NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Et grusomt mafia selskap, kom dere ut, søppla avtaler som dem ikke har kontroll over
Hei Eivind! Det var trist å høre at du ikke har noe godt inntrykk av NorgesEnergi. Vi opererer med gode og trygge avtaler som er grunnen til at vi er sertifisert for "Trygg strømhandel". Dessverre er det litt skumle tider i strømmarkedet da Spotprisen kan svinge kraftig på grunn av diverse faktorer som vær, vind, i og -ulandspolitikk etc. Du skal vite det at du alltid er velkommen dersom du skulle være villig til å gi oss en ny sjanse! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Jeg takket nei til sesongpris/fastpris per telefon. Helt tilfeldig sjekket jeg nå regningen jeg mottok på 4200 kroner og la merke til at det er blitt endring av avtalen min UTEN samtykke fra meg!!!! Jeg bor ikke hjemme er innom på kveldene en sjelden gang og bruker kun lys i huset 1-2 timer, og mottar regning på over 4.000 !!!! Dette er ikke akseptabelt!!!!! @Norgesenergi
Hei! Vi har ikke lov til å endre avtaler uten skriftlig samtykke fra kunden. Det har mest sannsynlig skjedd en misforståelse og vi tar gjerne og undersøker videre hva som har skjedd i dette tilfellet. Ta gjerne kontakt på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Jeg bor alene på 57m2 og har de siste månedene oppdaget at jeg må betale DOBBELT så mye som mine naboer, som også bor alene i samme type bolig og har ca. samme forbruk. Til og med de som er 2 i husstanden, har halve beløpet av hva jeg må betale. De har andre strømleverandører og hadde visstnok veldig billig strøm i dag (lørdag). På MinSide står det 448.99 øre/kwh i dag og på forsiden av nettsiden deres, står det et knallbra tilbud som jeg tviler på at gjelder for meg - etter alt jeg har erfart. Jeg har mistet all tillit. Jeg ser også at naboen får mer strømstøtte enn meg, ennå vi har ca. samme kW forbruk. Den nettleiemodulen er foresten en idiotisk utregningsmetode som gagner kun den som håver inn pengene. Ingen andre. Å bli straffet fordi man dusjer 1 gang om dagen, når man ellers sparer strøm hele døgnet, det er en forvirrende og frekk ordning som ikke har noe som helst med god kundeservice å gjøre. Det første jeg skal gjøre på mandag, er å bytte strømleverandør. Er såååå skuffa over Norgesenergi og all skryten dere gjemmer dere bak på nettsiden deres. Nedenfor står det at jeg gjerne må nevne noe som er bra; Værsågod, dere er dritgod på markedsføring, men den varmer veldig dårlig! PS: jeg gidder sjelden bruke tid på å klage på denne måten, men å sammeligne strømregningen min med naboene sine, det var dagens sjokk.
Hei Berit! Det var trist å høre at du ikke er fornøyd med NorgesEnergi Utifra prisen du oppga regner jeg med at du hadde bundet fastpris hos oss for perioden September og Oktober på 448.99 øre/kwh. Hos oss er det helt valgfritt å binde fastpris når vi sender ut tilbudene og dette er ikke noe vi tvinger kundene våre til å gjøre. Hovedårsaken for den store prisforskjellen på fastprisen for Oktober kontra Spotprisen er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og fastprisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. En lavere spotpris fører til en lavere strømstøtte da strømstøtta som netteier står for tar utgangspunkt i snittprisen i ditt område i løpet av hele måneden (+ antall kWh du bruker). En fastpris som var høyere enn spotprisen og derfor en lavere strømstøtte for Oktober måned er den beklagelige grunnen til at du ikke ble fornøyd med oss. Du skal vite det at du alltid er velkommen tilbake dersom du skulle ønske å gi oss en ny sjanse! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Jeg byttet til variabel pris etter å ha bli ringt opp av NorgesEnergi, og naiv som jeg var, trodde jeg på ham - at dette var til min fordel. Forrige måned fikk jeg en strømregning på 13.500,- kr, som ville vært halvparten så stor med spotpris. Ingen har kontaktet meg den siste tiden for å fortelle meg at jeg har en veldig dårlig avtale. Dette er tyveri med loven i bakhånd. Jeg bytter strømleverandør i dag, og kommer ALDRI tilbake!
Hei Viggo! Det var trist å høre at du ikke var fornøyd med ditt opphold hos oss. Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Med en variabel avtale får man alltid forvarsel dersom prisen skal stige og instant varseld dersom prisen går ned. Med andre ord vet man alltid hvilken pris man har til enhver tid. Det er derfor dette kalles for en "forutsigbar avtale". Ønsker deg en fin dag videre! Mvh Aaron NorgesEnergi
Jeg har brukt Norges Energi i mange år og de siste årene har jeg hatt abonnementet Gul Spotpris som innebærer et påslag på 4.49 øre/kWh og et fastbeløp på 5 kr/mnd. Nå har jeg fått bekjed om at jeg vil bli overført til Strøm til Spotpris med et fastbeløp på 47 kr/mnd og et påslag på 5,99 øre pr/kWh. Dette vil innebære en prisøkning per år på 504 kr bare for fastbeløpet. I tillegg kommer økningen i påslaget pr/kWh. Når Norges Energi nå reklamerer med Strøm til Spotpris med bare et fastbeløp på 49 kr/mnd og 0 i påslag pr/kWh; så betyr det at Norges Energi forsøker å lure meg inn i en ugunstig avtale. Anbefaler alle å gå inn på https://www.strompris.no/sammenlign-avtaler for å sjekke hvem som har bedre tilbud der!
Hei Elin! Som for de fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Hvis du ønsker kan vi hjelpe deg med å flytte deg over til Spotpris-avtalen vår som er i salg nå. Denne endringen kan også gjøres på MinSide. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Hele bransjen er nå overtatt av et lag med finansielle spekulanter og avtalesvindlere, mellom produsenten og sluttbrukeren (kunden).
Hei Jan! Ta gjerne kontakt dersom du har strømmspørsmål så skal vi bidra med en detaljert og utfyllende forklaring. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Dobbelt så høy strømregning fra okt til nov. Og når jeg forsøkte og få kontakt var forventet ventetid 50 minutter.
Hei Kristin! Ta gjerne kontakt dersom du ønsker en detaljert forklaring av faktura og grunnlaget for summen. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Angående ventetiden så beklager vi dette så meget. Vi har veldig mange henvendelser for tiden og jobber på spreng for å hjelpe folk så hurtig og effektivt så mulig! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Kundeservice rettet opp i en feil jeg hadde begått helt uten å diskutere.
Hei Stian! Tusen takk for denne hyggelige anmeldelsen! Det setter vi stor pris på! Husk at dersom det er noe annet så er vi alltid her for å hjelpe deg med dine henvendelser! Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Bra avtale med relativt billig strøm. Men etter at avtalen blir endret er jeg ikke så sikker på at det er rette valget.
Hei Arne! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse. Det setter vi stor pris på! Regner med at du henviser til vår avvikling av våre kampanjeavtaler: Som for de fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vil anbefale denne avtalen: https://norgesenergi.no/stromavtaler/spotpris/ Ønsker deg en fin dag videre! Mvh Aaron NorgesEnergi
Etterlyser rådgivning uten å måtte be om det. For min del virker det som om jeg har kunnet spare penger med en annen strømavtale.
Hei Stig! Først og fremst takk for en hyggelig anmeldelse! Det er ikke alltid så lett å forutse hva som er den billigste avtalen er. Hovedårsaken til dette er at fremtidig Spotpris på lang sikt er uvisst og den kan svinge alle retninger. Med tanke på din etterlysning av rådgivning så er dette noe vi alltid ønsker å forbedre oss på og vi skal selvfølgelig ta dette videre i opplæring av nåværende og nye kundebehandlere. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Så nå at jeg betaler 447øre pr. kWh når den faktiske prisen er på 38 øre per kWh. Ser også at jeg betaler en fastpris på 49 kr per måned og et tillegg for 100% fornybar energi. Har betalt overpris i flere måneder nå. Ikke noe mer Norges energi for min del. Takk for meg og farvel!
Hei Anders! Det var trist å høre at du føler deg lurt. Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variable/fastprisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Fastpris på 49 kr er abonnementskostnaden for å ha en avtale hos NorgesEnergi. Den er obligatorisk. 100% fornybar energi er valgfritt og kan fjernes fra avtale når som helst. Du skal vite at du alltid er velkommen tilbake til oss i fremtiden dersom du skulle ville gi oss en ny sjanse! Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Denne informasjonen er misledende! "Gladnyhet! Vi setter ned prisen på din strømavtale, Sesongpris. Fra 21. oktober blir den nye prisen 447,99 øre/kWh inkl. mva i prisområde NO1. Husk at staten fra 1. september kompensere for 90 prosent av strømprisen over 70 øre/kWh." Slik var formatet på mailen og har ikke endret på noen ting. Her kan man få inntrykk av at man får dekket 90 prosent av det overskytende fra sesongprisen, noe som ikke er tilfellet. Sesongprisen ligger nå 10 ganger over spotprisen, her kunne det vært fint hvis man hadde fått en mail om at spotprisen er svært lav i forhold til gjeldene avtale. Det var mye mail korrespondanse når spotprisen var høy, men det har vært stille etter at spotprisen falt. I skrivende stund så har jeg vært i telefonkø i over 1 time og 20 minutter. Chatten var nede. Skuffet!
Hei TT! Jeg skjønner at det kan være forvirrende med tanke på strømfokuset som har vært den siste tiden. Det skrives mye i media om strømstøtte, spotpris. variable avtaler etc. Slik det fungerer i strømbransjen er at vi som strømleverandør står for kWh-prisen utifra hvilken avtale du har, så er det netteier som står for utbetaling av strømstøtta. Strømstøtta tar utgangspunkt i snittprisen i ditt område. Der dekkes 90 % av strømrprisen (snittprisen) over 70 øre/kWh eksludert moms. Grunnen til den store forskjellen mellom variabel pris og spotpris? Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Angående ventetiden på kundeservice: Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
NorgesEnergi tar aldri telefonen og er så håpløse at de ikke har installert: ring tilbake. Helt umulig gammeldags
Hei Anne! Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Håper du kommer igjennom på en av våre kontaktalternativer slik at vi kan hjelpe deg med hva det enn måtte være! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Har vært fornøyd. Men får ikke kontakt for hjelp ang faktura.
Hei Tanja! Så godt å høre at du har vært fornøyd med oss! Vi beklager ventetiden da vi har en god del pågang for tiden, men vi jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Du kan nå oss på flere måter. Ta gjerne kontakt med oss på 38 10 00 80, [email protected], chat eller Facebook så skal vi hjelpe deg med din henvendelse. Vi er takknemlige for å ha deg som kunde! Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Vi har hatt denne Topp 5 garantien fra NorgesEnergi. Nå avslutter de den og går over til Variabelpris. Omtrent like skurkete den. Spotprisen i oktober 2022 var i snitt 164,9 øre i området NO1. Norgesenergi har fakturert 514,66 øre i snitt. Det er 229% over spotprisen. På den nye "konkurransedyktige" variabelpris priser de en kwt til 349 øre. Dette når spotprisen ligger på 68 øre. I tillegg fakturerer de 59 kroner per måned. Hold dere langt unna NorgesEnergi. Ren scam. Jeg spurte dem hvordan de bergener prisene sine, kundebehandler sa de hadde analytikere som satte prisen på basis av deres analyser, de analytikerne kan du få billig. En gang i løpet av 2022 (august) har de hatt lavere snittpris en spotsnitt.
Hei Rune! Helt siden Topp 10-garanti ble etablert i 2002 har vi sikret at kundens strømpriser har vært blant de 10 rimeligste sammenliknet med en representativ liste over variabelstrømprisene til 20 av våre største konkurrenter. Men grunnet en rekke fusjoner i bransjen og færre konkurrenter som ønsker å ta risikoen med å sikre prisene, har vi over tid fått et stadig mindre antall strømselskaper å sammenlikne oss med. I dagens marked har garantiordningen med andre ord utspilt sin rolle. Grunnen til den store forskjellen mellom variabel pris og spotpris? Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Aldri inngå såkalt variabel avtale. Ren svindel og lureri. Mens spotprisen er 0.34, kjører de på med 455 øre i stedet, og håper på at kunden ikke følger med. Dissehar lurt meg i flere år, og godt hjulpet av strømstøtten, fikk jeg ikke øynene opp før nå. Men nå er det slutt!! Føler meg utrolig lurt, av en aktør som liksom er veldig opptatt av at kundene skal være fornøyd!!
Hei Nina! Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Vi opplyser alltid kundene våre på forhånd dersom prisen skal stige og oppdaterer også dersom den synker. Det har gjennom hele perioden vært mulig å bytte til Spotpris, men beklagelig at du ikke ble fornøyd med din variable avtale. Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi