⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Ventetid

Omtale av  Arild

Ringer du norges energi må du vente i ca 1 time for å få svar. Det er noe som heter vi Ringer tilbake

Svar fra NorgesEnergi
15.12.2022 10:44

Heisann Arild! Som du sikkert vet så er strøm et veldig populært tema om dagen. Dette er noe som har økt pågangen ekstremt mye og vi jobber så hardt vi bare kan for å gi kundene et svar på diverse spørsmål. Jeg beklager for at ventetiden er såpass lang. Det er et par ting du kan gjøre for å oppnå raskere kontakt med oss. Hvis du ringer oss tidlig så kommer du raskere gjennom, kundesenteret åpner klokken 8. Vi har chat og mail som du kan benytte deg av. Email: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)

Forbruksdata

Omtale av  Hans P. H

Kundekontakt har ikke ordnet opp med mitt problem ang forbruksdata som ikke blir oppgitt når jeg er inne på min side og Ingen tilbake melding mottatt .

Svar fra NorgesEnergi
15.12.2022 10:37

Heisann Hans! Grunnet høy trafikk, så har vi hatt noen problemer med siden vår. Dette er noe IT-avdelingen vår jobber hardt med å fikse. Foreløpig så har vi en mulighet. Gjerne send oss en mail og beskriv oversikten du trenger så kan vi sende dette over til deg. Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)

Norges Energi er mitt valg, anbefales

Omtale av  Annema

De er ryddige hva gjelder informasjon, strukturerte og leselige faktura. De ønsker innspill til forbedringer slik at de kan forbedre og utvikle organisasjon.

Svar fra NorgesEnergi
19.12.2022 14:09

Hei Annema :). Takk for fin tilbakemelding. Din tilbakemelding er viktig for oss og vi synes det er veldig fint å høre at du er fornøyd med disse tingene hos oss, da dette er ting som vi jobber mye med og som er viktig for oss. Vi er glade for å ha deg som kunde og for at du er fornøyd hos. Husk at du kan alltid ta kontakt med oss dersom det skulle være noe. Mvh Monica NorgesEnergi

Nyttig (0)

Useriøst strømselskap

Omtale av  Catrine

Ble ringt av Norgesenergi vedrørende omtalene i media om at enkelte av deres strømavtaler er i strid med regelverket i følge forbrukerrådet. Tidligere hadde jeg en fastprisavtale som jeg inngikk pga en påtrengende telefonselger med lovnad om at fastpris var den beste avtalen for meg etter å ha sett på mitt strømforbruk. Da jeg ble ringt for noen uker siden etter byttet til gubrandsdalen energi fikk jeg lovnader om at regningen for November skulle reduseres til spotpris. I tillegg nevnte selgeren at han skulle sende inn en sak internt på dette da det "åpenbart" hadde skjedd en feil i følge han, og selgeren sa at jeg kom til å få tilbake penger pga urimelige høye regninger. Inngikk derfor en ny avtale med Norgesenergi, spotpris. Klagen skulle behandles innen ett par dager og jeg fikk beskjed om at jeg kunne ringe kundeservice om jeg hadde flere spørsmål og saken ville også være synlig for dem. Ringte inn til kundeservice etter en uke da jeg ikke hadde hørt noen ting, viser seg at saken aldri var sendt inn og lovnadene selgeren kom med virket helt ukjent for kundeservice. Useriøst opplegg, avdelinger som ikke snakker sammen, umulig å få tak i dem på salgsavdelingen og dårlig oppfølging. Oser provisjonsbaserte lønninger av salgsavdelingen

Svar fra NorgesEnergi
15.12.2022 09:55

Hei Catrine. Det er leit å lese om opplevelsen din, og vi ønsker gjerne å undersøke det. Ta da gjerne kontakt med oss per telefon 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ dersom det er ønskelig å undersøke hva som er hendt. Mvh Ida, Norgesenergi

Nyttig (0)

Bedrag,å ligge,triks

Omtale av  Siv

Jeg var deres kunde i 2 år og de lurte meg i 2 år, og jeg var dum og skjønte ikke, men i november, da alle jeg kjenner, kom regningen på 2500 kr, fikk jeg 6 000 kr. Fordi jeg hadde økonomisk problemer, tvilte jeg og sjekket og fant ut at de alltid jukset meg slik i hele 2 år og folk forteller sannheten at dette er svindel

Svar fra NorgesEnergi
15.12.2022 09:55

Hei Siv. Så leit å høre at du ikke er fornøyd med din avtale hos oss. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ slik at vi kan undersøke avtalen din. Mvh Ida, Norgesenergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

God leverandør med lettforståelig språk.

Omtale av  Yosemi

Der er du i trygge hender. Og ingen problemer med åforandre på avtalen.

Svar fra NorgesEnergi
15.12.2022 09:55

Hei Yosemi. Så godt å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Mvh Ida, Norgesenergi

Nyttig (1)

Seriøs strøm leverandører

Omtale av  Allan G

Har så langt vært bra app og nettside Synes generelt at strøm er alt for dyrt i Norge 😁 Ser hele tiden etter et bedre alternativ men så langt har Norgesenergi innfrid

Svar fra NorgesEnergi
15.12.2022 09:55

Hei Allan G. Så godt å høre at du er fornøyd med din avtale hos oss, samt oss som din strømleverandør. Mvh Ida, Norgesenergi

Nyttig (0)

Om å bytte fra Fortun til Norgesenergi

Omtale av  Wiggo A

Opplevering ingen forskjell og flytte avtalen fra Fortum til NorgesEnergi .

Svar fra NorgesEnergi
15.12.2022 09:55

Hei Wiggo A. Så fint å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Om du ønsker en gjennomgang av din avtale så kan du kontakte vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/. Mvh Ida, Norgesenergi

Nyttig (0)

De har lurt meg med hensyn til cashpointsnts. Og svarer at de ikke kan overføre.

Omtale av  Olav J

Svarer etter flere dager, og bare dårlige unnskyldninger.

Svar fra NorgesEnergi
13.12.2022 10:27

Hei Olav J . For at vi skal kunne se hva som har skjedd her er det viktig at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne deg og din avtale. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Du kan gjerne spørre etter meg om ønskelig. Mvh Monica, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Har ringt minst 5 ganger for å prakke på meg unødvendige tilleggsprodukter.

Omtale av  Frank

Ringer og ringer og ringer og ringer for å selge meg tilleggsprodukter som blant annet en forsikring som skal dekke strømutgiftene for en periode dersom jeg skulle bli sykemeldt eller permittert fra jobben. For det første så bor jeg i Finnmark der vi nesten har gratis strøm, for det andre så jobber jeg i staten der det er umulig å bli oppsagt eller permittert, for det tredje så eier jeg to nedbetalte hus og har ingen problemer med å betale strømregningen min. Likevel fortsetter de å ringe meg for prøve å overtale meg til å kjøpe denne totalt unødvendige forsikringen. Siste gang de ringte meg så skulle de prakke på meg et mobilabonnement som var minst 30% dyrere enn det jeg har i dag. Dette etter at jeg fire!!! ganger tidligere har sagt at de skal slutte å kontakte meg på telefon. Til slutt måtte jeg blokkere nummeret deres for å slippe å bli terrorisert. Hold dere langt unna dette grusomme selskapet.

Svar fra NorgesEnergi
13.12.2022 10:36

Hei Frank Vi synes det er leit å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Det skal være tilstrekkelig å gi beskjed via telefon når man blir kontaktet om at man ikke ønsker å bli ringt. Vi beklager at du likevel har opplevd å bli kontaktet av oss gjentatte ganger. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få fjernet deg fra våre ringelister. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

2-3 ganger høyere pris enn den gjennomsnittsprisen som brukes for å beregne strømstøtten!

Omtale av  Jørn M

Topp 10 garanti avtale og skyhøye priser nå i september, oktober og november. Skiftet leverandør når det gikk opp for meg. Sparer 3-4000 i måneden på bytte av leverandør.

Svar fra NorgesEnergi
13.12.2022 10:18

Hei Jørn. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både over og under spotprisen i perioder. Med variable avtaler varsles prisendringer 30 dager i forkant. Det kan i den forbindelse oppstå uventede endringer i spotprisen før varslet pris trer i kraft. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Per dags dato er våre variable avtaler igjen godt under innkjøpspris da innkjøpsprisen den siste tiden igjen har begynt å stige betydelig. Vi synes det er leit at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen du har hatt hos oss. Dersom det er noe mer vi kan hjelpe deg med må du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (2)

Angrefrist fastpris

Omtale av  Inger

Ble gjort oppmerksom på angrerett av fastprisavtale av Norgesenergi selv.

Svar fra NorgesEnergi
08.12.2022 09:48

Heisann! Så godt å høre. Det er viktig for oss at vi alltid viser kundene våre at angreretten er der hvis de ønsker å gå tilbake på avtalen :) Har du noen spørsmål må du bare ta kontakt med oss på telefon: 38 10 00 80 eller sende en skriftlig henvendelse til: [email protected]. Mvh Morten NorgesEnergi

Nyttig (0)

Jeg trenger sårt å få kontakt med dere

Omtale av  Liv I. N

Det har vært et godt samarbeide, men nå trenger jeg å inngå ny strømavtale for om mulig bedre enn den jeg har i dag. Trenger en rimeligere avtale på strøm. jeg kan treffes på telefon

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 15:18

Hei Liv, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med vårt samarbeid. :) Vi hjelper deg gjerne med endring av avtale, og du kan nå oss på telefon 38 10 00 80 eller per e-post til [email protected]. Mvh Silje, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Elendig service. har ventet på tlf i snart 1 time. Finner ikke min side for å se fakt.og strømforbru

Omtale av  Mette

Ventet 1 time for så å bli brutt på tlf. Når j forsøker å gå på min side får j spørsmålet om jeg ønsker ny avtale etc men ingen info om min avtale idag, strømforbuk etc.

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 15:16

Hei Mette, Vi opplever for tiden stor trafikk til vårt kundesenter, noe som fører til lenger ventetid enn normalt. Beklager ulempene dette medfører. Du kan også nå oss på e-post: [email protected]. På telefon og e-post kan vi sende deg informasjon du trenger, og hjelpe deg med Min Side. Mvh Silje, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Strømpriser - helt uforståelig

Omtale av  Bjørn E

Endret avtale uten melding. Nylig mottatt beskjed om at endring var feil og blir ført over på gammel avtale.

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 15:10

Hei, Som en del av arbeidet med å forenkle produktporteføljen flyttet vi i høst kunder fra gamle strømavtaler,som ikke lenger er i salg, over til en tilsvarende avtale. De av våre kunder som ble flyttet, ble varslet på forhånd i henhold til varslingsfristen og informert om flyttingen. Nå har Forbrukertilsynet gjort oss oppmerksom på at varsling og informasjon ikke er tilstrekkelig. Vi må innhente aktivt samtykke fra kundene for å kunne endre produkt. Det gjelder også gamle strømavtaler som ikke lenger er i salg. Vi beklager at dette ikke har blitt gjort på rett måte, og vi retter oss etter tilsynets anmerkning og innfører nye rutiner som ivaretar kravet til aktivt samtykke. De som allerede er overflyttet til nye produkter, flyttes tilbake til opprinnelig avtale. Det betyr at alle kunder vil få tilbake sin gamle strømavtale, uten at de trenger å foreta seg noe. De vil få faktura for november i tråd med sin opprinnelige avtale. Mvh Silje, NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Jeg snakket med dere mange gange at dere skale sende faktura med diagtal post elle e post dere sa ne

Omtale av  Tesfamichael L. T

Det er bra å hjelpe strømstøtte og at dere hjelpe meg å betale litt senere grunn lønn den er bra andre siden først eg snakket med dere om faktura at dere skal sende meg sommer gratis frakt eller 49 kr men jeg betalte hvert måne og også det er veldig høy pris hvert måne jeg var vestland energi og betale mindre nå jeg betale nest samme leier hus

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 14:49

Hei, Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon: 38 10 00 80 eller per e-post til [email protected] slik at vi kan hjelpe deg med din henvendelse. Mvh Silje, NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR