⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Gudbrandsdal Energi
4.1
757 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
757 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#3
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#3 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 757 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
447
113
46
35
116
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bedre enn andre jeg har prøvd.

Omtale av  Jermo

Ganske bra på det meste, helt til jeg oppdaget at det å få faktura på mail kostet 50,- per gang.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.05.2018 15:26

Hei, det koster ikke kr. 50,- å få faktura pr. e-post, men du vil få et gebyr dersom du har en avtale som forutsetter Avtalegiro men ikke har opprettet dette. Jeg ser ikke navnet ditt her og ser derfor ikke hva slags avtale du har hos oss, men det høres ut som det er dette som er årsaken. Kontakt kundesenteret vårt, så finner vi helt sikkert ut av dette :)

Fenomenal service

Omtale av  B

Synd at prisen er såpass høy. Gudbrandsdal er etter min mening en solid og fin bedrift som tar kundene på alvor. De besvarer alle henvendelser raskt og kompetent. Byttet nylig til Norgesenergi grunnet mye bedre pris.

Dårlig

Omtale av  Khan

Hadde fått et god tilbud fra andre leverandør. En selger av Gudbrandsdal Energi ringte meg med engang og utfordret å få meg ombestemme. Når jeg ser siste faktura forstår jeg at dette leverandør er løgner.

Rimelig og upåklagelig service

Omtale av  Fornøyd-Kunde

Rimeligste norske strømleverandør og upåklagelig service

Prisene oppjusteres

Omtale av  C. B

Elendig, prisene oppjusteres noe vanvittig etter kampanje. Hold dere unna

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Enkelt og greit

Omtale av  Joachim

Enkelt å bestille, enkelt å bruke, enkelt å ha. Husk bare å opprette e- og autugiro med en gang. Så lenge du ikke har et overhengende behov for å snakke med noen når du kjøper strøm, bli oppringt i etterkant, eller mast på av selgere, så er dette helt utmerket. Får den hjelpen jeg trenger når jeg trenger det. Strømmen kommer som normalt, uten noe mer prat.

Kundeservice

Omtale av  Jon E

Ble litt rot med opprettelsen av e-faktura og avtalegiro. Jeg mente jeg hadde gjort det og de hadde ikke fått det inn til seg. Allikevel kun en telefon og de trakk av gebyret de hadde lagt inn. Sånn skal det være. Hyggelige i andre enden også - i motsetning til enkelte andre strømselskaper!

Lureri

Omtale av  Marita

Her må man følge med! Man må både ha avtalegiro og eFaktura for å ikke bli belastet 49,- ekstra hver måned for fakturagebyr. Fin måte for GE å tjene penger på... Elendig oppfølging fra kundeservice også!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
28.03.2018 09:21

Til ukjent anmelder. Det er riktig at brorparten av våre avtaler betinger e-faktura eventuelt epostfaktura og automatisk trekk(avtalegiro). Dette står klart i våre betingelser, rett over knappen når kundene trykker på knappen kjøp for bestilling. Skulle kunden ha oversett dette har vi ingen problemer med å tilbakeføre noen gebyrer. Men kunden må kontakte oss så vi får en sjanse til å imøtekomme kundens forespørsel. Med hilsen Jan Jansrud

Sleipe gebyrer

Omtale av  Bjørn H

49 kr i gebyr for e-faktura er å vise fingeren til kundene. Lykke til med den strategien, det trenger dere. Kommer til å sjekke om det er lov, og om andre strømleverandører er bedre.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.03.2018 11:12

Hei, vi har ikke gebyr for eFaktura. Dersom kunden har en avtale hos oss som forutsetter kombinasjonen Avtalegiro og eFaktura/e-postfaktura (noe som fremkommer under bestilling samt i e-post sendt etter bestilling) og mangler én eller flere av disse vil det påløpe gebyr. Vi har innført denne praksisen på våre rimeligste avtaler da det viser seg at dette sparer oss for en del betalingsoppfølging.

Dyr og elendig service

Omtale av  Terje

Vanskelig å si, men jeg har aldri betalt så mye tidligere for strøm. Tok kontakt for å høre begrunnelse. Bor i 2-rom 59 Kvam., og har bortsett fra lading av duppeditter fyrt med 1 liten ovn og dtearinlys. Fikk noen «svada svar». De startet med å ta dobbel fakturagebyr a kr 98,-. Her gjelder det å være påpasselig.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
28.03.2018 09:21

Hei til ukjent anmelder. Det står i vilkårene våre at det er krav til efaktura eventuelt epostfaktura og automatisk trekk (avtalegiro). Vi fakturere ikke gebyrer ved 1. fakturering. Dette fordi kundene skal få tid til å etablere ordningen mot egen bank. Det har seg også slik at hvis kunden tar kontakt så er det lite problematisk for oss å tilbakeføre noen gebyrer hvis kunden har oversett dette i betingelsene. Vi ordner opp i det meste. Med hilsen Jan Jansrud

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

"Nesten" helt ærlig. Varsler ikke når en god avtale ikke er så god lenger - for kunden.

Omtale av  Sigfred S

Har stort sett bare gode erfaringer med GE. Reagerte likevel litt da jeg ringte GE for å sjekke om min meget gunstige avtale, fortsatt var gunstig for meg? Det var den ikke ifølge ærlig kundemottaker, som flyttet meg over til avtale som etter hva jeg kan finne ut er blant de beste nå for tiden. Uansett er jeg fornøyd selv om det kan være litt rusk i maskineriet tidvis, jeg har to boliger og avtale med GE på begge. Opplever prisen på kraft som "til å leve med" Kan ikke si det samme om nettleien, men det kan ikke GE lastes for. :-)

Kjempe bra!

Omtale av  Aleksander

GE har vært ein kjempebra leverandør. Ble lurt til å bytte strømleverandør av en selger fra annet selskap å er nå bindt i 9 mnd hos dem, så dum kan en bli. Gleder meg allerede til å kunne komme tilbake til GE! Oversiktelig og greit hos dere! Billig også.

Endelig en seriøs aktør

Omtale av  Gudbrandsdals-Fan

Gudbrandsdal energi er rett og slett en seriøs aktør. De lokker deg ikke inn med markedets beste pris for så å lure deg og sette deg over på noe annet når du ikke følger med og jekke opp prisen til det dyreste. De har jevnt over en ok pris som ikke plutselig eksploderer. Etter å ha blitt lurt tidligere av både Agva og Telinet er det en fryd å være hos en leverandør man ikke føler driver uetisk drift og svindel. Gudbrandsdal energi er rett og slett til å stole på og jeg tipper at de ikke trenger å bruke masse penger på winback-aktiviteter og stunts for å kapre kunder, kundene som meg ser ut til å bli drevet til dem når man har fått nok av lureriet til andre strømleverandører. Slutt på strømregninger som får meg til å hoppe i taket av sinne og slutt på lureri. Det er grunn nok til å velge de.

Dårlig med krav om både efaktura og avtalegiro.

Omtale av  Trond

Fungerer greit og prisen er da så langt bra. Men at de krever at man oppretter både efaktura og avtalegiro for å unngå ekstragebyr er bare latterlig. I avtalevilkårene står det "Manglende epostfaktura og avtalegiro vil medføre fakturagebyr" men for dem holder det å "mangle" en av delene.

Så dyre og lokker med "knall" tilbud

Omtale av  Andreas

Skjerpings GE, dere lokker oss kunder med kjempetilbud i 1 måned plutselig blir strømmen nesten dobbelt så dyr, jeg har bytta vekk fra dette selskapet for lenge siden, og kommer ALDRI tilbake igjen

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Rimelig strøm, men lureri i godt kamuflerte fakturagebyr

Omtale av  Henry

Etter å ha hatt denne strømleverandøren i over to år, oppdaget jeg at det er gebyr på efaktura! Det vil jeg si er høyst usedvanlig, og jeg har ikke opplevd dette med noen andre leverandører av tjenester osv der en betaler hver måned. For å ikke betale gebyr må en ha BÅDE efaktura og avtalegiro. Unikt! Da må jeg regne med at det er 100 000-vis av kunder, spesielt eldre, som ofte ikke har så sterke ferdigheter innen data, som betaler et lite beløp ekstra hver måned. Og dette blir jo til store penger for GE. Snakk om meieri! Og selv om jeg nå er bevisst på dette, nekter jeg å støtte en bedrift som opererer med et slikt system. For så klart står ikke dette med store bokstaver der en tegner avtalen.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
26.01.2018 13:12

Svar til anonym kunde. Den problemstillingen du her tar opp har vi prøvd å være nøye på med god synliggjøring. Vi vil starte med å si at vi ikke har gebyr på eFaktura, kun gebyr dersom vi må sende fakturaen pr. post. På en del produkter har vi dog satt betingelser om AvtaleGiro i kombinasjon med eFaktura/e-postfaktura. Førstnevnte er automatisk trekk ved forfall (14 dager etter fakturadato). Det er nok Avtalegiro kunden refererer til. Dette er noe bankene har innført og som har blitt ganske så vanlig i dagens marked. Ordningen sparer oss for mye betalingsoppfølging. Våre rutiner ved bestilling er som følger: 1. Før kunden bestiller produkt på GE.no under fliken les mer om produkter – 8 linjer med forklaring fremkommer det at manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr. 2. Når kunden har fylt ut bestillingsskjema og skal iverksette bestillingen ved å trykke på knappen «kjøp nå» står det rett over knappen at «manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr. 3. I responsmailen kunden får rett etter bestilling står betingelsene listet opp nok en gang. 4. Vi har og gjort det slik at kunder ikke får fakturagebyr ved første fakturering. Dette for at kundene skal få tid til å få dette på plass i nettbanken. 5. Fakturagebyr ved evnt. manglende Avtalegiro og/eller eFaktura/e-postfaktura går klart frem av fakturaen. Hvis kunder, på basis av ovenstående informasjon har oversett betingelsene, så klarer vi nok å få til en løsning kunden blir fornøyd med. Men da må de henvende seg til oss. Ha en fin dag. Med hilsen Jan Jansrud daglig leder

Gudbrandsdal Energi

Har tilegnet profilen
Gudbrandsdal Energi deltar på Bytt.no

Gudbrandsdal Energi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gudbrandsdal Energi besvarer omtaler

Gudbrandsdal Energi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Gudbrandsdal Energi ønsker tilbakemeldinger

Gudbrandsdal Energi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR