Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Appen funker bra! Får varsel om høye strømpriser. Kan gå tilbake å se hvor mye man har brukt og hvordan man ligger an sammenlignet med lignende husholdninger.
Utrolig irriterende å måtte betale forskudd på strøm. Hadde de ikke hatt dette, så hadde jeg forblitt kunde.
Har vært Tibber kunde i 1.5 år og har vært fornøyd fra dag en. Konseptet som blei lansert har fungert utmerket for meg, og eg har alltid fått den billigste strømmen. Dei har både en utmerket app og tilbehør som er mye bedre enn hos mange andre leverandører, og dei har stort fokus på utvikling og energieffektivisering av bygg. Dei har vore ledende i ei ny utvikling blant norske kraftleverandører og har fått mange til å kopiere konseptet. Dei har fått mye kritikk siste tiden for "forhåndsfakturering", men ved forfall er faktisk denne strømmen likevel brukt i praksis. Synest derfor ikkje at kritikken er like berettiget. Hadde ikke strømprisene vært på dette nivået hadde det heller ikke skjedd. Det er derfor mange årsaker til at dette vart tvunget fram, som t.d. krig, energikrise mm. Alt i alt veldig fornøyd 😊👍👍
Jeg har hatt tibber i mange år, og har vært storfornøyd frem til de valgte å forhåndsfakturere kundene sine. Appen er suveren, men strengt tatt kan man gjøre det samme selv med et smarthussystem. Jeg gidder ikke å være banken deres lengre, og har byttet strømselskap nylig.
Ikke inntrisert og være bank for tibber. Kjempe fornøyd fram til de begynte med den nye fakturerings tabellen
Tibber hadde et flott produkt, men dreit seg ut med forskudds fakturering. Var kjempefornøyd, å nå må jeg bytte. Har ikke økonomi til å være banken til Tibber
Ok, bortsett fra forskuddsfakturering. Hadde nok ikke byttet til tibber hvis jeg visste at de skulle gå over til det.
Tibber var grei inntil de startet med forskuddsfakturering. Da ble økonomien dårligere. Tibber Puls OK, enganginvestering
Var veldig fornøyd med tibber i starten helt til de begynte med forhåndsbetaling! Plutselig får man strømregning på over 9000kr, gammel faktura som er betalt har plutselig fått endret sum også får man den nye summen som ekstra og betale på nåværende regning! Har ingen intensjon om og være kunde her noe mere, anbefales ikke..
Har ikkje hatt Tibber lenge, kun i halvt år ca, og var veldig fornøgd heilt til dei begynte med førehandsfakturering. Det gjer oversikten over kva som må betalast kvar måned mykje meir uoversiktlig og eg ønsker heller ikkje å være ein bank for Tibber.
God erfaring med Tibber. Meget god og oversiktlig app. Rabatt ved bruk av smartlading gir gode utslag når man har et par el-biler. Ingen skjulte kostnader. Har ingen problemer med å betale for forbruk frem til forfall. Fortsatt ingen andre strømselskap som kan matche pris og brukervennlighet.
Tibber er det beste strømselskapet i Norge hvis man ser bort fra at de er avhengige av å låne penger av kundene sine uten sikkerhet - og det er jo en rimelig stor ulempe. Særlig hvis de går konkurs. Da er pengene tapt. Jeg hadde byttet på dagen hvis det ikke var for at jeg ikke gidder å kjøpe et alternativ til Tibber Pulse (eller _leie_, som de fleste selskaper med tilsvarende produkt vil at man skal gjøre..), samt at jeg bruker smartlading, smart varmestyring av varmepumpe o.l. som dessverre gjør det vanskelig å finne et fullgodt alternativ. Så får vi krysse fingrene for at Tibber ikke går konkurs, og at de endrer kurs. Dersom det ikke er bærekraftig rent økonomisk å legge ut for strømmen de selger, kan det være at en bitteliten økning i påslag kunne vært å foretrekke. Savner også "gjennomfakturering", hvor nettleie faktureres via strømleverandør. Normalt sett ingen stor plage, men ekstra ubeleilig mtp. strømstøtteordningen. Vet at det er gode grunner til at Tibber ikke tilbyr dette i dag, men ville vært villig til å øke månedsprisen noen kroner for å få dette (en frivillig tilleggstjeneste, kanskje??)
God og innholdrik app med bruk av pulsmåler. Den skal jeg beholde, men med Tibber får du IKKE alt på en faktura og man må betale syke summer og få tilbake en eventuell strømstøtte i etterkant. Dette på toppen av forskuddsbetaling på usannsynlige summer????! Bytt.
I løpet av flere år har Tibber opparbeidet seg et rykte i forhold til en rekke kriterier. Nå river de ned alt dette på noen uker med å fakturere forskuddsvis. Da er det bare å starte på nytt med en annen. Dessverre vil da ikke dingsen jeg kjøpte til AMS måleren fungere mer. Hilsen skuffet kunde
Forskuddsbetalingen/den nye forretningsmodellen til tibber, i tillegg til at de ikke gjennomfakturerer, gjør at jeg ikke lengre kommer til å være strømkunde hos dem. Synes forskuddsbetalingen er veldig umusikalsk da det ikke er noen andre strømselskaper som benytter seg av denne metoden på spotpris. Den nye forretningsmodellen gjør at strømregningen er mer uforutsigbar da man ikke aner hvor mye man må forskuddsbetale og om dette dekker det forbruket man kommer til å ha. De pleier å treffe sånn ca på antall kwt, men spotprisen er i hytt og gevær og derfra umulig å vite om det stemmer.
Forskuddsfakturering gjer at eg velger bort Tibber. Ellers greit fornøgd med Tibber. Med prisene vi no erfarer så vil forskuddsinnbetalingen bli flere tusen. Om Tibber går konkurs (Trur det er ganske sannsynlig) så vil kunden tape forskuddsinnbetalingen.