Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fantastisk internett og fantastisk support, de hjelper så fort du har spørsmål om hva enn det sku være så lenge det er relatert dem da så klart
Er ikke et hastighetsproblem, målte nå og får 500/500 som avtalt. Er umulig å få tak i de på kundeservice, får ikke trådløst hele huset, selv om det var en del av avtalen, og du må for all del aldri være bare litt sein med betaling, for som sagt umulig å få tak i kundebehandler, og umulig å forhandle med, og de bruker kredinor som innfordrer selv om ikke kravet er gått til inkasso, og da blir du sittende mellom barken og veden, altiboks sier `du må snakke med kredinor`, og kredinor `sier vi gjør som altiboks sier`, selv om utestående krav skyldtes en uenighet mht det opprinnelige kravet.
Om ikke man har en veldig god avtale sammen med flere kunder, feks et borettslag, vil man betale ganske mye for et abo hos Altibox. Sammen med Telenor har de omtrent duopol på fiber i Norge, noe som gjenspeiles i de høye prisene. Altibox er eid av det offentlige via kommuner og fylkeskommuner, og Telenor er eid av staten. Ifølge SSB er selskap som er majoritetseid av staten og/eller fylkeskommune og kommuner, regnet som en del av offentlig sektor. Altibox og deres underlevarandører som Bergen Fiber kan dermed regnes som offentlig sektor. Forhåpentligvis får de mer konkurranse via 5G og ICE og andre selskaper etter hvert.
Jeg har vært i kontakt med leverandørselskapet hver dag i tre måneder, men til tross for at jeg har valgt hastigheten på 750 megabyte, har jeg dessverre aldri opplevd samme hastighet. En av de ansatte i dette selskapet kom hjem til meg og fjernet fiberkabelen til LAN-modemet og returnerte den ikke, og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med denne avstanden på mer enn 20 meter. Hjemmet mitt Wi-Fi er for langt unna, hva bør jeg gjøre? Å neglisjere en kunde i mer enn 6 år, er det sant? Hilsen Hashemi
Ustabilt, dårlig kundeservice, får ikke hastigheten jeg betaler for, anbefaler ikke i det hele tatt
Masse nedetid på nettet og helt elendig kundeservice. Det virker som om nettleveranse er avhengig av godvær, noe som kanskje burde ekskludere dem som leverandør på vestlandet.
Alt for dyrt produkt i forhold til hva man får.dekoder henger seg ofte opp,lyden forsvinner med gjevne mellomrom.ca 1 sek nå og da når en ser på programmer . Signaler ramler ofte ut og dekoder/router må startes på nytt. De ble at jeg selv skal betale retur av deres dårlige utstyr. Det er smålig og derfor blir jeg ikke kunde hos Altibox mer.
Har Altibox fiber med to linjer inn til huset, en til hovedetasje og en til leilighet. Betaler for 250/250, men mottar i store perioder ikke dette. Å snakke med kundeservice er bingo, mange inkompetente medarbeidere som ikke aner hva de snakker om. Å bytte selskap er umulig da Altibox eier kabel selv etter flere år, så du blir holdt som gissel hos denne gjengen. MEN om du liker å være gissel, betale for en vare du sjelden får, ja da kan Altibox anbefales på det varmeste !
Altibox / Lyse har monopol på fiber i hele Rogaland. Vi betaler i overkant av 16.000kr i året for dette. Utrolig dyrt. Til sammenlikning så koster det 6000kr årlig i Sverige for samme type linje. Helt utrolig at dette er lovlig. Linjen er bra, og du får det de lover, kundeservice er også bra. Men prisen er hinsides, og vi har ingen reelle alternativ.
Som altibox kunde føler jeg meg lite fornøyd. Fikk installert fiber der jeg gjentatte gange har påpekt at kablen inntil huset henger ca 1,5 m over tomta til naboen og er i stor risiko for å bli revet ned av både rådyr og evt faktisk naboen om de går oppriktig lei av en kabel som henger hen over tomten sin. I tillegg er utstyret av så dårlig kvalitet at det føles som det er lagt opptil det ofte må byttes og montør må bestilles for retting slik de kan tjene ekstra penger på et allerede overpriset produkt. Tv hadde jeg tidligere inkl. i pakken men da de røyk i konflikt med TV2 valgte jeg å avslutte dette og hellere få tv på annen måte. Da måtte jeg også akseptere endring i internett leveranse og fikk et særdeles dårlig tilbud som jeg absolutt ikke hadde bruk for (hastighet på 750/750mbs) til 999 kr pr mnd - det føles som ren røveri å måtte betale så dyrt for noe jeg ikke trenger. Det tok dog 1 år før jeg helt tilfeldig snakker med en venn som er IT utdannet og han sjokkert sier - du har blitt grundig lurt av noen som bruker din uvitenhet om dette mot deg. Det føles virkelig usmakelig å sitte igjen med at et så stort selskap bruker slike metoder for å tjene penger på overpriset produkt fordi vi alle er avhengig av nett. Bransjen burde gå i seg selv og gjøre noe med dette over hele fjøla - men særdeles bør Altibox lære sine selgere opp til ærlighet og redelighet om hva en kundes behov er. 12000 kr årlig for nett er hensides fornuft og det samme er det med 15-16.000 om man inkluderer en liten tvpakke i sitt abb. Det burde være mulig å levere produkter til en pris som er spiselig og fornuftig.
Har innlagt fiber med altiboks, avslutter samarbeidet deres med en pakke med internett og tv, sparer hele 200 kr ca. Betaler videre på en linje på 750/750 for en helvetes pris. Visere seg at ruteren som skal levere den linja ikke er kompatibel for dette eller gi wifi signal. MÅ kjøpe en mesh i tillegg for å få ett linje som blir vist på (mesh Google) at linje er riktig. Men så KOMMER, Men kabel til Bromodus direkte til pc og test, viser seg å være nedlastning på 196 mbps. Hva skjer, jeg betaler for noe jeg IKKE får og dette har jeg gjort i 2 år. Hva betaler jeg for??? Få et oppriktig svar hadde jeg satt pris på:) ?!
Jeg har ikke behov for mer enn 100 Mbit totalt, deres minste pakke er 150/150. Det koster nestwn 800,- som jeg personlig synes er sykt at folk blir bedt om å betale for mer enn nødvendig. Utover det er det stabilt, ikke følt noe problemer med leverandøren på noen måte. Rent teknisk liker jeg å ha kontroll over min egen ruter hjemme. Praksisen som altibox har med webbasert grensesnitt på deres servere for å oppdatere noe som står i mitt hjem, er ikke noe jeg liker. Da å kontakte kundeservice for å løse problemer ofte er vanligere enn å fikse det selv.
Elendig kundeservice. Dårlig tvdekoder. Ræva service. Har fått 3 tvdekoder og ingen fungere.
Ofte så tregt at jeg ikke får kastet ned en side. Har også TV via fibernettet, og da kan skjermen plutselig bli svart, og det kommer opp en tekst om at TV'en ikke er tilkoblet nettet, og at jeg må sjekke kabelen. Ikke der feilen, men hos Altibox. Må slå av Altibx helt, vente litt, og så på igjen og forsøke på nytt. Veldig irriterende. Betaler for 500/500, men får ofte helt nede i 20-30 nedlastingshastighet. Og synes det har forverret seg i de siste to årene. Dyrt er det også.
Internettet (og TV-signal) har noen ganger vært nede, og i de tilfellene har det vært veldig vanskelig å få kontakt med kundeservice. Jeg satt i kø i 30 min uten å komme igjennom, og til slutt løp jeg tom for tid og måtte avslutte samtalen. Internetthastigheten har vært bra for det vi trenger den til, men den er ikke i nærheten av den hastigheten vi har betalt for.
Uten TV er pris/ytelse svært umusikalsk. Og i tillegg... Fiber/Router/WiFi boks med svært begrensede muligheter for konfigurering, som i praksis gjør at du må kjøpe egen router i tillegg. Bare trist å måtte kaste bort penger på det, når behovet kunne vært enkelt løst av boksen fra (nesten)altibox med tilgang til flere konfigureringsmuligheter. . Ikke er spesielt bærekraftig heller med behovet for unødvendig utstyr,