⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

En meget hyggelig kunderådgiver

Omtale av  Elin

En meget hyggelig kunderådgiver og er veldig fornøyd 😌

Svar fra NorgesEnergi
22.06.2021 19:58

Hei Elin! Takk for veldig hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Usikker ved bytte hva som er avtalt

Omtale av  Terje H

Blir ringt opp for tilbud, men mister oversikten om hvem jeg har avtale hos og får regninger fra flere. Usikker på om flere tar betaling for samme strøm eller det er restregninger fra tidligere. Opplevd å avtale strøm fra en leverandør, men fortsatt få regning fra tidligere leverandør.

Svar fra NorgesEnergi
22.06.2021 19:58

Hei Terje! Når man bestiller strømavtale hos ny strømleverandør vil en tidligere avtale automatisk opphøre så snart leveransen ha startet da det ikke er mulig å ha to leverandører på samme måler. Du trenger derfor ikke bekymre deg for å betale dobbelt. De fleste leverandører fakturerer etterskuddsvis, så du kan likevel oppleve å motta faktura fra tidligere leverandør når du har byttet leverandør. Jeg anbefaler deg derfor å se på fakturaspesifikasjonene hvor du skal finne oversikt over periodene du er fakturert for. Du er også velkommen til å ta kontakt med oss dersom du er kunde hos NorgesEnergi så vil vi kunne se hvilken periode vi har levert strøm til din adresse. Kan også anbefale deg å logge inn på Elhub.no, her har du full oversikt over nåværende leverandør og tidligere leverandører. Kontakt oss gjerne på tlf: 38 10 00 80. Vi har åpent mandag-fredag 08-16. Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Scammers, forgers and shady practices

Omtale av  Michal Z

I got scammed by Norges Energi employee that tried to convince me to change my electricity provider over the phone. We had agreed to come back to the conversation in the future and ONLY THAT (I had trained call centre workers for years so I know exactly to be precise when agreeing or disagreeing to things). After finding out that contract started working against my precise will I contacted their customer service three times (in a span of 3 weeks) and have been told I will be contacted back - what never happened, which only confirms it wasn’t a mistake but intentional forgery they know about. The case is being directed to the Police, Forbrukerrådet, all the newspapers I will find and I am happily going to leave 1 star reviews on all the portals online. BEWARE

Svar fra NorgesEnergi
22.06.2021 19:58

Hi Michael, I`m sorry that you have this impression of NorgesEnergi, and would like to look in to this to see what might have happen in this case. When we offer a new agreement we always require approval before we start the agreement, I therefore hope you have the oppertunety to contact us again via mail: [email protected] so we can get further information. Feel free to refer to this post and me. Best regards Nina, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Lureri

Omtale av  Kristina G

Helt forferdelig 2000 på varme dager omg.. ikke råd å betale de regninger men betaler åsså blir ikke fjernet en gang fra ubetalte fakturer.. Har bindingstid tid til september, gleder meg til å bli kvit den. Lureri etter det..

Svar fra NorgesEnergi
20.06.2021 21:02

Hei Kristina G. Det er svært beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med strømavtalen du har hos oss. Det er dessverre vanskelig å vite hvilken avtale du har hos oss, så vi håper du kan ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller epost [email protected] så kan vi gå igjennom din avtale. . Selve spotprisen er høyere enn i 2020, men den er lik hos alle leverandører. Mvh Ida - Norgesenergi

Nyttig (0)

Gor kundeservice

Omtale av  Jan T. P

Sjekk priser regelmessig og kontakt kundeservice når du finner noe bedre. De finner på noe og prisen er ikke alltid den beste, men ganske nær. Informer kunden når rimeligere alternativ dukker opp, så slipper han å ta kontakt. Selger har lett for å plusse på små tilleggsytelser som ikke alltid ønskes.

Svar fra NorgesEnergi
18.06.2021 14:49

Hei Jan T.P. Det er utrolig hyggelig å høre at du er fornøyd med vår kundeservice. Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Det betyr mye for oss! Mvh Ida, NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Meget bra

Omtale av  Ellen E. H

Meget godt fornøyd. God informasjon om markedet. Anbefales

Svar fra NorgesEnergi
15.06.2021 21:11

Hei Ellen E. H, Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en så fin tilbakemelding. Det setter vi stor pris på! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Dritt lei av uønsket telefonsalg.

Omtale av  Sonja M

Har blitt oppringt mange ganger og spurt om ikke jeg heter Ole Olsen og ønsker tilbud om billig strøm. Skjønner jo at dette er en måte å komme forbi min reservasjon mot telefonsalg, men dette er sleipt, uetisk og minner mest om telefonterror! Sonja M.

Svar fra NorgesEnergi
15.06.2021 21:11

Hei Sonja M, Det er utrolig leit å høre at du sitter igjen med den opplevelsen. Vi håper du kan ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected] slik at vi kan undersøke hva som har skjedd og fjerne ditt nummer fra våre ringelister. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (3)

God kundeservice

Omtale av  Ingerlise

For meg som er hørselhemmet var det viktig å høre hva som ble sagt. Da jeg gjorde kundeservice oppmerksom på dette så ble telefonsamtalen forståelig og jeg fikk utført mitt ærende på en god måte. Meget god service gjennom hele samtalen på en rolig måte.

Svar fra NorgesEnergi
15.06.2021 21:11

Hei Ingerlise! Det er utrolig hyggelig å høre at du fikk god service når du var i kontakt med vårt kundesenter. Vi setter stor pris på din tilbakemelding. Det betyr mye for oss! Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)

Lureri

Omtale av  Sofia M

Uklart faktura og avtaler Høy pris på strøm forbruk og nettlei Strøm konto er en lureri!!

Svar fra NorgesEnergi
15.06.2021 21:11

Hei Sofia M, Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen hos oss. Vi forsøker ikke å være uærlig eller lure noen, og beklager dersom du føler at vi har gjort dette. Vi ønsker gjerne se nærmere på din avtale og setter pris på om du kan ta kontakt med oss så kan vi se om det er en avtale som vil passe deg bedre. Du kan ta kontakt med oss på telefon 38 10 00 80 eller send oss en epost til [email protected]. Henvis gjerne til dette innlegget og meg. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (1)

Her lokkes det med priser som ikke holdes

Omtale av  Magnus S. B

Vi var lovet den rimeligste prisen på markedet, men opplevde likevel å bli fakturert 250% høyere en gjeldende priser

Svar fra NorgesEnergi
11.06.2021 20:06

Hei Magnus S. B. Det er svært beklagelig å høre at du ikke har vært fornøyd med strømavtalen du har hatt hos oss. Det er dessverre vanskelig å vite hvilken avtale du har hatt hos oss, men du skal alltid informeres om pris og vilkår. Selve spotprisen er lik hos alle leverandører. Vi håper du kan ta kontakt med oss på tlf 38 10 00 80 eller epost [email protected] så kan vi undersøke dine faktura. Mvh Ida - Norgesenergi

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig veiledning om avtale

Omtale av  Nils

Fikk anbefalt en såkalt strømkonto som skulle være fantastisk bra for meg. Viser seg at jeg har betalt veldig mye mer enn jeg ville gjort med en spotavtale. Kommer aldri tilbake til norgesenergi

Svar fra NorgesEnergi
11.06.2021 20:06

Hei Nils. Det var leit å høre at du var misfornøyd med strømkonto. Strømkonto er en betalingsløsning vi tilbyr hvor du har muligheten til å fordele strømutgiftene jevnt utover året. Hver måned mottar du en faktura med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Når vi regner ut ditt anbefalte månedsbeløp tar vi utgangspunkt i din forventede årlige strømkostnad og deler den på 12. Du betaler en lik sum hver måned istedenfor høye faktura om vinteren og lave om sommeren. Etter vi har mottatt ditt forbruk fra din netteier så produserer vi faktura som trekkes ut av Strømkontoen som du jevnlig betaler inn til. På denne måten kan du betale det samme hver måned, og avregningene skjer fortløpende. Mvh Ida - Norgesenergi

Nyttig (2)

Vervekampanje burde gå an å gjøre og tlf.

Omtale av  Keth J. L

Det er ikke alle som har tilgang til nett hele tiden.

Svar fra NorgesEnergi
08.06.2021 10:49

Hei, Keth J.L! Vi setter pris på din tilbakemelding! Dessverre så er vår vervekampanje knyttet opp mot elektronisk registrering og bestilling via elektronisk bestillingskjema. Vervekode som knytter verver sin strømavtale mot opprettelse av ny strømavtale på den som blir vervet, slik at vervepremie legges automatisk inn på strømavtale ved oppstart på ny avtale, er da knyttet opp mot vervelink som sendes ut ved registrering av verving på vår nettside. Mvh, Truls - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Svært bra

Omtale av  Karleinar I

God kundeservice. Har brukt dem i mange år. Anbefales.

Svar fra NorgesEnergi
08.06.2021 10:49

Hei, Karleinar l! Takk for at du har tatt deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar - det setter vi stor pris på! Mvh, Truls - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Svindel fra ende til annen

Omtale av  Mis F

Deres prismatch eksisterer ikke, de flytter deg over til andre priser uten å spørre og mener at man må kontakte de før hver eneste faktura. Du må altså kontakte de flere ganger per mnd for å være sikker på at de får med seg hvilke priser de skal matche mot. Flere mailer med prismatch ble aldri besvart. Hold dere unna og velg en seriøs aktør.

Nyttig (1)

Takket nei til tilbud på spareavtale, vintertrygghet og 100% fornybar.

Omtale av  Sint B

Jeg takket nei til vintertrygghet da det er lenge til det blir aktuelt og gjalt ikke nå. Jeg takket nei til Spareavtale da jeg er uføretrygdet så det gjelder ikke meg. Jeg takket også nei til 100%fornybar da det er kun en leverandør og de er fornybar. Da jeg fikk fakturaen hadde de fakturert meg for alt allikevel. Dersom du er nødt til å betale disse ekstrakostnadene må de gi beskjed om det, men da er jo prisen noe helt annet og ikke akkurat rimelig. Dette er svindel.

Nyttig (3)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

God service

Omtale av  David

Dere virker greie. Med tanke på pris er vel ikke dere de verste. Det er jo mange faktorer her. Litt merkelig er det å betale mer i nettleie enn selve prisen på strøm av og til. Alt i alt er jeg meget godt fornøyd så stå på gi oss kunder gode tilbud fra tid til annen. Det hjelper på i en tidvis vanskelig hverdag. Beste hilsener fra David Vogt.

Svar fra NorgesEnergi
31.05.2021 11:30

Hei David! Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi håper du fortsetter å være fornøyd kunde hos oss! Mvh Nina, NorgesEnergi

Nyttig (0)

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR