a lot in the recent years. If there is anything we can help you with, please contact our customer service. Best regards Tanja, Fjordkraft
De lover mye, men holder det ikke. Kom til oss. Vi er bedre en alle andre.
Hei Knut, Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du opplever oss slik. Gjerne kontakt oss på vår kundeservice om det er noe vi kan hjelpe deg med. Vennlig hilsen Tanja, Fjordkraft.
Har solkonto fra fjordkraft, men nå har Fjordkraft endret vilkårene for dette med maks 2000KW/h oppspart, men tidligere var det ubegrenset, og 18mnd. oppsamlingstid. Har forståelse for at man endrer avtale, men Fjordkraft gjør dette med tilbakevirkende kraft. Så energi som har vært spart opptil 18mnd tilbake, tvinger nå Fjordkraft kundene å selge på en av årets rimeligste energi måneder, for å hindre at kunde kan benytte dette på valgfrie måneders bruk/utbetalinger som kunden har i gjeldende avtale. Dette er kynisk, spekulativt og grovt tillitsbrudd med eksisterende kunder. I tillegg informerer de ikke om dette via min side på nettet, eller på SMS som de er påkrevd. men kunde blir oppringt av kunderådgiver. Jeg forventer at dette blir mat for forbrukerombudet. Dette er den perfekte måten på å bli kvitt alle solcelle kundene sine :(
Hei, Vidar! Takk for din tilbakemelding. Så trist å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Nå kan vi dessverre ikke se ditt kundeforhold hos oss, men om du ønsker hjelp og informasjon i forhold til endringen som skjer på vår solkonto så kan du kontakte oss på telefon 23006100. Med vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft
De nektet og la meg benytte meg av den lovpålagte angreretten på 14 dager, når megler hadde gjort en feil ved overdragelse og bestilte strøm fra fjordkraft som jeg ikke samtykket til. Fjordkraft nektet og opphøre strømavtalen og tilbakeføre til den leverandøren jeg hadde valgt, i tillegg så skulle de ha betalt for strømmen. Måtte nesten til med rettslige handlinger for og få det rettet opp, til slutt måtte megler ta kontakt og rydde opp. Fjordkraft driver uproft og utenfor loven.
Hei Joakim, Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du sitter igjen med denne opplevelsen. Angrefristen er 14 dager og løper fra dagen etter avtaleinngåelse (godkjent bestilling). Ved umiddelbar oppstart(som i dette tilfellet?) frafaller angreretten. Man har likevel ingen bindingstid og avtalen kan opphøre umiddelbart. Du betaler kun for strøm som er levert til deg frem til ønsket opphør. Vi kan ikke stå til ansvar for feil som blir gjort av megler, men er glad for at megler fikk ryddet opp. Vennlig hilsen Rikke, Fjordkraft
De, og antagelig alle andre strømselskaper, opererer med sine egne begreper; umulig å sammenligne, særlig når jeg ber om at de sender meg et skriftlig tilbud, slik at jeg i fred og ro kan gjøre et forsøk på å sammenligne, så hører jeg ikke mer fra dem. Lurer!
Hei Lise! Takk for henvendelsen. Så synd å høre at du har den opplevelsen. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, slik at vi kan forklare og hjelpe deg med å sammenligne ulike strømavtaler. Du kan ringe oss på tlf: 23006100 (09.00-16.00) Vennlig hilsen Helene, Fjordkraft
Byttet til Fjordkraft i fjor da vi fikk solcelleanlegg på taket. Veldig fornøyd helt til de endret vilkår for solkonto som gjør at man ikke kan lagre mer enn 2000 kwt til uttak på vinter. I fjor hadde vi nesten 9000 som vi kunne porsjonere ut gjennom den dyreste og kaldeste perioden. Byttet tvert til annen leverandør
Hei Ninja, U.P! Takk for din tilbakemelding. Så trist å høre at du ikke er fornøyd med de nye endringene på Solkonto. Vi har forståelse for at du reagerer på disse endringene, men vi så oss nødt til å gjøre noen tiltak på den eksisterende Solkontoen siden risikoen for oss også har økt med uforutsigbare strømpriser. Vi ønsker fortsatt å tilby en Solkonto-tjeneste for kunder med solproduksjon, men da måtte vi også foreta noen endringer. Om du har spørsmål rundt den nye Solkontoen eller om det er noe annet du lurer på er du velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på 23 00 61 00 (åpent mandag til fredag fra kl. 9-16). Med vennlig hilsen Live, Fjordkraft
Ved aksept av avtale med Fjordkraft, skulle jeg bare ringe selger dersom jeg hadde bindingsavtale med eksisterende strømleverandør. Da jeg ringte ham fikk jeg til svar at nummeret var ikke i bruk. Fikk restartet min avtale med NorgesEnergi og unngikk bruddgebyr fra de. Fikk så et bruddgebyr fra Fjordkraft på kr. 7.000,- Hadde ikke angrerett som privat bruker da avtalen var gjennom bedrift. Som selvfølgelig ikke ble opplyst ved avtale. Utrolig at de kan drive på denne måten! Våre politikere må få stoppet denne svindelen!
Hei, Jan E. Ø Takk for din tilbakemelding. Dette må vi beklage, men forsøkte du å komme i kontakt med vår kundeservice(8-16) når du ikke fikk tak i selger? Vi ser dessverre ikke hvilken avtale du inngikk med oss basert på dette, men i tilbudet vi sender ut til kunder følger det med vilkårene som informerer om eventuell binding, oppgjør og/eller binding med brudd gebyr. Ved en bedriftsavtale vil vi alltid anbefale å kontakte din nåværende leverandør før et leverandør bytte for å forhøre seg hva som inngår i avtalen man har om man er usikker, slik at man unngår slike situasjoner. Vennlig hilsen Morten, Fjordkraft