NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kunderådgiver hev på røret da jeg forklarte han om mitt problem og han ikke hørte ikke etter jeg sa "du hører jo ikke etter hva jeg sier" satte han meg bare over til køen igjen. Så då må jeg vente en ny time før de ringer opp igjen. Kommer til å si opp avtalen me dem. Bare rot.
Hei Bjørn. Dette er ikke selvfølgelig ikke greit. Våre kundebehandlere skal lytte og være behjelpelig på telefon. Det er veldig leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse. Det er dessverre vanskelig å si hva som kan ha skjedd under samtalen og jeg håper du fikk hjelp når du kom i kontakt med oss igjen. Hvis ikke så vennligst ta kontakt med oss på epost [email protected]. Mvh Kate, NorgesEnergi
Fikk første regning i dag. Aldri hatt så høy regning og jeg bor alene i et hus. Bruker ikke mye strøm og føler meg lurt. Hadde mye biligere strøm før da jeg delte hus med samboer. Vurderer allerede å bytte. Regning på 3200 på en mnd. Trodde dem var billig.
Hei Terje! Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt. Som lavprisaktør så er vi blant de rimeligste på markedet. Jeg syns derfor det er rart at du opplever høyere strømregning dersom du nå har et lavere forbruk. Veldig greit om du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller epost [email protected] så kan vi sjekke din faktura og at du står på den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Mvh Kate, NorgesEnergi.
Garantert billig strøm, blant de 10 laveste prisene etc... Hvordan kan dette gå galt? En kWh er en kWh, det er vel ikke mulig å sno seg unna den? Vel, det er det faktisk. Når man bytter til NorgesEnergi blir man automatisk "gitt" et abonnement på "sparepakken", Norges mest unyttige forsikring. Den legger til 49 kr per måned på din faktura som du sannsynligvis ikke la merke til. Om du ikke husker "sparepakken" er det fordi de aldri spurte deg om å anskaffe den, de bare satte deg opp uten å spørre.
Hei Kjetil. Det er leit å lese at du tenker at NorgesEnergi svindler sine kunder, det er heldigvis ikke slik vi driver vår forretning. Sparepakken skal bli informert om når du bestiller strøm, i velkomste-posten/brevet og på alle fakturaene vi sender til kunden. Hvis dette ikke ble informert om i ditt tilfelle er det veldig bra om du sender oss en e-post til [email protected]. Du kan gjerne henvise e-posten til meg. Mvh Mari, NorgesEnergi
Jeg synes Norges Energi har alltid hyggelig folk som svar på telefon og prisen er best for meg. Har vært hos Norges energi i over 10 år.
Hei! Så utrolig hyggelig at du har tatt deg tid til å legge igjen en kommentar:) Vi i NorgesEnergi ønsker deg en riktig God Jul og et Godt Nytt År :D Med vennlig hilsen Mari, NorgesEnergi
Skulle kjøpe pc på Elkjøp. Selger Elkjøp presenterte "godt tilbud" iform av bytte av strømleverandør til NorgesEngergi. Vil gi en rabatt 1000 kr under Black Week. De fortalte meg at det kun var 6 mnd bindingstid. Takket derfor ja til å prøve. Fikk vite etterpå fra min strømleverandør at bindingstid var hele 9 mnd og at prisen for strøm totalsett ble høyere enn det jeg hadde tidligere. Styr unna NorgesEnergi når selger av deres strømavtalen er Elkjøp.
Hei Bård. Det er veldig leit å lese at selger har feilinformert deg om lengden på bindingstiden. Dette skal fremkomme tydelig når man signerer på avtalen, men selger skal selvsagt gi korrekt informasjon muntlig ut mot potensielle kunder! Avtalen man inngår på Elkjøp er et godt tilbud, men om du ønsker å endre avtalen din til en annen kan vi selvsagt gjøre det. Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon (38 10 00 80) eller e-post ([email protected]) hvis det er ønskelig. På den måten beholder du rabatten på 1000 kr:) Mvh Mari, NorgesEnergi
Jeg skulle kjøpe ny mobiltelefon og selgeren på elkjøp sa at hvis jeg byttet til Norgesenergi ville jeg få billigere strøm enn jeg hadde hos Tibber og i tillegg 1000 kr rabatt på mobiltelefonen. Det viste seg å bare være løgn fordi når jeg kom hjem sammenlignet jeg prisene. Tibber var 39 kr per måned og 2.06 kr påslag. Norgesenergi var 39 kr per måned plus 49 kr per måned og 5.99 kr påslag. Tibber har også smart lading av elbil som gir 20% sparing i pris ved lading. Langt høyere pris altså og med bindingstid på 9 måneder ville prisen bli høyere selv med rabatten på 1000 kr tatt i betraktning. Jeg byttet derfor tilbake til Tibber. Jeg forklarte min erfaring og situasjonen til norgesenergi på chat men de var ikke villig til å gå bort fra 1000 kr i bruddgebyr. Det som høres for godt ut til å være sant er det, de tjener i dette tilfelle mere enn det de taper på denne 1000 kr "rabatten" så ikke la dere lure. Siden de ikke en gang ville gå bort fra de 1000 kr bruddgebyr når selgeren i elkjøp hadde løyet om pris så hadde jeg ikke annet valg enn å skrive en tilbakemelding på bytt.no for å advare andre.
Hei Olav S. Det er utrolig leit at selgeren på Elkjøp har gitt deg en garanti på billigere strømavtale enn det du allerede hadde hos tidligere strømleverandør. Vi kan endre avtalen og fjerne Sparepakken (49 kr) hvis det er ønskelig, på den måten beholder du rabatten på 1000 kr. Hvis du likevel ønsker å bytte tilbake til tidligere strømleverandør må rabatten på 1000 kr tilbakebetales i form av et bruddgebyr. Send oss en e-post til [email protected] hvis dette er ønskelig. Mvh Mari, NorgesEnergi
Vanvittig dårlig kundeservice, lureri ved tegning av abonnement. Styr unna!!
Elendig kundeservice. Uoversiktlig faktura. Tullete vervesystem. Kommer til å prøve Tibber
Byttet en gang til Norgesenergi og opplevde masse rot med fakturaer og avtaler. Byttet så til en annen leverandør og ble oppringt fra Norgesenergi med spørmål om hvorfor jeg byttet. Opplevde så at de byttet meg tilbake uten at de en gang hadde spurt om det i samtalen! HOLD DERE LANGT UNNA DETTE SELSKAPET!
Hei Svein H! Beklager for sen tilbakemelding! Vi har et eget team som kontakter kunder som velger å bytte strømleverandør. Vi har rutiner rundt dette der selger må få en muntlig godkjennelse på lydopptak, samt bekreftelse på SMS fra kunden. Hvis du ikke kjenner til dette er det fint om du tar kontakt med kundesenteret vårt på e-post ([email protected]) eller telefon (38 10 00 10). Mvh Mari, NorgesEnergi
Etter å ha forlatt min gamle strømleverandør og gått over til NorgesEnergi så økte utgiftene nesten 300% (var så dum å å bytte leverandør etter kjøp på elektrovarehandel). Men betalte alle regningene. Etter å ha byttet til annen leverandør igjen fikk jeg en tillegg regning på vel 3400 som «takk for sist». Begrunnelsen fra norgesenergi var ikke overraskende uforståelig. Nå er strømutgiftene redusert med ca 70%. Heller ikke rart norgesenergi får landets dårligste omtale. Håper ingen velger norgesenergi og at forbrukerombudet tar dem fatt.
Hei Torje. Vi synes det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd hos oss. Som lavprisaktør er vi blant markedets rimeligste leverandører og vi synes det er uforståelig at du opplever en slik prisøkning hos oss. For å kunne sjekke opp i dette er vi avhengige av at du tar kontakt med vårt kundesenter med mer informasjon om deg og din avtale. Vi ønsker ikke at noen skal sitte igjen med en følelse av at de har hatt dyr strøm hos oss. Vi håper du tar kontakt med oss slik at vi kan ta en gjennomgang sammen og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Jeg har opplevd veldig dårlig opplevelse med dem. Alt for mye å styre etter dem. Dem bare sender fakturaer som har noe feil å la deg løpe etter dem for å fikse dem. Hver gang bruker jeg to tre dager til å løser problemer hos dem med faktura. Jeg tror ingen av dem leser nøyaktig hva man skriver til dem. Dem har kun en vei å kjøre på. Prøvde å finne kontakt info til ledelse avdeling for å klage på dem, men ingenting ble funnet. Jeg anbefaler å holde seg unna dem.
Hei Fares. Det er veldig vanskelig å si hva som har skjedd her og hvilke feil du refererer til. Det skal ikke være slik at man skal måtte bruke mye tid på dette og vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Dersom vi har gjort en feil er det viktig for oss å få rettet opp i det, og det er derfor vanligvis noe som blir løst ved første henvendelse. Vi har gode rutiner på fakturering slik at det er heldigvis sjeldent slikt skjer. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen dersom du ikke opplever at saken har fått en tilfredsstillende løsning eller skulle oppleve å få faktura med feil igjen. For å kunne sjekke opp i saken er vi avhengig av mer informasjon om deg og ditt kundeforhold hos oss. Du kan gjerne spørre etter meg om du ønsker det, så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Fikk forespørsel om ny avtale fra NorgesEnergi. Sa jeg hadde en avtale på 34 øre pr.kwh fra Ishavskraft og hvis de kunne matce den var det ok å bytte. Fikk nå første regning på 60,99 øre pr kwh og når jeg ringer skylder de bare på at selger ikke har gjort jobben sin. Ekstremt dårlig kundebehandling!!! Føler meg skikkelig lurt.
Hei Laila. Dette her er ikke noe greit. Det skal ikke være slik at man sitter igjen med å føle seg lurt. Det finnes flere forskjellige strømavtaler. Ofte kommer det noe utenom selve kwh-prisen som for eksempel faste månedsbeløp eller påslag per kwh. Det er alltid viktig å ta med alle kostnader når man sammenligner. Jeg får dessverre ikke sett hvilken type avtale du har hatt hos tidligere leverandør, men ut ifra prisen du oppgir hos oss kan jeg se at du har fått en avtale hvor alt er inkludert i kwh-prisen. Du betaler da ingen gebyrer eller påslag utover dette. Markedet er også i stadig endring slik at prisene generelt i markedet de siste ukene har steget noe. Hvilken type avtale som lønner seg vil også avhenge av forbruk. Vi vil gjerne ta en kikk på dette igjen slik at vi kan få sammenlignet med avtalen du hadde tidligere og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen. Du kan gjerne spørre etter meg om du ønsker det så vil jeg ta kontakt med deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Fikk ikke levere avlest strømmåler for sønnen min fordi han er over 18 år. Ringte NTE, de hadde ikke noe problem med samme sak.
Hei Lisbeth. Grunnet ny personvernlov, GDPR, kan vi ikke gi innsyn/gjøre endringer hvis ikke vi snakker direkte med kunden selv. Brudd på GDPR har alvorlige konsekvenser for bedrifter. Vi forstår at det er frustrerende å bli møtt med avvisning når det eneste man ønsker er å levere en målerstand. Mvh Mari, NorgesEnergi
Bare styr med dem! Får ikke tilgang på nettsiden for min privatavtale. Når det gjelder bedriftsavtalen, er nettsiden helt håpløs og utrolig lite brukervennlig. Trodde vi levde i 2019!
Hei Sissel. Vi forstår det er frustrerende når ting ikke fungerer som de skal, og Min Side ble nettopp oppdatert slik at den skal være mer brukervennlig enn den gamle. Hvis du likevel opplever problemer med innlogging ber vi deg ta kontakt med vårt kundesenter. Du kan kontakte oss på telefon, e-post eller Facebook. Du kan gjerne be meg se på saken din. Mvh Mari, NorgesEnergi
Vi fikk et ekstratilbud som vi takket ja til og avlyste etterpå. Regningen på dette kom aldri, verken på "min side" eller i posten så vi regnet med at det ble inkludert i en av strømregningene. Lite visste vi at "Norges Energi" sendte regningene til en GAMMEL adresse vi ikke har vært registrert på siden vi har vært kunder hos dem. Alt av andre regninger og reklame har kommet til den nye adressen. På nettsiden deres er vi også kun oppført med vår nåværende adresse. Enden på visa er at vi fikk videresendt brevene fra tidligere utleiere og så at Norges Energi sendte saken rett til inkasso som hadde økt betraktelig de siste to månedene. Kredinor sa selv at de fikk adresse og øvrig info fra Norges Energi selv. Da vi kontaktet Norges Energi lovte de å hjelpe oss og prøvde å ringe oss én gang i arbeidstiden. Vi har kontaktet dem via telefon og mail siden tirsdag uten å få svar. I dag fikk vi ny påminnelse fra Kredinor om å betale regningen. Den har økt med 300 kr bare siden forrige uke. Nå begynner vi å bli oppgitt og jeg vil ærlig talt aldri anbefale Norges Energi til noen jeg kjenner. Vi leste forøvrig omtalene her før vi valgte strømfirma og valgte å gi dem en sjanse. Det sier vel seg selv at det var en gedigen feil av oss.
Hei Amanuel. Vi syns det er veldig trist å lese om din opplevelse av NorgesEnergi. Hvis vi har sendt fakturaen til feil adresse etter dere har tatt kontakt med oss, bør vi klare å ordne opp i dette. Vi ønsker gjerne å se på saken din på nytt. Send oss en henvendelse på e-post, telefon eller personlig melding på Facebook. Du kan gjerne henvise saken til meg. Mvh Mari, NorgesEnergi
Kunne ikke brydd seg mindre om kundene sine. Og samarbeidet med Hafslund om en samlet faktura gjør det bare enda værre. Feil i ende til annen og ingen tar ansvar.
Hei Lise. Selv om vi ikke alltid kan bli enige, skal vi alltid møte kundene våre med forståelse og respekt. Hvis du har hatt en dårlig opplevelse med vårt kundesenter må jeg virkelig beklage for det. NVE besluttet å gjennomføre gjennomfakturering av nettleie via kraftleverandøren til forbrukerkunder. Ved gjennomfakturering skal nettselskapet sende faktura for betaling for nettjenester til kundens kraftleverandør. Hvis det har oppstått utfordringer underveis på bakgrunn av dette, er jeg veldig interessert i å vite mer om saken din. Send meg gjerne en e-post til [email protected] så skal jeg se nærmere på det. Mvh Mari, NorgesEnergi