Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Motkraft
4.4
443 verifiserte omtaler

Motkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Motkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

4.4
Bra
443 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#2
Utmerket
Motkraft er rangert
#2 av 82 strømselskaper
74%
Bra
74% anbefaler Motkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 443 omtaler om Motkraft

FILTRER OMTALER
286
40
24
28
65
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Motkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Rask og effektiv service.

Omtale av  Tom

Raskt og effektiv service via mail og chat. kundebehandler var dyktig og svarte enkelt.

Svar fra Motkraft
27.05.2022 09:44

Tusen takk for tilbakemeldingen! Vi jobber hver dag for å tilby god service, så det er hyggelig at blir satt pris på🤩

Fornøyd

Omtale av  Roald

Alt er bra, men ser dere har litt "barnesykdommer" ennå, som at appen ikke er helt oppe og har savnet fakturaer på mail. Ser det er ny app på vei, så 4/5 stjerner regner jeg blir til 5/5 snart.

Svar fra Motkraft
24.05.2022 11:09

Hei Roald! Takk for god tilbakemelding. Vi håper å løfte det til en 5/5 innen kort tid, da den nye appen blir lansert straks 😊 Vi kan også få satt opp faktura på mail til deg i nær fremtid, det er bare å ta kontakt på kundeservice! Ha en fin dag ⚡️

Personlig snittpris er det nye

Omtale av  Terje H

Det selges at man belastes snittpris fra Nordpool. Ved kontakt til Motkraft sier de at man belastes utfra en personlig snittpris? Spennende måte å argumentere på, hvordan skal man kunne kontrollere dette. Vi bytter, selv om vi sikkert blir lurt der også. At ikke myndighetene setter en stopper for dette, er ubegripelig.

Svar fra Motkraft
23.05.2022 11:36

Hei Terje. Her må det ha skjedd en brist i kommunikasjonen fra vår side. Du belastes verken fra snittprisen til Nord Pool eller personlig snittpris. Du blir belastet timesvis fra prisene til Nord Pool, men vi setter personlig snittpris på fakturaen din. Dette for at du kan se om du har ligget over eller under snittprisen til Nord Pool. Du kan lese mer om hvordan timespot fungerer her: https://hjelp.motkraft.no/nb/articles/6154701-slik-fungerer-timespot Ha en fin dag videre!

Kundebehandling

Omtale av  Christian M

Bra og god kunde opplevelse. God tilbakemelding.. Hjelper kunden så godt som mulig.

Svar fra Motkraft
19.05.2022 14:13

Hei Christian! Takk for god tilbakemelding, vi jobber for å tilfredsstille våre kunder 😊 Ha en fin dag videre!

Kundeforholdet startet aldri

Omtale av  Marthe

Jeg byttet til Motkraft via nettsiden deres og fikk bekreftelse på Mail med en gang. Dette var 2. februar. Jeg fikk Mail med «Juppi! Nå er du Motkraft-kunde», men jeg ble visst aldri Motkraft-kunde allikevel. Jeg fortsatte å få fakturaer av den gamle leverandøren og hørte aldri noe igjen fra Motkraft. Nå i slutten av april har jeg gått over til Tibber istedenfor, i dag ble jeg ringt opp av gammel leverandør og de fikk oppsigelse av Tibber, verken jeg eller gammel leverandør har hørt noe fra Motkraft. Jeg liker konseptet og jeg syntes det er veldig kult at det er unge gründere som står bak, dessverre virker det ikke som de følger opp nye kunder. Kanskje de har for stor pågang?

Svar fra Motkraft
28.04.2022 16:27

Heisann Marthe. Hyggelig å høre at du liker konseptet🤩 Vi beklager så mye for at vi aldri fikk tatt deg over som kunde.. Grunnen til at vi ikke overtok ditt anlegg kan skyltes manglende eller feil info i registreringen. I slike tilfeller sender vi ut en SMS og etterspør dette.. Hvorfor du tilsynelatende ikke har fått disse SMSene er merkelig🤔 Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter så kan vi få sett på registreringen din og tatt deg over som kunde⚡️ Takk for tilbakemeldingen. Vi tar med oss alle tilbakemeldinger videre slik at vi kan forbedre oss og unngå tilsvarende avvik i fremtiden.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Sender purring på regninger som er betalt til rett tid!

Omtale av  Geirulv

Sender purring på regning som er betalt! og da de blir betalt for andre gang er det umulig å få de til å trekke dette fra på regningen. Betalte i desember og har ikke enda fått beløpet trukket fra på er regningen.

Svar fra Motkraft
28.04.2022 16:19

Heisann Geirulv. Vi beklager så mye for at du mottok en purring du aldri skulle hatt.. Vi opplevde dessverre at nylig betalte fakturaer også ble tilsendt purring, dette har vi nå fptt rettet opp i 👍 Ta gjerne kontakt med vår kundeservice så får vi sjekket opp i dine fakturaer og eventuelle tilbakebetalinger⚡️

God service

Omtale av  Gry H

Jeg fikk raskt svar på det jeg lurte på. Topp service

Svar fra Motkraft
26.04.2022 11:37

Tusen takk for tilbakemelding, Gry!🤩

Rask behandling

Omtale av  Bernt K. E

Meget rask behandling. Hjelpsom og hyggelig 🙂🙂 håper appen blir bedre etterhvert. Ellers oversiktlig

Svar fra Motkraft
19.04.2022 12:46

Hei Bernt⚡️ Fantastisk å høre at du er fornøyd med vår kundeservice, dette gleder oss! Når det gjelder appen, er det en helt ny versjon rett rundt hjørnet. Den tror vi vil falle i smak😎

Enkelt og "billig"

Omtale av  Jon A

Ble kunde etter oppstart og da var det litt oppstartsproblemer med hensyn på svartid. Men det er historie. Raske svar og enkle å forholde seg til.

Svar fra Motkraft
19.04.2022 12:42

Tusen takk for tilbakemeldingen! Vi jobber hver dag med å forbedre oss, så det er supert å høre at det blir lagt merke til og satt pris på🤩

Takk for rask hjelp

Omtale av  Ruben A

Tok kontakt via app og fikk veldig god hjelp. Raskt svar, god info og de løste mitt problem umiddelbart

Svar fra Motkraft
19.04.2022 12:41

Tusen takk for super tilbakemelding! Dette er kundeopplevelsen vi jobber for🤩

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

God pris, men dårlig APP

Omtale av  Reintgprotonmailcom

Greit nok, ser ut til å være OK priser, men appen er lovet bedret i et halvt år nå. Her er et betydelig forbedringspotensial.

Svar fra Motkraft
12.04.2022 13:35

Takk for tilbakemeldingen! Vi setter pris på tålmodigheten i påvente av appen da utviklingen har tatt lengre tid enn antatt. Vi gleder oss til lansering, og håper og tror den vil falle i smak🤗

Godt fornøyd

Omtale av  Øyvind

Jeg ble kunde hos Motkraft etter reportasjen om strømselskaper i NRK Dagsrevyen. Strømavtalen på spotpris er upåklagelig, og det er fint å vite nøyaktig hva man betaler for. Kundeservice har vært god, og appen deres er enkel å bruke. Kan anbefale Motkraft til alle som ikke vil betale for mye for strømmen!

Svar fra Motkraft
12.04.2022 13:31

Tusen takk for tilbakemelding, Øyvind! Supert å høre at du vil anbefale oss videre 🥳

Useriøs aktør

Omtale av  Marianne

Vi byttet til Motkraft i desember 2021. Det begynte veldig bra med første faktura rett i nettbanken og oversikt i appen. Men etter dette fikk vi verken fakturaer eller oversikt over strømforbruket. Jeg måtte purre de opp flere ganger i måneden, men ingen kunne gi meg noe svar på dette. Jeg fikk heller ikke lov å betale inn A-konto, for å unngå å få en kjempefaktura når de fikk rettet problemet. De hadde lovet meg at de skulle hjelpe meg med en delbetalingsløsning når de fikk rettet problemet og sendt ut faktura. Men dette hørte jeg aldri noe mer om. Bedt dem ringe meg, noe de ikke har gjort. Måtte nå i slutten av mars bytte strømselskap fordi dette ble for uoversiktlig. Da kom plutselig en regning den 8 April på 16 000 kroner for januar, februar og mars, samt etterfakturering på strømregning for desember, hvor de også hadde fakturert for lite. Dette fremstår meget useriøst, og jeg ser ikke at de setter kunden først på noe som helst område, verken når det kommer til kundeservice eller når det kommer til hva man faktisk skal betale. Om fakturaen faktisk stemmer får jeg vel aldri svar på. Bare å betale å komme seg bort.

Svar fra Motkraft
12.04.2022 13:30

Hei Marianne. Det er veldig beklagelig at du havnet i denne situasjonen. Feilen knyttet til ditt kundeforhold og dine fakturaer jobbet vi med å fikse fortløpende. Vi ønsket å finne roten til feilen slik at dette ikke ville skje i fremtiden, og dette tok dessverre lengre tid enn antatt. Problemet er nå løst, og vi beklager på det sterkeste at dette tok tid og gikk utover deg.. Når det gjelder fakturaen på et stort beløp har vi utsatt forfallet slik at du kan betale inn deler etterhvert som du har mulighet. Vi har hatt en dialog med deg om dette via chat🤔 Vi tar med oss alle tilbakemeldinger videre for å oppnå en best mulig kundeopplevelsen. Vi jobber hver dag for at ingen kunder skal bli misfornøyd eller føle at de ikke kommer først..

Uproffesjonelt selskap som ikke tar ansvar

Omtale av  Monica

Jeg byttet til Motkraft da det var mye snakk om strøm og priser og var i utgangspunktet veldig fornøyd, helt til jeg flyttet. Jeg tok kontakt med Motkraft og sa jeg gjerne ville ta med strømavtalen på flyttelasset, som de sa de fikset. Her startet marerittet. Min gamle adresse sto fortsatt aktiv i appen, og når jeg tok kontakt sa de at det hadde skjedd en glipp og de hadde ikke avsluttet min avtale på min gamle adresse. En måned etter sto fortsatt min gamle adresse i appen og de mente dette var en feil. Jeg stolte på Motkraft helt til jeg fikk en faktura på strøm fra min gamle adresse. De hadde sagt opp strømavtale, men ikke nettavtale og jeg ble da pliktig til å betale strøm i en leilighet jeg ikke lengre bor i. Nettselskapet Elvia sier Motkraft må rydde opp etter seg, men så langt har jeg ikke lyktes å komme i kontakt med Motkraft da de har sluttet å svare meg. Toppen på kaka er at samme dag jeg fikk fakturaen og tok kontakt med Motkraft har de startet opp strømavtalen på min gamle adresse IGJEN uten mitt samtykke, og jeg sitter igjen med regninga. Aldri mer Motkraft!

Svar fra Motkraft
10.04.2022 21:13

Hei Monica. Det er veldig beklagelig at du havnet i denne situasjonen. Dette var en feil som aldri burde ha skjedd.. Vi har nå nøstet opp i hvorfor avtalen din ikke ble avsluttet som den skulle for å unngå at dette skjer fremtidige kunder. Dette var en feil fra vår side og skal ikke gå utover deg. Vi ønsker ikke at du skal betale for våre feil og vi vil selvsagt dekke kostnadene for leveringsplikt og nettleie etter utflytting. Dette har vi prøvd å informere deg om via din E-post🤔 Beklager så mye for at du hadde en dårlig opplevelse med oss og takk for tilbakemelding! Vi tar med oss alle erfaringer videre for å oppnå en best mulig kundeopplevelsen. Vi ønsker å jobbe med kundene våre, ikke mot⚡️

Litt BUG i appen, men ellers helt topp.

Omtale av  Per

Ypperlig kundeservice. Brukbar app. Kunne ha mulighet til å utsette betaling (som Klarna)

Svar fra Motkraft
06.04.2022 12:54

Takk for tilbakemeldingen Per! Det er godt å høre at du er fornøyd med kundeservicen vår🤩 Appen er under utbedring, og vi gleder oss til du får testet den nye versjonen - vi tror du vil bli fornøyd😉

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Bedre kunne det ikke vært.

Omtale av  Jonas H

Enkelt å bytte til motkraft. Slapp å gjøre så mye, Norges energi ble sinte og nektet meg tilgang til fakturaen min. Glad jeg byttet til motkraft.

Svar fra Motkraft
01.04.2022 09:20

Så gøy å høre at du er fornøyd! Takk for tilbakemelding🤩

Har tilegnet profilen
Motkraft deltar på Bytt.no

Motkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Motkraft besvarer omtaler

Motkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Motkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Motkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR