Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har tre målepunkt, naust, hytte og hjemme. Da har jeg altså betalt for «trippelgaranti» x3, dumme meg! Tror jeg skifter strømleverandør nå!
Hei! Trippelgaranti er en valgfri tjeneste du kan ha, som er koblet opp mot målernummer. Dersom en har flere målere kan en velge om en skal ha tjenesten på alle målerene eller kun noen. Trippelgaranti fungerer som en ekstra trygghet i hverdagen dersom en skulle bli sykemeldt, arbeidsledig eller lynet slår ned i boligen (dekker egenandel). Skulle en av disse hendelsene skje, er det en fordel å få dekket strøm og nettleie på alle målerene sine og ikke bare en. Du kan lese mer om tjenesten her: https://www.fjordkraft.no/om-oss/trippelgaranti/ eller kontakte vår kundeservice for mer informasjon. Ønsker deg en god dag! Hilsen oss i Fjordkraft
Fjordkraft kjøpte opp min tidligere leverandør av mobiltelefoni. Det gikk greit en stund, så begynte jeg å motta papirfakturaer til en kostnad av 59 kr pr måned. I fakturaen står det at jeg kan se bort fra fakturaen fordi jeg har avtalegiro. Jeg får ikke dette til å gi mening.
Hei! Takk for din tilbakemeldig. Siden jeg ikke vet hvem du er, har jeg dessverre ikke mulighet til å se hva det er som har skjedd i denne situasjonen. På generelt grunnlag kan jeg likevel si at avtalegiro er en avtale mellom deg og banken om at beløpet skal trekkes ved forfall. Avtalegiro endrer ikke forsendeleses måte. For å slippe papirfaktura kan en endre til epostfaktura eller E-faktura. Hilsen oss i Fjordkraft.
har hatt avtale der i litt over et år har bare gode erfaringer så langt
Hei! Takk for din tilbakemelding og at du tar deg tid til å skrive til oss. Dette sitter vi pris på :) Ønsker deg en riktig fin dag. Hilsen oss i Fjordkraft
Forstår ikke hvordan disse kan være så store. Eller så er det nettopp av den grunn de tillater seg å behandle sine kunder så dårlig. Det er skjulte kostnader rundt hver eneste sving, og det gjelder både mobil og strøm. Har latt meg overtale 3 ganger å gi dem en sjanse til, da de har hissige selgere som lover gull og grønne skoger, til tross for at jeg sier jeg ikke stoler på dem. Jeg har blitt skuffet hver eneste gang. Et selskap som baserer seg på manipulasjon og utnytting. Det er iallfall MIN erfaring, men du må gjerne skaffe deg din egen. Lykke til
Hei! Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hausten 2021 hadde eg avtale om straum med maks 99 øre/kWh. Den endra Fjordkraft frå ein gong i 2022 til 2-3 kroner. Men dei sende likevel faktura for desember 2021 med den høge prisen som var i strid med maksprisavtalen. Eg reklamerte og dei la seg flat og tilbaud meg ein kompensasjon. Dette skjedde i chat-funksjonen. 2 månader seinare kravde dei via Intrum inkasso igjen det avtalestridige høge beløpet. Eg motsa sjølvsagt, og viste til Kundeservices avklaringar. Intrum hevda då at dette ikkje fanst i Fjordkraft chat. Eg ser også at dei har sletta det for meg som synleg på "Min side" no etter at eg straks etter denne skrekkhistoria skifta frå Fjordkraft. Kravet er grunnlaust og motsagt og kan følgjeleg ikje inaksserast, jf inkassolova § 1, men både Fjordkraft og Intrum agerer vidare rettsstridig. Dei kjem til å tapa. At børsverdien på Fjordkraft i det siste gullåret er gått ned med 75 % (!) skuldast nettopp denne uærelege forretningsverksemda. Skam!
Hei, Steinulf. Så kjedelig å se at du har hatt en dårlig opplevelse, og at vi ikke har levd opp til dine forventninger. Om vi har gjort en feil skal vi absolutt rette opp i det for deg. Dersom du ennå ikke har fått løst denne saken vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med kundesenteret vårt, så er jeg helt sikker på at vi finner en god løsning sammen. Vi vil uansett takke deg for at du tar deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen. Ønsker deg en riktig fin dag videre, hilsen oss i Fjordkraft
vært kunde i mange år, både strøm og mobil, hyggelige kundebehandlere og gode priser.
Har dyr strøm nå. Snakket med kundeservice. Ønsket å bytte leverandør, men veileder sa han skulle gi meg best mulig avtale. I etterkant ser jeg at hyttestrøm i Valdres er 1 krone billigere enn min avtale på bolig. Dette er frekt.Nå skal jeg bytte leverandør, men sliter med å finne den beste avtalen. Sjekker på nett, og håper på god hjelp der. Lykke til all dere som ønsker billigere strøm. Kraft selskapene lager avtaler som bevist lurer oss. Dette må det bli slutt på. La staten overta kraft produksjonen, og gi oss strøm til en fastpris alle kan leve med. Godt under 50 øre per kilowatt. Da blir pris problemet borte !!!! STATEN MÅ OVERTA KRAFTEN.
Jeg har hatt webspot i flere år. En fin avtale med noen få øre påslag og ingen fastpris. I juni ville de nå overføre meg til en dyrere avtale, med 39 kroner i fast pris + økt påslag. Jeg spurte om jeg ikke kunne beholde webspot, men de sa da at denne avtalen skulle avvikles, og at de har kuttet ut Prismatch. Har nå byttet til Gudbrandsdal Energi, som det viser seg er en bedre avtale enn den jeg har i Fjordkraft. De garanterer også prisen i 12 måneder. Men i dag, 31. mai fikk jeg plutselig en oppringing fra Fjordkraft om at de kunne tilby meg en bedre avtale. Tolker dette som at flere enn meg nå har flyktet fra denne nå dyre avtalen. Jeg har vært en tilfreds kunde i Fjordkraft fram til denne endringen skjedde. Men nå skal det mye til før jeg kommer til å vurdere dette selskapet igjen. Som det gjelder i alle kundeforhold: "Lojalitet skal ikke misbrukes og bli tatt som en selvfølge."
Vi har vært lojale kunder hos Fjordkraft i mange år, men nå økte de plutselig prisen. Ingen sympati å spore da jeg ringte til kundeservice for å få et bedre tilbud. Følgelig har jeg nå byttet til et annet selskap og sparer dermed mer enn tusen kroner per år.
Hei, Hjalmar! Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss tilbakemelding, det er synd å lese at du ikke er fornøyd. Fra tid til annen må vi oppdatere avtalene våre, og i forkant av årets sommer gjorde vi en opprydding av avtalene våre for å gjøre utvalget enklere for kundene å sammenligne. Vi håper du gir oss gir oss en ny sjanse, ikke nøl med å ta kontakt med kundesenteret vårt igjen, så er jeg helt sikker på at vi finner et avtale som passer deg. Husk at du også får 2% Trumf-bonus for det du betaler for strømmen din (etter strømstøtte er trukket fra), som du ikke får hos noen andre strømleverandører. Ønsker deg uansett en riktig fin dag videre! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
Hyggelig og god kundeservice når det er behov for det!
Hei, Cecilie! Takk for den fine tilbakemeldingen, vi er utrolige stolte av vårt flotte kundesenter, og setter stor pris på at du også er fornøyd. Håper du har en strålende dag videre! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
Ok, enkelt å greit med nettleie og forbruk på en regning
Heisann! Takk for tilbakemeldingen din, kjekt å se at du stort sett er fornøyd med opplevelsen din som kunde i Fjordkraft. Husk at du kan spare ekstra mye penger ved å aktivere Trumf-sparing på strømmen din, da får du 2% av det du betaler for strøm til Fjordkraft (etter strømstøtten er trukket fra), rett inn på din Trumf-konto. Dette kan enkelt aktiveres på Min Side. Husk også at du kan sammenligne strømavtalene våre på fjordkraft.no, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter om du trenger hjelp til å finne riktig avtale for deg. Ønsker deg en strålende dag videre! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
Veldig fornøyd med appen som gir god oversikt slik at vi kan styre forbruket. Også veldig fornøyd med fastprisavtale vi hadde de siste månedene i 2021. Vi sparte mye penger på dette.
Heisann, Jens! Så kjekt at du har spart penger på fastprisavtalen, det liker vi å høre. Takk for den fine tilbakemeldingen, ikke nøl med å ta kontakt med oss om du trenger veiledning til å finne riktig strømavtale for deg etter fastprisen din går ut. Ønsker deg en flott dag videre! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
Fastprisavtalen jeg fikk råd om i september har spart meg for tusenvis av kroner.
Hei, Christin, så kjekt å lese at du er fornøyd med avtalen din! Ikke nøl med å ta kontakt med oss igjen når fastprisen din løper ut, så skal vi hjelpe deg å finne riktig avtale for deg også i tiden fremover. Ønsker deg en strålende dag videre! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
Opplever Fjordkraft som en stabil og seriøs aktør, har bare positive erfaringer. Svært god oversikt i appen og etter at pulsmålingen kom på plass er det blitt enda enklere å følge med på eget forbruk. Anbefales.
Hei, Rune! Tusen takk for den fine tilbakemeldingen, vi setter stor pris på at du tar deg tid til å skrive denne anbefalingen. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft
Jeg har i mange år hatt avtalen webspot som er veldig gunstig uten påslag. For en tid siden overførte de meg uten varsel til en dyrere avtale. Jeg klaget da og fikk beholde webspot. Så kom det epost denne uken at de igjen vil flytte meg over på en dyrere avtale med14 dgr varsel. Jeg spurte om jeg ikke kunne beholde webspot men de sa da at denne avtalen skulle avvikles. Jeg sa at da vil jeg gå over til Tibber og fikk DA svar et de hadde en spesialavtale som de hadde glemt å informere meg om og at jeg da kunne få denne. Denne var billigere enn den avtalen de først ville gi meg. Egentlig ville de ha meg over på en forvaltningsavtale..... Nei nå blir det Tibber på meg. .
Hei, Steinar, og takk for tilbakemeldingen din. Det er synd å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med endringen som er gjort på strømavtalen din. Det er nylig gjort en opprydding fra vår side, hvor vi har redusert antallet ulike strømavtaler vi tilbyr, og en del av denne oppryddingen var at avtalen som den du nevner, som ikke har vært solgt på flere år, har blitt endret til et av våre standardprodukter. Hensikten med dette er blant annet at det skal være mer oversiktlig for kundene våre å sammenligne avtalene våre, og finne den avtalen som passer best for seg og sitt forbruk. For enkelte kunder har det dessverre ført til en prisøkning, men basert på det du skriver har du fått gode alternativer fra kundesenteret vårt, selv om vi absolutt burde presentert det bedre basert på opplevelsen din. Vi håper du gir oss en ny sjanse i fremtiden, husk at du får Trumf-bonus på strømforbruket ditt hos Fjordkraft, i tillegg til at forvaltningsavtalen du nevner har ekstremt gode resultater å vise til sammenlignet med spotprisen. Senest sist måned fikk man 20 øre per kWh avslag med denne forvaltningsavtalen, så her er det potensielt mye å spare. Takk igjen for at du tok deg tid til tilbakemeldingen, ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Utrolig umusikalsk, arrogant og illojalt å utbetale bonuser som følge av høye strømpriser! Flere burde reagert. Burde fremkomme klarere at Fjordkraft m.fl strømselskaper er kun en distributør! Med påslag på kraftprisen fra produsentene (BKK). Et fordyrende og illojalt mellomledd..
Hei Torstein, og takk for tilbakemeldingen din. Bonusordningen du refererer til er basert på regnskapsåret 2021, og er basert på kriterier som er forhåndsbestemt. Det er ikke slik at bonusen utbetales fordi strømprisene er høye, Fjordkraft og andre strømleverandører tjener ikke mer på høye strømpriser enn på lave strømpriser. Det er kraftprodusentene som får økte inntekter av høye strømpriser. Ikke strømleverandørene. Det er også viktig å påpeke at påslaget til strømleverandørene er en svært liten del av de høye strømprisene vi har opplevd spesielt det siste året. Utover å håndtere fakturering og avregning av kundenes strømforbruk er det også strømleverandørene som står for tilnærmet all innovasjon som er gjort innenfor strømbransjen de siste årene, slik som apper som gir kunden oversikt over forbruk og kostnader knyttet til strømmen, pulsmåler som kan gi "live" oversikt over strømforbruk, i tillegg til ulike strømavtaler tilpasset hver enkelt kundes forbruk og behov. Forbrukerrådet ønsker for eksempel at man kun tilbyr spotpris-avtaler i strømmarkedet, men prisene det siste året viser at det er stort behov for mer forutsigbare strømpriser, som man får med variable strømavtaler, eller avtale med fastpris. Basert på tilbakemeldingen din er det tydelig at du ikke er fornøyd med opplevelsen din som kunde hos Fjordkraft, jeg håper du tar kontakt med kundesenteret vårt for å få hjelp til å finne en løsning på det du er misfornøyd med. Jeg er helt sikker på at kundesenteret vårt vil finne en god løsning for deg. Vi setter uansett pris på tilbakemeldingen din, og ønsker deg en riktig fin dag videre! Med vennlig hilsen Fjordkraft