⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Norgesenergi lurer inn skjulte kostnader

Omtale av  Geir S. N

Norgesenergi har et tilbud via Elkjøp der man skulle få 500 kr avslag dersom man byttet over til de. Jeg lot med dessverre lure. Det som skjedde da jeg byttet over var at de la på flere meningsløse faste kostnaner uten å si fra. Det var ikke opplyst om, ikke noe jeg ville ønsket og helt åpenbart lagt på for å tyne mest mulig penger ut av meg. Jeg fant ut av det ved en tilfeldighet da jeg sjekket fakturahistorikken noen år senere, så et per linjer på fakturaen hjeg ikke skjønte og bestemte meg for å finne ut hva det var. Det skulle ikke være så lett. Det var mye pisspreik og vage svar fra Norgesenergi og liten vilje til å gjøre noe med det. Etter mange runder, trusler om å ta saken videre og en ganske forbanna meg, fikk jeg etterhvert sletta noe av det. Men fortsatt var Norgesenergi langt unna å være blant de billigste som de hadde lovet. Med de rare, faste kostnadene var de ca dyrest. Jeg unner ikke min verste fiende å være Norgesenergi-kunde. Jeg har null tillit til selskapet. Livet er for kort til å måtte gå å sjekke strømregningene hver mnd for å se om det er noe juks. Dersom du er Norgesenergi-kunde, bytt til noen som ikke driver med lokkepriser, kompliserte modeller og generelt ikke er til å stole på. Dersom du ikke er Norgesenergi-kunde, fortsett med det! Finn noen andre.

Svar fra NorgesEnergi
31.05.2021 11:30

Hei Geir! Det er svært beklagelig å høre at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen du har hatt hos oss. Når man inngår strømavtale hos Elkjøp skal man alltid få et sammendrag av avtalen og vilkår presentert skriftlig før avtaleinngåelse. I avtalen har man mulighet til å få med ulike fordelsprodukter, men disse er selvfølgelig helt valgfrie. Skulle man ikke ønske produktene etter avtalen er signert, kan man ta kontakt med kundesenteret så fjerner vi disse om ønskelig. Produktene vises også på hver faktura slik at du skal til en hver tid være klar over hva du faktureres for hos oss. Dersom det fremdeles skulle være noe vi kan hjelpe deg med, må du gjerne ta kontakt. Henvis gjerne til dette innlegget og til meg. Du kan nå kundesenteret per tlf: 38 10 00 80, eventuelt sende oss en e-post: [email protected]. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)

horrific

Omtale av  Bill G

absolutely SHYT horror prices they not cheap their custommer service is absolutely horrific and they keep calling you for any bullsh*t they have

Svar fra NorgesEnergi
08.06.2021 10:44

Hello Bill! Thank you for commenting. We are sorry to hear your complaint and experiences. Unfortunately the prizes has been steep in 2021. We do our best to serve our customers with relevant information. According to plan, the offers of services has been made by our sales representatives. You are free to choose both products and providers. You are welcome back at any time. Wish you a splendid week-end. Best regards, Dag Martin - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Dyreste for meg hittil

Omtale av  Kristin

Jeg byttet til Norgesenergi på eget initiativ fordi jeg leste i en sammenlikning at de var billigst. Det var nok veldig dumt. For en skuffelse da jeg fikk den første regningen som var den høyeste denne vinteren, og det var i april etter at jeg hadde begynt å skru av strømmen. Savnet min forrige leverandør som jeg trodde var dyr, men mye billigere (Fjordkraft). I tillegg kom regningen ekstremt fort og med veldig kort betalingsfrist. Det sto en fakturadato på regningen som var en uke før jeg mottok regningen, og så var betalingsfristen på en uke. Har byttet nå.

Svar fra NorgesEnergi
08.06.2021 10:44

Hei Kristin, Det er leit å høre at du sitter igjen med den opplevelsen. Med spotpris har du allltid lavest mulig ørespris hver timer. Vi kjøper inn strøm fra strømbørsen, og dessverre har prisene vært høyere i 2021 enn i 2020. Dete gjelder både oss i NorgesEnergi og Fjordkraft. Du står fri til å velge leverandør hver måned. Håper vi kan innfri bedre ved en senere anledning. Minner om at vi tilbyr prismatch hver måned: https://norgesenergi.no/innhold/prismatch/ Takk for tiden hos oss. Mvh Dag Martin, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Prisvennlige og hyggelige ansatte

Omtale av  Hazal

Anbefales . De har gode erfaringer i strøm markedet i forhold til pris og kundebehandling . De har behjelpelige og hyggelige ansatte

Svar fra NorgesEnergi
28.05.2021 08:56

Hei, Hazal! Takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar - det setter vi stor pris på! Mvh, alle oss i NorgesEnergi

Nyttig (0)

Som en flått man aldri får bort

Omtale av  Jarle H

Signerte 6 måneder avtale og fikk omtrent doblet strømregningene pågrunn av alle skjulte gebyrer og tillegg de legger på prisen uten å oppgi informasjon om. Da det endelig var gått 6 måneder og jeg skulle bytte så fikk jeg trussel om at hvis jeg sa opp så måtte jeg betale 500kr i avslutningsgebyr siden nå var plutselig bindingstiden 9 måneder. Jeg valgte dermed å holde ut en stund til. Like etterpå flyttet jeg og informerte dem om at jeg hadde ny adresse og målernummer. Istedenfor å sende meg regninger på min nye addresse så tegnet de ett nytt abonnement. Jeg endte dermed opp med å motta dobbelt opp med strømregninger. Morsomt nok så klarte de å endre fakturaadressen på min gamle bolig uten problem. Tok 4 måneder å mange telefoner og styr med å skaffe signatur og godkjenning fra ny eier i den gamle boligen som heldigvis var behjelpelig. Nå da jeg endelig fikk byttet strømleverandør så ringer de meg daglig, og jeg skulle gjerne ha flyttet til Madagaskar men antar de hadde sporet meg opp der også.

Svar fra NorgesEnergi
25.05.2021 08:41

Hei Jarle, Først og fremst må jeg beklage at du har hatt en dårlig opplevelse med NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Det er dessverre vanskelig å vite hvilken avtale du har hatt hos oss, men du skal alltid informeres om pris, vilkår og eventuelt lengde på bindingstid før avtalen inngås. Ved brudd på avtaleperiode vil du da faktureres et bruddgebyr tilsvarende rabatt du eventuelt har mottatt ved avtaleinngåelse. Men dette skal som nevnt alltid informeres om ved avtaleinngåelse. Dersom du flyttet er det vanlig at man får tilbud om ny strømavtale på ny adresse ,men dette innebærer at du får ny avtale hos oss og vi skal derfor også ha aksept ved ny avtaleinngåelse. Skulle du være usikker på hvorfor denne avtalen har blitt registrert hos oss håper jeg du tar kontakt slik at vi har mulighet til å undersøke dette nærmere. Kontakt oss gjerne per tlf 38 10 00 80, eventuelt send oss en e-post til: [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og til meg. Håper på å høre fra deg! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Beregner feil i forbruk, legger det på de periodene strømmen er dyrest!

Omtale av  Vidar

Beregner feil i forbruk, legger det på de periodene strømmen er dyrest! Har klaget i alle år på dette. Hver vinter i Mars kommer det fantastisk store Fakturaer(med feil forbruk) Etter at jeg klager- sender de allikevel beløpet til inkasso. for Februar 2019, skulle je aha tilbake 29.000.- de betalte meg 12645,79.- Så etter mye mas betalte de tilbake litt til. Nå har jeg endelig byttet!!

Svar fra NorgesEnergi
18.05.2021 18:56

Hei Vidar, Det er leit å høre at du sitter igjen med den opplevelsen. Når det gjelder registrering av forbruk så er det din lokale netteier som er ansvarlig for dette. Da det er de som eier og drifter strømnettet og strømmålerne i ditt område er det de som registrerer forbruket. Som strømleverandør er man pliktet til å forholde seg til tallene som registreres av den lokale netteieren. Vi håper du kan ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller epost [email protected] så kan vi undersøke hva som har skjedd. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (2)

Vasker ikke lister

Omtale av  Kompisen T. L

Har vært utsatt for gjentagende siden 2018 på et nummer som har vært reservert mot telefonsalg siden 2004. Forsøker gjentatte ganger å selge en bedriftsavtale til en privathusholdning. Oppdaterer åpenbart ikke sine lister i henhold til Brønnøysundsregisteret eller når de får beskjed om det.

Svar fra NorgesEnergi
08.06.2021 10:19

Hei! Vi beklager om det har vært stor pågang. Vennligst send informasjon om det aktuelle nummeret på e-post, så kan vi legge inn en sperre mot utring. Du kan sende informasjon på e-post til [email protected] Beklager igjen for denne situasjonen. Mvh Dag Martin, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Kjempe bra

Omtale av  Atle

NorgesEnergi er veldig bra di har bilig strøm veldig bra hjelp fra di

Svar fra NorgesEnergi
18.05.2021 18:56

Hei Atle! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin kommentar. Det er svært viktig for oss, at du som kunde, er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Serviceinnstilt og hyggelig

Omtale av  Robert K

Jeg ble godt informert ,lyttet til og med en positiv innstilling

Svar fra NorgesEnergi
18.05.2021 18:56

Hei Robert K! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin tilbakemelding! Det er veldig hyggelig å høre at du har en god opplevelse når du er i kontakt med oss. Det betyr mye for oss! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Hjrlpsomme

Omtale av  Åse E

God og profesjonell hjelp. Veldig fornøyd. Er å anbefale

Svar fra NorgesEnergi
12.05.2021 09:37

Hei Åse E! Så hyggelig å høre at du er fornøyd som kunde hos oss, det betyr mye for oss! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

God pris og service

Omtale av  Daggy

Så vidt jeg kan se for mitt forbruk tilbyr NorgesEnergi ett av markedets aller beste priser på Spotpris for øyeblikket. Kundeservicen er også meget bra.

Svar fra NorgesEnergi
12.05.2021 09:37

Hei Daggy! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin kommentar. Det betyr mye for oss at du er fornøyd med servicen du opplever når du er i kontakt med oss. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Fornøyd 😌

Omtale av  Svein P

Oppleves som rimelig over tid. Gir god info om pristilbud og endringer som følge av værmessige utfordringer

Svar fra NorgesEnergi
12.05.2021 09:34

Hei Svein P! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin tilbakemelding. Det setter vi stor pris på! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Tilbake til tidligere god avtale og kundeforhold

Omtale av  Mona

God service og tilgjengelighet. Vet hva jeg går til fra tidligere.

Svar fra NorgesEnergi
12.05.2021 09:34

Hei Mona! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin kommentar. Det er svært viktig for oss, at du som kunde, er fornøyd med NorgesEnergi som din strømleverandør! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Ryddig og proft selskap

Omtale av  Karin M

Alle henvendelser til NorgesEnergi gir oss gode svar og løsninger. Kjempefornøyd.

Svar fra NorgesEnergi
12.05.2021 09:34

Hei Karin M! Tusen takk for din tilbakemelding! Det er utrolig godt å høre at du får god hjelp når du er i kontakt med oss. Det betyr mye for oss! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

God servic

Omtale av  Ole T. T

Prisen er veldig stabil og jeg er veldig fornøyd med avtalen og den gode servic

Svar fra NorgesEnergi
12.05.2021 09:34

Hei Ole T. T! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det betyr mye for oss at du er fornøyd med din strømavtale og kundeservicen hos oss i NorgesEnergi. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Et av norges største strømselskap er dessverre useriøse

Omtale av  Stig

Bandt meg til NorgesEnergi i 6 måneder etter å ha blitt fristet av en kampanje på Elkjøp. Angrer på det. Ringte kundeservice hos NorgesEnergi og spurte om prismatch gjelder på Elkjøp-kampanjen, noe den gjorde. Dessverre glemte NorgesEnergi å gi meg prismatch i to måneder, til tross for flere henvendelser. Svar var at de dessverre kan gjøre feil og at de da prøver å ordne opp på best mulig måte. Måten de ordnet opp på var å utsette fakturaen, uten at jeg hadde bedt om det. Prisen ble ikke redusert. NorgesEnergi finnes ikke i oversikten hos strømpris.no. Jeg spurte NorgesEnergi om hvorfor de ikke er der. Svaret var "nei, det stemmer. Vi er ikke der". Rart.... Hva som er bra: Lett å få tak i på telefon Hyggelige medarbeidere på telefon Dårlig: Svarer sent eller aldri på epost Rot og tull med prismatch Må sende flere henvendelser om samme problem

Svar fra NorgesEnergi
10.05.2021 13:29

Hei Stig, Det er svært beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss i NorgesEnergi. Når man kontakter kundesenteret for å be om prismatch, vil vi bekrefte at prismatch er registrert så fremt forespørselen om prismatch oppfyller vilkår for prismatch. Jeg er derfor dessverre usikker på hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle. Dersom du ønsker at vi undersøker dette nærmere håper jeg du har mulighet til å ta kontakt med oss igjen. Kontakt oss gjerne per telefon: 38 10 00 80, eller send en e-post til: [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og til meg. NorgesEnergi skal stå oppført under oversikten hos strømpris.no, jeg er derfor dessverre usikker på hvorfor NorgesEnergi eventuelt ikke stod oppført når du var innom siden deres. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR