Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Tibbers app støtter integrasjon med flere produkter enn noen andre. Det jeg sparer mest på er integrasjon med ladeboks for elbil fra Easee - som lader bilen til rett tid der de billigste timene i mellom er benyttet. Vider henter jeg info fra tibber til HomeAssistant som styrer varmtvannsbereder og gulvvarme (Nobø), slik at også dette forbruket størst mulig grad skjer på de billigste timene i døgnet. Det sparer mye mer enn de 39,- i mnd tibber tar i abonnement - ofte spares mer i løpet av et enkelt døgn. At tibber har redusert sin kreditt fra 15-45 dager til 0-30 dager lever jeg godt med.
God app og innovative løsninger mot smarte-hjem. Mitt forhold er nå over etter at de desverre måtte ty til kunder for likviditet
Billig strøm, med god oversikt i appen, tibber leverer som forventet. Anbefales på det sterkeste
Ingenting negativt å si, de treffer godt med sine månedlige estimat og er billigst i klassen på påslag. God og oversiktlig app.
De 3 siste fakturaene (uten strømstøtte) var på kr 4.900, 390 og 5.150. Det kan tyde på at algoritmen som beregner forskudd benytter worst-case scenario for både pris og forbruk. Med etterskuddsbetaling er det lite sannsynlig at fakturaene over 3 mnd ville få slik ekstrem variasjon.
Byttet til Tibber pga pris og brukervennlige løsninger. Byttet fra dem pga endring til hårrreisende faktureringspraksis.
Tibber tror at vi plutselig skal bruke dobbelt så mye strøm til dobbelt pris av det realistiske i desember. Dette er bare en sleip måte å hente inn frisk kapital i et kriserammet selskap. Her gjelder det bare å komme seg vekk før skuta synker..
Ingen grunn for å sutre og bekymre seg over 15 dagers stipulert forbruk som trekkes ved forfallsdato! App og kundeservice gjør det vel verdt det, og risikoen som kunde er minimal. Jeg har ingen plan om å bytte ut Tibber! Kommunikasjon i forkant av ny betalingsløsning kunne vært bedre og ikke minst varslet litt før!
Elendig kommunikasjon, dårligere kundebehandling... Sender ut estimert faktura? Bra app.. Gode integreringer.. Bytter kun tilbake om de slutter med forskuddsfakturering og den dårlig kommunikasjon ut til kunden..
Fornøyd kunde i 3 år, men forhåndsfaktureringen er uaktuelt for meg. Skru opp prisen isteden eller begynn med fakturering hver 14 dag.
Solgte hus i overgangen september/oktober og hadde da blitt forhåndsfakturert for 14 dager i oktober. Tibber har ingen automatiske rutiner for tilbakebetaling og hadde jeg ikke vært våken hadde de stappa penga i egen lomme. Selve appen og økosystemet rundt er bra greier, men de har forbedringspotensiale også der. Jeg ønsker meg en tilbyder som tilbyr app og styring frakoblet fra strømkjøp. Da hadde vi stått friere. Kommer til å bytte strømleverandør nå.
Vært stor fan av Tibber og anbefalt selskapet til mange. Til og med fått flere til å bytte til Tibber. Dette snudde raskt da det dukket opp en faktura på nærmere 17 000 kr med forfall 27. desember for hus og hytte. Hvis fakturaen hadde vært etterskuddsvis for november skulle den vært på 4000 kr for både hus og hytte. Tibber har tydeligvis valgt en prediksjon av strømforbruket vårt som gir dem mest mulig penger inn. Dvs samme strømforbruk som vi hadde hjemme i desember i fjor, hvor strømprisen var halvparten av hva de har regnet med nå. En rekke omstendigheter førte til unormalt høyt strømforbruk akkurat denne måneden i fjor (3000 Kw/t) for oss. De har helt sett bort fra at strømforbruket har vært kraftig redusert sammenlignet med tilsvarende måneder i fjor gjennom hele dette året. For hytta hadde vi nylig byttet over til Tibber, så jeg vet ikke hva slags antagelser de har gjort her, men også her antar de tidenes strømforbruk. Vi byttet selskap samme dag vi fikk fakturaen. Strømstøtten for desember får vi først rundt 20. januar…
Endra faktureringsmodell til forskuddsbetaling på få dagars varsel, så bytta leverandør tvert. Synd i grunn, for Tibber har ein veldig brukarvenleg og velfungerande app.
Forskuddsbetaling gjør at jeg har sagt opp hos Tibber i dag. Produkter og App er veldig bra.
Jeg har hatt Tibber i 2 år nå, og tar endringene i selskapet med knusende ro. Tibber er et strømselskap, og ikke en bank. Om du må betale noe av strømmen på forskudd, hva er problemet? Regninga kommer uansett. Man kan snu hele settingen på hodet og ta en arbeidsgiver som får halve måneden på forskudd med arbeidskraft, og forskuttere resten. Strålende fornøyd med selskapet, da de var bane brytende med siste teknologi. Nå halter resten etter....
Tibber er et av mange tilfeller hvor ledelse tar kundene for gitt. De vet at mange er bundet opp med produkter som må byttes hvis man sier opp og kalkylen viser sikkert at forskuddsfakturering med høye forbruksestimater lønner seg selv med 25-30 % reduksjon i kundemassen. Tror de har bommet her, vi får se. Lurer også på hvorfor Tibber formidler strøm i utgangspunktet, de påstår at de ikke har noen inntjening på strømformidlingen men tap, hvorfor holder de på med dette da? De kunne enkelt solgt abbonement og produkter uten å drive med tap på strøm. svaret er vel at de har inntjening på strømsalget på en eller annen måte. Uansett