HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ringte inn og fikk gratis flytt - plutselig har jeg 12 mnd bindingstid uten å ha blitt informert om det. Fikk en regning på 2500 kr - og dette skal visst være bindingstid. Ellers mye tull med oppkoblingen, datoen ble forskyvet flere ganger og vi var uten nett i flere uker. Treg og ustabil nett og veldig dårlig kundeservice. Styr unna!! Aldri Homenet igjen for vår del!
Hei Mailn, Dette med bindingstid skal stå i avtalevilkårene du skal ha fått sendt, om du ikke har fått dem må vi selvsagt sjekke dette. Vi ber deg derfor ta direkte kontakt med oss om du mener å ikke ha fått dette. Vennlig hilsen Mads | HomeNet
Bestilt internett 4 uker siden. Fikk oppkoblingsdato men ingen fra Eltel (montører) har kommet! Ingen beskjed om ny oppkoblingsdato. Ringte og sendte e-post til Homenet kundeservice flere ganger, ingen konkret svar.
Hei, om du har hatt en montør som ikke har møtt opp hos deg, skal du egentlig som du sier få en ny dato på mail/sms fra oss. Om du enda ikke har fått noe ny dato anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan finne ut av hva som skjer. Du kan kontakte oss på38 99 01 00. Mvh Roar | HomeNet
Ble ikke informert om såkalt egeninnsats på å grave ned kabel. Får oppgitt kostnad på 12 500 kr for å få dette utført. Vil ikke betale en slik sum for å bytte internett, de vil ha stort gebyr for å "bryte avtalen" på tross av at avtalen ble signert for godt over 3 år siden. Frekke folk på kundeservice. Dagens tips: Behold leverandøren dere har i dag.
Hei, det er ikke en slik opplevelse vi ønsker at våre kunder skal sitte igjen med etter å ha kontaktet vår kundeservie. Det stemmer nok som du sier at det vil være en kostnad for å få arbeidet utført, og at det også er en kostnad om man skal gå ut av avtalen etter angrefristen sitt utløp. Her ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med oss på telefon eller mail slik at vi kan finne ut av dette med informeringen av egeninsatts. Du kan kontakte oss på 38 99 01 00 eller på [email protected] Mvh Roar | HomeNet
Jeg bestilte Internett fra homenet for 6 uker siden og fikk beskjed om at det tar 2-6 uker før jeg får det installert. For noen uker siden fikk jeg dato for montering, men på denne datoen hørte jeg verken fra montør eller Homenet. Ringte kundeservice to ganger og fikk bare beskjed om at jeg vil motta ny dato på mail, men har heller ikke fått dette. Har nå vært uten Internett i TRE uker pga dere! Får heller ikke bruke angrerett for ikke levert tjeneste, da denne kun gjaldt for 14 dager etter inngått avtale. Begynner å lure på om jeg kommer til å få Internett denne måneden i det hele tatt.
Hei, her høres det ut som om det har skjedd noe virkelig galt i vår leveranse prosess. Det stemmer som du sier at om montøren ikke møter på avtalt dato så skal vi komme tilbake til deg med ny dato, men dette skal skje relativt raskt. Om du enda ikke har hørt noe ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan finne ut av hva som har skjedd her. Du kan kontakte oss på 38 99 01 00. Mvh Roar | HomeNet
Dette er elendig. Her må Forbrukerrådet på banen. Jeg kan ikke se at jeg har gått med på 12 mnd bindingstid. Jeg er avhengig av hjemmekontor men får ikke gjort noe fordi tilgangen stadig faller ut.
Hei, alle våre linjer leveres med 12 mnd bindingstid. Men selvfølgelig om du ikke har blitt informert om dette skal du ikke ha dette. Her ville jeg tatt kontakt med oss slik at vi kan finne ut av det, eller som du sier ta kontakt mer forbrukerrådet/forbrukerklagenemda om du alt har vært i kontakt med oss og er uenig med vårt svar. Mvh Roar | HomeNet
Broadnet leverer netthastighet langt under det man kan forvente. De selger et produkt med hastighet "opptil" 1000 Mbps, men leverer normalt rundt 300/300 Mbps. I juli var topppunktet 365 Mbps 27 juli. Mens de var nede i 150 Mbps 6. juni klokken 06:40. Kilden er Fing, en hardwareenhet for overvåking av nettverk. Det gjør hastighetstest via anerkjente M-Lab. Bruker man en tjeneste som Speedtest.net får man faktisk oppgitt hastighet, 1000/1000. Men Speedtest måler til nærmeste node som for meg i Tromsø blir Broadnet i Tromsø, altså er ikke pakkene engang innom stamnettet. Det betyr at det ikke er noen problemer med utstyr lokalt hos meg. Men måler man mot Broadnet i Oslo er man nede på 300 Mbps. Konklusjonen er altså at Broadnet har alvorlig kapasitetsmangel i stamnettet evt. struper de ned kundene med vilje for å spare penger. Kundeservice mener at siden det måles 1000/1000 til nærmeste node er linjen i orden. Konklusjonen er likevel den samme, skuffende hastighet i forhold til hva de lover. Canal Digital (nå Telenor kabel) leverte over lovet hastighet, absolutt hele tiden, og det klarte de via coax.
Krever 9000kr i avbestilling pga jeg skal flytte, kunne ikke overføre dette til nye leietakere. Har nå ventet i ca 1år på at fiberen skal komme inn i veggen her.
Hei, det du sier her stemmer det som du sier at man får et slikt gebyr om man flytter, da dette blir det samme som å måtte gå ut av avtalen. Om man får da de som flytter inn til å ta over din bestilling så kan vi fjerne dette gebyret. Mvh Roar | HomeNet
Vi bestilte internet med HomeNet, og det skulle bli aktivert 8.juli. Når datoen nærmer seg sier de at de ikke kan før 2.August. Siden vi heller ikke har fått internet til den datoen, ringer vi, og for svar om at det blir aktivert innen kl 16:00. Men dette skjer ikke selvfølgelig. Vi ringer igjen, og da sier de at de kan ikke gjøre noe for neste uke. Hva slags tull er dette? De utsetter dato hele tiden, og ikke bare det, de nevner at vi må betale bindingstid om vi avsluttet. Bindet til noe vi ikke får.. Jeg anbefaler absolutt ikke dette selskap. Dårlig selskap, og dårlig kundeservice.
Hei, nå finner jeg desverre ikke din bestilling men dette høres ikke bra ut. Her ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan finne ut av hva som har skjedd her. Jeg vet at i juli mnd hadde våre underlevrandører stor pågang av saker samt noe underbemmaning, og ganske mange saker ble flyttet grunnet dette. Men når det kommer til den med 2.august så har vi isåfall en egen avdeling som følger opp slike saker som normalt skal komme tilbake til deg etter 2 virkedager. Om du ikke har hørt noe fra de enda anbefaler jeg at du kontakter oss på telefon. Mvh Roar | HomeNet
Jeg bestilte fiber i et område som aldri ble bygd ut i. Det tok faktisk så lang tid at jeg flyttet i mellomtiden og fant ut at de bygde ut her også. Så kontaktet Homenet for å prøve å flytte bestillingen min over til ny adresse. "Det er ikke noe problem!" sa selgeren på telefonen og flyttet for meg. 1.5 mnd senere får jeg en regning på avbestillingsgebyr på 9000kr på den forrige adressen, selvsagt fikk jeg dette gebyret lenge etter det nye angrefristen hadde gått ut også..
Hei, det stemmer at ved et flytt så vil det være det samme som en avbestilling av bestillingen på de gammle adressen. Det begyret du får er et som kommer på fiber om man avbestiller utenfor angrefitsten og etter at utbygging har startet. Man kan slippe dette gebyret om man får de som da flytter inn til å ta over din bestilling. Mvh Roar | HomeNet
Had a terrible experience first hand. I had initially heard some reviews of misleading invoicing but based on a suggestion from a previous resident i decided to still go ahead and order a subscription. The signs started to show at the start of the first invoice itself which was for 1800kr. There were charges of 599kr included even for connecting the line at the exchange with the telenor server and rent for the broadband for may, june and july all together! There was no information for this connection fee earlier neither included in any of the initial information exchange. There was an initial charge of 109 mentioned but later i found that it is a monthly cost. So the package wasn't 349 per month as their website claims but 349+109! The broadband is mediocre with slow speed during certain times of the day but being a small family unit our demands are not too high. Finally after two months i decided to cancel the subscription. This made it even worse! I was told that since i had ordered the subscription directly on homenet and not through one of the commission based agents therefore i cannot terminate the contract without paying the full year fee! Furthermore the customer service representative literally said the words "we have to make you pay!"
Skulle finne et billig bredbåndsabonnement, og tenkte at 389,- for 20/1 megabit var greit nok. Men - det som står med bitteliten skrift når du bestiller (på mobil selvfølgelig, for du har ikke internett...) er at linjeleie kommer på 109.- i tillegg og at du dessuten binder deg for 12 måneder. Begge deler ble en kjip overraskelse for meg, for teksten var så liten at jeg rett og slett overså den da jeg bestilte. Også kommer selvfølgelig montørgebyr på 599,- og porto på 120,- for et Zhone bredbåndsmodem med begredelig trådløs dekning. Så når jeg nå skal si opp etter 8 måneder, så må jeg betale for selve bredbåndet ut året. Ingen vei utenom sier kundeservice, så fremt jeg ikke for pakket bredbåndet på neste leietaker. Som jeg ikke vet hvem er. Så alt i alt kommer jeg til å betale 782 kr måneden for åtte måneder med "billig" bredbånd.
Hei, her er det som du sier ja noen kostnader som kommer utenom kun det abonnementet koster. Jeg ser at dette kan komme overraskende på for noen men det skal hvertfall ha blitt informert om uansett hvilken måte du har bestilt på. Det at du vil få i effektiv måneds pris på 782 kan sikkert stemme. Men når du har 12 mnd binding så er det helt normalt at man må betale ut denne perioden ved en oppsigelse. Mvh Roar | HomeNet
Disse folka ga meg ny bindingstid når he flyttet uten å opplyse om det. Har en 20mb linje, men den ligger i realiteten på 0.6g-9 mb. Etter utallige tlf med kundeservice, og en servicemann på døra som bekrefter at det er ustabilt men ikke vet hvorfor. Har nå krevdt avtale ugyldig samt att den heves med øyeblikkelig virkning og bestilt fra en annen leverandør. ALDRI MER HOMENET!!!
Hei, er ikke helt sikker på hvordan det er med bindingstid når det kommer til flytt. Men når det kommer til hastighet så ville jeg tatt kontakt med oss om du ikke får den hastigheten du skal ha. Om vi da ikke får løst feilen så stemmer det som du sier at vi blir nødt til å fristille deg. Mvh Roar | HomeNet
Nå har vi ikke kunne sett på tv eller bruke nett i mnd vis. De sier det skal bli bra, og kundesenter justerer litt her og der sier de. Men det er bare tull. Anbefaler alle oppadgående mennesker til å holde seg unna Homenet om de da ikke liker å bli opphisset av dårlige signaler. Nå bytter vi leverandør.
Hei, her vet jeg ikke helt hva som har skjedd når du har vært i kontakt med oss tidligere. Men om du fortsatt opplever problemer ville jeg tatt kontakt med oss. Vi kan også da undersøke hva som har skjedd når du har meldt inn saker/problemer tidligere. Mvh Roar | HomeNet
Det ble ordnet med borettslaget Internett tv og 1gb Internett både opp og ned, dette virker som det skal så lenge alle kabler blir koblet rett i hjemmesentralen. Man kan ikke klage på farten da, 1gb opp og 1gb ned. Hjemmesentralen er av typen DRG488 som er uten WiFi og uten innebygd ruter, så vil du ha WiFi må en trådløs ruter kobles til hjemmesentralen, noe ruteren absolutt ikke liker, man skal være glad hvis man får over 50mbps, selv om man står rett ved siden av den trådløse ruteren. Prøvd 3 forskjellige rutere og ingen forandring. Tok kontakt med Homenett siden Internett farten vår var utrolig treg en periode som viste seg å være krysskobling. Personen jeg pratet med var hyggelig og behjelpelig nok og det ble litt frem og tilbake med han og teknisk avdeling men fikk ingen svar på hva jeg kan gjøre for å forbedre WiFi farten, fikk bare gang på gang beskjed om å koble kablene rett i hjemmesentralen uten bruk av en trådløs ruter. Trådløst er jo en nødvendighet i disse dager, får jo ikke akkurat koblet nettbrett, telefon mm med kabel. Det blir jo også forferdelig mange kabler hvis alt jeg eier av duppeditter skal måtte kobles direkte til hjemmesentralen, ikke hadde det vært nok uttak på hjemmesentralen heller. Med engang man kobler til en ruter til hjemmesentralen så synker farten betraktelig til godt under 100mb selv om man kobler seg til ruteren med kabel eller trådløst. Har bygd ny spill pc for 3 uker siden og laptopene i huset er ikke året gamle engang så det kan ikke skyldes på gammelt utstyr.
Hei, her høres det veldig ut som om du har en ruter som ikke er laget for hastigheter over 100/100, om man kobler en ruter av denne typen til en linje på 1000/1000 vil man ikke klare å få noe mer enn max 100/100. Når det kommer til det at du måler halvparten av dette på wifi vil dette være avhengig av hvor kraftig din ruter er og da hvor mye forstyrrelser som er i miljøet. Jeg skal ikke stå her og påstå at det ikke kan være som du sier at du har fått en kranglete hjemmesentral, så om din ruter tåler hastigheter opp til 1000/1000 så ville jeg tatt kontakt med oss på telefon så kan vi få sjekket opp i dette. Mvh Roar | HomeNet
Jeg kjøpte internett og TV gjennom Homenet fra en dørselger. På direkte spørsmål om han kunne garantere meg TV-tilgang i TV-stua kostnadsfritt (Loftsetasje, to etasjer unna modems inngangspunkt) svarte han ja. Dette var en viktig forutsetning for at jeg ville inngå en avtale med Homenet. Da installatører kom for å levere internett og TV fra Homenet installerte de kun modem i sikringsskap i kjelleretasje. På spørsmål fra meg om ikke de skulle montere et tilgangspunkt i TV-stua i loftsetasje svarte de at dette var noe de ikke pleide å gjøre. Da jeg kontaktet kundeservice konstaterte de at de ikke pleier å levere et ekstra tilgangspunkt kostnadsfritt. Dette tar de i så fall betalt 1900 kr for. Med Homenets logikk lagt til grunn forstår jeg det da som at jeg enten må ha TV-stua på samme rom som sikringsskapet (Et 1 kvadratmeter stort teknisk rom), eller at jeg må legge en 15 meter lang nettverkskabel gjennom TV-stua og to etasjer. (Jeg har forsøkt TV-tilkobling via Wi-fi, men jeg får signalfeil. Viasat, som leverer TV-boksen, sier at jeg må ha tilkobling gjennom nettverkskabel) Det eneste positive med dette selskapet er servicemedarbeider på chatten. Hyggelig og tydelig i tilbakemeldinger, selv om jeg var uenig i selskapets policy. Styr unna dette selskapet!
Hei, Her anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på mail. Vi kan da undersøke så godt som mulig rundt hva som har blitt lovet av selgeren, men det stemmer som du sier at det er noe som normalt koster 1900 kr per kontaktpunkt. Når det settes opp et slikt kontaktpunkt går ikke kabelen tvers igjenom rommene, men den legges så skjult som mulig. Mailen kan sendes til [email protected] Mvh Roar | HomeNet
Dårlige vilkår og dårlig behandling når jeg kontakter og spør (lurer kunder) Jeg anbefaler IKKE Homenett
Hei, jeg er ikke helt sikker på at hva du har spurt om men det er ikke en slik opplevelse vi vil at våre mulige kunder skal sitte igjen med etter å ha vært i kontakt med oss. Om det er slik at du fortsatt har sprørsmål til oss er det bare å ta kontakt så skal du få den informasjonen du trenger. Mvh Roar | HomeNet