NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Opprettet eFaktura med en gang jeg fikk melding fra NorgesEnergi. Fikk likevel papirfaktura med ekstragebyr på neste regning. Jeg sender referansenummer og screenshot fra nettbanken som beviser at avtalen er opprettet, men NorgesEnergi hevder likevel at avtalen ikke er opprettet, og at dette må gjøres. Det kan jeg ikke, for hver gang jeg forsøker får jeg melding om at avtalen allerede eksisterer. Jeg forklarer saken, og får svar fra kundeservice ca en gang i uken om at jeg må opprette avtale. Til slutt virker det som om de forstår, og sier de skal ordne dette manuelt. Men da har jeg fått enda en regning med papigebyr. Dette mener de det er riktig at jeg betaler. Anbefaler alle å styre unna denne kjeltringbedriften og heller velge en seriøs leverandør. Det skal jeg gjøre med en gang bindingstida går ut.
Hei Audun. Dette synes vi er veldig leit å høre og vi beklager at saken din ikke ble løst ved første henvendelse. Når det gjelder opprettelse av e-fakturaavtale er det veldig begrenset hva vi kan gjøre hos oss, så her har nok kundebehandlere handlet i god tro. E-fakturaavtale er en betalingsavtale mellom deg og banken og er derfor ikke noe vi kan opprette hos oss. Når e-fakturaavtalen så er opprettet sendes det en beskjed til oss via Nets slik at vi får lagt det inn i vårt system. Det er ytterst sjeldent at feil forekommer her. Det er vanskelig å si akkurat hva som har skjedd her, men ut i fra det du beskriver her kan det høres ut som en systemfeil hos oss eller i annet ledd. Vi setter pris på om du kontakter vårt kundesenter slik at vi kan se på saken igjen. Dersom det er en feil hos oss er det ikke rettmessig at du skal måtte betale for fakturagebyr og da ønsker vi i så fall og fjerne/kompensere for dette. Mvh Monica, NorgesEnergi
Avtalen som du skriver med dette selskapet er ikke verdt papiret den er skrevet på, når du har fått en god strømavtale med lav pris, så setter de opp prisene etter en stund uten noe varsel. Når du konfronterer de med det på tlf så får du bare et skuldertrekk tilbake. De er vanskelig å nå, lang telefontid og når du endelig får tak i en kunderettleder får du som regel ingen hjelp. Ikke kjøp strøm hos dem.
Hei Kjell. Vi synes det er leit at du ikke liker oss så godt og at du mener vi driver med lokkepriser. Vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen du gir da vi er opptatt av å ha gode og konkurransedyktige priser over tid. Det vil, som hos alle strømleverandører, kunne bli gjort endringer på din avtale, men dersom det skulle bli gjort noen endringer varsles dette alltid i forkant. Vi setter pris på om du kontakter vårt kundesenter igjen slik at vi kan få litt mer informasjon fra deg og se på saken din på nytt. Vi har hatt en travel vinter med lengre ventetid enn vi skulle ønske, men etter å ha satt i gang tiltak har heldigvis ventetiden gått ned siden da. Mvh Monica, NorgesEnergi
Aggressive selgere som ikke godtar et nei og oppretter avtaler allikevel. Når mann etterhvert får kontakt med et dårlig kundeservice er det nesten håpløst å bli kvitt avtalen igjen. Ingen vet, kan eller skjønner noe når du sier at du aldri har skrevet under på noen avtale. Rent bondefangeri. STYR UNNA!!!
Hei Tatastta. Det skal ikke være mulig for våre selgere å opprette avtale uten at kunden signerer eller bekrefter avtalen på sms. Vi synes det er veldig beklagelig at våre selgere har blitt oppfattet som aggressive. Det er viktig for oss at våre selgere er høflige og respektfulle og vi ønsker ikke at noen skal oppleve å bli kunde hos oss uten at de hadde et ønske om det. Her vil vi gjerne undersøke hva som har skjedd og håper at du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan undersøke saken. Mvh Monica, NorgesEnergi
Rot med faktura, elendig kundeservice, sender rett til inkasso hvis fakturaene krysser. I tillegg til dette jobber dette selskapet aktivt i mot ytringsfriheten her i landet. Styr unna!
Hei Arne. Vi synes det er veldig leit at du ikke liker oss så godt og at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi synes det er leit at du ikke har vært fornøyd med vår kundeservice og dersom det er noe spesielt du har opplevd må du gjerne ta kontakt med oss om det. Når det gjelder fakturering er vanlig rutine at det først sendes ordinær faktura. Denne sendes per post dersom ikke e-faktura er registrert. Kort tid etter forfall på denne sender vi en vennlig påminnelse på sms dersom denne fremdeles er utestående for at kunden skal ha mulighet til å betale denne før det sendes skriftlig betalingspåminnelse med gebyr. Ytterligere noen dager etter sendes det en betalingspåminnelse per post. Dersom ikke denne betales vil saken kunne sendes videre til inkasso dersom vi ikke hører noe fra kunde. Dersom vi blir kontaktet i forkant er vi behjelpelige med eventuelle utsettelser eller nedbetalingsplan. Vi setter pris på om du vil kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken her og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Fikk melding fra Hafslund om at vi avsluttet avtalen med dem. Dette medfører ikke riktighet. Har sendt 3 email til Norges Energi for å finne ut hvem som har inngått avtale med de. Får ikke svar. Vi er ett sameie og bare styret v/ styreleder kan inngå avtale på vegne av sameiet. Dette har ikke skjedd. Virker som rent bondefangeri. Vet ikke om en enkel sameier har byttet og at det er oppfattet som på vegne av alle.
Hei Alfheim. Den siste tiden har svartid på e-post vært 1-2 virkedager så her vil jeg anbefale å ta kontakt igjen dersom du ikke har hørt noe. Vi håper du vil ta kontakt med oss da vi også ønsker å finne ut hva som har skjedd her. Det stemmer at det ikke skal være mulig å inngå avtale på vegne av andre og vi har gode rutiner rundt dette. Du kan gjerne ringe vårt kundesenter på telefon 38100080. Vi har åpent Mandag til Fredag kl. 08.00 - 16.00. Mvh Monica, NorgesEnergi
Hold deg unna dette selskapet. Er flinke på annonsering og lokkende markedsføring, men tjenestene de leverer er veldig langt unna pari. Vår familie endte opp med regninger langt høyere enn hva som hadde vært tilfelle uten dette selskapet involvert. De er også håpløse i forhold til kundeservice.
Hei Petter. Som lavprisaktør er våre strømavtaler til en hver tid konkurransedyktige i markedet. Vi har flere forskjellige avtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov. Prisene generelt i strømmarkedet har vært en del høyere det siste året enn tidligere år. Her du lese mer om hvorfor: https://www.norgesenergi.no/stromsmart/derfor-er-stromprisen-hoyere-enn-normalt/ . Det er mange som har opplevd å få høyere fakturaer enn normalt den siste tiden. Når man sammenligner priser er det viktig at man sammenligner for samme periode da prisene er i stadig endring. Hva som lønner seg vil også i stor grad avhenge av forbruk. Vi synes det er leit at du ikke har vært fornøyd med vår kundeservice og vi håper du vil gi oss en ny sjanse og ta kontakt med oss slik at vi kan sjekke at du har den beste avtalen for ditt forbruk og om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
- På første purring bruker de ordet "Inkasso" noe som er antagelig ulovlig da ordet skal kun brukes av inkasso-selskap. - De skriver at man kan se bort fra henvendelsen om man har betalt " de siste dagene", men du må betale purregebyret likevel. Noe som er klart i strid med inkasso-skikk. De tolker brevet man får pr.tlf, på en helt annen måte enn det som står med klare ord i brevet. - De forholder seg ikke til yttringsfriheten (lov), og kaller enkelte media for rasister før denne er dømt for noe som helst. Jeg har sagt opp og VIL ALDRI gå tilbake !!!