DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Skrev en melding for min gamle mor i hennes nettbank da jeg så hun betalte en idiotisk høy rente, hun har meget god sikkerhet og inntekt men DNB har rett og slett ikke tid til å svare henne. Hvis denne banken ikke gir henne ett svar i løpet av uken så hjelper vi henne å bytte bank. Hvorfor skal Norges største bank lure sine gamle trofaste kunder som aldri maser om noe som helst? Gjelden er ca 20% av verdien på boligen og hun betaler 2,14%
Vi rydder opp i økonomien. 3500kr koster det å få lån med sikkerhet i bolig. Skulle tro det var med tinglysing, men nei. Det kommer i tillegg. Ikke at jeg skjønte det slik det var skrevet i kontrakten. 4040kr, takk. Ikke bare er tinglysing ekstra, men det trekkes på måfå uten forvarsel, forfall eller bilag. Ikke ligger det som "betaling til forfall", en dag er det plutselig 540kr mindre på konto. Har du ikke penger på aktuelle konto? Ikke noe problem. De overrekker og tar purring hvis du ikke fanger det opp på 24 timer. Mangler du penger til andre utgifter? To bad, dette skal vi som kunder akseptere. Oi. Klager du? Ønsker du bilag eller skikkelig forfall? Nei, det kan du glemme, det har du ikke krav på. Også skal vi fortelle deg hvor dårlig stell du har på kontoen din fordi du ikke leser tanker, bli grinete når du er frustrert over mangel på varsel, invasjonen av uautorisert trekk og påstå du egentlig er sur fordi du "ikke får det som du vil". Jeg hadde byttet hvis ikke renter var bundet i tre år. Styr unna
Hei Boring N! Vi beklager for å høre at du opplevde oss på denne måten. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, hvis du har en klage på behandling av rådgiver eller rutine som ble utført, anbefaler vi deg å skrive til oss fra nettbanken vår under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så dette kan bli undersøkt nærmere. Vi håper du ellers har en flott dag
Generelt sett en dårlig brukeropplevelse. Aldri best på noe, og veldig kjapp med å endre noe i bankens favør. DNB først, kunden deretter. F.eks: - Sette ned renten på BSU og andre lignende produkter, men avvente med å sette ned boliglånsrenta. Kun etter press fra mediene ble det gjort, flere måneder etter at de satte ned rente på BSU o.l. - Elendig boliglånsrente, og null ønske om å være blant de billigste for sine kunder. - Øke kostnadene ved sparing i passivt forvaltede indeksfond og minske kostnadene for aktivt forvaltede fond. DNB Global indeks går f.eks. fra 0,20% avgift, til 0,40%. Dobbelt så dyrt. Det blir vesentlig dyrere for fond som er utenfor DNB systemet, som f.eks. KLP AksjeGlobal V. Den vil koste 0,18% + DNB sin platformavgift på 0,30%. Dette til tross for at det er bevist gang på gang at passivt forvaltede globale indeksfond er det beste for de fleste forbrukere, og det har blitt mye mer populært. De gjemmer seg bak en regelverksendring, men dette handler først og fremst om at DNB ønsker en større del av kaka fra de som ønsker å spare i indeksfond, samt insentivisere mer kjøp av aktivt forvaltede fond. Se mer her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/bors-og-marked/enklere-prismodell-fond - "Omstrukturere" BSU Start til å bli BoligSpar Ekstra. Det fine er at de fjerner maksbeløpet på 27500 per år, så du kan sette inn så mye du vil inntil 300000. Det dårlige er at de setter ned renta fra 2,8% til 1,4%. 1,4% rente på noe som er låst til kjøp av bolig, er veldig dårlig. En ting som jeg vil gi DNB litt kred for, er at jeg synes brukergrensesnittet deres i nettbanken er oversiktlig. Chatbotter og måter å få kontakt med DNB på synes jeg er dårlig, men selve oversikten over kontoer, detaljer osv er bra i mine øyne. Kundeservicen jeg har fått har alltid vært bra. Hver gang jeg har ringt så har jeg alltid løst saken min på kort tid. Oppsummert: Dette er en bank som utelukkende tenker på sin egen profitt, og er veldig komfortabel med å være middelmådig/dårlig på de tjenestene de tilbyr. Det er vel fordelen med å være den største banken. Jeg flyttet aksjesparekontoen min til KLP og boliglånet mitt til nybygger.no. Har spart titusenvis av kroner på det allerede :)
Hei Marius, tusen takk for utfyllende tilbakemelding om hvorfor du er, eller var, misfornøyd som kunde hos oss! Vi kommer til å ta dette med videre internt for videre forbedring. Vi håper at vi en gang i fremtiden kan møte deg med tjenester og priser som er appellerende for deg.
Var i DNB i mange år som sovende kunde helt til jeg våknet og begynte å sammenligne med andre banker. Fikk hakeslepp når jeg fikk se hvor mye mer jeg betalte i gebyrer sammenlignet med andre banker. Gikk da over til SBanken og angrer ikke ett sekund. Det jeg lurer på er hvordan DNB ikke ser eller lurer på hvorfor dem ligger sist på bytt.no og andre undersøkelser over så lang tid....uten å gjøre noe?
Hei Bjørn! Takk for tilbakemelding, vi jobber aktivt mot å forbedre oss og våre tjenester for å kunne bli bedre. Vi setter pris på at du legger igjen en anmeldelse, og vi håper at vi potensielt en gang i fremtiden kan komme mer tilbud og tjenester som vil være positive for deg!
Skulle flytte penger fra en gammel konto i DNB til min daglige bank. Finner så ut at kontoen er sperret så må ringe inn for å åpne den opp. Møter ei veldig frekk dame i telefonen som virker å ha ingen intensjon om å hjelpe meg. Får til slutt åpnet kontoen men støter da på nye problemer siden de mener jeg ikke har gyldig bank-ID som er helt feil. Får da streng og kvass beskjed om å holde meg unna til jeg ordner de personlige problemene jeg har med egen bank slik de beskrev det.
Hei Tage! Vi beklager for å høre at du opplevde oss på denne måten. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, hvis du har en klage på behandling av rådgiver eller rutine som ble utført, anbefaler vi deg å skrive til oss fra nettbanken vår under Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss, så dette kan bli undersøkt nærmere. Vi håper du ellers har en flott dag
Kjøpe opp den mest populære bank for å ordne sitt image holder ikke for meg
Hei Helge! Takk for at du deler dine tanker med oss. Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper kundene har tålmodighet til å gi oss en sjanse, og tror de vil bli positivt overrasket :) DNB sine kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med. /Ann
Herregud hvor skal man begynne? DNB alltid FØRST til å sette opp renten. I fjord måtte det MASSIVT TRYKK i rikspressen for at de skulle snu. Begrunnelsen var nærmest en komedie! Og dette skal være en seriøs aktør i bransjen?? Dersom man bytter til en annen bank, prøver DNB å gi bedre tilbud? Nei Dersom man bruker renteradar.no og prøver å argumentere for rente på eksisterende boliglån, får man da svar? Nei Og bonus: DNB BLOKKERER renteradar, og forsøker dermed å hindre en kommersiell aktør i å fortelle dnbs kunder hvor mye de taper på å ha "norges dårligste bank" Dersom man bruker min side blir man stilt ovenfor et tragisk brukergrensesnitt med hundre menyer og sider man må inn på. at DNB ikke følger med i timen og oppdaterer nettbanken (i 2021!!) er en gåte. DNB forsøker å tvinge andre banker som anses som konkurreneter i kne ved å kjøpe seg inn og overta. Nå nyligst SBanken. Tragisk :( Måtte bli KUNDE PÅ NYTT når jeg skulle få tilgang til detaljer på eget billån. Hele pakken med spørsmål om igjen kun for å se detaljer om billånet. Konklusjon: Dersom du liker en bank som ikke bryr seg, som alltid setter opp renten, har dårlige betingelser, dårlig rente, kjøper opp andre aktører som gjør det bedre enn dem selv så absolutt! velg dnb. Hvis ikke, gjør som de fleste andre og styr unna!
Hei! Det er utrolig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss - det må jeg virkelig beklage for. Vi ønsker gjerne å se på saken din, og hadde satt stor pris på om du kan sende en sak til oss her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon /Vinjar
Har den siste uka vært i kontakt med fire forskjellige kunderådgivere for å få hjelp til en liten ting. Jeg har i mitt 50 år gamle liv aldri blitt møtt med så mye tverrhet,eller blitt snakket til i en sånn nedlatende tone. Men på 5.forsøk fikk jeg endelig kontakt med et vennlig menneske som kunne jobben sin,og saken var løst på noen få minutter. Det har vært en vanvittig frustrerende uke. Godt jeg ikke har dårlig hjerte,da kunne de andre 4 arrogante individene hatt et liv på samvittigheten.
Hei! Så trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss - det må jeg virkelig beklage. Vi ønsker gjerne å se på saken din, og setter pris på om du kan sende en sak til oss her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon /Mariell
Kunne ikke vært mer missfornøyd med alle tjenester de har. Når jeg nå skal avslutte kundeforholdet gjør de det også umulig. Etter 30 minutter med googling på hvordan jeg kan gjøre dette får jeg stadig beskjeder om f.eks at spareavtalen må avsluttes før kontoen kan avsluttes, men det er ikke mulig å avslutte spareavtalen. Kundeservice funker heller ikke, da må man først gjennom en chatbot. Så jeg ringer dem til slutt og får beskjed om at det er 40 stk i køen forran meg. Etter mye om og men får jeg bedt på mine knær om ar de skal avslutte kundeforholdet,.meb det kan de ikke gjøre før bsuen er flytta. Jeg ber dem om å avslutte de andre kontoene, men det er heller ikke mulig. Jeg må vente til bsuen er flytta, så logge inn i pcversjonen, så chatte.med roboten, og be om å få snakke med et menneske som kan hjelpe meg med noe så simpelt som å avslutte kundeforholdet. Nå går det opp for meg hvorfor jeg har vært kunde så lenge, det krever mye å slippe fri.
Hei Ailinn! Så kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Når det kommer til BSU er det viktig at den flyttes over til ny bank før vi avslutter den. Om vi hadde avsluttet din BSU ville du aldri kunne opprettet denne på nytt igjen, og da hadde du mistet muligheten til å spare på denne måten. Må likevel beklager at det har vært tungvint for deg. Håper du har fått orden på dette nå, ellers må du gjerne ta kontakt igjen når kontoen din er flyttet. /Mariell
Har vært DnB kunde så lenge jeg kan huske, men etter de siste gangene jeg har kontaktet kundeservice og hvordan jeg opplever å bli behandlet der ser jeg min tid er inne for å bytte bank. Tillegg er det miksende meninger jeg har om hvor god navigasjon jeg syns DnB's nettside og app(er) er i realiteten - treffer ikke helt meg som kunde lenger.
Hei Luna! Takk for tydelig tilbakemelding! Leit å høre at du har hatt dårlig opplevelse når du har vært i kontakt med vårt kundesenter - slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi ønsker gjerne å bli bedre, så ta kontakt med oss igjen så skal vi videreformidle til riktig avdeling i banken :) /Ann-Kristin
Etter å vært kunde i DNB (og deres forgjengere) i over 40 år er det nå slutt. Jeg har lenge forstått at jeg har vært en naiv kunde som har betalt altfor mye i altfor mange år. Grunnen til at jeg nå bytter er gjentatte opplevelser av det jeg anser som arrogante medarbeidere, og da mest sannsynlig en ukultur i selskapet. Både min faste kontaktperson og de på kundeservice har utvist slett forståelse for en meg som kunde. Etter oppkjøpet av Sbanken avslutte jeg kundeforholdet der også. Da benytter jeg de to eneste mulighetene jeg har til å vise min misnøye, nemlig advare andre og selv bytte bank. Nå blir DNB og Sbanken erstattet av Bulder Bank og Lunar Bank.
Hei! Så kjedelig at du ikke har fått den hjelpen du trenger av vår kundeservice. Vi takker for tilbakemelding, slik at vi kan ta det med oss videre for å bli bedre i fremtiden. Angående mulig oppkjøp av Sbanken, så skjønner vi at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper kundene har tålmodighet til å gi oss en sjanse, og tror de vil bli positivt overrasket :) DNB sine kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med. /Ann
DnB er nok bra og tilfredsstiller nok behovene for Hydro og Equinor type kunder. Men den er ikke tilpasset for oss bankkunder med begrenset behov for komplekse transaksjoner. VI betaler da dyrt for unødvendig funksjonalitet. Det er her banker av type S-banken er velegnet og tilpasset. Jeg er redd for at DnB ikke forstår denne kundegruppen og derfor på sikt vil "utvikle" og derved ødelegge Sbanken.
Hei Svend! DNB er en bank for alle, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med :) Om du ønsker at vi skal se på løsninger sammen med deg så ta gjerne kontakt med vår kundeservice på 915 04800. /Ann-Kristin
Endeløs ventetid på kundeservice, for høye gebyrer. Ble dessuten for noen år siden feilinformert av kunderådgiver, som påstod det ikke var noen gebyrer i forbindelse med nedbetaling av lån, noe som viste seg å ikke stemme. Lånte derfor i Sbanken i steden. Ønsker ikke å la lånet mitt havne tilbake i klørne på DNB!
Hei Bimma! Så kjedelig at du ikke har fått den hjelpen du trenger fra oss. Beklager så mye for at du ikke har fått korrekt informasjon i kontakt med våre rådgivere, men takk for at du gir oss din tilbakemelding slik at vi kan bli bedre i fremtiden. Ønsker deg en fin kveld. /Ann
Ekstremt lite hjelpsomme, og elendige vilkår. Bestille kodebrikke som jeg desperat trenger. De sa innledningsvis at det skulle ta 3-4 virkedager. Har nå gått 12 og har enda ikke fått den. Har tilbudt å betale for ekspress shipping, og å hente den selv, noe som var "umulig" å få til ifølge dem. Elendig bank.
Hei Filip! Så kjedelig at du ikke har fått hjelpen du trenger av oss. Vanlig leveringstid for kodebrikken er ca 1 uke, så her kan det selvsagt ha skjedd noe, slik at forsendelsen er noe forsinket. Dersom du ikke mottar denne i løpet av neste uke, så anbefaler jeg at du kontakter kundeservice på tlf: 91504800 for å bestille rekommandert sending. /Ann
Høye gebyrer og dårlig kundeservice. Dårlige rentebetingelser på lån. Bedre betingelser å få i andre banker.
Hei Tore! Takker for tilbakemelding. Vi følger nøye med på markedet, og våre kunder har i dag konkurransedyktige priser. Sjekk gjerne vår prisliste i dag her: https://www.dnb.no/dagligbank/priser. Ønsker deg en fin helg! /Betina
Kjipt at DNB skal overta Sbanken og dermed gjøre den økonomiske situasjonen til flere tusen verre. Selv om vi bor i Norge er det ikke alle som råd til gebyrer og avgifter, bare det å få lån og komme seg inn på boligmarkede, er en seier for mange. Man skal tross alt ikke bli straffet for å ha penger i en bank, det er kundene som driver og holder banken gående.
Hei Andreas! Takk for at du deler dine tanker med oss. Vi skjønner at dette er en sak som skaper stort engasjement. Vi håper kundene har tålmodighet til å gi oss en sjanse, og tror de vil bli positivt overrasket :) DNBs kunder har i dag konkurransedyktige priser og tilgang på svært gode digitale og betjente løsninger, som de aller fleste er godt fornøyd med. /Ann-Kristin