⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Tibber
3.0
1 394 verifiserte omtaler

Tibber omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
1 394 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#69
Forferdelig
Tibber er rangert
#69 av 82 strømselskaper
51%
Middels
51% anbefaler Tibber
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 394 omtaler om Tibber

FILTRER OMTALER
638
64
50
132
510
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Tibber?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Var bra, ble dårlig med ny betalingsmodell

Omtale av  Marius

Selv nå etter at Tibber har tatt grep med å endre betalingsmodell til at kundene kan endre estimert gjennomsnittlig pris for de neste 15 forskuddsbetalte dagene, så vil de fremdeles ha forskudd på 15 dager. Da strøm er børs og pris regnes kun dagen før salg, så er det rart at Tibber estimerer utifra historikk som ikke finnes og priser som heller ikke finnes frem i tid.. Tibber sier å miste 1 kunde er å miste en kunde for mye, men de gjør jo ingenting for å bedre situasjonen.. Desember regningen med 4700 kr i forskudd og i tillegg hva som var på november regningen, og ingen strømstøtte på den de 4700 kr er ikke bra... Hjelper ikke å trekke fra 4700 kr på neste faktura, når de kanskje beregner 7800 kr i forskudd på januar regningen... Anbefaler på det sterkeste å UNGÅ Tibber som strømselskap og krysser fingrene for at de går tilbake til normal modell før de eventuelt går konkurs..

Gikk fra å være fornøyd kunde til rundtlurt kunde

Omtale av  Preben

Jeg var lenge på utkikk etter ny avtale. Tibber ble valget mitt og jeg var kjempefornøyd i nesten ett år. Hvorfor? Ikke noe lureri, ingen skjulte kostnader og de ga meg forutsigbarhet. Det var viktig når man har ansvaret for økonomien i en familie på fem. De få kronene forskjell utgjør enorme ting i vår familieøkonomi. Så helt plutselig snur Tibber og bruker kundene for å berge seg selv - og det med kort varsel, og minimal mulighet til å endre noe. Ingen forutsigbarhet, uttalelser som ikke kunne stå til det forbrukertilsynet og andre eksperter mente. Alt for å redde seg selv når de i lang tid har skrytt av at de har forbrukeren i fokus. Jeg valgte å gå over til Vibb som er ganske lik Tibber - men foreløpig uten all lureriene. Skuffende å måtte bytte fra et selskap som jeg virkelig hadde tro på. Ekstra ekkel følte jeg meg som hadde vervet andre til Tibber, i god tro om at jeg endelig hadde funnet strømleverandøren jeg har lett etter i mange år...

Fra 5 til 1 stjerne over natten. Trist..

Omtale av  Eirik A

Tibber var i utgangspunktet genialt og helt supert! En kjempeflott app med mye integrasjon som gir deg god oversikt over strømforbruk og smartstyring av enheter for å få ned forbruket. Dette var en stor bonus, men det aller vitkigste for de fleste er forutsigbarhet og lav pris. Det virkelig flotte med Tibber var at de "bytter" for deg, slik at du alltid har laveste pris.. Dermed slipper man det evige styret med å bytte strømleverandør i tide og utide fordi den i utgangspunktet gode avtalen du tegnet plutselig ikke er så god lenger.. Tibber var derfor helt genialt! Desverre har de nå innført en ny betalingsmodell med forskuttering. Dermed blir det plutselig mer uforutsigbarhet igjen. Mange får strømregninger som plutselig er dobbelt så mye som de har vært, og skulle ha vært. Dette er så klart ekstra surt nå rett før jul og med generell prisøkning i samfunnet ellers blir dette en ekstra torn i siden for mange. Nå tar de grep og skal gjøre det mulig å endre beløpet ser jeg, men dette betyr jo at du selv må drive å fikle med dette, og passe på hele tiden. Dermed forsvinner litt av det som var så genialt med Tibber i utgangspunktet, nemlig at det var autonomt og at du slapp å drive å bruke tid på sørge for at du til en hver tid har lavest mulig strømregning... Tibber ordnet alt for deg, og du trengte ikke bruke en kalori på å tenke på "strøm" lenger. Du hadde alltid det billigste uansett. Sånn sett har de på mange måter saget av grenen de satt på. Appen er fremdeles veldig god, men den nye faktureringsmodellen trekker så mye ned at det blir uansett 1 stjerne. Denne formen for fakturering er også risikabel for kundene fordi de ikke vil få igjen beløpet som er lagt ut om selskapet skulle gå konkurs. Det er også grunnen til at forbrukerrådet fraråder avtaler med en slik faktureringsmodell. Dette syntes jeg bare er utrolig trist. Jeg har vært kjempefornøyd med Tibber og har nærmest vært som en ambasadør for dem. Jeg har "vervet" så å si alle jeg kjenner og alle har vært kjempefornøyd med Tibber, frem til nå. Halvparten av disse har nå allerede byttet til ny leverandør etter den nye modellen ble innført. Personlig skulle jeg heller ha betalt noen øre ekstra i påslag enn slik det er nå.

Billig strømselskap med tydelig kommunikasjon og redelig drift.

Omtale av  Andreas

Tibber vil alltid være en prisvinner med deres modell. Er strålende fornøyd med Tibber som mitt strømselskap. Har brukt verktøyene deres til å redusere strømforbruket mitt. Ulempen er at det faktureres frem mot forfallsdato. Ser at estimatet stemmer veldig bra, og føler dermed ikke at jeg er Tibbers bank slik det er skrevet om i avisene. De er også behjelpelige med betalingsutsettelse for de som har behov for dette. Dersom du ikke har noe mot å gjøre opp for hele forbruket ditt når regninga forfaller vil du spare penger på å bruke Tibber. For de som har noe mot dette vil det medføre ekstrajobb i forbindelse med betalingsutsettelse.

Fra best til jumbo

Omtale av  Ole

Har anbefalt Tibber til mange venner og kjente iløpet av de siste årene. Med de siste måneders endringer hvor man kunden i praksis bærer Tibbers kredittrisiko kan jeg ikke lenger stå inne med den anbefalingen. Styr unna. Bra app, dårlig praksis.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Brukervennlig, klønete og dårlig kommunikasjon

Omtale av  Vegard

Gode, innovative løsninger. Men dårlig score på kommunikasjon og informasjonsflyt. Forskuddsbetaling fungerte nok ikke som tiltenkt .... forståelig nok.

Dobbel betaling i høst

Omtale av  Kalle

Etter at de begynte med forskuddsvis faktura har vi stadig bedt om å betale dobbelt opp, både for hva som er brukt og mer enn det som forventet å bruke. Elendig håndtering fra Tibber, jeg ønsker ikke å være gratis bank for Tibber. Bytter nå til en annen leverandør.

Fungerer veldig bra!

Omtale av  Fredrik

Alt fungerer som det skal! Strålende teknisk løsning.

Ryddig og enkelt

Omtale av  Arne V

Jeg bruker Tibber for de leverer en ryddig og oversiktlig tjeneste til en helt grei pris. Selv så gidder jeg ikke sitte dag ut og dag inn foran PC og surfe etter døgnets beste tilbud... Det lar jeg Tibber folka få gjøre, for dette mener jeg de har greie på... Det ble en liten stjerne ned for siste dagers oppmerksomhet med forskuddsbetalin, men regner med at den siste stjerna snart er tilbake bare Tibber får orden på tilbudene til oss forbrukere.

Estimerer ekstra høyt for å tjene penger på kundene

Omtale av  Ole

Estimerte 1300kr mer en hva det egentlig kostet på 14 dager, hele regningen for 1 måned var på 700kr og de sendte faktura på 2000kr hvor 1300kr var estimert for de neste 14 dagene. Måneden før estimerte de 800kr for mye som ble trukket på denne fakturaen. Virker som de estimerer ekstra høyt for å tjene penger/renter på kundene sine

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Bra, null tull

Omtale av  Frode

Eneste som trekker ned litt, er at appen var bedre før den siste oppdateringen. Forstår at folk får det litt opp i halsen at faktureringsmodellen ble byttet, spesielt med de sinnsyke prisene man har nå, men hugs at det er ikke snakk om forhåndsfakturering. Når man betaler rekningen den 15. i måneden har man bare betalt forrige måneds bruk samt det stipulerte forbruket mellom 1. til 15. i inneværende måned.

Det nye grepet er fremdeles for dårlig

Omtale av  David

Det eneste Tibber må gjøre for å redde omdømmet sitt er å droppe forskuddsfakturering 100%. Det å gi kunden mulighet til å justere er fortsatt ikke godt nok. Jeg har ingen problem med å betale, men jeg er i mot Tibber sin faktureringsmodell og vurderer å bytte leverandør nå. Så lenge Tibber forskuddsfakturerer, bruker de kundene sine som bank uansett hvordan de bortforklarer det.

Uryddig og forhastet innføring av forskuddsbetaling

Omtale av  Tamd

Bra app og løsninger. Men ikke aktuelt å være kunde etter høstens endring i fakturering.

Helt topp

Omtale av  Kim

Perfekt. Tilnærmet null påslag, og smarte funksjoner gjør at vi sparer langt mer enn gebyret på 39 kr hver måned. Synd for de mindre begavede at de ikke forstår sitt eget beste og mener de er Tibbers bank når de betaler på forfallsdato. Synes det var et flott tiltak av Tibber for å holde påslaget nede, men folk flest vil kanskje også at bankene skal ha sitt.

Smarthus apper som gir meg den laveste strømprisen

Omtale av  Fredrik H

Bra app og smarthus integrasjon som gir stor strøm besparelse. Ryddig med bare et produkt. Betaler heller «forskudd» enn å betale mer.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Misfornøyd

Omtale av  Teddy

Ikke interresant å være banken til Tibber. Byttet straks de innførte forskuddsbetaling. Elendig kundebehandling.

Har tilegnet profilen
Tibber deltar på Bytt.no

Tibber har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Tibber besvarer omtaler

Tibber har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Tibber henter ikke inn tilbakemeldinger

Tibber benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR