Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Så startet de med forskudd stimulering uten å spørre… fordyrende og unødvendig at jeg skal legge ut for dem og ikke betale faktisk pris.
Fremoverlent aktør med masse gode tilleggsprodukter. Topp app som gir meg god oversikt og hjelper meg med strømstyring / sparing! Samfakturering med nettleie er ønskelig.
Greit nok for styring av smarthjem. Svært uryddig rundt tvungen ny avtale på forskuddsavtale. Elendig kundeservice. I tillegg kommer de med uriktig informasjon om lovbruddet de har påført sine kunder. Her er man utlånsbank til strømselskapet og du må betale renten og gebyret. Her bør man være obs på å betale penger på forskudd. Med elendig økonomi er det stor fare for at man taper penger på konkurs eller oppbud. Hold dere unna. Sjekk regnskapstall. Her er et firma som ikke tjener penger. Et firma med minus i driftsresultat får ikke kreditt og derfor er de ute å lurer kundene til å gi de lån.
Jeg har brukt Tibber i ca. 2 år vervet folk fordi jeg var storfornøyd med dem. Men det forandret seg rask etter at de tar nå forskudd betaling. Trodde det skulle være kun en gang. Men nå etter mange runder med å kontakte kundeservice. Fikk jeg svar at det skal være slik framover tid. Derfor har jeg bestemt for å bytte til Vibb. Vibb sin app funker like bra som Tibber sin.
Bytt ihvertfall ikke til Tibber... Har en sak gående med de nå, de har ikke trukket fra forskuddsbetalt strøm for september på oktober faktura, og tar også forskudd for november, har bedt om ny faktura hvor det jeg har betalt inn blir trukket fra, svaret fra de er at jeg må betale, hvis ikke går det til inkasso og at de lover å trekke det på neste faktura igjen, jeg vil ikke være bank for de over 2 mnd, særs dårlig kundebehandling 🙁 Oktober faktura skulle vært litt over halvert hvis de hadde trukket fra det jeg har forskuddsbetalt, dvs at de vil sende inkasso til meg, på penger som de skylder meg 🧐 Valgte Tibber fordi det var så oversiktlig, nå er det bare rot, og de skylder meg penger, som jeg må bruke tid på å krangle om... Samt at kundeservice er elendig og gir kun "Goddag mann økseskaft" svar🥴
Jeg har vært kunde hos Tibber i mange år og er fremdeles like fornøyd. Det ble en dyr strømregning i oktober da de begynte med forskuddsbetaling, men til gjengjeld ble det 0 kr å betale i november…. enda har jeg penger tilgode. Hele regskapet er tilgjengelig på app’en og jeg kan følge med på strømforbruk og pris. Dette gir en tillit jeg aldri har hatt til et annet strømselskap tidligere. Har alltid fått god hjelp når jeg har tatt kontakt med kundeservice.
Veldig fornøyd frem til vi måtte betale forskudd. Føler ikke sikkerhet med dette.
Fint og flott med strøm til spotpris. Men, bare rot i overgangen til fakturering for estimert forbruk. Appen sier det er betalt inn for estimert forbruk, men sure tekstmeldinger sier noe annet. Så får jeg beskjed at det er valgfritt å betale inn estimert forbruk, men så er det plutselig ikke valgfritt allikevel. Irritasjonen er at det tok 4 dager å endelig komme i kontakt med kundeservice, som gir en ullen og merkelig forklaring uten at jeg ble noe klokere. Sitter igjen med inntrykk at de har null oversikt. Det stuntet der er det dummeste de har gjort. Jeg bytter strømleverandør!
Holdt på å dø da de skulle ha en og en halv månder betaling. Bytta med en gang
Hentet meg inn igjen som kunde uten mitt samtykke. Virker ikke som de har kapasitet til å ta seg av kundene slik de burde. Brukte over en uke på å svare på en henvendelse hvor det hastet med svar.
Forandrer reglene midt i kampen. Fikk fet regning.
God app som har blitt MYE dårligere. Priser som ikke lenger er konkurransedyktige. Forsikringer om rene strømprodusenter ikke lenger tilgjengelig. Virker som et bra selskap drevet av entusiaster til å ha blitt nok en kynisk profitt-maskin. Veldig triste greier.
Er utrolig fornød med Tibber.. Smartladning fungerer som bare det, og har spart meg endel penger. Utroligt at man ikke velger Tibber som leverandør av strøm...:-O, men velger og gå bort fra dem, når man bare betaler på forskudd kun 14 dager.. Jeg er i hvert fall MEGET fornøyd med dem, og kommer til å benytte av dem i overskuelig fremtid.
I går fikk vi vår faktura for oktober som måtte komme lenge siden i begynnelsen av månaden.Så det står strømforbruket + estimert strømforbruk fra 01.11 til 14.11.Vi har brukt strøm for ca 200 kr for denne perioden men i følge Tibber vi er brukt 740 kr...Jeg vet at vi skal få pengene tilbake men det er ikke poenget..Tibber vi er ikke deres sponsor og kanskje alle andre som betaler..Vi bytter dere snart !
Billig spottpris avtale, 1 øre påslager er bra. Bra app. Som er lett å finne frem i. Kunne vært avtale med kraftlag, så alt kom på en regning.
Tibber har i flere år vist at de er et seriøst selskap som opererer med kun en strømavtale, hvor de ikke tar noen profitt på selve strømprisen De har endret norsk strømbransje, og gjort at man enkelt kan spare ved å flytte strømforbruk og redusere nettleie med Tibber Pulse Fakturerer for estimert forbruk fram til forfallsdato. I snitt vil ikke dette være forskuddsbetaling, men enkeltmåneder kan bli det. Denne saken har og vist at det vil komme i media hvis de skulle endre konseptet sitt, i motsetning til Fjordkraft, GE, NorgesEnergi, Fortum som opererer med så mange avtaler at media ikke har kontroll Er en del selskap som har kopiert konseptet som kan være aktuelle hvis man ikke er komfortabel med faktureringen (Vibb, Klarkraft, Talkmore etc.,)