Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Gudbrandsdal Energi
4.1
757 verifiserte omtaler

Gudbrandsdal Energi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gudbrandsdal Energi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.1
Bra
757 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#3
Utmerket
Gudbrandsdal Energi er rangert
#3 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Gudbrandsdal Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 756 omtaler om Gudbrandsdal Energi

FILTRER OMTALER
446
113
46
35
116
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gudbrandsdal Energi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Spar penger med billig strøm fra Gudbrandsdal Energi

Omtale av  Majid B

Jeg har bare positivt å si om Gudbrandsdal Energi, prismessig, kundeservice, holder deg oppdatert med alt nytt, en fantastisk fin app som viser all oversikt over faktura, forbruk, pris. Anbefaler Gudbrandsdal Energi på det sterkeste.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
18.01.2018 23:10

Tusen takk for hyggelige ord, Majid :)

Aggresiv selger

Omtale av  Per

Etter at jeg byttet fra Gudbrandsdal Energi til Fjordkraft ble jeg oppringt av en meget aggresiv selger som rakket ned på Fjordkraft. Jeg fikk et muntlig tilbud og det måtte jeg svare på der og da. Jeg sa jeg ville ha det skriftlig. Nei tilbudet var så nytt at det hadde de ikke skriftlig. Jeg gav meg ikke og til slutt skulle jeg få et tilbud på E-post. Det er nå gått 2 uker og jeg regner med at jeg ikke får det muntlige tilbudet skriftlig. Dette var en meget ubehagelig selger som jeg ikke ønsker ytterligere kontakt med.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
02.01.2018 08:06

Hei, slik skal ikke selgere som opererer på vegne av Gudbrandsdal Energi opptre. Det hadde vært nyttig om vi kunne fått telefonnummeret som ringte til deg slik at vi kan få sjekket om dette faktisk ER en selger fra oss eller om det er et konkurrerende selskap som gjør det for å sverte oss. Det har faktisk skjedd! Kunne du sendt en e-post til [email protected] med telefonnummeret, hvor i landet du bor og gjerne navnet ditt? På forhånd takk, og godt nyttår :) Mvh Thomas Gundersen

Forferdelig kundeservice

Omtale av  Erik

Godtok et tilbud med et par måneder uten påslag, for så å oppleve at regningen etter tilbudsperioden var 9 (ni!) ganger høyere enn under tilbudsperioden. Jeg er blitt forklart av Gudbrandsdal Energi at feilen ikke er deres, men nettleie og meg selv. De gjør visstnok ikke feil. De ba meg til og med om å fjerne en anmeldelse på denne siden hvor jeg forklarte saken. Tonen deres var aggressiv, nedlatende og alt annet enn profesjonell. Jeg vil for all fremtid holde meg unna dette selskapet.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
15.01.2018 10:57

Dette innlegget synes vi er urimelig. Årsaken til kundens høye strømregning er todelt. Kunden har over lengre tid ikke lest av sin strømmåler. Kundens lokale netteier stipulerer da målerstander. På et senere tidspunkt, da måleren ble avlest, viste det seg at netteier hadde stipulert for lite forbruk. Kunde har da betalt for lite i forhold til det han har brukt. Det er netteieren som er ansvarlig for å sende over målerstander til strømleverandør for fakturering, så dette er forhold som ligger utenfor vår kontroll. I tillegg har Gudbrandsdal Energi påbegynt gjennomfakturering av nettleie, strøm og nettleie på en faktura. Det gjør at strømregningen blir høyere, men kunden vil da ikke motta faktura på nettleie fra sin netteier. Etter vårt syn er den dårlige ratingen gitt på urimelig grunnlag. Med hilsen Jan Jansrud Daglig leder.

Enkelt og billig

Omtale av  Javad H

Veldig fornøyd med Gudbrandsdal Energi så langt. Billige priser, vennlige kundebehandlere og god oversikt på mine sider.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.12.2017 20:25

Hei Javad H! Veldig hyggelig å høre at du er fornøyed med dine opplevelser hos oss. Det setter vi pris på å høre :)

Strøm til avtalt pris

Omtale av  Kjell

Har hatt Gudbrandsdal energi i snart et år, og har bare positive erfaringer. De har en enkel app der jeg hele tiden kan følge med på pris på strømmen, og med tidligere avlesinger. Eneste ulempen etter min mening, er at de tar gebyr hvis man ikke velger avtalegiro. Dette opplyser de forøvrig om på hjemmesiden under de avtaler det gjelder. Er kanskje litt dyrere enn de som hevder å være billigere, men man vet hva man får. Har fortsatt ikke hatt behov for å kontakte kundeservice.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
14.12.2017 20:25

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Kjell :)

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

So far so good!

Omtale av  Kristin

Har de siste 2-3 månedene hatt Gudbrandsdalen Energi, og er veldig fornøyd. Stabile regninger, bra spotpris, enkel hjemmeside, fin oversikt på "Mine sider". Alt i alt superbra! Har både avtalegiro og e-faktura, så satser på at det ikke dukker opp noen fakturagebyrer. Har ikke hatt så mye kontakt med kundeservice enda, annet at de ga meg alle opplysninger jeg måtte trenge da jeg byttet.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
16.11.2017 13:29

Godt å høre at du er fornøyd med oss, Kristin! Slike tilbakemeldinger er gode og viktige å få :)

Gode erfaringer

Omtale av  Bernhard-J

Gudbrandsdal Energi har over lang tid holdt stabile lave priser. Dette er bra.

Meget godt strømselskap

Omtale av  Rune T

Er godt fornøyd med Gudbrandsdal Energi. Gode priser og god og lett tilgjengelig kundeservice.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
02.11.2017 08:54

Hei Rune, dette var hyggelig lesning på morgenkvisten. Det er viktig for oss med slike tilbakemeldinger, da vet vi hva vi gjør riktig og kan jobbe videre med å gjøre enda bedre. Ha en fin dag :)

Kjapp responstid på kundeservice

Omtale av  Per O

Trivelig dame som tok tlf med engang jeg ringte. Anbefales!

Super kundeservice

Omtale av  Trygve S

Superrask kundeservice med mulighet for å få raske svar fra chatbot hele døgnet!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
27.09.2017 14:16

Takk for fine ord, Trygve S. Kundeservice er viktig for oss og slike tilbakemeldinger er gode å få!

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Rask og tilstedeværende kundeservice

Omtale av  B

Dette er et firma som yter service og svarer på telefonen uten å flå kundene med kostbare telefonlinjer som mange andre.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
20.09.2017 09:57

Takk for fine ord, B! Rask, god og effektiv kundeservice er viktig for oss.

Super kundeservice og bra på pris

Omtale av  Marte

Veldig fornøyd med å ha byttet til GE. Ingen kan matche de sålangt!

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.09.2017 11:02

Dette var veldig hyggelig å høre, Marte!

Den beste strømleverandør

Omtale av  Rita

Svarer alltid kjapt på tlf og er hyggelige og imøtekommende.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.09.2017 11:02

Tusen takk for fine ord, Rita!

Slik blir du lurt av Gudbransdal Energi

Omtale av  Jon

1. GE lokker deg inn ved å ha de aller laveste strømprisene på Forbrukerrådets sider 2. Det tilbudet du fant på Forbrukerrådets sider er utrolig kronglete å finne på nettsidene deres etterpå, og enda mer kronglete å bestille, og enda mer kronglete å skaffe en avtalegiro på slik at ting løper automatisk. Hensikten med å gjøre dette kronglete er at du skal ta et annet, dyrere abonnement enn det du kom dit for. 3. Etter noen måneder blir du UTEN at du får noe varsel om det (De sier at du kan få varsel, men det har aldri skjedd meg) Flyttet over på et DYRERE abonnement, eller abonnementet du hadde blir dyrere. 4. Så kan Gudbrandsdal Energi melke deg til du oppdager dette. Jeg ser av omtalene over at mange ikke aner at GE har byttet abonnementet ditt. Jeg antar at alt er korrekt i henhold til vilkårene, som knapt noen leser. Jeg gidder ikke å bruke tid på å passe på at abonnementet mitt er endret månedlig, og så gå hele den kompliserte mølla igjen med å booke via sosiale medier, opprette ny avtalegiro etc. etc., og er nå på jakt etter et abonnement med spotpris + et fast påslag som ikke endres hele tiden. Jeg er OBOS-medlem, og vurderer å gå for deres tilbud. Håper at du som leser dette velger å bruke ditt strømkjøp til å støtte en bedrift som ikke har som bevisst strategi å - på en lovlig måte - å lure kundene sine. Kundeservice er veldig bra.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
20.09.2017 12:03

Hei, Det hadde vært fint om kunder som skriver kritiske innlegg presenterer seg med fullt navn. Vi setter også pris på å bli kontaktet på forhånd slik at vi har mulighet til å kunne rette opp i kundens problemstillinger og få utført den servicen vårt selskap er kjent for. 1. Gudbrandsdal Energi har i lang tid hatt de laveste prisene på Forbrukerrådet.no sammen med noen få andre leverandører. Dette er fortrinnsvis kampanjeprodukter som gir en minus for strømleverandøren i kampanjeperioden. Det vil således være en begrenset periode strømleverandørene kan selge et produkt til så lav pris uten at tapene blir for store 2. Begge våre kampanjeprodukter ligger lett tilgjengelig på nettsiden (på forsiden). 3. Vi flytter ikke kunder over på annet produkt. Det vi har er kampanjepriser på enkelte produkter. Da vil kundene motta en rabattert pris i en avtalt periode. Dette står spesifisert i vilkårene som kunden ser under bestilling. 4. Avtalegiro opprettes normalt i kundens nettbank. Det kan være litt forskjell på etableringen i de forskjellig bankene, men normalt sett bør ikke det by på problemer. For øvrig har vi kundebehandlere som hjelper kundene hvis det oppstår vanskeligheter. 5. Det er viktig at kunder som skriver negativt om selskaper generelt bør oppgi sitt riktige navn, ikke være ansatt i konkurrerende selskap og som tidligere nevnt bør kunden ha stilet innspillene sine først til selskapet før de publiseres på bytt.no. Da gir kunden selskapet en sjanse til å svare opp kritikken. Dette fordi slike uttalelser påvirker både selskapet og de ansatte som jobber her og det bør man tenke over. Mvh Jan Jansrud Daglig Leder

Tar gebyr på 49,- per måned selv om man har avtalegiro!! Utrolig sleipt firma

Omtale av  Per H

Jeg har avtalegiro med GE, men har allikevel betalt faktureringsgebyr på kr. 49,- per måned i ett år fant jeg nettopp ut...! Opplysningene om at det ikke er nok med avtalegiro er SVÆRT godt skjult på GE sine sider. Dessuten ble jeg oppringt utallige ganger etter at jeg byttet leverandør. Jeg forklarte hver gang at dette var fordi vi har solceller og et annet kompani betalte oss en god pris for strømmen vi produserte.

Svar fra Gudbrandsdal Energi
02.08.2017 12:04

Hei, dette står i avtalevilkårene rett over kjøpsknappen når kunden bestiller: #Manglende epostfaktura og avtalegiro vil medføre fakturagebyr, pt. henholdsvis kr. 49 for manglende epostfaktura og kr. 39 for manglende avtalegiro. Fakturagebyr vil ikke tilkomme på første faktura fra oss.# Er det noe vi legger stor vekt på er det og ikke skjule noe som helst for kunden og vi rydder opp hvis noe er uklart. Det er ikke noe problem for oss å fjerne noen fakturagebyr hvis kunden har oversett noe. Det er bare å ta kontakt. Vi setter imidlertid stor pris på at man oppgir sitt fulle navn når man skriver denne type innlegg. Ha en fin dag videre. Med hilsen Jan Jansrud Gudbrandsdal Energi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Urettmessig fakturagebyr

Omtale av  Steian

Gudbrandsdal Energi krever fakturaragebyr på kr. 1056,- pr. år uten å avtale på forhånd og uten å gjøre skikkelig oppmerksom på det. Gebyret blir pakket inn på baksiden av fakturaen så man må være spesielt observant for å oppdage dette. Tilbyder kan kun kreve fakturagebyr hvis dette er avtalt med kunden på forhånd. Kunden har derfor anledning til å unnlate å betale fakturagebyret hvis det ikke foreligger skikkelig forhåndsavtale. I §37 i forbrukerkjøpsloven heter det: "Selgeren kan ikke i tillegg til kjøpesummen kreve gebyr for utstedelse og sending av regning hvis ikke dette klart følger av avtalen".

Svar fra Gudbrandsdal Energi
19.07.2017 12:21

Hei, i "les mer" tekstene til produktene på nettsiden vår og i vilkårene kunden ser i forbindelse med bestilling av kraftavtale står det: "xxxxxx (avtalenavn) faktureres månedlig etterskuddsvis, og forutsetter at kunden oppretter Avtalegiro og eFaktura eller epostfaktura. Gebyr vil tilkomme dersom disse mangler." Dette står også i e-post sendt til kunden etter bestilling. Vi mener dette bør komme godt nok frem. Dersom du mener noe annet, er du velkommen til å sende en e-post til [email protected] og vi tar en kikk på ditt forhold.

Gudbrandsdal Energi

Har tilegnet profilen
Gudbrandsdal Energi deltar på Bytt.no

Gudbrandsdal Energi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Gudbrandsdal Energi besvarer omtaler

Gudbrandsdal Energi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Gudbrandsdal Energi ønsker tilbakemeldinger

Gudbrandsdal Energi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR