Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har bare positivt å si om Gudbrandsdal Energi, prismessig, kundeservice, holder deg oppdatert med alt nytt, en fantastisk fin app som viser all oversikt over faktura, forbruk, pris. Anbefaler Gudbrandsdal Energi på det sterkeste.
Tusen takk for hyggelige ord, Majid :)
Etter at jeg byttet fra Gudbrandsdal Energi til Fjordkraft ble jeg oppringt av en meget aggresiv selger som rakket ned på Fjordkraft. Jeg fikk et muntlig tilbud og det måtte jeg svare på der og da. Jeg sa jeg ville ha det skriftlig. Nei tilbudet var så nytt at det hadde de ikke skriftlig. Jeg gav meg ikke og til slutt skulle jeg få et tilbud på E-post. Det er nå gått 2 uker og jeg regner med at jeg ikke får det muntlige tilbudet skriftlig. Dette var en meget ubehagelig selger som jeg ikke ønsker ytterligere kontakt med.
Hei, slik skal ikke selgere som opererer på vegne av Gudbrandsdal Energi opptre. Det hadde vært nyttig om vi kunne fått telefonnummeret som ringte til deg slik at vi kan få sjekket om dette faktisk ER en selger fra oss eller om det er et konkurrerende selskap som gjør det for å sverte oss. Det har faktisk skjedd! Kunne du sendt en e-post til [email protected] med telefonnummeret, hvor i landet du bor og gjerne navnet ditt? På forhånd takk, og godt nyttår :) Mvh Thomas Gundersen
Godtok et tilbud med et par måneder uten påslag, for så å oppleve at regningen etter tilbudsperioden var 9 (ni!) ganger høyere enn under tilbudsperioden. Jeg er blitt forklart av Gudbrandsdal Energi at feilen ikke er deres, men nettleie og meg selv. De gjør visstnok ikke feil. De ba meg til og med om å fjerne en anmeldelse på denne siden hvor jeg forklarte saken. Tonen deres var aggressiv, nedlatende og alt annet enn profesjonell. Jeg vil for all fremtid holde meg unna dette selskapet.
Dette innlegget synes vi er urimelig. Årsaken til kundens høye strømregning er todelt. Kunden har over lengre tid ikke lest av sin strømmåler. Kundens lokale netteier stipulerer da målerstander. På et senere tidspunkt, da måleren ble avlest, viste det seg at netteier hadde stipulert for lite forbruk. Kunde har da betalt for lite i forhold til det han har brukt. Det er netteieren som er ansvarlig for å sende over målerstander til strømleverandør for fakturering, så dette er forhold som ligger utenfor vår kontroll. I tillegg har Gudbrandsdal Energi påbegynt gjennomfakturering av nettleie, strøm og nettleie på en faktura. Det gjør at strømregningen blir høyere, men kunden vil da ikke motta faktura på nettleie fra sin netteier. Etter vårt syn er den dårlige ratingen gitt på urimelig grunnlag. Med hilsen Jan Jansrud Daglig leder.
Veldig fornøyd med Gudbrandsdal Energi så langt. Billige priser, vennlige kundebehandlere og god oversikt på mine sider.
Hei Javad H! Veldig hyggelig å høre at du er fornøyed med dine opplevelser hos oss. Det setter vi pris på å høre :)
Har hatt Gudbrandsdal energi i snart et år, og har bare positive erfaringer. De har en enkel app der jeg hele tiden kan følge med på pris på strømmen, og med tidligere avlesinger. Eneste ulempen etter min mening, er at de tar gebyr hvis man ikke velger avtalegiro. Dette opplyser de forøvrig om på hjemmesiden under de avtaler det gjelder. Er kanskje litt dyrere enn de som hevder å være billigere, men man vet hva man får. Har fortsatt ikke hatt behov for å kontakte kundeservice.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Kjell :)
Har de siste 2-3 månedene hatt Gudbrandsdalen Energi, og er veldig fornøyd. Stabile regninger, bra spotpris, enkel hjemmeside, fin oversikt på "Mine sider". Alt i alt superbra! Har både avtalegiro og e-faktura, så satser på at det ikke dukker opp noen fakturagebyrer. Har ikke hatt så mye kontakt med kundeservice enda, annet at de ga meg alle opplysninger jeg måtte trenge da jeg byttet.
Godt å høre at du er fornøyd med oss, Kristin! Slike tilbakemeldinger er gode og viktige å få :)
Gudbrandsdal Energi har over lang tid holdt stabile lave priser. Dette er bra.
Er godt fornøyd med Gudbrandsdal Energi. Gode priser og god og lett tilgjengelig kundeservice.
Hei Rune, dette var hyggelig lesning på morgenkvisten. Det er viktig for oss med slike tilbakemeldinger, da vet vi hva vi gjør riktig og kan jobbe videre med å gjøre enda bedre. Ha en fin dag :)
Trivelig dame som tok tlf med engang jeg ringte. Anbefales!
Superrask kundeservice med mulighet for å få raske svar fra chatbot hele døgnet!
Takk for fine ord, Trygve S. Kundeservice er viktig for oss og slike tilbakemeldinger er gode å få!
Dette er et firma som yter service og svarer på telefonen uten å flå kundene med kostbare telefonlinjer som mange andre.
Takk for fine ord, B! Rask, god og effektiv kundeservice er viktig for oss.
Veldig fornøyd med å ha byttet til GE. Ingen kan matche de sålangt!
Dette var veldig hyggelig å høre, Marte!
Svarer alltid kjapt på tlf og er hyggelige og imøtekommende.
Tusen takk for fine ord, Rita!
1. GE lokker deg inn ved å ha de aller laveste strømprisene på Forbrukerrådets sider 2. Det tilbudet du fant på Forbrukerrådets sider er utrolig kronglete å finne på nettsidene deres etterpå, og enda mer kronglete å bestille, og enda mer kronglete å skaffe en avtalegiro på slik at ting løper automatisk. Hensikten med å gjøre dette kronglete er at du skal ta et annet, dyrere abonnement enn det du kom dit for. 3. Etter noen måneder blir du UTEN at du får noe varsel om det (De sier at du kan få varsel, men det har aldri skjedd meg) Flyttet over på et DYRERE abonnement, eller abonnementet du hadde blir dyrere. 4. Så kan Gudbrandsdal Energi melke deg til du oppdager dette. Jeg ser av omtalene over at mange ikke aner at GE har byttet abonnementet ditt. Jeg antar at alt er korrekt i henhold til vilkårene, som knapt noen leser. Jeg gidder ikke å bruke tid på å passe på at abonnementet mitt er endret månedlig, og så gå hele den kompliserte mølla igjen med å booke via sosiale medier, opprette ny avtalegiro etc. etc., og er nå på jakt etter et abonnement med spotpris + et fast påslag som ikke endres hele tiden. Jeg er OBOS-medlem, og vurderer å gå for deres tilbud. Håper at du som leser dette velger å bruke ditt strømkjøp til å støtte en bedrift som ikke har som bevisst strategi å - på en lovlig måte - å lure kundene sine. Kundeservice er veldig bra.
Hei, Det hadde vært fint om kunder som skriver kritiske innlegg presenterer seg med fullt navn. Vi setter også pris på å bli kontaktet på forhånd slik at vi har mulighet til å kunne rette opp i kundens problemstillinger og få utført den servicen vårt selskap er kjent for. 1. Gudbrandsdal Energi har i lang tid hatt de laveste prisene på Forbrukerrådet.no sammen med noen få andre leverandører. Dette er fortrinnsvis kampanjeprodukter som gir en minus for strømleverandøren i kampanjeperioden. Det vil således være en begrenset periode strømleverandørene kan selge et produkt til så lav pris uten at tapene blir for store 2. Begge våre kampanjeprodukter ligger lett tilgjengelig på nettsiden (på forsiden). 3. Vi flytter ikke kunder over på annet produkt. Det vi har er kampanjepriser på enkelte produkter. Da vil kundene motta en rabattert pris i en avtalt periode. Dette står spesifisert i vilkårene som kunden ser under bestilling. 4. Avtalegiro opprettes normalt i kundens nettbank. Det kan være litt forskjell på etableringen i de forskjellig bankene, men normalt sett bør ikke det by på problemer. For øvrig har vi kundebehandlere som hjelper kundene hvis det oppstår vanskeligheter. 5. Det er viktig at kunder som skriver negativt om selskaper generelt bør oppgi sitt riktige navn, ikke være ansatt i konkurrerende selskap og som tidligere nevnt bør kunden ha stilet innspillene sine først til selskapet før de publiseres på bytt.no. Da gir kunden selskapet en sjanse til å svare opp kritikken. Dette fordi slike uttalelser påvirker både selskapet og de ansatte som jobber her og det bør man tenke over. Mvh Jan Jansrud Daglig Leder
Jeg har avtalegiro med GE, men har allikevel betalt faktureringsgebyr på kr. 49,- per måned i ett år fant jeg nettopp ut...! Opplysningene om at det ikke er nok med avtalegiro er SVÆRT godt skjult på GE sine sider. Dessuten ble jeg oppringt utallige ganger etter at jeg byttet leverandør. Jeg forklarte hver gang at dette var fordi vi har solceller og et annet kompani betalte oss en god pris for strømmen vi produserte.
Hei, dette står i avtalevilkårene rett over kjøpsknappen når kunden bestiller: #Manglende epostfaktura og avtalegiro vil medføre fakturagebyr, pt. henholdsvis kr. 49 for manglende epostfaktura og kr. 39 for manglende avtalegiro. Fakturagebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.# Er det noe vi legger stor vekt på er det og ikke skjule noe som helst for kunden og vi rydder opp hvis noe er uklart. Det er ikke noe problem for oss å fjerne noen fakturagebyr hvis kunden har oversett noe. Det er bare å ta kontakt. Vi setter imidlertid stor pris på at man oppgir sitt fulle navn når man skriver denne type innlegg. Ha en fin dag videre. Med hilsen Jan Jansrud Gudbrandsdal Energi
Gudbrandsdal Energi krever fakturaragebyr på kr. 1056,- pr. år uten å avtale på forhånd og uten å gjøre skikkelig oppmerksom på det. Gebyret blir pakket inn på baksiden av fakturaen så man må være spesielt observant for å oppdage dette. Tilbyder kan kun kreve fakturagebyr hvis dette er avtalt med kunden på forhånd. Kunden har derfor anledning til å unnlate å betale fakturagebyret hvis det ikke foreligger skikkelig forhåndsavtale. I §37 i forbrukerkjøpsloven heter det: "Selgeren kan ikke i tillegg til kjøpesummen kreve gebyr for utstedelse og sending av regning hvis ikke dette klart følger av avtalen".
Hei, i "les mer" tekstene til produktene på nettsiden vår og i vilkårene kunden ser i forbindelse med bestilling av kraftavtale står det: "xxxxxx (avtalenavn) faktureres månedlig etterskuddsvis, og forutsetter at kunden oppretter Avtalegiro og eFaktura eller epostfaktura. Gebyr vil tilkomme dersom disse mangler." Dette står også i e-post sendt til kunden etter bestilling. Vi mener dette bør komme godt nok frem. Dersom du mener noe annet, er du velkommen til å sende en e-post til [email protected] og vi tar en kikk på ditt forhold.