Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Endrer vilkår uten forhåndsvarsel, estimert forbruk er 3 ganger høyere enn faktisk forbruk
Dette ser ut som spekulasjon på kundenes penger. Tibber anbefales absolutt ikke! Det startet bra men plutselig ble det forskuddsbetaling og påslag. Dette virker som bevisst strategi og hører ikke hjemme hos en strømleverandør! Ser stor flukt nå på desember 2022. Andre kraftselskap reagerer også på fremgangsmåten. Meget betenkelig opplegg! Ser for meg mye inkassosaker.
Etter å ha vært kunde hos Tibber i 21 dager, fikk vi vår første strømregning i dag. At vi skulle forskuddsbetale for de neste 14 dagene, er i seg selv nok til at vi ikke vil være kunde hos dette selskapet. Ser at svært mange har reagert negativt på forskuddsbetaling , noe som ikke er overraskende. I fakturaen har Tibber oppgitt forbruk og pris per kwh. Når jeg deler fakturasummen for forbruk på antall kwh, får jeg den prisen Tibber oppgir at de har gått ut fra. Det hadde vært helt greit dersom vi hadde en fastprisavtale. Jeg kan ikke se at vi har inngått en fastprisavtale og er ganske sikre på at vi hadde spotpris. jeg får fakturaen på e-post, men har ikke fått tilsendt noen avtale om fastpris i forkant av fakturaen. Farvel Tibber!
Vi har nå også skiftet strømleverandør som mange andre grunnet forhåndsbetalingen til Tibber. Har vært fornøyd med Tibber til nå, men omleggingen til forhåndsbetaling har skapt stor frustrasjon. Når Tibber forlanger kr. 6600 i forhåndsbetaling for 14 dager i desember så vi ingen annen løsning enn å se etter en ny leverandør som fakturerer det vi faktisk bruker. Hva skal man da med en app som skal vise faktisk brukt strøm, når strømselskapet tar forskudd på de neste 14 dagene som er to ganger så stort som det du faktisk har brukt. Nå takker vi av, men kan sikkert komme tilbake hvis Tibber slutter med forhåndsbetaling.
Står i appen at eg har brukt straum for kr 2800, men når eg åpna regninga i e-mailen, får eg stolpesjokk når dei vil kreve inn 6700 for nov-desember, der 1-14 desember blir 3900 kr i forskuddsbetaling..fysj og fy!
De estimerer hvor mye du kommer til å bruke pr måned så regningen du får er ikke reell i det hele tatt, på grunn av at de skal ha forskuddsbetaling.
Og så gir vi Vibb en sjans, der får vi bra app, etterskuddsbetaling, gjennomfakturering, ingen bindingstid og spottpris - alt sammen noe som burde være en selvfølge for alle selskaper.
De tar estimert forbruk på forskudd, det går ikke ann, dra 3450 ca til over 7500 ca🤬
Når andre leverandører klarer etterskuddsvis fakturering bør Tibber også klare det.
I jungelen av leverandører i en bransje som oppleves å være full av tilbydere som har ulike metoder for å lure forbruker, fremsto Tibber som en ærlig og transparent aktør. Etter skifte av faktureringsprinsipp, overestimerer de forventet forbruk. Sist måned ble vi kreditert 4300. Tibber har nå løftet hele arbeidskapitalutfordringen på grunn av hurtig vekst over på forbruker.
Har vært fornøyd fram til september, men når de endra faktureringsbetingelser har det bare gått en vei. Rett ned. Håpløs måte å gjøre business på. Lot det gå i starten, men siste faktura nå er som å stikke en kniv i ryggen på kunden. Gikk rett inn å bytta leverandør med hurtigbytte. Spørs om tibber overlever dette. Skammelig praksis.
Forskuddsbetaling har ødelagt tjenesten. Ikke interessert i være tibbers bank. Blir fakturert beløp fire ganger høyere enn estimert forbruk. Du kan bruke Tibber Pulse uten å være kunde, problem løst for våres del. Da andre opererer med app over det resterende mangler ..
Dette var dråpen som fikk begeret til å flyte over. Faktisk forbruk i november + forbruk i 14 dager for desember som er basert på samme periode i 2021 men med helt annen pris. Bankvirksomhet driver jeg ikke med. Heldigvis er det enkelt å bytte👍
Synd at tibber endret brukervilkårene. Jeg var fornøyd kunde inntil de plutselig gjorde store endringer i avtalen (med altfor kort varsel!). Nå må man forhåndsbetale for strøm. Meget uforutsigbart. Anbefales ikke.
Skønner ikke hvordan de kan drive med forskuddsfaktueringen når de en gang klarer ikke å estimere forbruket på en normal måte. Jeg brukte 260kWt i oktober, 420kWt i november og får en regning for desember som estimerer forbruket til å være 657kWt fra 1. des - 14. des. Dette er skam og idiotisk, skjønner ikke hva de tenker på. Har byttet leverandør til Vibb nå!
Elendig kundeservice og bruker kunde som bank, helt på trynet rett og slett. Håper de går konkurs