Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Forskuddsbetaling er uaktuelt. Ekstremt dårlig kommunikasjon og kort tid ved innføring av det. Regningene har også blitt rotete og uoversiktelige. Fantastisk å se hvordan et selskap klarer å gå fra å være ledende til værst i klassen.
Vi må betale inn forskudd på mange tusen kroner mens kundene rømmer selskapet - Er redd vi er i en ond sirkel der vi som fortsatt er kunder sitter igjen med sorteper (tapt forskudd) om selskapet går over ende. Tibber er markedsledende på app/strømstyring, har vært det på kundebehandling (ikke nå lenger) - men der stopper alt det som er bra med Tibber. Manglende gjennomfakturering, og nå forskuddbetaling er noe som for min del gjør at jeg nå ser meg om etter ny leverandør - problemet er at da mister jeg kombinasjonen integrert varmestyring og elbillading - men uten at Tibber snur vedr. forskuddsfakturering så er der ingen annen mulighet. Tibber er heller ikke ledende på pris lenger, så prisøkning er heller ikke noe Tibber kan gjennomføre. Vi må ha Tibber tilbake der Tibber var før meldingen om endret fakturering - det er eneste mulige løsning.
Selskapets modell var strålende og nyskapende frem til de begynte å bruke sine egne kunder som bank midt i en global energikrise. Og deretter ikke en gang forstår det selv….men fortsetter å forsvare en av de minst markedsorienterte avgjørelsene noe selskap har tatt i nyere tid.
Tibber var et innovativt og spennende selskap med konkurransedyktige priser. Veldig fin app og tekniske løsninger for strømstyring osv. Og så går de rett og slett bort og ødelegger rykte sitt ved å kreve forhåndsbetaling, fordi de ikke har likviditet til å fortsette som før... Og når de sier at de må ha gratis lån, uten sikkerhet, av sine kunder, da vil ikke jeg være kunde lenger. Og egentlig burde jeg takke tibber for at de skøyt seg selv i foten. Den nye avtalen hos GE er faktisk billigere og jeg får strømstøtte fratrukket regningen, noe tibber ikke tilbyr. Dropp tullet med forhåndsbetaling, så skal jeg vurdere å bli kunde igjen.
God app Fast pris Veit kva ein får. Ingen skjulte kostnader som er erfaring med alle andre.
Vi har hatt Tibber i to år. Etter at vi fikk Tibber, har jeg blitt mye mer bevisst på vårt eget forbruk. Vi ser forbruk og strømpris i sanntid, og Tibber styrer billading og varmeovner slik at forbruket unngår pristoppene. Det sparer vi mye penger på. Tibber har også oversiktlig grafikk som viser hva vi bruker strøm på, og kommuniserer jevnlig ut til kundene på epost med oppdateringer om blant annet strømpriser og nye funksjoner. Opplever at kommunikasjonen er relevant og nyttig, og det kommer sjeldent nok til at det ikke blir spam.
Kan ikke skjønne hvordan de kan foreta slike endringer som gjør at de går fra å være suveren til at man bytter til en leverandør med dårligere teknisk løsning.
Var veldig fornøyd med Tibber til de endret forretningsmodellen. Nå svarer de hverken på chat eller mail.
Bra app, men dårlig fakturering og kundeservice. Trege svar og unnlater å svare på spørsmål
Glad for at de velger forskudd enn å øke priser. Alternativet hadde blitt dyrere strøm.
Hadde ett unikt produkt, inntil alle andre tok de igjen. Håpløs forhåndsfakturering, der en fort blir overfakturert for å utsette det uunngåelige
Sleipt å la oss kunder være deres bank med å forlange forskudd for neste måned.
Ryddig forhold til tibber. Hysteriet om forhåndsbetaling betyr ingen ting.
Her men ikke lenger! Var veldig fornøyd med avtalen når Tibber startet, men veldig misfornøyd med forskutteringen de startet med. Å få en regning på kr 10 000 i desember, på noe jeg ikke enda har brukt og kanskje ikke kommer til å bruke, er uaktuelt. Byttet leverandør idag!
Har forlatt Tibber pga krav om forskuddsfakturering med helt vill estimering av forbruk neste måned. Har prøvd å komme i kontakt med kundeservice for å høre hvordan siste faktura skal håndteres. Ikke villig til å betale for strøm jeg ikke skal ha fra de (forskuddet). Bare svada svar via nette og sendte i stedet e-post, men ikke fått svar på den enda (5 dager siden). Har valgt Vibb i stedet og tok heldigvis bare 2 dager å bytte, så raskt oppe med ny leverandør av strøm.
Mange løsninger som sparer strøm. Det er viktigere enn det lille negative med å betale forskudd. Et forskudd som jevner seg ut iløået av året.