Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 346 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 346 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#87
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#87 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 346 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
100
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Rundlurt av Fjordkraft.

Omtale av  Tore

Ble rundlurt av Fjordkraft. Signerte på avtale om kjøp av solcelleanlegg med solkonto der jeg kunne overføre ubegrenset overskuddsstrøm i inntil 18 måneder for uttak senere, men da anlegget til over 200.000,- stod ferdig og skulle kobles til en strømavtale hos dem kunne de informere om at de hadde fjernet denne solkontoavtalen uten å informere meg. De tilbudte en dårligere avtale, men selv denne har de ikke klart å aktivere selv 2 måneder etter at solcelleanlegget stod ferdig. Dermed går overskuddsstrømmen rett ut i intet uten at jeg får solgt den til Fjordkraft. De nekter for avtalebrudd på begge punkt. Nå har jeg byttet til en annen strømleverandør som faktisk klarer å gi meg en strømavtale der jeg kan selge overskuddsstrømmen.

Svar fra Fjordkraft
09.07.2024 11:39

Hei Tore, Takk for din tilbakemelding! Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi setter veldig stor pris på at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding slik at vi ta det med oss videre. Ønsker deg en fin dag, og god sommer! Med vennlig hilsen Alice, Fjordkraft

Trippelgaranti er ren svindel

Omtale av  Lars E

Trippelgaranti er ren svindel. Min arbeidsgiver måtte nedbemanne, men fjordkraft har likevel funnet ett lite smutthull som gjør at de ikke vil dekke kostnad som trippelgaranti skulle forsikre mot. Jeg godtok denne avtalen i sin tid for trygghet i tilfelle en sto uten jobb, skulle aldri hørt på representantene fra fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
04.07.2024 08:45

Hei Det er synd å høre at du ikke fikk innvilget erstatning med Strømforsikringen. Det er noen vilkår som må være på plass for at erstatning skal bli innvilget i forsikringssaker som dette. Det står nærmere spesifisert i forsikringsbevis og vilkår punkt 4.2 Forsikringsdekning ved ufrivillig Arbeidsledighet/permittering, 4.2.1 Vilkår for erstatning. Klikk videre på linken under for å se vilkårene for Strømforsikring: https://www.fjordkraft.no/strom/tjenester/stromforsikring/ Vennlig hilsen Per Harald Fjordkraft

Hissige selgere

Omtale av  Kristoffer

Ble oppringt av en hissig telefonselger etter å ha byttet ut Fjordkraft med en annen strømleverandør. Kom med mange falske anklager mot det andre selskapet for å få meg tilbake.

Svar fra Fjordkraft
04.07.2024 08:43

Hei Kristoffer og takk for din tilbakemelding! Det er leit å se at du har denne opplevelsen med oss. Jeg får dessverre ikke sett hvilke tilfellet dette gjelder her. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23006100 om du ønsker videre bistand i denne saken.

Svindelforsøk fra telefonselger.

Omtale av  Einbo

Jeg ble oppringt av en telefonselger fra Fjordkraft. Han opplyste att jeg bodde i Fjordkraft sitt "lokalområde" og att jeg var en "lokalkunde", men han ville ikke svare meg på hva ett "lokalområde" og en "lokalkunde" er. Jeg sendte samme spörsmålet til kundesevice, men de var heller ikke villige til å svare på dette. Kundeservice svarte meg med ren svada.

Svar fra Fjordkraft
02.07.2024 09:16

Hei, Einbo! Takk for din tilbakemelding. Vi prioriterer kundeopplevelse og kunde tilfredshet høyt, så vi syns det er leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23006100 om du ønsker videre bistand i denne saken. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft

For lite kontaktmuligheter

Omtale av  Mona K. S

for lite løpende informasjon og vanskelig å komme i kontakt med noen på tlf.

Svar fra Fjordkraft
25.06.2024 09:59

Hei Mona! Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du ikke har fått tilstrekkelig informasjon fra oss. Ved stor pågang kan det være noe lenger ventetid på å komme gjennom til oss på telefon. Vi beklager at du har opplevd vansker med å nå oss på telefon. Vi ønsker gjerne å vite mer om hva du synes mangler av informasjon, og du er hjertelig velkommen til å kontakte oss via telefon, epost eller på chat. Vi er åpent alle hverdager mellom kl. 09-16. Vennlig hilsen Marie, Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ok strømleverandør . Har lofavør spotpris

Omtale av  Pils

Har strøm i veggen og har råd til betale for det så da fungerer det jo... Ja, han i fjordkraft sa at var brukt mye strøm for årstiden det stemmer jo da både har hatt varme for holde en vannskade i sjakk i stua fram til den ble reparert og i tillegg har fyret noe for kråka ved lufte ut fukt av badet ved klestørk og dusjing med varmekabler på å div.

Svar fra Fjordkraft
21.06.2024 11:38

Hei Pils, Takk for din tilbakemelding. Så fint å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Skulle det være noe ytterligere ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice. Vennlig hilsen Tanja, Fjordkraft.

Rotete og dyre produkter.

Omtale av  Per H

Har i mange år vært kunde hos fjordkraft. Oppdaget etter en stund at jeg jeg hadde en variabelprisavtale (garantert fornøyd) forandret den til spotpris før prisene ble for for ekstreme. Flyttet nylig til en blokk med en annen strømleverandør. Ble oppringt av en selger som fikk meg i en svakt øyeblikk til å bytte med noen fordeler. Oppdaget senere at jeg hadde blitt prakket på to nye tileggsprodukter som vil kaste meg over 1000 kr i året. På toppen av det hele greide de å sette meg på feil stømmåler slik at jeg må betale for enn annen. Nå holder det. Aldri mer fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
18.06.2024 15:50

Hei Per, Takk for din tilbakemelding. Trist å se at du har hatt en slik opplevelse med oss. Jeg får dessverre ikke sett hvilke tilfellet dette gjelder her, men ta gjerne kontakt med oss på kundesenteret for en prat, slik at vi kan se nærmere på saken din. Du kan ringe oss på tlf: 23006100 (09:00-16:00). Vennlig hilsen Trond, Fjordkraft

styr unna

Omtale av  Cm J

styr unna. lang ventetid på å snakke med noen, med mindre du skal kjøpe noe. valgte å bli oppringt og ventet 2 timer på å bli det. De ringte meg helt seriøst i 1 sekund. jeg rakk ikke ta opp selv om jeg hadde mobilen i hånda. så fikk jeg melding om at de forsøkte å komme i kontakt med meg og at jeg måtte ringe inn på nytt om jeg skal få kontakt. latterlig og sjokkerende.

Svar fra Fjordkraft
14.06.2024 10:45

Hei Takk for din tilbakemelding. Ved stor pågang kan det være noe lenger ventetid for å komme gjennom til vårt kundesenter, men vi skal selvfølgelig ringe deg i mer enn 1 sekund. Vi beklager for din opplevelse og du er selvsagt velkommen til å ta kontakt med oss igjen på telefon, epost eller chat. Vennlig hilsen Martine, Fjordkraft.

Ingen grunn til å være kunde her, når det finnes bedre alternativer.

Omtale av  Kenneth

Velg heller et annet selskap. Dårlig kundeservice. De er skråsikre i sine svar (til fordel kunde), så sjekker de nøyere, og da snur de 180 grader (mot kunde).

Svar fra Fjordkraft
06.06.2024 09:10

Hei Kenneth, Takk for din tilbakemelding. Det er leit å se at du har denne opplevelsen med oss. Jeg får dessverre ikke sett hvilke tilfellet dette gjelder her, men ta gjerne kontakt med oss på kundesenteret for en prat, slik at vi kan se nærmere på saken din. Du kan ringe oss på tlf: 23006100 (09:00-16:00). Ønsker deg en fin dag. Vennlig hilsen Jonas, Fjordkraft

Husslers

Omtale av  Katy

I have the LO special price. A month after I joined their ‘deal’ increased by 1/3. I feel completely hussled. even with this supposedly special offer my energy bill is significantly higher. Live and learn I guess, changing companies today

Svar fra Fjordkraft
28.05.2024 15:44

Hi Katy, Thank you for your feedback. Sorry to hear that you are not satisfied. The price change is because of changes in the marked and other costs have increased a lot in the recent years. If there is anything we can help you with, please contact our customer service. Best regards Tanja, Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Mye bløff.

Omtale av  Knut

De lover mye, men holder det ikke. Kom til oss. Vi er bedre en alle andre.

Svar fra Fjordkraft
27.05.2024 08:39

Hei Knut, Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du opplever oss slik. Gjerne kontakt oss på vår kundeservice om det er noe vi kan hjelpe deg med. Vennlig hilsen Tanja, Fjordkraft.

Tillitsbrudd/avtalebrudd på Solkontokunder fra Fjordkraft.

Omtale av  Vidar A. P

Har solkonto fra fjordkraft, men nå har Fjordkraft endret vilkårene for dette med maks 2000KW/h oppspart, men tidligere var det ubegrenset, og 18mnd. oppsamlingstid. Har forståelse for at man endrer avtale, men Fjordkraft gjør dette med tilbakevirkende kraft. Så energi som har vært spart opptil 18mnd tilbake, tvinger nå Fjordkraft kundene å selge på en av årets rimeligste energi måneder, for å hindre at kunde kan benytte dette på valgfrie måneders bruk/utbetalinger som kunden har i gjeldende avtale. Dette er kynisk, spekulativt og grovt tillitsbrudd med eksisterende kunder. I tillegg informerer de ikke om dette via min side på nettet, eller på SMS som de er påkrevd. men kunde blir oppringt av kunderådgiver. Jeg forventer at dette blir mat for forbrukerombudet. Dette er den perfekte måten på å bli kvitt alle solcelle kundene sine :(

Svar fra Fjordkraft
28.05.2024 13:39

Hei, Vidar! Takk for din tilbakemelding. Så trist å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Nå kan vi dessverre ikke se ditt kundeforhold hos oss, men om du ønsker hjelp og informasjon i forhold til endringen som skjer på vår solkonto så kan du kontakte oss på telefon 23006100. Med vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft

Uproft og utenfor loven

Omtale av  Joakim

De nektet og la meg benytte meg av den lovpålagte angreretten på 14 dager, når megler hadde gjort en feil ved overdragelse og bestilte strøm fra fjordkraft som jeg ikke samtykket til. Fjordkraft nektet og opphøre strømavtalen og tilbakeføre til den leverandøren jeg hadde valgt, i tillegg så skulle de ha betalt for strømmen. Måtte nesten til med rettslige handlinger for og få det rettet opp, til slutt måtte megler ta kontakt og rydde opp. Fjordkraft driver uproft og utenfor loven.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2024 15:05

Hei Joakim, Takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre at du sitter igjen med denne opplevelsen. Angrefristen er 14 dager og løper fra dagen etter avtaleinngåelse (godkjent bestilling). Ved umiddelbar oppstart(som i dette tilfellet?) frafaller angreretten. Man har likevel ingen bindingstid og avtalen kan opphøre umiddelbart. Du betaler kun for strøm som er levert til deg frem til ønsket opphør. Vi kan ikke stå til ansvar for feil som blir gjort av megler, men er glad for at megler fikk ryddet opp. Vennlig hilsen Rikke, Fjordkraft

Strømselskapene skummer fløten på vår ukyndighet

Omtale av  Lise

De, og antagelig alle andre strømselskaper, opererer med sine egne begreper; umulig å sammenligne, særlig når jeg ber om at de sender meg et skriftlig tilbud, slik at jeg i fred og ro kan gjøre et forsøk på å sammenligne, så hører jeg ikke mer fra dem. Lurer!

Svar fra Fjordkraft
16.05.2024 09:13

Hei Lise! Takk for henvendelsen. Så synd å høre at du har den opplevelsen. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, slik at vi kan forklare og hjelpe deg med å sammenligne ulike strømavtaler. Du kan ringe oss på tlf: 23006100 (09.00-16.00) Vennlig hilsen Helene, Fjordkraft

Grådige og ikke konkurranse dyktige ved solkonto

Omtale av  Ninja U. P

Byttet til Fjordkraft i fjor da vi fikk solcelleanlegg på taket. Veldig fornøyd helt til de endret vilkår for solkonto som gjør at man ikke kan lagre mer enn 2000 kwt til uttak på vinter. I fjor hadde vi nesten 9000 som vi kunne porsjonere ut gjennom den dyreste og kaldeste perioden. Byttet tvert til annen leverandør

Svar fra Fjordkraft
14.05.2024 14:17

Hei Ninja, U.P! Takk for din tilbakemelding. Så trist å høre at du ikke er fornøyd med de nye endringene på Solkonto. Vi har forståelse for at du reagerer på disse endringene, men vi så oss nødt til å gjøre noen tiltak på den eksisterende Solkontoen siden risikoen for oss også har økt med uforutsigbare strømpriser. Vi ønsker fortsatt å tilby en Solkonto-tjeneste for kunder med solproduksjon, men da måtte vi også foreta noen endringer. Om du har spørsmål rundt den nye Solkontoen eller om det er noe annet du lurer på er du velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på 23 00 61 00 (åpent mandag til fredag fra kl. 9-16). Med vennlig hilsen Live, Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

FJORDKRAFT SVINDEL1

Omtale av  Jan E. Ø

Ved aksept av avtale med Fjordkraft, skulle jeg bare ringe selger dersom jeg hadde bindingsavtale med eksisterende strømleverandør. Da jeg ringte ham fikk jeg til svar at nummeret var ikke i bruk. Fikk restartet min avtale med NorgesEnergi og unngikk bruddgebyr fra de. Fikk så et bruddgebyr fra Fjordkraft på kr. 7.000,- Hadde ikke angrerett som privat bruker da avtalen var gjennom bedrift. Som selvfølgelig ikke ble opplyst ved avtale. Utrolig at de kan drive på denne måten! Våre politikere må få stoppet denne svindelen!

Svar fra Fjordkraft
14.05.2024 09:03

Hei, Jan E. Ø Takk for din tilbakemelding. Dette må vi beklage, men forsøkte du å komme i kontakt med vår kundeservice(8-16) når du ikke fikk tak i selger? Vi ser dessverre ikke hvilken avtale du inngikk med oss basert på dette, men i tilbudet vi sender ut til kunder følger det med vilkårene som informerer om eventuell binding, oppgjør og/eller binding med brudd gebyr. Ved en bedriftsavtale vil vi alltid anbefale å kontakte din nåværende leverandør før et leverandør bytte for å forhøre seg hva som inngår i avtalen man har om man er usikker, slik at man unngår slike situasjoner. Vennlig hilsen Morten, Fjordkraft

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR