KLP Banken opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det jeg liker med KLP Banken, er at dem fortsatt har Nettbank, som er veldig oversiktelig og ryddig nettbank, det eneste jeg savner er mørk modus i nettbanken, spesielt i KLP Appen Dagligbank, men leste noe rykter at det er på vei! så håper sterkt på dette, derav får KLP Banken 5 stjerner av meg 🤩.
Hei, Takk for hyggelig tilbakemelding. Det stemmer at vi jobber med å få på plass mørk modus i mobilbanken vår. Vi informerer så snart dette er på plass. Hilsen oss i KLP Banken
Svak og treg kundeservice!! Når man er vant til suveren kundeservice fra ex. Sbanken er det kanskje for mye forlangt at annen kundeservice følger opp det man måtte lure på ; event har utfyllende informasjon om bankens dobbelbelastning , kan si noe annet enn ´jeg kan da ikke si noe om når problemet blir løst men vi jobber med saken..´ Alternativt følge opp med en tilbakemelding når feil er rettet opp fra bankens side?! Skjerpings!
Hei! Takk for din tydelige tilbakemelding, Stefan. Vi er de første til å si at vi er lei oss for dobbeltbelastningen, og forstår godt at du gjerne skulle hatt mer informasjon om når feilen ble rettet opp. Vi og alle involverte banker fikk løpende informasjon fra feiretterne i sanntid, men visste dessverre ikke når alt ville bli fikset mens feirettingen pågikk. Vi skulle gjerne ha vært mer presise i kommunikasjonen til deg! Vi beklager, og så håper vi du gir oss en sjanse til å rette opp inntrykket du fikk denne gangen. Hilsen oss i KLP Banken
Jeg har vært i posten to ganger for å legitimere meg for bank-id, men dessverre det blir ikke ordnet opp hver gang jeg er der. Jeg orker ikke bruke mer tid på det og dra til poste for tredje gang. 09.05.2024 kl 09:46 Hei. Du har nylig vært på Posten for å legitimere deg for å få BankID. Dessverre så ble ikke legitimasjonen skannet riktig. Vi har tatt kontakt med Posten for å avtale nytt oppmøte for deg slik at legitimasjonen din kan skannes på nytt. Dette betyr at du må avvente til videre beskjed fra oss. Vi beklager ulempene dette medfører. Mvh KLP Banken 13.05.2024 kl 14:52 Hei. Du har nylig vært på Posten for å legitimere deg for å få BankID. Dessverre så ble ikke legitimasjonen skannet riktig. Vi har tatt kontakt med Posten for å avtale nytt oppmøte for deg slik at legitimasjonen din kan skannes på nytt. Dette betyr at du må avvente til videre beskjed fra oss. Vi beklager ulempene dette medfører. Mvh KLP Banken Dårlig opplevelse som ny kunde og tenker på å slutte kundeforholdet rett og slett.
Hei! Kjære Dia, her kan vi ikke annet enn å legge oss helt flate, for dette har vi full forståelse for at er en veldig dårlig opplevelse for deg som ny kunde. Utstedelse av BankID krever legitimering, og legitimasjonen må skannes på en meget spesifikk måte for å få med viktige detaljer. Dersom dette ikke gjøres korrekt, oppstår dessverre slike situasjoner som du har opplevd. Vi kan love deg at vi jobber intenst med vår leverandør av tjenesten for å forsikre oss om at slikt ikke skjer, og at prosedyren for skanning gjennomføres til punkt og prikke. Vi håper du gir oss en sjanse til, og at skanningen går som det skal på tredje (og forhåpentligvis siste) forsøk. Vi krysser i alle fall alt vi har for deg! Hilsen oss i KLP Banken
God bank, enkel å bruke. Særdeles gunstige priser på egne fond
Hei! Godt å høre, Niclas, og ingenting som er bedre enn at du er fornøyd og opplever at det er enkelt og rimelig å bruke oss. Tusen takk for at du deler! Hilsen oss i KLP Banken
Enkel nettbank. Gode vilkår. Greit å få kontakt ved behov, men litt ventetid ved bruk av telefon.
Hei! Så stas at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, Kjell, og at du synes nettbanken er enkel i bruk! Anbefaler også at du laster ned mobilbanken om du ikke har gjort det, så blir det enda enklere å fikse banktingene dine. Vi jobber intenst for å svare alle kunder så raskt som mulig. Det er mange som viser interesse for banken vår om dagen, så noe ventetid kan dessverre oppstå på telefonen. Hvis du velger at vi ringer deg opp, slipper du å være bundet til telefonen mens du venter :-). Du finner også svar på ofte stilte spørsmål nederst på klp.no/bank, sjekk gjerne det ut neste gang du lurer på noe - kanskje svaret står der? Hilsen oss i KLP Banken
Har vært kunde i KLPbank i ca en måned. Veldig grei dagligbank og fornøyd med nettbanken.
Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Kirsten! Ingenting som gleder oss mer enn fornøyde kunder som synes det er enkelt å komme i gang med å bruke tjenestene våre. Vi er 100 % enige med deg i at tjenestene i dagligbanken skal være enkle og greie å bruke, og det er ekstra stas å høre at du er så fornøyd med nettbanken vår. Hilsen oss i KLP Banken
Jeg har byttet bank flere ganger de siste 15 årene, og KLP-banken er jeg meget fornøyd med. Ved endrede behov tar jeg kontakt og starter en søkeprosess digitalt. Underveis blir jeg kontaktet av saksbehandler og vi diskuterer behov og muligheter. Meget fornøyd med banken.
Hei! Det var en hyggelig tilbakemelding, Michael, takk for at du deler! Vi er veldig glade for at du er fornøyd med hjelpen og prosessene i banken - målet er alltid at du som kunde skal ha en enkel og rimelig bankhverdag hos oss. Hilsen oss i KLP Banken
Enkel prosess og flytte over til KLP som hovedbank.
Hei! Det er vi veldig glade for å høre, Merete! Ikke minst er det veldig hyggelig at du har valgt oss som hovedbank - vi håper og tror at du vil trives godt hos oss, og at du får en rimelig og enkel bankhverdag. Hilsen oss i KLP Banken
Ved bytting av bank søkte vi også om lån for å infri lån i banken vi byttet fra. Det gikk greit og raskt
Hei! Så flott å høre at både bankbytte og låneprosess gikk greit og raskt, og velkommen til KLP Banken, Toril! Vi lover å jobbe hardt for at du skal fortsette å være fornøyd med at du valgte oss. Om du lurer på noe, er det også greit å vite at du finner oversikt over tjenester og svar på det meste på https://www.klp.no/bank Hilsen oss i KLP Banken
Får "Teknisk feil" når jeg prøver å bli kunde. Bare mulig å snakke med kundeservice via kontaktskjema, noe jeg har prøvd flere ganger. (Tlf er pga dårlig hørsel utelukket). Veldig sen respons med svar, som bare takker for interessen og ber meg prøve igjen. På siste henvendelsen (hvor jeg igjen forklarte problemet) har jeg ikke fått svar i det hele tatt. Snodig behandling av en mulig kunde, som nå trolig vil se etter andre alternativer.
Hei! Hei Egil, dette høres jo ikke bra ut, og vi vil jo gjerne finne ut av årsaken til dette! Det er vanskelig å si hva som skjer teknisk i ditt tilfelle, og det er kundeservice via kontaktskjema som må hjelpe deg videre. Vi besvarer alle henvendelser via kontaktskjema fortløpende, og har for tiden stor pågang. Selv om vi jobber intenst for å svare alle, kan det ta noe lenger tid enn normalt. Men svar skal du få, det kan vi love deg! Hilsen oss i KLP Banken
Gikk raskt og greit å få svar på lån, synes det er en bra plass å ha lånet.👍😊
Hei! Så hyggelig å høre at det gikk raskt og greit med lånet ditt, Reidar, og velkommen skal du være - vi skal ta godt vare på deg også i fortsettelsen. Sjekk gjerne oversikten vår på klp.no/bank for full oversikt over hva vi kan tilby deg for en rimelig og enkel bankhverdag! Hilsen oss i KLP Banken
Veldig fornøyd med søknadsprossesen. God og rask kontakt med saksbehandler. Alt gikk raskt og uten problemer.
Hei! Dette var utrolig hyggelig lesning, Kinga. Superstas at du er så fornøyd med søknadsprosessen og saksbehandler, og vi er både stolte og glade for din sterke anbefaling av banken vår. Hilsen oss i KLP Banken
Gikk fra Sbanken til KLP og det meste fungerte greit i starten tross en noe utdatert app. Problemet er at jeg var uheldig å komme til å slette debetkortet i appen. Jeg ringte umiddelbart support for å få reversert dette. Der fikk jeg beskjed om at dette var umulig og at jeg eventuelt bare måtte bestille et nytt debetkort. Og eller at jeg måtte vente til Mandag for å snakke med noen andre som hadde mer greie på dette. Kundeservice klarte heller ikke besvare om hvorvidt jeg ville få et noen for for gebyr for å bestille nytt kort. I følge KLP sine egne sider står det at kortet er gratis første år, og at det er 100 kroner i gebyr ved tapt kort. Jeg går derfor utifra at de tar fullt andre års gebyr (250/300 kroner) når man bestiller et nytt kort(ny avtale) selv etter kun 4 måneders kundeforhold. Så nå sitter jeg her Lørdagsforrmiddag uten kort og må uansett vente til Mandag før jeg vet om jeg må bestille nytt kort og hva prisen for dette eventuelt er, eller om de kan reaktiveres mitt fysiske debetkort. Ja jeg vet det er min egen tabbe å slette kortet, men mennesker og maskiner feiler og det bør være mulig å angre seg. Og det bør være mulig å være hjelpsom på kundesupport. Rigide systemer styrer man unna. Detaljstyrt kundeservice på AI/KI nivå ala chatbot nei takk. Kundeservice sa at jeg hadde signert for å avslutte kortet, jeg fikk aldri opp noen dialog i appen på akkurat den biten…. Jeg tenker kundeservice bør ha bedre innsikt i systemet og kunne gi et pedagogisk svar. Jeg henvendte meg rolig og forklarte problemet men fikk alt annet en forståelse og hjelp. Når man i tillegg ser at de tar 10 kroner i gebyr for kontantuttak selv ved handel så finnes det andre aktører der ute som frister.
Hei! Takk for tilbakemelding, Jørn. Så leit å høre at du ved en feil fikk slettet kortet ditt en lørdag og ikke er fornøyd med kundeservicen i den forbindelse. Vi har full forståelse for at det ble en kjedelig hendelse for deg, og at du gjerne skulle ha fått alle svar der og da. Etter kl. 16 og i helger tilbyr vi lovpålagt sperretjeneste som ikke har samme tilganger tilganger og arbeidsoppgaver som vår ordinære kundeservice. Av den grunn kunne de dessverre ikke gi deg den spesifikke informasjonen du ønsket svar på. For ordens skyld kan vi bekrefte at du ikke blir belastet for full årsavgift på kortet, for som du korrekt påpeker har du debetkort uten årsavgift hele det første året. Vi trenger litt mer informasjon for å kunne svare på de øvrige spørsmålene dine. Derfor ber vi deg kontakte kundeservice for å avklare situasjonen med kortet ditt, enten ved å ringe oss mellom kl. 08.00 og 16.00 på hverdager mandag til fredag, eller sende en melding i nettbanken. Håper dette var oppklarende og at du gir oss en sjanse til å gjenskape tillit! Hilsen oss i KLP Banken
Greit med kontaktfri bytte, de lovet rask saksbehandling men brukte 2 uker
Hei! Takk for ærlig tilbakemelding, Trond. Hyggelig å høre at byttet til oss gikk sømløst, og så er det bare å beklage at byttet tok mer tid enn vi lovet deg. Vi har opplevd stor og gledelig pågång av nye kunder i det siste, og det kan ha påvirket svartiden vår noe en periode. Vi lover deg i alle fall å jobbe hardt for at du skal være fornøyd i fortsettelsen, og minner om at du finner god oversikt og svar på det meste på våre hjemmesider klp.no/bank - ta gjerne en kikk der neste gang du lurer på noe! Hilsen oss i KLP Banken
Veldig rask respons og gode nettbank løsninger. Hyggelige kundeveilederne
Hei! Mange takk for herlig tilbakemelding, Tore! Veldig stas at du er så fornøyd med tingenes tilstand, og ekstra stas at du trekker frem gode nettbankløsninger og våre hyggelige kundeveiledere som svarer deg raskt. Hilsen oss i KLP Banken
Har vært kunde av Sbanken rett etter oppstarten. Nå som DnB dissekerer Sbanken og deres produkter, måtte jeg finne et alternativ. Flere ble vurdert, men valget landet på KLP etter lang tids vurdering. Jeg hadde komplett pakke hos Sbanken med dagligbank, fond, aksjer, IPS etc.. Alt dette kunne ikke flyttes til KLP. Valget ble derfor å splitte opp produktene. Fond, aksjer, IPS etc ble flyttet til en annen operatør. Dagligbank tjenester og huslån ble flyttet til KLP. Appen deres føles veldig bra. Nettbankens grensesnitt virker så langt også veldig bra. Overgangen fra Sbanken var overhode ikke vanskelig da det er et snev av likhet her. Enkelte ting føles også enklere når man blir vant til det. Så langt kan jeg varmt anbefale KLP. Overgangen fra Sbanken har gått veldig bra. Var noe skeptisk i begynnelsen til om valget var riktig, men det var grunnløst.
Hei! Varmt velkommen til oss, Per! Så fint å høre at du synes overgangen fra tidligere bank har gått veldig bra, veldig stas at du er fornøyd med grensesnittet i nettbanken, og så gøy at enkelte ting virker enklere enn det du kommer fra. Vi er så glade for å ha overrasket deg positivt allerede, og synes det er storveis at du varmt kan anbefale oss. Takk skal du ha! Hilsen oss i KLP Banken