Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Godt fornøyd med Tibber og appen deres. Brukes aktivt daglig for å finne best tidspunkt å bruke vaskemaskin etc
Fakturer fremover og når jeg påpeker hvordan de overvurderer mitt forbruk ber de meg selv på aktuelle dag finne mitt reelle forbruk, endre faktura og nettbank som er ansvar jeg IKKE skal ha. Er der kun pga god app
Har ikke telefon kundeservice. Elendig kundeservice. Og ha all kommunikasjon via melding er det kun tibber som har, alle de andre har telefon kundeservice.
Vi startet Tibber et par måneder før de begynte med forskuddsbetaling. Vi bestemte oss for å være tålmodig da det først var varslet som midlertidig endring. Det lønnet seg ikke. Algoritmen de bruker å estimere forbruket gjorde at 50% av strømregningen var forskuddsbetaling. Det hjelper ikke på strømregningen med dagens strømpriser. Ikke nok med det men 4 måneder på rad var vi langt under deres estimerte forbruk uten at det hadde noe innvirkning på fakturaen/algoritmen deres. Resultatet var at vi 4 måneder betalt langt mer enn forbruke vårt. Det har ingen nytte å kunne ha god oversikt over strømpris og en god app når fakturering/estimeringen deres gir de mest uforutsigbare prisen jeg noen gang har opplevd.
De har gått ut av sin vei for å skjule noen telefon det går å ringe. De svarer heller ikke på chat eller henvendelser. Styr unna så langt du kan!
Tibber er like rimelig som de billigste. Men ingen slår dem på app-vennlighet og muligheter for å spare strøm på en smart måte.
Jeg sa opp mitt kundeforhold i desember, og avtalen min ble overført fra Tibber 25.12.22. Appen min sluttet å virke samme dag og på Min side er all fakturainformasjon slettet. Jeg prøver å finne ut av den siste fakturaen siden den ikke er mulig å forstå, men nå har jeg ingen tidligere fakturaer å sammenligne med. Heller ikke i nettbank er det mulig å finne spesifiserte fakturaer fra Tibber, slik veldig mange andre tilbyr. Siden det ikke er mulig å kontakte firmaet på telefon sendte jeg for tre uker siden mail til [email protected] og ba om å få snakke med en person om dette. Denne er fremdeles ubesvart!
utregning her stemmer ikke, jeg har Tibber privat og Norges Energi på hytta. Tibber er alltid litt billigere enn Norges Energi ???? Så hvordan skal jeg da kunne spare det som utregningen her henviser til ? Vurderer heller å bytte til Tibber på hytta også
Fakturamodellen deres er helt ubrukelig - Vi har mistet helt oversikt over hva vi har betalt til Tibber - fakturaene er uforståelige. Der Tibber spesifiserer på fakturaen forskudd og forbruk, men spesifiserer IKKE forskuddet som er innbetalt samt at forskuddet ikke blir trekt ifra på kommende fakturaer. På noen av fakturaene er det spesifisert moms på andre ikke. Hele Tibber virker som svindel og useriøst. Vi har vært kunder hos Tibber i over 1 år og var fornøyd med De helt til De endra praksisen, samt at det tar en evighet å få kontakt med De.
Liker ikke at dei simulerer et beløp før det er brukt strøm for faktura som skal betales på forskudd
Etter at de startet med forskuddsfakturering har fakturaene våre skutt i været. Det er heller ikke noe system i når de sender faktura som gjør det veldig uforutsigbart for oss som bruker.
Jeg blir anbefalt å bytte fra Tibber til Vibb, men sammenligningen tar ikke høyde for de 39 kronene man må betale for å få en like funksjonell app som Tibber ikke tar noe penger for. Tibber er fortsatt bitte litt dyrere, men har utelukkende hatt gode erfaringer med kundeservice. Jeg har også spart/tjent 1500 i vervepremier og teller man med dette så blir Tibber veldig billig. Prisgaranti på 1 mnd flagges som dårlig, men på mitt år i Tibber har ikke prisen endret seg. Forskuddsbetaling på en halv mnd. er ikke positivt, men at Tibber lar deg endre på beløpet på fakturaen før man betaler den slik at man bare betaler for det man har brukt, så betaler man jo ikke mer for strømmen enn det man har brukt… Altså ikke noe lureri eller måte Tibber bruker til å flå deg for penger. Jeg liker Tibber sin app veldig godt og benytter den ofte til å styre lys og varme i huset..også til å skru på varmen før jeg kommer hjem fra f.eks. en helgetur. Genialt 😀 Jeg har også solceller og liker plussavtalen og ikke minst mobilappen sin visning av data knyttet til strømproduksjon. Tibber selger også utstyr som man kan benytte for lettere å redusere strømforbruket. Nevnte jeg kundeservice?? Jeg har utelukkende hatt gode erfaringer meg dem de gangene jeg har kontaktet support. De svarer innen rimelig tid og de kommer med gode svar. Jeg vil anbefale Tibber på det sterkeste til tross for at bytt.no ikke er enig med meg.
Bor i ei lita leil på 45kv.Pga høye strømpriser bakte jeg ikke til jul .Har en stråleovn i stua,som eg slår av hver kveld,og på når eg står opp,den slår eg den på ca 750w.En liten ovn på badet,100w.Da lurer eg på Åssen det går Ann å først få ei desregning på 6357 og noen dager senere ei oå 4583.Sept kr 5323, okt 2560???? Ikke får eg strømstøtte for eg ha brukt over antall KW? Eg e dønn fortvilt,styr unna Tibber !!!!
Regning som ikke tidligere er mottatt ble sendt direkte til inkasso uten varsel. Hadde avtalt at slutt regning blir sendt når ny avtale trår i kraft med vibb. Ba også inkasso byrået Lowell om og sende meg en bekreftelse på at denne regningen på det faktiske beløp er blitt sendt til meg tidligere , det er ennå ikke mottatt. STYR UNNA TIBBER !!!
Bare rot med forskuddsbetaling. Kundeservice svarer ikke på henvendelser. Har sagt opp Tibber og betalt inn for mye penger i forhold til forbruk. De bare beholder det overskytende og svarer ikke når jeg spør om tilbakebetaling av overskytende beløp. Glad jeg er ute av avtale med Tibber.
Fakturerer forskuddsvis for estimert forbruk og klarer sjelden å estimere riktig. Kunden blir i så måte en kreditor for dem. Unngå!