Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Etter det nye tibber kom med har jeg sagt opp. Et selskap skal ikke behøve å ha lån hos kunden. Appen er selvsagt bra - men det gjør ikke opp for forskuddsbetalingen som er helt feil estimert.
Tibber var helt strålende frem til forskuddsbetalingen. Urimelig å kreve så høy forskuddsbetaling rundt jul. Jeg byttet til et annet selskap i dag som har etterskuddsbetaling og avtale med nettselskap som gjør at faktura + strømstøtte kommer på samme regning.
Det går ikke og kontakte tibber. Hva er det slags tull. Min strømregning på 2300 har plutselig blit 6800 estimert jeg er ikke innterisert og gi tibber et gratis lån dette er kriminelt. Jeg anmelder
Å bli forhåndsfakturer det samme for de første to uker i desember som for hele november føles som lureri.
Vel å se at en må betale for strømmen, men med en forskuddsbetaling og regning på nesten 14.000,- før jul er det nok. Holder ikke at appen er bra ....lenger!
Dette må være totalt skrive BOM av avlesning av den strømmen som er forbrukt på husstanden....
De driver akkurat som de har lyst, De tar ikke hensyn til sine kunder, De skal først ha betalt for noe du ikke har brukt, Uakseptabelt. La oss si du reiste vekk i Desember og tok vekk all strømmen, Skal du da betale for dette? For tibber mener ja det skal du. Kjeltringer. Dette er kriminelt. Korrupt. Begynte bra men er ødelagt nå. Håper hele bedriften går rett i dass for slikt kan man ikke gjøre med folk.
Elendig faktureringspraksis hvor du må betale for strømforbruket for neste halve måneden på forskudd ut fra en estimert pris per kwt satt av Tibber. Går derfor tilbake til den gamle strømleverandøren hvor du betaler for strømforbruket for hele måneden etterskuddvis. Kommer gjerne tilbake når de har endret faktureringspraksis til slik det var før fordi Tibber appen er veldig god.
Alt var ganske greit, men da de startet med forskuddbetaling så ble jeg skreptisk. I tillegg er fakturen svært lite oversiktlig. Startet bra - endte dårlig
Det begynte bra. Så skjedde det noe. Kundeservicen ble strupt. Kommunikasjon på Facebook ble blokkert. Standard svarene som kom helt hinsides kommunikativt. Lovnaden som ble gitt 4.oktober Som et engangstilfelle ba vi deg betale for en lengre periode, fordi vi endret praksis. Derfor ble beløpet på denne fakturaen større enn vanlig. Vel, så skjedde det igjen i desember. Om det er et bra tegn får være opp til andre å avgjøre . Jeg ville aldri i livet tegnet avtale med dette selskapet igjen. Et selskap som forlanger forskuddsbetaling (JO...det er forskuddsbetaling selv om Tibbers kommunikasjonsavdeling prøver å gjøre om på fortellingen og "normalisere" praksisen...) Jeg kan i min villeste fantasi forstå noen som vil tegne strøm abonnement hos dette selskapet og fraråder alle på det sterkeste å ha noe med dette selskapet å gjøre.
Forskuddsbetaling betyr at man gir Tibber en halv strømregning så lenge man er kunde. Appen er bra og tanken eller er god, men det blir for dumt å ta betalt på forskudd når andre selskaper ikke gjør det.
Mottok faktura for november + estimert forbruk for desember. Hinsides beløp... Ønsker ikke å være bank for Tibber og bytter leverandør i dag.
Farvel Tibber! Novemberfakturaen med forhåndsbetaling for desember er er helt uakseptabel! Jeg vil ikke være bank for andre...
Endret til Tibber da avtalen jeg hadde gikk over til å bli forskuddsfakturert. En måned senere endret Tibber også til forskuddsfakturert avtale.
Bruker oss kundene som bank. Tibber har ikke økonomi til å drifte selskapet. Går vel snart konkurs. Sier opp min avtale i dag.
Umulig å nå på telefon... Kun epost. Og 50 tegn til er jo ikke relevant.