Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ganske bra på det meste, helt til jeg oppdaget at det å få faktura på mail kostet 50,- per gang.
Hei, det koster ikke kr. 50,- å få faktura pr. e-post, men du vil få et gebyr dersom du har en avtale som forutsetter Avtalegiro men ikke har opprettet dette. Jeg ser ikke navnet ditt her og ser derfor ikke hva slags avtale du har hos oss, men det høres ut som det er dette som er årsaken. Kontakt kundesenteret vårt, så finner vi helt sikkert ut av dette :)
Synd at prisen er såpass høy. Gudbrandsdal er etter min mening en solid og fin bedrift som tar kundene på alvor. De besvarer alle henvendelser raskt og kompetent. Byttet nylig til Norgesenergi grunnet mye bedre pris.
Hadde fått et god tilbud fra andre leverandør. En selger av Gudbrandsdal Energi ringte meg med engang og utfordret å få meg ombestemme. Når jeg ser siste faktura forstår jeg at dette leverandør er løgner.
Rimeligste norske strømleverandør og upåklagelig service
Elendig, prisene oppjusteres noe vanvittig etter kampanje. Hold dere unna
Enkelt å bestille, enkelt å bruke, enkelt å ha. Husk bare å opprette e- og autugiro med en gang. Så lenge du ikke har et overhengende behov for å snakke med noen når du kjøper strøm, bli oppringt i etterkant, eller mast på av selgere, så er dette helt utmerket. Får den hjelpen jeg trenger når jeg trenger det. Strømmen kommer som normalt, uten noe mer prat.
Ble litt rot med opprettelsen av e-faktura og avtalegiro. Jeg mente jeg hadde gjort det og de hadde ikke fått det inn til seg. Allikevel kun en telefon og de trakk av gebyret de hadde lagt inn. Sånn skal det være. Hyggelige i andre enden også - i motsetning til enkelte andre strømselskaper!
Her må man følge med! Man må både ha avtalegiro og eFaktura for å ikke bli belastet 49,- ekstra hver måned for fakturagebyr. Fin måte for GE å tjene penger på... Elendig oppfølging fra kundeservice også!
Til ukjent anmelder. Det er riktig at brorparten av våre avtaler betinger e-faktura eventuelt epostfaktura og automatisk trekk(avtalegiro). Dette står klart i våre betingelser, rett over knappen når kundene trykker på knappen kjøp for bestilling. Skulle kunden ha oversett dette har vi ingen problemer med å tilbakeføre noen gebyrer. Men kunden må kontakte oss så vi får en sjanse til å imøtekomme kundens forespørsel. Med hilsen Jan Jansrud
49 kr i gebyr for e-faktura er å vise fingeren til kundene. Lykke til med den strategien, det trenger dere. Kommer til å sjekke om det er lov, og om andre strømleverandører er bedre.
Hei, vi har ikke gebyr for eFaktura. Dersom kunden har en avtale hos oss som forutsetter kombinasjonen Avtalegiro og eFaktura/e-postfaktura (noe som fremkommer under bestilling samt i e-post sendt etter bestilling) og mangler én eller flere av disse vil det påløpe gebyr. Vi har innført denne praksisen på våre rimeligste avtaler da det viser seg at dette sparer oss for en del betalingsoppfølging.
Vanskelig å si, men jeg har aldri betalt så mye tidligere for strøm. Tok kontakt for å høre begrunnelse. Bor i 2-rom 59 Kvam., og har bortsett fra lading av duppeditter fyrt med 1 liten ovn og dtearinlys. Fikk noen «svada svar». De startet med å ta dobbel fakturagebyr a kr 98,-. Her gjelder det å være påpasselig.
Hei til ukjent anmelder. Det står i vilkårene våre at det er krav til efaktura eventuelt epostfaktura og automatisk trekk (avtalegiro). Vi fakturere ikke gebyrer ved 1. fakturering. Dette fordi kundene skal få tid til å etablere ordningen mot egen bank. Det har seg også slik at hvis kunden tar kontakt så er det lite problematisk for oss å tilbakeføre noen gebyrer hvis kunden har oversett dette i betingelsene. Vi ordner opp i det meste. Med hilsen Jan Jansrud
Har stort sett bare gode erfaringer med GE. Reagerte likevel litt da jeg ringte GE for å sjekke om min meget gunstige avtale, fortsatt var gunstig for meg? Det var den ikke ifølge ærlig kundemottaker, som flyttet meg over til avtale som etter hva jeg kan finne ut er blant de beste nå for tiden. Uansett er jeg fornøyd selv om det kan være litt rusk i maskineriet tidvis, jeg har to boliger og avtale med GE på begge. Opplever prisen på kraft som "til å leve med" Kan ikke si det samme om nettleien, men det kan ikke GE lastes for. :-)
GE har vært ein kjempebra leverandør. Ble lurt til å bytte strømleverandør av en selger fra annet selskap å er nå bindt i 9 mnd hos dem, så dum kan en bli. Gleder meg allerede til å kunne komme tilbake til GE! Oversiktelig og greit hos dere! Billig også.
Gudbrandsdal energi er rett og slett en seriøs aktør. De lokker deg ikke inn med markedets beste pris for så å lure deg og sette deg over på noe annet når du ikke følger med og jekke opp prisen til det dyreste. De har jevnt over en ok pris som ikke plutselig eksploderer. Etter å ha blitt lurt tidligere av både Agva og Telinet er det en fryd å være hos en leverandør man ikke føler driver uetisk drift og svindel. Gudbrandsdal energi er rett og slett til å stole på og jeg tipper at de ikke trenger å bruke masse penger på winback-aktiviteter og stunts for å kapre kunder, kundene som meg ser ut til å bli drevet til dem når man har fått nok av lureriet til andre strømleverandører. Slutt på strømregninger som får meg til å hoppe i taket av sinne og slutt på lureri. Det er grunn nok til å velge de.
Fungerer greit og prisen er da så langt bra. Men at de krever at man oppretter både efaktura og avtalegiro for å unngå ekstragebyr er bare latterlig. I avtalevilkårene står det "Manglende epostfaktura og avtalegiro vil medføre fakturagebyr" men for dem holder det å "mangle" en av delene.
Skjerpings GE, dere lokker oss kunder med kjempetilbud i 1 måned plutselig blir strømmen nesten dobbelt så dyr, jeg har bytta vekk fra dette selskapet for lenge siden, og kommer ALDRI tilbake igjen
Etter å ha hatt denne strømleverandøren i over to år, oppdaget jeg at det er gebyr på efaktura! Det vil jeg si er høyst usedvanlig, og jeg har ikke opplevd dette med noen andre leverandører av tjenester osv der en betaler hver måned. For å ikke betale gebyr må en ha BÅDE efaktura og avtalegiro. Unikt! Da må jeg regne med at det er 100 000-vis av kunder, spesielt eldre, som ofte ikke har så sterke ferdigheter innen data, som betaler et lite beløp ekstra hver måned. Og dette blir jo til store penger for GE. Snakk om meieri! Og selv om jeg nå er bevisst på dette, nekter jeg å støtte en bedrift som opererer med et slikt system. For så klart står ikke dette med store bokstaver der en tegner avtalen.
Svar til anonym kunde. Den problemstillingen du her tar opp har vi prøvd å være nøye på med god synliggjøring. Vi vil starte med å si at vi ikke har gebyr på eFaktura, kun gebyr dersom vi må sende fakturaen pr. post. På en del produkter har vi dog satt betingelser om AvtaleGiro i kombinasjon med eFaktura/e-postfaktura. Førstnevnte er automatisk trekk ved forfall (14 dager etter fakturadato). Det er nok Avtalegiro kunden refererer til. Dette er noe bankene har innført og som har blitt ganske så vanlig i dagens marked. Ordningen sparer oss for mye betalingsoppfølging. Våre rutiner ved bestilling er som følger: 1. Før kunden bestiller produkt på GE.no under fliken les mer om produkter – 8 linjer med forklaring fremkommer det at manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr. 2. Når kunden har fylt ut bestillingsskjema og skal iverksette bestillingen ved å trykke på knappen «kjøp nå» står det rett over knappen at «manglende eFaktura/e-postfaktura og AvtaleGiro medfører fakturagebyr. 3. I responsmailen kunden får rett etter bestilling står betingelsene listet opp nok en gang. 4. Vi har og gjort det slik at kunder ikke får fakturagebyr ved første fakturering. Dette for at kundene skal få tid til å få dette på plass i nettbanken. 5. Fakturagebyr ved evnt. manglende Avtalegiro og/eller eFaktura/e-postfaktura går klart frem av fakturaen. Hvis kunder, på basis av ovenstående informasjon har oversett betingelsene, så klarer vi nok å få til en løsning kunden blir fornøyd med. Men da må de henvende seg til oss. Ha en fin dag. Med hilsen Jan Jansrud daglig leder