⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

svindelforetak !!!

Omtale av  Ronald H

jeg er og har vært kunde hos fjordkraft i lang tid. plutselig er jeg kunde hos dette svindelforetaket. fikk melding om at måler ble stengt og måler ble åpnet `?`? har ringt og snakket med dere men det kunne jeg ha spart meg. fikk noe svada om at det må være noen i nærheten med nesten identisk måler nr som har skrevet feil nr.... No har har æ fått krav fra inkasso på 402 kr. Ha det klinkende klart hælvetes svindlera ! Vist dette går videre går også æ videre med dette !!! Hilsen ronald h.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 14:41

Hei Ronald! Vi tar ikke over strømmålere uten å få skriftlig eller digitalt samtykke fra kunden. Er tilfellet at du har vært i kontakt med en selger fra oss? Kanskje det har skjedd en misforståelse? Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi undersøke videre hva som har skjedd. Vi vil gjerne hjelpe deg. Lovell inkasso sender inkassovarsel 14 dager etter forfallsdato på fakutra og inkassosak opprettes 14 dager etter det igjen. Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (1)

står ikke noe om bruddgebyr

Omtale av  Jk

Skulle ha brutt en binding på 2 mnd. men står ikke noe på hjemme siden dems hva bruddgebyret blir på.... bindt på 569.99 øre/kwh, men prisen er mye billigere nå enn dette..... så jeg vurderer sterk å bytte levrandør viss de ikke kan fri meg fra den avtalen nå

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 16:49

Hei JK! Akkurat nå er fastprisen ikke like lønnsom som spotprisen, men historikken har vist at dette kan endre seg fort. Dersom du ønsker å bryte ut av fastpris så skal vi hjelpe deg med dette! Ta kontakt med oss enten via Telefon, Mail, Chat eller Facebook. -Telefon: 38 10 00 80 - Mail: [email protected] - Chat: https://norgesenergi.no/ - Facebook: NorgesEnergi Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (1)

Bruker omtale

Omtale av  Lars

Har bare gode erfaringer. Er fornøyd med det de har gitt meg. Tror de er ganske konkuranse bevisst. Så kan anbefales til andre brukere.

Svar fra NorgesEnergi
09.11.2022 13:25

Hei Lars Tusen takk for fin tilbakemelding. Vi jobber hele tiden for å holde våre priser konkurransedyktige i strømmarkedet så vi er glade for å høre at du er fornøyd med avtalen din hos oss. Vi er veldig glade for å ha deg som kunde. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Uforutsigbart

Omtale av  Trond

NorgesEnergi endret plutselig min strømavtale til en dårligere avtale. Prisen er kanskje konkurransedyktig likevel, men ikke så god som den jeg hadde. Man føler seg litt lurt... Men de har i alle fall svart på e-post etter endringen.

Svar fra NorgesEnergi
09.11.2022 13:06

Hei Trond. Vi har over lengre tid måttet forholde oss til økte utgifter, både i forhold til økte kostnader for innkjøp av strøm, men også generell økning av priser på det meste i samfunnet. ​For at vi fremdeles skal kunne tilby konkurransedyktige priser og ikke gå i tap, var vi nødt til å gjøre denne endringen. Din pris er som du nevner fremdeles konkurransedyktig i dagens strømmarkedet. Vi er leie for at vi ikke lenger kan tilby deg kampanjeprisen som du hadde tidligere, men vi håper du likevel blir fornøyd med din strømavtale hos oss. Flott at du har vært i kontakt med vårt kundesenter. Dersom det skulle være noe mer vi kan hjelpe deg med må du gjerne ta kontakt igjen. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Useriøst å fjerne gunstige avtaler

Omtale av  Op

Fjernet grei avtale og overførte meg til avtale med nesten 10x økning av mnd påslaget og over 33% økning av påslaget på kWh.

Svar fra NorgesEnergi
09.11.2022 12:02

Hei Op Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med avtalen hos oss og at du opplever den som dårlig. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

ypperlig

Omtale av  Egil M

meget bra service og priser meget bra tilbud på alle områder

Svar fra NorgesEnergi
09.11.2022 11:56

Hei Egil. Så hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Vi setter pris på at du har tatt deg tid til å fortelle oss dette. Ønsker deg en strålende dag videre. Mvh Monica - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Hinsidig regning

Omtale av  Runar K

Ble byttet strømmåler via det regionale strømselskapet der jeg bodde. Norges energi sendte ut en regning på 1 års strømforbruk på 22 000,-. Ringte for å få oppklarning, ble kasteball mellom flere saksbehandlere der de sa at jeg måtte ta kontakt med de som hadde byttet strømmåler. De fraskrev seg alt ansvar og nektet å korrigere sin egen avlesning. Elendig service med null forståelse. De er kun ute etter å tjene penger og tyr til alle triks. Styr langt unna. De er også en telefonplage på høyt nivå.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:27

Hei Runar! Vi som strømselskap kjøper inn kraft fra kraftbørsen og er avhengige av netteier som leverandør av strømmen via nettet og måling av forbruksdata via måler i huset. Kort fortalt så er det netteier som måler strøm og sender forbruksdataen over til oss via Elhub slik at vi kan produsere faktura basert på tallene de sender oss. I dette tilfellet har det mest sannsynlig skjedd en korreksjon av tidligere målerdata som vi har mottatt fra netteier. Det vil si at den målerdataen vi har mottatt tidligere ikke stemmer overens med det riktige forbruket i perioden som står spesifisert på faktura. Slike henvendelser bes ta med netteier da det er de som har installert måleren i ditt anlegg og sender oss forbruksdataen vi trenger for å produsere faktura. Dette jeg forklarer her er en stor del av grunnen til at telefonnummer og lenke til netteier står på fakturaen som mottas fra oss. Ønsker du å bli reservert mot telefonnsalg fra NorgesEnergi har du mulighet til å reservere deg mot telefonssalg her: https://norgesenergi.no/faq/reservasjon-telefonsalg/ Ønsker deg en fantastisk dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Takk for meg

Omtale av  Geir P

Norges Energi har varslet at de ikke lenger kan opptre i maredet med konkurransedyktige betingelser og priser.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:20

Hei Geir! Vi har alltid et mål om å være konkurransedyktig ovenfor våre konkurrenter. Vi ønsker også at det skal være "Enkelt og greit" å være kunde hos oss. Dessverre er det vanskelig å tilby billig strøm i en tid hvor strømprisen har vært veldig uforutsigbar. Med vår Spotprisavtale får du alltid strøm til spotpris (markedspris) time for time. Vi er konkurransedyktige ovenfor våre konkurrenter med et fastbeløp på kun 49 kr/mnd og et påslag på 0. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Oppsigelse av strømavtale

Omtale av  Ralf J

Norgesenergi har oppsakt min strømavtale som var "Spot til Lavpris", fordi de skulle "rydde opp" i deres avtaler. De har tydeligvis ment at jeg hadde en for bra avtale, og vil derfor gi meg en avtale som er dyrere for meg. Månedsgegyr satt opp fra 5kr til 49 kr. Har vært i kontakt med dem, men de vil ikke la meg beholde avtale. Aldri mer Norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:16

Hei! Som for de aller fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Dersom du hadde ønsket en annen strømavtale kunne du enkelt endre en foretrukken avtale på Min side. Dete var beklagelig at du ikke ble fornøyd med denne endringen, men du skal vite at du alltid er velkommen tilbake i fremtiden dersom du skulle ønske det. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Veldig dårlig informasjon om hvilke produkter

Omtale av  Frode

Jeg tok en prissikring avtale men føler meg lurt av dem når prisen gikk nedover.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:14

Hei Frode! Dessverre er det ikke alltid så lett å forutse strømprisen i fremtiden da den påvirkes av flere faktorer som f.eks. vær, vind, temperatur, vannstand i magasiner, i- og ulandspoltikk. Heldigvis er det helt valgfritt å bestille fastpristilbudene vi sender ut og som oftest har våre kunder kommet godt ut av å binde fastprisen da tilbudet vi har sendt ut har vist seg å være billigere enn spotprisen for fastprisperioden. Prissikring er forståvidt helt valgfritt å ha som tilleggsprodukt på sin avtale. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Upålitelig

Omtale av  Einar

Avtale kansellert med 14 dagers varsel med en åpenbar bløff som begrunnelse. Prisen ble forsøkt økt med mer enn 1000% samtidig som andre selskaper står i kø for å tilby gunstigere avtaler. Selskapet må ha verdens dummeste rådgivere på markedsføring!

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:11

Hei! Du henviser mest sannsynlig til at vi er i en prosess der vi utrydder gamle kampanjeavtaler. Som for de aller fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Dersom du ønsker en annen strømavtale kan du enkelt endre til foretrukket avtale på Min side. Mvh Aaron, NorgesEnergi

Nyttig (0)

De kansellerer en god strømavtale for å tilby noe som er dyrere!

Omtale av  Morten B

Jeg har mottatt melding om at gjeldende strømavtale utgår, som et ledd i selskapets arbeid med å "rydde opp i eksisterende avtaler". Så lenge dette blir en dyrere avtale for kundene, betyr det økt inntjening for NorgesEnergi. Inntjeningen skjer ved økte månedlige gebyrer. Så har de tilbudt "bonustimen". Opptjente "gratis" bonustimer pr. 31.12.22 kommer til utbetaling i august 2023. Sier man opp avtalen og skifter leverandør innen utbetalingsmåneden inntreffer, beholder de mine "bonustimer". Det skal liksom være riset bak speilet for de som vurderer en bedre avtale i et annet selskap. De har også tilbudt "gratis" prissikring. Etter 1 måned betyr det + kr.49,- pr. mnd. Og samtidig har de gitt meg "gratis" Strømforsikring i en måned. Deretter + kr.49,- pr. mnd. 18.10 fikk jeg tilbud om å binde meg til en fast strømpris på 569,99 øre/kWh inkl. mva. Så høy tror jeg aldri spotprisene blir i november og desember 2022. "Prissikring" for hvem??? NorgesEnergi lever ikke lenger av strøm de leverer, men av avgiftene de lurer på oss.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:09

Hei! Det var trist å høre at du ikke er fornøyd med NorgesEnergi. Som for de aller fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Dersom du ønsker en annen strømavtale kan du enkelt endre til foretrukket avtale på Min side. Bonustimen er en hyggelig ting som er helt gratis og ikke koster noen ting til våre kunder. Bonustimene som blir aktivert det ene året blir utbetalt August det neste året. Du som kunde får dette helt gratis og dersom du forlater NorgesEnergi så blir bonusstimene lagret på ditt kundebilde. Vi tillbyr 3 tilleggsprodukter i form av prissikring, strømforsikring og 100% fornybar energi. Dette er helt valgfritt å ha på avtalen og kan fjernes når som helst ved å ta kontakt med vårt kundessenter enten via telefon, mail, chat eller facebook. Fastpristilbudet som ble sendt ut for November og Desember var på 569,99 øre/kWh i noen prisområder. Spotprisen er estimert høy i vinter og med tanke på historikken som har vært den siste tiden så er det ikke umulig at spotprisen går over denne prisen. Dessverre er det vanskelig å forutse da spotprisen avgjøres av diverese faktorer som f.eks. vær, vind, temperatur, vannstand i magasiner, i- og ulandspoltikk. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Meget bra

Omtale av  Eva

Har altig,fått snakket med hygglig,med alle på kundeservice.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:03

Hei Eva, vi setter stor pris på hyggelig tilbakemelding! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar. Hilsen Aaron, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Småfrustrert kunde

Omtale av  Kjell

De har flere mindre beløp på fakturaen. Ting som for meg er uvesentlige. Nå byttes det avtale igjen, og de sliter med å være blant de 10 billigste, som jo var salgsargumentet. Bra kundeservice og tydelig faktura.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:02

Hei Kjell! Du henviser mest sannsynlig til våre fordelsprodukter Prissikring, strømforsikring og 100% fornybar energi som er helt valgfrie og kan fjernes og tas vekk (og på) fra strømavtale når som helst. Top 10 garanti er en avtale som garanterer at den variable prisen er innenfor rammene til de variable avtalene til våre 10 største konkurrenter. På grunn av uforitsigbarhetene i strømmarkedet har det ikke vært enkelt å fastsette variabel pris og den har den siste tiden vært høyere enn f.eks. spotprisen. Ihvertfall i de dyreste prisområdene. Fra 14.11 går vi over til avtalen "Variabelpris" med en lavere kWh-pris og et fastbeløp på 59 kr. Dette gjør vi for å gjøre det enkelere for kunder og forbrukere å forstå seg på hva slags avtale vi har. Vi har tidligere opplevd at det blir mye forvirring rund mange forskjellige avtaler med mange forskjellige navn. Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med vår kundesservice og oversiktligheten på fakturaen. Dette er to av mange fordeler med å være kunde hos NorgesEnergi :) Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron

Nyttig (0)

feil overført målenummer

Omtale av  Eivind

norgesenergi har sagt opp abonnement og målenummeret mitt fra motkraft til seg selv ved å ta feil av måler,har brukt timer på å rette dette opp i dag,de vet selv hvorfor dette har skjedd,snakk om å ikke ha kontroll,nå er jeg endelig tilbake hos MOTKRAFT,kundeservice er like dårlig som hos telia,dvs ingen tar telefonen,styr unna dette selskapet da det finnes noen få seriøse tilbake

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 12:54

Hei Eivind! Det var beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse med NorgesEnergi og det var godt å høre at problemet ditt er ordnet opp i. Vi ønsker alltid å forbedre oss og vil gjerne vite litt mer spesifikt hva som skjedde. Var du i kontakt med en selger hos oss eller var det via vårt kundessenter? Send oss gjerne en mail angående dette dersom du ønsker dette. Vi beklager at det har vært vanskelig å komme i kontakt med oss. På grunn av de høye strømprisene og stort fokus på strøm har det den siste siden vært stor belastning på vårt kundessenter. Hvis du noen gang ønsker å komme i kontakt med oss igjen i fremtiden finnes det flere valgmuligheter. Du kan nå oss via telefon: 38 10 00 80, chat på vår nettside, epost: [email protected] og Facebook. Mvh Aaron, NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lureri

Omtale av  Lars

Norgesenergi avsluttet avtalen jeg hadde, og byttet meg over til en ny, mye dårligere avtale. Ga meg "fordeler" jeg ikke hadde bedt om uten å si ifra, som jeg måtte betale for. Fant det kun ut ved å gå inn på faktura og se, da hadde det gått måneder med 50 kr ekstra betaling for mulighet til å hoppe på tilbud om fastprisavtale. Anbefaler alle å holde seg langt unna Norgesenergi.

Svar fra NorgesEnergi
07.11.2022 13:34

Hei Lars! NorgesEnergi sender alltid ut skriftlige meldinger der vi trenger aksept på SMS eller mail ved avtaleinngåelse. Dette gjelder i kontakt med kundessenter eller selgere. Ved avtaleinngåelse vil det alltid sendes ut ordrebekreftelse på mail med avtaleinformasjon spesifisert hver eneste detalje. Avtalen står også spesifisert på faktura og MinSide/app. "Foredelen" du henviser til er vårt mest solgte fordelsprodukt "prissikring" som gir deg mulighet til å binde fastpristilbud hvis ønskelig. Dette er et valgfritt tilleggsprodukt som kan fjernes når som helst. Det var beklagelig at du ikke hadde noen hyggelig opplevelse med oss og vi gjør alltid alt for å forbedre oss. Vit det at du alltid er velkommen tilbake dersom du skulle ønske å gi oss en sjanse til. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron, NorgesEnergi

Nyttig (1)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR