Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Sikker og enkel

Omtale av  Pj

Stødig og som forventet, apper og portaler / web fungerer, Gjør jobben, bra levert!

Svar fra Fortum
26.09.2024 16:01

Hei Pj, vi takker for fin omtale. Det gleder oss å høre appen og nettsiden tilfredstiller dine behov. Ikke nøl med å ta kontakt om du har noen spørsmål. Vi er klare for å bistå! Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Får tilbud fra andre men holder meg til Fortum

Omtale av  Tom H. L

Alltid god hjelp å få, hyggelige personer på tlf hver gang. Mvh Tom H.L.

Svar fra Fortum
30.09.2024 15:28

Hei Tom, tusen takk for omtalen. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med hjelpen du har fått. Ikke nøl med å ta kontakt om det er noe mer du trenger hjelp med. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

God kommunikasjon til forbruker.

Omtale av  Kåre H

jeg får grei oversikt over forbruk og pris og kan lett komme til min side og få mer informasjon.

Svar fra Fortum
26.09.2024 15:58

Hei Kåre, tusen takk for omtalen. Vi er glad for å høre du er fornøyd med oversikten på Min Side. Ikke nøl med å ta kontakt om du har noen spørsmål. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Fortum og app er flott

Omtale av  Brit S

Veldig greit med Fortum . Betaler kun en regning i og med at nettleien også kommer på denne regningen. Appen gjør at jeg kan følge med strømprisen og for eksempel vaske klær når strømprisen er lav . Veldig fornøyd , enkelt og greit.

Svar fra Fortum
26.09.2024 15:52

Hei Brit,tusen takk for omtalen. Det er hyggelig å høre du fornøyd med fakturering og Fortum-appen. Vi har gjennomfakturering med netteier for å gjøre det enklere for våre kunder. Vi ønsker også at appen skal hjelpe deg med å redusere strømforbruket. Ikke nøl med å ta kontakt om du har noen spørsmål. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

God kommunikasjon

Omtale av  Herdig

Lett å få kontakt med Fortum. Hyggelige kundebehandlere.

Svar fra Fortum
25.09.2024 15:38

Hei Herdig, tusen takk for omtalen. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med vår tilgjengelighet og hjelpe du fikk. Vi setter pris på at du tok deg tid til å dele din tilfredshet. Ikke nøl med å ta kontakt om du har noen spørsmål. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Bli et foretrukket valg

Omtale av  Ulf

Oversiktlig og helt greit, men må jobbe for å være et godt, sikkert og økonomisk valg

Svar fra Fortum
25.09.2024 15:20

Hei Ulf, tusen takk for fin omtale. Det er viktig for oss å gjøre det oversiktlig for våre kunder. Vi forstår viktigheten av konkurransedyktige priser og jobber kontinuerlig med å sikre at våre priser er rettferdig og konkurransedyktige i markedet. Ikke nøl med å ta kontakt om du har noen spørsmål. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Ferdig med Fortum - null tillit!

Omtale av  H

Fortum markedsfører seg med at kunden kan få full innsikt og være trygg hos dem med appen deres. Bare bullshit! Hos oss viste appen at 12% av forbruket gikk til el-bilen, til tross for st vi aldri har ladet den hjemme. Ved kontakt m Kundeservice fikk vi bekreftet at appen ‘bare er veiledende’… Ingen mer info å få, ingen mulighet for å få kontakt m ledelsen. Ikke engang et tips om å fjerne el-bilen fra oversikten for å få et nytt estimat uten bil i allefall. Bare tull!

Svar fra Fortum
24.09.2024 15:54

Hei, Tusen takk for din tilbakemelding. Appen inneholder både estimert forbruk og faktisk forbruk. 1. "Hva går strømmen til?" er et estimat på hva boligens strømforbruk de siste 30 dagene har gått til. Her står det opplyst at estimatet baserer seg på boligprofil, statestikk og værdata. Det betyr at til tross for at du ikke har El-bil, kan det stå du har 12% El-bil forbruk i appen hvis du ikke har oppdatert boligprofilen. For å få et bedre estimat må du oppdatere boligprofilen slik at den blir mer nøyaktig. Boligprofilen tar hensyn til mange variabler, men du vil aldri kunne få helt nøyaktige tall. 2. Faktisk forbruk er forbrukstall vi får direkte fra din netteier. Faktisk forbruk er med andre ord ikke et estimat, men ditt reelle forbruk. Disse tallene finner du under forbruk i den blå søylen. Gjerne kontakt oss direkte hvis du trenger mer oppklaring eller har flere spørsmål. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Profesjonelle.

Omtale av  Raymond S. J

Veldig bra app- veldig bra oversikt over forbruk føler deg godt ivaretatt. Veldig bra kundebehandling.

Svar fra Fortum
24.09.2024 15:36

Hei Raymond, Tusen takk for fantastisk omtale. Vi ønsker å gjøre det enklest mulig for våre kunder å følge med på eget forbruk. Det er derfor veldig hyggelig å høre du er fornøyd med oversikten i appen. Vi setter også stor pris på din tilbakemelding vedrørende vår kundebehandling. Vårt mål er å hjelpe våre kunder på best mulig måte. Ikke nøl med å ta kontakt om du lurer på noe. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Lett å forholde seg til

Omtale av  Agapi

Lett å forholde seg til. God informasjon hvis man trenger det

Svar fra Fortum
23.09.2024 08:50

Hei, Tusen takk for fin omtale! Det gleder oss å høre du er fornøyd med informasjonen som er tilgjengelig. Ikke nøl med å ta kontakt hvis du har noen spørsmål! Vi er klare for å bistå. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Strømavtale for de med høyt forbruk

Omtale av  Rune

Over tid er dette den beste avtalen for meg med årlig forbruk på ca 47000kw

Svar fra Fortum
23.09.2024 08:52

Hei Rune, Tusen takk for fin omtale. Vi ønsker å tilby den avtalen som passer best for våre kunder sitt forbruksmønster. Det er hyggelig å høre du er fornøyd med avtalen du har hos oss. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Anbefales absolutt ikke

Omtale av  Helene

Ringer hver uke for å selge selvom jeg allerede er kunde. 12-mnds oppsigelse med tusenvis av kroner i bruddgebyr de ikke opplyste om når de solgte meg et annet abbonement. Vanskelig å forstå avgiftene som, som det er mange av. Kundeservice har ikke vært til noe hjelp og lite hyggelige.

Svar fra Fortum
23.09.2024 08:54

Hei Helene, Tusen takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre du ikke er fornøyd med informasjonen du mottok vedrørende din strømavtale. Gjerne kontakt oss direkte så kan vi undersøke om du fikk all informasjon du skulle ha ved inngåelse av avtalen. Du kan også reservere deg mot telefonsalg fra våre nettsider. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Bedrageri, lureri og ren løgn

Omtale av  Iris H

De påstår jeg har en avtale med bindingstid og masse tilleggsprodukter. Jeg har aldri inngått noen avtale med dem, men blitt overført fra en annen strømleverandør der jeg IKKE hadde tilleggsprodukter. Jeg har flere ganger sendt dem melding om at jeg ikke kommer inn i denne portalen deres, og at jeg ikke får regninger - de påstår de er sendt, men gjør ingenting for å hjelpe meg. Nå har jeg byttet til min lokale strømleverandør, de belaster meg så et bruddgebyr på tre tusen kroner, på tross av at jeg aldri har inngått noen avtale med den. Kundeservice svarer god dag mann økseskaft. Styr unna!!! Styr unna!!!

Svar fra Fortum
20.09.2024 08:00

Hei Iris, Tusen takk for din tilbakemelding. Ingen skal bli kunde uten skriftlig bekreftelse og informasjon om avtalen. Vi ønsker å undersøke saken nærmere og hadde satt stor pris på om du kontaktet oss direkte på [email protected]. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Misfornøyd kunde

Omtale av  Alfstueland

Uoversiktigt masse gebyrer stadigt skifter fast beløp skifter vanskelig oppfølging

Svar fra Fortum
20.09.2024 08:05

Hei, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi vil gjerne undersøke saken nærmere for å se hvilke endringer det er snakk om. Vi oppfordrer deg derfor til å kontakte oss på telefon 21494949 eller epost [email protected]. Vi kan hjelpe deg å finne den avtalen som er det smarteste valget for deg basert på dine spesifikke forbruksmønstre og preferanser. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Enkel og lettvint

Omtale av  Knut

Hyggelig medarbeider og enkel samtale, min opplevelse var veldig fornøyd.

Svar fra Fortum
18.09.2024 15:57

Hei Knut, Tusen takk for omtalen. Det er vår prioritet å hjelpe deg på best mulig måte. Ikke nøl med ta kontakt om det er noe mer vi kan hjelpe deg med. Vi er alltid klare til å bistå. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Dårlig på opplysning

Omtale av  Merete

Dårlig på opplysninger ., slenger på den viktigste setningen når du er så drit lei den selgeren i den andre att du til slutt ikke orker å høre etter .. det jeg misliker sterkest er den mangelen på god opplysning om oppsigelsestid !!!

Svar fra Fortum
18.09.2024 15:45

Hei Merete, Tusen takk for din tilbakemelding. Det er leit å høre du ikke er fornøyd med informasjonen du mottok vedrørende din strømavtale. Vi er opptatt av kontinuelig forbedring og tar din tilbakemelding på alvor. Ikke nøl med å ta direkte kontakt om du ønsker en gjennomgang av saken din. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bytter aldri tilbake

Omtale av  Kjell G

Jeg har vært kunde hos Fortum å ble lurt til å betale masse tilleggspriser Fortum aldri IGJEN!!

Svar fra Fortum
18.09.2024 15:39

Hei Kjell, Tusen takk for din tilbakemelding. Vi må understreke at vi aldri ønsker å lure våre kunder. Ingen tjenester skal bli lagt til uten din uttrykkelige aksept. Vi hadde derfor satt stor pris på om du kontaktet oss direkte på [email protected] eller 21494949. Da kan vi undersøke saken nærmere og rette opp i eventuelle feil. Vi ser frem til å høre fra deg. Vennlig hilsen, Sofie // Fortum Strøm

Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR