⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Norgesenergi sier opp gul spot lavpris

Omtale av  Svein

Kunde hos norgesenergi med lang fartstid lite fornøyd med oppsigelse av gul spot lavpris blir nå kunde hos fjordkraft

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 14:41

Hei Svein, Leit å høre at du bytter strømleverandør på grunn av dette. Vi har over lenger tid måttet forholde oss til økte utgifter og i den forbindelse avvikler vi gamle kampanjeprodukter. Vi er også i ferd med å tilpasse oss strengere krav fra myndighetene når det gjelder transparens og enkelhet, og derfor har vi valgt å gjennomføre disse endringene på dette tidspunktet. Vi ønsker selvsagt å beholde deg som kunde og håper du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på din avtale, og finne den beste for deg. Du kan kontakte vårt kundesenter på 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema her: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Mvh Silje - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Legger til ting på faktura

Omtale av  Olga

100 kr ekstra på faktura for noe vi har prøvd å avbestille. Må ringe inn for å gjøre endringer

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 11:40

Hei Olga! Alle tilleggsprodukter er valgfrie, og uten bindingstid. Disse fjernes ved å ta kontakt med vårt kundesenter. Om du har produkter på din avtale som du ikke lenger ønsker, så ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 38100080 slik at vi kan fjerne disse. Mvh Silje - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Svindel på Elkjøp Ullern

Omtale av  Trist T

To gutter i Elkjøp prøvde å svindle meg for 2600 kr for kalibrering av tv. De gikk ned til 500 kr, det er allikevel noe man ikke trenger. De tilbød også bytte til Norges billigste strømleverandør. Sjekket opp avtalen min nå og ser at jeg har tjenester jeg ikke har spurt om eller ønsker. Dette er jo ren svindel. Jeg verken trenger eller ønsker prisforsikring eller prissikring eller månedlige utgifter som forhøyer strømregningen. Hvis det også var en løgn at NorgesEnergi var billigste strømavtalen når jeg endret fra Fjordkraft er dette en stygg sak som alle i Elkjøp og Norgeskraft er en del av om de kjenner til denne praksisen.

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 14:42

Hei, Dette tar vi alvorlig, og vi vil gjerne undersøke saken nærmere. Håper du kan kontakte oss enten på telefon 38 10 00 80 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ Håper vi hører fra deg. Mvh Silje – NorgesEnergi

Nyttig (1)

Bonustime - Avtalt pris

Omtale av  Wenche

Hvorfor får ikke alle kundene bonustime? Ingen informasjon fra norgesenergi om det. Nye kunder får "tilbud" om en pris og hva skjer? Stakkars de som av ulike grunner ikke følger med.

Svar fra NorgesEnergi
03.11.2022 11:22

Hei Wenche, Deltakelse i Bonustimen er valgfritt, og vi ønsker selvsagt at våre kunder ønsker å benytte deg av dette. Bonustimen kan man aktivere via app og Min Side, eller ved å ta kontakt med vårt kundesenter. Informasjon om Bonustimen ligger lett tilgjengelig via app og Min Side, slik at dette skal være enkelt å finne og aktivere. Mvh Silje - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Maja rec

Omtale av  Dariisz C

du er det beste selskapet på markedet, jeg valgte godt etter min mening

Svar fra NorgesEnergi
02.11.2022 15:51

Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Vi er glade for at du er fornøyd med din avtale hos oss. Ønsker deg en fin dag, mvh Silje - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Bra strømkontofon,men kansje litt lang ventetid på opperatør.

Omtale av  Tom

Bra mobilabbonemang, Billigere abb pris med mobil uten apper,og internett.God oversikt i Norgesenergiapp,bonus også,kan fort bli en uke gratis strømm.

Svar fra NorgesEnergi
26.10.2022 15:35

Hei Tom, Takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Ønsker deg en fin dag, mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Forferdelig

Omtale av  Maren H

La på masse ulike gebyrer uten å kunne forklare hva det gjaldt. Brukte lang tid å svare på e-post klagen. Endte bare opp med at jeg betalte og byttet strømleverandør.

Svar fra NorgesEnergi
26.10.2022 08:31

Hei Maren, Man skal alltid få god informasjon om strømavtalen, samt om man får tilbud om ekstra strømtjenester. Dersom du har opplevd å ikke få god nok informasjon om strømavtalen håper jeg du har mulighet til å kontakte oss igjen slik at vi får undersøkt saken nærmere. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Håper på å høre fra deg, mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Sparer flere hundrelapper

Omtale av  Hilde M

Som medlem i NSF, som har en avtale med Norgesenergi, sparer jeg mange hundrelapper hver måned. Jeg har heldigvis hatt strømforsikring på avtalen min. Da jeg ble sykemeldt kontaktet jeg Norgesenergi. Det resulterte i ekstra reduksjon i 4 måneder. Har vervet 2 nye kunder i dag. Det gir meg og de 500,- avslag på neste regning. Ellers svært godt fornøyd med kundebehandler og den informasjonen han ga meg i dag!

Svar fra NorgesEnergi
25.10.2022 15:37

Hei Hilde, Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding, vi setter stor pris på at du er fornøyd med avtalen din samt at du har fått bruk for Strømforsikring. Skulle det være noe mer vi kunne hjelpe deg med, må du gjerne kontakte vårt kundesenter. Ønsker deg en fin dag, mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Pushy og lite oversiktlig

Omtale av  Nicolai

Jeg syntes selgerne var for forvirrende og pushy, noe som gjorde at jeg valgte dem på tross av at jeg egentlig ikke ville. I appen kan du ikke se estimert sum på fakturaen, noe man kan gjøre hos Tibber. Anbefaler heller ett annet selskap.

Svar fra NorgesEnergi
25.10.2022 13:33

Hei Nicolai, Det er svært beklagelig å høre at du hadde en dårlig opplevelse i samtale med en av våre selgere, og takker for at du gir oss tilbakemelding. Vi håper du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter, slik at vi kan ta klagen din videre. Kontakt oss da gjerne per tlf: 38 10 00 80. Appen vår ble lansert i sommer, og per i dag er ikke alle funksjoner på plass. Vi vil ila kort tid tilby funksjon som gir deg estimert sum på fakturaen. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Bra service nåe jeg endelig kom fram til dere

Omtale av  Bjørg H

Har nettopp byttet til dere, litt vanskelig å si enda, men foreløpig bra

Svar fra NorgesEnergi
25.10.2022 08:33

Hei Bjørg, Så hyggelig at du har valgt NorgesEnergi som din strømleverandør! Vi håper du blir fornøyd med strømavtalen din hos oss. Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med, må du gjerne kontakte vårt kundesenter. Du kan nå oss per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Useriøs kundebehandling.

Omtale av  Geir

I flere å trodde jeg at jeg hadde spot-pris på min strømavtale. Dette da navnet på avtalen var "gul spot". Dette viser seg å være villende markedsføring og en kampanje Norgesenergi hadde, og som forbrukerrådet i ettertid har gått ut å sterkt frarådet forbrukere om å inngå. Videre så har det vært problemer knyttet til strømkonto og oppføliging av betaling, hvor avtaler som har blitt gjort med selskapets kunderådgivere ikke blir fulgt. Jeg har snakket med tre forskjellige kundebehandlere som alle tilsynelatende er "ny" vedr den historikken som ligger på mitt kundeforhold. Og det som tok kaken, er at deres egen kunderådgiver i dag anbefalte meg å bytte strømleverandør.

Svar fra NorgesEnergi
25.10.2022 08:47

Hei Geir, Avtalen Gul spotpris er en av våre eldre utgåtte strømavtaler. Dette var en spotprisavtale, med fastbeløp og påslag. Ved avtaleinngåelse skal du ha fått informasjon om avtalen samt vilkår for avtalen. Jeg beklager dersom du føler du har fått utilstrekkelig informasjon om strømavtalen din, samt dersom det har vært dårlig kommunikasjon rundt betaling for Strømkonto. Vi ønsker gjerne å ta en gjennomgang av saken, og håper derfor du har mulighet til å kontakte vårt kundesenter. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Aggressivt salgsapparat og frekk kundeservice

Omtale av  Aina

Er kunde i dag, og reservert mot telefonsalg, også hos Norges energi. Blir ringt flere ganger i mnd fra salgsapparat, fra ulike nummer. Har tatt kontakt skriftlig og muntlig med kunderservice som bekreftet mine innstillinger, og lover endring. De gangene jeg har ringt får jeg frekke kommentarer. De skyter på seg Norges beste kundeservice. Det er ikke tilfellet.

Svar fra NorgesEnergi
24.10.2022 09:54

Hei Aina, Man skal selvsagt ikke bli oppringt dersom man har reservert seg, og jeg beklager dersom du likevel har blitt oppringt. Dersom man ønsker å reservere seg internt hos NorgesEnergi vil man kunne gjøre det her: https://norgesenergi.no/reservasjon/ Vi ønsker derimot gjerne å undersøke saken nærmere, og håper du har mulighet til å kontakte oss igjen. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Ryddig og trygt.

Omtale av  Siw

Forståelig og nok informasjon. En faktura man forstår.

Svar fra NorgesEnergi
21.10.2022 12:27

Hei Siw, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på! Vi ønsker deg en god helg! mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (1)

NorgesEnergi er bra.

Omtale av  Abtesam B

Prisene dere er høye,og når du tilbyr sa du at prisene dine konkurransedyktige med andre selskaper.

Svar fra NorgesEnergi
21.10.2022 12:26

Hei Abtesam, Strømprisene er for øyeblikket veldig høye, og dessverre er det lite vi kan gjøre for å påvirke selve strømprisen. Vår Spotpris har et lavt fastbeløp kun kr 49,- kr/mnd, og ingen påslag. Dette er en av de rimeligste spotprisavtalene på markedet. Skulle du ønske gjennomgang av din strømavtale, må du gjerne kontakte vårt kundesenter per tlf: 38 10 00 80. mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)

KundeMotaker jeg snakket med var veldig lett å forstå, hyggelig og kundevennlig . Navnet hennes?

Omtale av  Torbjørn K

Kundemottaker suveren. Fikk veldig bra orientering

Svar fra NorgesEnergi
21.10.2022 12:22

Hei Torbjørn, Så hyggelig å høre at du fikk god hjelp i kontakt med vårt kundesenter! Kontakt oss gjerne igjen dersom det skulle være noe mer vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en god helg! mvh Nina - NorgesEnergi

Nyttig (0)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Billig og enkelt

Omtale av  Orkhan

Alltid konkurransedyktige priser. og ofte gode tilbud på priser. Detaljert informasjon om strømforbruk er tilgjengelig.

Svar fra NorgesEnergi
20.10.2022 10:20

Hei Orkhan, Tusen takk for tilbakemeldingen din. Det er kjempefint å høre at du var fornøyd med avtalen og prisene :) Ha en fortsatt fin dag videre :) Mvh Arne - NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR