Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

En dyr og dårlig bank

Omtale av  Kunde

En meget dyr og dårlig bank. Kundeservice er på bunnivå, med svært lang ventetid. Nettbanken er uoversiktlig og rotete. De har til og med plassert samme ting på ulike menyer, noe som gjør det ekstra forvirrende og navigere seg frem. Viktige funksjoner er skjult. Hjelper lite at de er en av Norges aller dyreste og minst likte banker.

Svar fra DNB Bank
21.05.2024 12:08

Hei. Kjedelig å høre at du synes dette om oss. Vi jobber med å forbedre tjenestene våre og setter pris på tilbakemelding. /Thomas

unngå dnb

Omtale av  Sofie

Nettsiden er umulig å navigere. Det er lett å opprette og kronglete å avslutte.

Svar fra DNB Bank
21.05.2024 12:06

Hei Sofie. Leit å høre at du ikke liker nettbanken vår. For å avslutte kontoer går du til Dagligbank og lån - Avslutte konto. Ønsker deg en fin dag. /Thomas

Dårlig kundebehandlind

Omtale av  Randi

Stenger nettbanken uten å si ifra.Det burde ikke være lov. Får jo ikke betalt regninger

Svar fra DNB Bank
14.05.2024 14:23

Hei Randi, vi er ikke helt sikre på hva denne saken gjelder. Men vi gir alltid informasjon om hva som er situasjonen. Hvis du kontakter oss på 915 04800 vil en rådgiver se på hva som er årsaken til at du ikke får tilgang til din nettbank her i DNB og hjelpe deg å få dette fikset :) /Vinjar

Veldig god hverdagsbank.

Omtale av  Alf J

Veldig god kundeservice. Kort ventetid på telefon. Hyggelige og kunnskapsrike folk der.

Svar fra DNB Bank
13.05.2024 19:40

Hei Alf. Tusen takk for fin tilbakemelding. Dette var koselig å lese. /Mariell

Imponerande uoversiktlig

Omtale av  Sondre

Ønskte å bli kunde, så eg ringte først kundeservice og fulgte instruksane deretter. Så eg møtte opp på nærmaste filial som avmerket på google maps, for å finne ut her kan man kun sleppe inn med forhåndsavtale. Greitt. Eg for heim, og dagen etterpå møter eg opp i hovedbanken. Etter å ha stått i kø i en time får eg vete at informasjonen eg tidlegare hadde fått på telefon var fullstendig feil, samt at skjemaet eg hadde sendt inn digitalt aldri hadde blitt mottatt. Gratulerer med dagen til Norges mest håplause banksystem.

Svar fra DNB Bank
13.05.2024 19:47

Hei Sondre. Takk for melding. Så leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Beklager. Vi ønsker veldig gjerne å ha deg som kunde. Vi setter pris på om du kontakter kundesenteret vårt igjen, slik at vi kan se på saken og hjelpe. /Mariell

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Kapitalistmisbruk

Omtale av  Kåre G

DNB sitt oppkjøp av Norges Beste Bank Skandiabanken/Sbanken er vel det nærmeste vi kommer å knuse en irriterende konkurrent i Norge. Dette er dessverre heller ikke første gangen denne banken gjør slikt, men la oss håpe at det blir den SISTE. Maken til samhold og felles front mot denne ødeleggelsen av en flott bank, må man lete lenge etter. Herlig med slik forbrukermakt....

Svar fra DNB Bank
13.05.2024 19:49

Hei Kåre. Takk for tilbakemelding. /Mariell

Fornøyd

Omtale av  Jarle

Meget fornøyd med oversiktlig nettbank, og Saga platinum kredittkort. 4% rabatt på alle bensinst.

Svar fra DNB Bank
07.05.2024 13:26

Hei! Tusen takk for flott tilbakemelding! Vi kommer til å fortsette å jobbe og bedre våre løsninger, så du er like fornøyd i fremtiden som du er med oss i dag! :) /Vinjar

Horrible

Omtale av  Mt

I opened a bank account with DNB in hope that I can use the bank debit card to top-up my prepaid phone card since the mobile service provider only accepts Nordic debit/credit card. DNB sent me the debit card with just 4 digits and no CVV number. The card can't even be used to top-up prepaid phone card or buy bus ticket using app, far from using it for online shopping or with android pay. 295 NOK annual fees for the practically useless debit card in this day and age. Kudos to DNB for coming up with such a horrible product.

Svar fra DNB Bank
30.04.2024 14:26

Hi! We can check if it is possible to send you a regular visa card :-) You can contact customer service on 915 04800 og start a chat in the online bank. /Frida

Det verst jag har vert borte i kommer du inn så er du heldig, har mistet hele kontrollen .

Omtale av  Sverre

Dette er ikke en bank det er bare et stort PROBLEM Sjønner ikke at finanstilsynet kan la dette gå forbi

Svar fra DNB Bank
30.04.2024 11:54

Hei Sverre! Så leit å høre at du opplever problemer. Det ønsker vi gjerne å hjelpe deg med :-) Litt usikker på hvor problemet ligger ut fra meldingen din, men ta gjerne kontakt med kundesenteret slik vi får sjekket opp og hjulpet deg videre. Du kan nå oss på telefon 915 04800, eller via chat i innlogget nettbank/mobilbank. Vi har for øyeblikket ingen kø i noen av kanalene. /Frida

Jeg savner Sbanken

Omtale av  Per A. K. J

Jeg er en av DnB-flyktningene som byttet til Sbanken fordi jeg hele tiden hadde problemer med DNBs nettbank, mobilbank, og fikk ofte ikke handlet med kortet av en eller annen rar grunn. Sbanken var så utrolig fint og ryddig på både app og nett. At Sbanken støttet Apple Pay var et stort pluss for meg, men denne støtten trakk DnB så fort de fikk lov. Jeg synes det er så utrolig rart at DnB fikk lov til å kjøpe tilbake flyktningene (DnB’s kunder). Dette burde ikke vært lov!

Svar fra DNB Bank
29.04.2024 20:31

Hei. Leit å høre at du ikke er fornøyd. Det er positivt at Apple har kommet med forslag om tilgang til NFC, og med det åpne opp for tredjeparter. Vi følger med på denne utviklingen og vurderer hele tiden hvilke tjenester og produkter vi skal tilby innen betalingsområdet. /Elisabeth

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

De «nekter» kundene å skifte bank.

Omtale av  Magne C

Etter oppkjøpet av Sbanken ble jeg plutselig kunde av DNB uten forvarsel. SBanken stengte i tre dager og lot ikke kundene få tilgang til nettbank. Når nettbanken åpnet igjen var jeg SBanken kunde i en dag før jeg plutselig ikke fikk logget inn. Jeg fikk beskjed om at jeg var DNB kunde og måtte logge inn der. Sparepenger forsvant midlertidig, og de «nekter» kundene å skifte bank. Det er flere måneder ventetid på å flytte aksje og fondskontoen til andre banker. Totalt forkastelig kundebehandling. Aldri skal jeg bruke DNB eller andre tilknyttede banker igjen.

Svar fra DNB Bank
23.04.2024 20:25

Hei Magne, det skal ha vært sendt ut informasjon om sammenslåingen opptil flere ganger før det skjedde. Ta gjerne kontakt med kundesenteret for videre hjelp. /Viktoria

enklere å bytte bank, en å få endret noe hos dnb

Omtale av  Christian

over 1 time før man kommer igjennom på telefon, presjonen kunne ikke hjelpe meg, ble satt tilbake til menyen, etter totalt 1time og 50 min valgte jeg heller å avslutte bank forholdet mitt.

Svar fra DNB Bank
23.04.2024 20:24

Hei Christian, det kan til tider være kø på telefon, men vi har også chat og kommunikasjon via nettbankmelding, vi er åpen 7-23 hver dag. /Viktoria

Dnb og Sbanken kan ryke og reise

Omtale av  Bjørn

Dnb tok fra meg sbanken 😥🥺 dermed så forlater jeg Dnb til fordel for noen andre

Svar fra DNB Bank
23.04.2024 20:23

Hei, det var leit å høre. Vi jobber med å oppdatere appen, og håper du vil like den bedre på sikt. «Hele banken i lommen» har vært et viktig prinsipp så lenge Sbanken har hatt en app. Sbanken har alltid vært en selvbetjent digital bank, og skal fortsette å være det. /Viktoria

Dårlig og arrogant bank, ødelegger for konkurrenter på urettferdig måte

Omtale av  Kjell

DNB har på kort tid ødelagt Sbanken som de har overtatt. Man må nå benytte DNB sin nettbank hvis man skal utføre betaling på PC, eller gjøre elementære endringer på kundeforholdet, som f.eks. å endre epostadresse. DNB sin nettbank er uoversiktlig og gammeldags. Transaksjoner som før gikk nærmest øyeblikkelig tar nå dagesvis. Opplever masse problemer og rare feilmeldinger ved betaling av regninger i den nye Sbank-appen, og blir tvunget over til DNB sin nettbank til stadighet. Dette er ikke noen god kundeopplevelse!

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 19:41

Hei! Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter sammenslåingen, men nå fungerer det meste som det skal. Transaksjoner mellom DNB-kontoer og Sbanken-kontoer, samt interne overføringer, skal alltid gå på sekundet. Vi legger selvsagt merke til at ikke alle er fornøyde med endringene, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til, og da er jeg sikker på at dette blir kjempebra hvis du gir oss en sjanse :)

Styr unna, for guds skyld!

Omtale av  Hallgeir

Grusom bank, kun ute etter å flå kundene sine med masse gebyrer. Nå også ødelagt Sbanken, som var den desidert mest populære banken i Norge. Elendig nettbank og mobilapp. Nettbank ser ut som den ble utviklet på sent 90-tall, og så har man glemt å videreutvikle den. Appen er tungvindt å manøvrere i, og mangler masse trivielle funksjoner.Håpløs kundeservice. Aldri mer DNB.

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 15:28

Hei! Leit å lese at du ikke er fornøyd med verken nettbank eller app. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre og oppdatere begge deler, så hvis det er noe spesifikt du savner vil vi gjerne høre om det. /Marthe

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ikke til å stole på

Omtale av  Espen

Sbankens akskje/fondsystem er ikke migrert enda over til DnBs plattform noe som har ført til flere feilaktige transaksjoner på kontoen min. Rett og slett fordi de ikke "snakker" helt bra sammen. Rett etter påske ble kontoen min feilaktig belastet for 35 000 for kjøp av fond og jeg fikk 35 000 kr i minus på konto. Disse fondstransaksjonene dukket aldri opp noe sted og forsvant i luften. Etter å ha sittet i en times kø over tre-fire dager fikk jeg endelig summen tilbakebetalt med 80kr i kompensasjon for tort og svie. (etter fratrekk for overtrekksrenter og overtrekksgebyr). Nå 14 dager senere ble et nytt uatorisert trekk gjort på konto, denne gangen er det fondshandel i en spareavtale som ble slettet for 14 dager siden. Igjen må jeg sitte timesvis i telefonen over flere dager. Hvordan kan man stole på en bank som holder på slik? Det er jo helt spinnvilt å ha så lite kontroll på hva de foretar seg. Virker som spareavtalen enda er "aktiv" i et sbank system, men ikke synlig på dnb eller i spare. Så hverken jeg eller noen andre klarer å slette den. Helt håpløst! Kundesenteret er også overbelastet pga kunder som tar kontakt pga feil. Virker også som kompetansen på første linje er veldig lav. Antagelig setter de alt som kan krype og gå på telefonen for å dra unna køen, men hva hjelper det når man må ringe tre til fire ganger over mange dager for å få løst saken sin?

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 19:43

Hei, Espen! Det er veldig leit å lese om problemene du har opplevd, og det beklager vi. Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter sammenslåingen, men nå fungerer heldigvis det meste som det skal. Skulle ikke det være tilfellet sender du oss en melding fra nettbanken, så ser vi på det og løser saken din uten at du trenger å sitte lenge i telefonkø. Jeg kan garantere at vi tar det på største alvor. /Hilsen Even

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR