Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg hadde denne strømleverandøren i 1 år, og har aldri opplevd å ha så kontroll på strømmen. På nettsidene har man innsyn i det meste, prisen var også relativt lav gjennom hele det året. Jeg hadde ingen problemer og derfor ingen kontakt med kundeservice.
Jeg bestilte strøm på skjema på websiden. Etter venting uten reaksjon skriv jeg til kundesenter, at jeg fikk ingen informasjon, om jeg er kunde eller ikke. Derfor ville jeg kansellere en eventuell avtale, fordi jeg vil ikke har det på den måte. Jeg fikk bare svare at jeg er kunde siden 3 uker. Ingenting om oppsigelse, som jeg ønsket, ingenting om mails, som jeg har forventet å få. So skrev jeg at jeg ikke har fatt e-mail, eller angreskjema. Jeg fikk svare, at flere email som ble send til meg, kanskje kom in i spam. Jeg få veldig liten spam og derfor kan jeg se alle spammails fra hele tiden, siden jeg bestillte: ingen mail! Hva skal jeg sier? Jeg er er sjokkert!
Skjønner ikke meg på de andre som klager her, ser mye av det som går igjen er ting som er glemt fra kunden sin side og uoppmerksomhet iht. betingelser osv. Kjempefornøyd her. Billig, enkelt og med en god app for total kontroll på strømforbruket/regnskapet :)
Oppdaget akkruat at de trekker 49 kroner om man ikke har avtalegiro. Kan forstå at de tar gebyr for å sende papirfaktura, men at de gjør dette for en elektronisk faktura er sleipt.
Hei, du mangler høyst sannsynligvis avtalegiro - automatisk trekk på forfallsdato ved etterskuddsvis fakturering. En del av våre produkter har krav til efaktura og avtalegiro- et tilbud bankene har hatt i mange år. Ordningen gir oss som selskap mindre betalingsoppfølging hvis kundene glemmer å gå inn i nettbanken å kvittere ut fakturaen. Du kan neppe ha vært i kontakt med vårt kundesenter før dette innlegget ble skrevet. VI er fleksible og fjerner lett et gebyr eller to hvis kundene har oversett noe i bestillingsprosessen.
Fakturaer på 700,- MER PR måned for en liten og ny, godt isolert hytte på 50 kvm, enn for stor enebolig (hvor vi bruker LYSE) på 220kvm.
Hei Anne G. Dette har nok ikke noe med strømprisen "vår" å gjøre (husk, innkjøpsprisen på strøm er lik for alle leverandørene), men om du kontakter oss så tar vi en kikk på hva årsaken kan være. Ring oss på 61294700 eller send en e-post til [email protected] så tar vi en kikk.
Gudbrandsdal Energi er det mest useriøse kraftselskapet jeg har vært borte i. De svarer ikke på mail, og vil ikke forholde seg til forbrukerlovgivningen, men iverksetter kraftavtaler selv om de er avbestilt. Går ikke an å opptre slik overfor en kunde! Dette innlegget blir slettet, antagelig, de ønsker vel ikke at potensielle kunder skal få vite hva slags elendig kundebehandling de har. Men jeg håper noen ihverfall rekker å bli advart.
Hei, som vi har svart på alle dine kommentarer på Facebooksiden vår: vi jobber hardt for å besvare alle innkommende e-poster i løpet av 24 timer. Den siste tiden har det vært ekstra mye å ta tak i så det er mulig vi har gått noe over dette, men alt som kommer inn av kundehenvendelser blir besvart. Til info; du har fått e-post fra oss 28.08.2018 som bekrefter dette, så jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Angrefrister overholder vi selvsagt og setter ikke i gang avtaler dersom angrefrist er benyttet eller netteier avslår overgangen! Vi sletter ikke innlegg i våre kanaler, og her på Bytt.no har vi heller ikke anledning til å gjøre det.
Jeg har fått fakturagebyr på min siste regning fra Gudbrandsdal Energi AS. Da jeg opprettet strømavtalen mener jeg at et av valgene var eFaktura noe som jeg opprettet med en gang i min nettbank. Jeg har aldri fått faktura i posten på papir og synes dette er en tilsnikelse for å øke inntektene.
Hei, vi har som vilkår på våre rimeligste avtaler at kunden oppretter Avtalegiro kombinert med eFaktura eller e-postfakutra. Dette informeres om før bestilling (på nettsiden vår), under bestilling (i bestillingsskjemaet) og i e-post etter bestilling. Mangler én eller begge disse vil et fakturagebyr tilkomme. Vi mener vi har opplyst meget godt om dette ifm. bestillingsprosessen og dersom du har fått et gebyr er det nok fordi Avtalegiro og/eller eFaktura mangler. Dersom dette beror på en glipp/missforstelse fra din side er vi selvsagt ikke vanskelige på å kreditere gebyret du har fått. Ta kontakt med kundesenteret vårt så ordner det seg: https://www.ge.no/no/kontakt-oss.
En god stund siden jeg hadde Gudbrandsdal Energi, men verdt å kommentere tidligere erfaring. GE bytter deg automatisk fra en god avtale til en skikkelig dårlig. Stakkars den som ikke følger med. Når du sier opp blir du plaget på telefon. Jeg prøvde en gang, klok av skade, å be om bindingstid. Altså at GE bandt seg til å gi meg vilkårene i avtalen i noen år. Det var ikke aktuelt selvsagt, han kunne ikke en gang garantere noen kort tidsperiode hvor avtalt pris ville gjelde. Oppfordring til eventuelle nye kunder: få definert en lang garantert avtaleperiode hvor vilkårene er ensidig oppsigbare fra kundens side eller styr unna hele selskapet.
Gudbrandsdal Energi er en av få strømleverandører som har avtaler til innkjøpspris uten månedsavgift og sågar uten påslag. Jeg har forsøkt meg på flere andre, men vender alltid tilbake til GE.
Stabilt bra priser over tid, sunne verdier og en god ambassadør for bransjen. God kundebehandlig de få gangene man måtte ha spørsmål. Veldig fornøyd :-)
Jeg ringte de med det samme jeg så regningen og fikk beskjed om at det varme været var grunnen til høy regning. Mnd før var det 500 kr så 1800. Pratet med folk i går om strøm regning og de skrøytet av regninger på 300-500 kr pga det fine været. Så kommer til å bytte på flekken!
Hei, Det høres ikke fornuftig ut at du den ene måneden får en faktura på kr. 500,- og den neste på kr. 1800. Prisene i sommer har vært høye, men de har ikke variert mye. Forbruket til kundene har vært lave i sommer grunnet varmt vær. Det er riktig, og fakturasummene har ikke vært høye. Her må det være en annen årsak som har med forbruk å gjøre, stipulering av forbruk fra netteier etter bytte av måler eller lignende. Fint om du kontakter oss så finner vi ut av dette. Med hilsen Jan Jansrud Daglig leder
GEBYR på vår jobb!! Slutt på Gudbrandsdal Energi!
Sinnsykt bra service og best på pris! Virkelig verdt å ha som strømleverandør. Alle burde bytte til denne leverandøren.
Har vært kunde hos de før og nå ringer de hver dag for og spørre om jeg vil bli kunde igjen. Hvordan bli kvitt så de stopper og ringe meg? De ringer fra kl 08 om morgenen til etter kl 20.00 om kvelden.
Hei, hvis du sendere en mail til [email protected] så blir du tatt vekk fra ringelisten. Beklager det inntrufne. Ha en fin dag. Med vennlig hilsen, Jan Jansrud
Bra pris, lett å bytte mellom tilbudene, har ikke tatt i bruk kundeservise noe særlig men virker grei.
Har bare positivt å si om Gudbrandsdal Energi. Gode avtaler. Topp kundeservice. Får info med tilbud og blir oppdatert med alt nytt. Selv vi i laveste Østfold velger Gudbrandsdal Energi! Har tidligere hatt et kundeforhold til Gudbrandsdal Energi, men kom bort fra dem pga. en selger som påstod at det var billigere med strøm fra en "Fjord"... Det var det selvsagt ikke, og er nå tilbake hos Gudbrandsdal Energi! Anbefaler Gudbrandsdal Energi på det sterkeste.