NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hadde besøk av en selger nå i dag som ville garantere meg billigere strøm. Til informasjon har jeg spot med 0,- øre i påslag i dag. Jeg mente at han ikke kunne garantere meg rimeligere strøm en dette, men han mente at NorgesEnergi sin strømavtale var rimeligere en spotpris i lengden. Han kunne garantere at de var blant de 10 rimeligeste av flere hundre selskaper i Norge!! Han hadde allerede inngått avtale med alle naboene mine sa han. Heldigvis lot jeg meg ikke lure. Jeg var inne på strømpris.no i går og har lest meg opp. Jeg kunne derfor høflig avvise selgeren og sa at jeg ikke trodde på han. Slike selgere burde ikke få gå rundt og lure folk.
Fant etter en periode på 2 år at jeg betaler for en tjeneste kalt "vintertrygghet" til kr. 39 per mnd. Tjenesten skal gi gode tilbud i vintermånedene: 1. Jeg kan ikke huske å ha bestilt dette - Norgesenergi hevder dette har skjedd muntlig i telefonsamtale med selger... 2. Jeg har ikke observert noen opsjon på å spare strøm gjennom denne tjenesten på en 2-års periode 3. Kundekonsulenten gir priseksempel hvor valg om fastpris gjennom tjenesten er DYRERE enn spotpris - hva betaler man da 39,- for? 4. Tjenesten Vintertrygghet belastes hele året! Her betaler man altså et fast gebyr hver måned for en tjeneste man kan velge å aktivere i enkelte perioder, men hvor prisen er høyere! Sikker på at det er flere kunder som er aktivert med denne tjenesten uten å selv vite om det eller har gjort et aktivt valg. Dette kan heller ikke dokumenteres fra NorgesEnergi (hevder muntlig samtykke, noe jeg ikke anser som sannsynlig). Laaang ventetid på kundeservice telefon. Intet svar fra kontaktskjema på web. Dette er nok til at jeg i dag har byttet leverandør.
At NorgesEnergi fortsetter å pushe sine ulne tilleggsprodukter er en kjent sak, og at jeg i lang tid betalte for tulleproduktet "Norgespakken" kan jeg takke meg selv for. Men at NorgesEnergi ikke løfter en finger etter gjentatte henvendelser for å få slettet Norgespakken fra avtalen er kriminelt dårlig kundeservice. Ny leverandør er på plass.
Har du sjekket fakturaen i det siste? Jeg som mange andre har alt på e-faktura og er altfor sløv med å sjekke hva som egentlig står på fakturaen. Oppdaget at jeg hadde noe som het "sparepakken" til 49kr måneden, og at jeg hadde hatt det i ca 4 år. Dette har jeg aldri bestilt og klaget derfor på dette. Fikk ikke pengene tilbake. Byttet leverandør ASAP!
Ble oppringt av en telefonselger med tilbud om bedriftsavtale på min private hytte og bolig fordi jeg disponerer et organisasjonsnummer. Svarte ja i telefonen, men gikk inn etterpå og så på bl.a. Forbrukerrådets kommentar til den type avtaler m flere. Etter å ha gitt beskjed om at jeg ikke ønsket avtalen ble jeg oppringt igjen og etter en lang samtale aksepterte telefonselgeren at vi ikke gikk inn på avtalen. Til tross for dette har jeg hver dag fått ny SMS hvor de takket for bestillingen og ber meg svare OK. De hevder til og med at jeg ikke har angrerett fordi det er en bedriftsavtale og må binde meg i 12 måneder. Mitt eneste problem nå er hvordan jeg blir kvitt videre kontakt.
Har i løpet av 8 dager forsøkt å ringe. Får beskjed om stor pågang og at de vil ringe opp, noe som ikke blir gjort. Har sendt 3 mailer fra min side som heller ikke har blitt besvart. Problemet oppsto da jeg sendte inn i overkant av 4.000,- kr. som skulle dekke saldo på strømkonto. Pengene er blitt borte og saldo på strømkonto er den samme. Hva gjør en når en ikke får svar hverken pr. telefon eller nett?
Oppdaget tilfeldig at jeg faktureres for noe som heter Norgespakken, en helt unødvendig forsikring som koster kr 2,50 pr dag. Aldri bestilt. Har bedt Norgesenergi om forklaring og dokumentasjon på når denne skulle være bestilt. De svarer ikke på henvendelser via kontaktskjemaet. Hvis man skal ringe, må man ringe et 810-nr til flere kroner pr minutt. Forsikringen kan ellers fjernes via "Min Side", men her har det i flere dager ikke vært mulig å opprette brukerprofil. Lukter lureri lang vei. Styr unna!
Alt har alltid gått veldig bra, har betalt mindre enn før, fikk egentlig 2 mnd gratis fordi jeg rekrutterte nye kunder. ;) Jeg har aldri hatt problemer med dem. :D
Har hatt NorgesEnergi e-Spot i litt over et halvt år nå og erfaringen har vært utelukkende positiv. Prisene har holdt seg stabile gjennom hele perioden, og vi har ikke hørt noe mas. Vi har snakket med kundesupporten ved et par anledninger og har stått igjen med et godt inntrykk alle gangene. Kundesiden er grei, man får oversikt over fakturaer og en graf som viser forbruket over året. Nettsiden kunne godt inkludert alle tilgjengelige strømavtaler i menyen.
Jeg har ved et par anledninger hatt negative opplevelser med selskapet. Man sier en ting og gjør noe annet. Det er vanskelig å få oversikt over hva de gjør og jeg sitter med en fornemmelse av at de spekulerer i å gjøre ting så vanskelig som mulig for kunden som der igjennom mister bildet. De er heller ikke villige til å oppgi detaljer som etterspørres. Kommer aldri til å gå tilbake til NorgesEnergi
Flere faktafeil i samtale. Rotete forklaringer på regninger. Slettet Min Side umiddelbart etter oppsigelse - lenge før endelig oppgjør. Kunne ikke si hvor lang tid det ville ta før endelig oppgjør kommer eller hva beløpet ville bli. Endelig oppgjør kom nesten to måneder etter oppsigelsesdato. Flere innbetalinger av fast beløp etter oppsigelse. Fast pris er villedende. Du blir lurt til å tro at du har full kontroll, men får sjokk over hvor mye mer strømmen koster enn det du har betalt.
Vanskelig å få kontakt med kundeservice, de ringer sjeldent tilbake når man oppgir at de skal ringe deg. Det er kunderådgivere som er lite serviceinnstilte, og svarer på en ufin måte. I tillegg gjør ikke strømleverandøren jobben sin, da de visstnok hadde glemt å si opp vår gamle strømavtale med en annen leverandør, slik at vi fikk masse ekstraregninger. Ekstraregningene vi mottok nektet de å betale, selv om det var dem som hadde gjort feil. IKKE bytt til NorgesEnergi.
Er kunde på snart 9'ende året, har bare positive erfaringer. Supert med strømkonto du vet hva du må betale fast hver måned, og om du som kunde har ditt eget på stell, er det ingen problem. Kundesenteret er også helt supert.
Alltid svært god kundebehandling, god info om ulike avtaler, forutsigbart og trygt.