Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Godt og trykt selskap.

Omtale av  Kjell B. D

God App og info., følger nøye med strømprisene slik at kundene får den beste prisene.

Svar fra Fortum
17.09.2024 15:53

Hei Kjell, Tusen takk for hyggelig omtale. Det er flott å høre du syntes appen gir deg god informasjon. Vi ønsker at appen skal være et nyttig verktøy for å holde oversikt over eget strømforbruk. Det gleder oss derfor å høre du er fornøyd med oppsettet og informasjonen i appen. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Slagrammede vil ha seg frabedt!

Omtale av  Tore C

Til Verden Anbefaler fortum for de slagpasienter som ønsker kverulering, krangel med kundeservice og utenforskap fra samfunnet rundt seg! Men personlig vil jeg anbefale oss 40 tusen slagpasienter i Norge til å si NEI! Mvh Én slagpasient

Svar fra Fortum
17.09.2024 08:09

Hei Tore, vi ønsker å få en bedre forståelse over hva som gjør deg misfornøyd. Gjerne kontakt oss direkte på [email protected] med dine beskymringer. Da har vi mulighet til å hjelpe deg i saken. Vi ser frem til å høre fra deg. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

For godt til å være sant? Tester ut…

Omtale av  Siv A. W

Fikk et veldig gunstig tilbud, men ble usikker siden denne avtalen verken er listet på nettsiden deres eller på forbrukerrådets sider. Har snakket flere ganger med kundeservice som var veldig hjelpsomme og skal teste ut avtalen med 3 måneders angrefrist. Får ikke full innsikt hvordan appen fungerer før kundeavtalen trer i kraft, så tester ut med skepsis og argusøyne. Men håper på å bli positivt overrasket, de er en stor aktør så satser på at de er seriøse.

Svar fra Fortum
17.09.2024 08:26

Hei Siv, Tusen takk for omtalen. Alle strømavtaler er informert på våre nettsider. Hvis du er usikker på hvilken avtale du har inngått, oppfordrer vi deg til å kontakte oss direkte på [email protected]. Da kan vi bistå med å tydeliggjøre avtalen du har inngått. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Jeg er enig med fortum oG fornøyd .

Omtale av  Berhane

Jeg er kunde med fortum over 4 år.men jeg er fornøyd som kunde .

Svar fra Fortum
16.09.2024 15:38

Hei, Tusen takk for fantastisk omtale. Det er hyggelig å høre du er fornøyd. Vi setter pris på tillitten og gleder oss til å fortsette å være din strømleverandør:) Ikke nøl med å ta kontakt om du har noen spørsmål. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Annbefalles🤩🤩

Omtale av  Line B. G

Aldri hatt så billig strøm regning før, var sikker på at noe var fril

Svar fra Fortum
16.09.2024 15:34

Hei Line, Tusen takk for omtalen. Vi setter stor pris på å høre du er fornøyd med avtalen du har med oss. Ikke nøl med å ta kontakt om du har noen spørsmål! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Treg oppføling

Omtale av  Lauritz S

Reagerer sent på endringer blir låst av angrefristen hos ny levrandør

Svar fra Fortum
13.09.2024 15:46

Hei Lauritz, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi beklager på det sterkeste for lang behandlingstid. Vi forstår det er frustrerende og vi beklager ulempen dette medførte. Vi gjør vårt aller beste for å svare alle våre kunder så raskt som mulig, og setter stor pris på din tålmodighet. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester og prosesser for å redusere ventetiden og behandlingstiden. Vi tar dine tilbakemeldinger på alvor og vi vil gjøre alt vi kan for å sikre bedre kundeopplevelse i fremtiden. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Elendig kundeservice

Omtale av  Torill

Hadde avtale med NorgesEnergi som ble videre ført til Fortum etter fusjon.Avtalen hadde ingen bindingstid. Fikk bedre tilbud og sa opp avtalen med Fortum, dette medførte bruddgebyr på 6000,- kr. Hvordan de kan kreve bruddgebyr på en avtale uten bindingstid er for oss ubegripelig. De påberopte seg en bindingstid på 12 mnd som de mente vi hadde brutt. Var i kontakt med kundesenteret flere ganger og ble møtt med arroganse og lite forståelse. Etter flere diskusjoner økte de oppsigelsestiden til 24 mnd.. Da vi jobbet med et skriftlig tilsvar ringte de og ga oss rett på alle punkter. De slettet alle fakturaer og vi er nå ute av deres «klør».

Svar fra Fortum
13.09.2024 15:44

Hei Torill, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, da det hjelper oss med å forbedre vår service. Vi tar tilbakemeldingen på alvorlig. Vårt mål er alltid å tilby våre kunder den beste servicen og veiledning, og det er beklagelig at vi ikke har levd opp til dette i ditt tilfelle. Det er fint å høre det løste seg til slutt. Vi takker for tålmodigheten. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Effektivt raskt og hyggelig

Omtale av  Else H

Rask og effektiv behandling av mine spørsmål.og meget hyggelig mann i telefonen

Svar fra Fortum
13.09.2024 08:16

Hei Else, Tusen takk for omtalen. Vårt mål er å gi våre kunder den beste kundeopplevelsen. Det erveldig hyggelig å høre du er fornøyd med kundebehandlingen du fikk hos oss. Ikke nøl med å ta kontakt om det skulle være noe mer. Vi er klare for å hjelpe! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Hvor vanskelig er det å tilby forfall 15

Omtale av  Jj

Påtvunget forfall slutten av mnd, gjør at regningen alltid blir dyrere enn nødvendig.

Svar fra Fortum
12.09.2024 15:18

Hei, Tusen takk for din omtale. Det er dessverre ikke mulig for oss å sette forfall til èn spesifikk dag i måneden av mange årsaker - blant annet har det innvirkning når vi får forbruksdata fra netteier og helger. Faktura blir ikke dyrere av den grunn, vi fakturerer per måned uansett forfallsdato. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Jeg fikk god hjelp.

Omtale av  Jan T

Fikk God hjelp Kundebehandleren visste hva han snakket om.

Svar fra Fortum
12.09.2024 08:09

Hei Jan, Tusen takk for omtalen. Det er flott å høre du fikk hjelpen du trengte. Vi har dyktige kunderågivere som alltid jobber for å gi den beste servicen til våre kunder. Ikke nøl med å ta kontakt om det skulle være noe mer! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Fastpris er ikke et godt tilbud for Fortum

Omtale av  Torfinn N

Jeg synes avtalen med fastpris er slik at kunden er taperen da Fortum allerede nå har gjort avtale om kjøp av strøm for de mnd. vi får fastpris på. Blir spotpris over fastprisen så tjernet Fortum fordi det har gjort en egen avtale og blir spotprisene laver enn fastprisen så tjerner de også . Så det er kunden som tar størst risiko. Hilsen Torfinn N.

Svar fra Fortum
11.09.2024 15:25

Hei Thorfinn, Tusen takk for din tilbakemelding. Tilbudet om å fryse prisen baserer seg på markedets forventninger for perioden tilbudet gjelder. Hva spotprisen ender opp med å bli, bestemmes daglig på kraftbørsen Nord pool, basert på tilbud og etterspørsel. Spotprisen påvirkes av mange variabler, som f.eks. vær, priser i andre områder i kraftnettet og priser på innsatsfaktorer. Fortum Strøm inngår en avtale med kraftprodusent før Prisfrys-perioden om kjøp av et bestemt volum til en avtalt pris for en begrenset tidsperiode for å kunne tilby et Prisfrys-tilbud til kundene. Dette er den prisen markedet setter for kjøp av strøm for denne perioden på det tidspunktet. Fortum tjener ikke penger på strømmen eller forbruket i denne perioden. Prisfrys-tjenesten har ingen margin på strømforbruket, kun på fastleddet. Ettersom Fortum i henhold til avtalen kjøper inn strømmen til den forhåndsavtale prisen så påvirkes ikke vår fortjeneste av spotprisens utvikling. Det vil alltid være i vår interesse å forhandle frem best mulige avtaler for våre kunder basert på hva markedet tilbyr. Det er viktig å påpeke at formålet med tjenesten er å gi deg trygghet og forutsigbarhet i en gitt periode, og tilbudene våre skal gjenspeile dette. Har du flere spørsmål kan du kontakte oss direkte på [email protected] eller på telefon 21494949. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Savner Norges energi

Omtale av  Bjørn

Har vært kunde i Norges energi en årrekke, forutsigbart og trygt. Etter at NE ble til fortum er det ikke slik lenger!

Svar fra Fortum
11.09.2024 15:19

Hei Bjørn, Tusen takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre du ikke er fornøyd med overgangen fra Norgesenergi til Fortum. Vi ønsker å få en pekepinn over hva som gjør deg misfornøyd. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss direkte på [email protected]. Vi tar alle tilbakemeldinger på alvor. Da får vi en mulighet til å forbedre oss ytterligere i fremtiden. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Hyggelig kundebehandler.

Omtale av  Alfred

Godt forklarende kundebehandler. Fikk vite litt meir om tilbud og tjenester og forsikringer enn det eg visste fra tidligere.

Svar fra Fortum
11.09.2024 15:06

Hei Alfred, Tusen takk for fin omtale. Det er hyggelig å høre du fikk god informasjon i samtalen med kunderådgiver. Vi er her for å rådgive og informere om avtaler som kan passe dine behov. Det gleder oss å høre du hadde en positiv opplevelse. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Krever 12 mnd oppsigelses gebyr ved salg av hus :-(

Omtale av  Larserik Ø

Tegnet vatele på boligen jeg arvet etter min mor. Nå som jeg har solgt denne boligen krever de betaling for 12 mnd oppsigelse hvis jeg ikke beholder avtalen (men jeg har da ikke tenkt å betale strømmen for den nye eieren av huset). Det kan da ikke være lov å drive sånn?

Svar fra Fortum
11.09.2024 15:04

Hei Lars Erik, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi hadde satt stor pris på om du kontaktet oss direkte på epost [email protected]. Da kan vi hjelpe deg videre i saken. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Strøm er strøm, ellers er det greit.

Omtale av  Knut O

Lett å få kontakt med dere samt at fakturan er lett å forstå.

Svar fra Fortum
10.09.2024 15:41

Hei Knut, Tusen takk for omtalen.Vi gjør alltid vårt aller beste for å svare våre kunder så raskt som mulig. Vi setter derfor stor pris på å høre du finner faktura lett å forstå, samt at du alltid får tak i oss når du trenger det. Ikke nøl med å ta kontakt om du lurer på noe. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Et vellykket selskap

Omtale av  Jon A

Redusere prisene maksimalt om vinteren og gi tilbud og fordeler til kundene

Svar fra Fortum
10.09.2024 15:39

Hei Jon, Tusen takk for din omtale. Ikke nøl med å kontakt oss direkte om du har noen spørsmål vedrørende din strømavtale. Vi er alltid klare for å bistå. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR