⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Dårlig
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Strålende

Omtale av  Cicilie

Aldri hatt noen problemer. Er strålende fornøyd, men hadde selvsagt ikke gjort noe om nettet var litt rimeligere. Oppdager jeg feil og må kontakte kundeservice, så blir feilen rettet opp raskt. På 2 år har jeg måttet ringe 2 ganger, begge pga graving i området. Feil rettet opp veldig raskt.

Svar fra HomeNet
14.05.2019 16:54

Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no! Godt feil du tidligere har hatt har blitt rettet, og alt funker som det skal. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (0)

Har gode erfaringer med Homenet

Omtale av  L. D

Homenet har fungert godt. Ustabiliteten har vært minimal i forhold til tidligere leverandør.

Svar fra HomeNet
14.05.2019 16:53

Hei, Takk, godt å høre du er fornøyd! Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (0)

Ubrukelig kundeservice - brudd på avtale

Omtale av  Jo

Ble lovet stabil linje med 30/10 hastighet, med ingen bindingstid dersom bredbåndet var dårligere enn lovet. Nettet fungerte så og si ikke i det hele tatt. Etter mye om og men fikk jeg si opp linjen uten bindingstid, fikk allikevel en faktura på flere tusen kroner. De hadde ikke klart å loggføre feilen. De nekter nå for at noe er feil med linjen til tross for at deres egne tekniske avdeling har bekreftet at linjen er meget dårlig. Hold deg langt unna dette firmaet! :)

Svar fra HomeNet
25.04.2019 11:13

Hei Jo, Takk for din tilbakemelding. Så kjedelig å høre at tjenesten som ble levert ikke var stabil og etter forventing. Jeg skal ta det videre angående loggføring slik at vi forhåpentligvis kan unngå slike situasjoner i fremtiden. Beklager dette. Vennlig hilsen Judith | HomeNet

Nyttig (1)

Bindende avtale, men får ikke "varen"

Omtale av  Mona

Skrev under på avtale (som er bindende) om fibernett i juni 2018 og nå er vi i midten av april 2019. Jeg hørte ingenting i fra dem og tok kontakt. Det var usikkert når graving skulle starte. Jeg kunne ikke gå i fra avtalen uten å betale noen tusenlapper. På hjemmesiden deres sto det at de planla start graving i september 2019 (altså planlegger)

Svar fra HomeNet
25.04.2019 11:12

Hei, Bransjenormen er levering innen 9 måneder fra bestilling, men ved forsinkelser grunnet forhold utenfor HomeNet sin kontroll er ikke denne gjeldende. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter så kan de sjekke om det er mer informasjon tilgjengelig om leveransen i ditt område. Vennlig hilsen Judith | HomeNet

Nyttig (3)

Melding ved brudd..

Omtale av  Berntove B

Jeg bor i Mandal og har ikke hatt normal internet-tilkobling. Jeg hadde forventet en sms om problemet.

Svar fra HomeNet
25.04.2019 11:11

Hei, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Jeg skal ta det videre slik at du mottar varsling om vi skulle oppleve fellesfeil i ditt område igjen, beklager dette. Vennlig hilsen Judith | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ustabil

Omtale av  Inger A

Noen dager funker den helt fint, andre er den litt sløv. For første gang idag forsvant Internett koblinga fullstendig, har vært uten nett over en time nu. Har prøvd alt, skru av og på modemet og restarte, ingen ting. Kundeservicen var grei, venter på folk som skal skjekke ka som e greia. Har mine mistanker at det blir ikke idag eller i mårra siden d e søndag da. Håper æ ikke må vente ti mandag og være uten nett.

Svar fra HomeNet
25.04.2019 11:10

Hei Inger, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Så kjedelig at nettet forsvant helt i helgen, våre teknikere behandler da saken neste virkedag. Om nettet oppleves ustabilt er dette noe vi kan feilsøke sammen med deg per telefon så ta gjerne kontakt med vår tekniske avdeling for feilsøking av det om det vedvarer. Vennlig hilsen Judith | HomeNet

Nyttig (1)

Elendig og frekk kundeservice - styr unna!

Omtale av  Helle

Elendig service! Arrogante kundebehandlere. De har innstillingen «kunden har alltid feil.» Jeg har aldri vært borti et så rotete, surrete og samtidig selvtilfreds firma, med så ekstremt dårlig kundeservice og instilling. Jeg har brukt flere uker på å klage til og kommunisere med kundeservice, som bare trenerer, ikke engang gidder å videresende eposter til riktig «avdeling», tror på montørens side (løgner) framfor meg, som er skadelidende, og generelt er ekstremt lite samarbeidsvillige. Jeg har skjelden klaget på tjenester før, kanskje en gang for ti år siden, men HomeNet og deres montørtjeneste er virkelig ikke å anbefale. Og jeg har klaget, men blir ikke hørt eller trodd! Alt kan bli bedre mht kundeservice. Fiber funker bra, nå, men jeg var uten internett i flere dager etter at montør var hos meg og installerte. Problemet nå er stygge merker i tapeten, påført av montør, noe som var totalt unødvendig. Nå velger HomeNet å tro på montørens løgn om hva som er årsaken til dette, der han skylder på meg! Kundeservice sier de tror på ham over meg, og ikke vil gjøre noe med saken. De beskylder mao. meg for løgn, og tror heller på montøren som har påført skaden, som sier at det var mitt ønske, og min feil! Og det er bare løgn! Skygg unna! Useriøst! Vær også obs på at de nærmest har monopol. På proff.no, står det at Broadnet, HomeNet og Lynet fiber har samme eier. Og en rekke andre fiberleverandører, også.

Svar fra HomeNet
25.04.2019 11:09

Hei, Så dumt å høre om din dårlige opplevelse med vårt kundesenter, det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Jeg ser at du har vært i kontakt med vår klage avdeling og at dere nå har kommet frem til en enighet i saken din. Det stemmer at HomeNet og Lynet Internett er datterselskaper av Broadnet. Vennlig hilsen Judith | HomeNet

Nyttig (3)

Dårlig trådløst nett

Omtale av  Om C

Veldig treg nett. Detter nettet hele tida. Bruker bredbånd og veldig skuffende erfaring med Homenet. Aldri homenet igjen.

Svar fra HomeNet
23.04.2019 08:58

Hei, Dersom du opplever problemer med hastigheten vi leverer kan du ta kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38990100 når du er ved utstyret så kan vi feilsøke dette med deg. Vennlig hilsen Judith | HomeNet

Nyttig (1)

Eg har no bestilt nettet for en måned siden men det har bare vært tull hele tiden

Omtale av  Markus H

Eg har no bestilt nettet for en måned siden men det har bare vært tull hele tiden. Og når dem sier at de skal fikse det så tenke man at de fikser det, men her tar det ca 3 dager før reperasjonen kommer, og etter at den har vært her så funke det like dritt som før. Kunne ikke innbilt meg å anbefale til noen🤬

Svar fra HomeNet
23.04.2019 08:58

Hei Markus, Så dumt å høre om din opplevelse med oss, om nettet fremdeles ikke fungerer som det skal ønsker jeg at du tar kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38990100 når du er ved modemet. Vennlig hilsen Judith | HomeNet

Nyttig (1)

Vel og bra så lenge alt er vel.

Omtale av  Jan R

Får en purring pr SMS om uteblitt betaling. Dette resulterer i et stengegebyr som er større enn selve regningen. Når vi ble oppmerksom på denne forglemmelsen ble regningen betalt innen en halv time. Får da på ny en bekreftelse til åpning med ny trussel om ytterligere stengegebyr. Synes størrelsen på gebyret er utidig samt den nye trussel om stenging. Gebyrsulten er utidig. Har i dag fått tilbud fra Telenor om at de legger eget bredbånd. Dette blir jeg å takke ja til innleggelse. Det betyr at jeg som kunde i fremtiden har et valg.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10:09

Hei Jan, Purring av utestående betaling sendes først 14 dager etter forfall på orginalfaktura og linjen blir stengt med gebyr ca 1 måned etter forfall. Om du ikke får orginalfaktura eller har problemer med å betale den må du evt si i fra til oss så skal vi hjelpe deg med det. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Selger kom innom for flere år siden og solgte inn Fiber i området jeg bor...

Omtale av  Steenersen

Selger kom innom for flere år siden og solgte inn Fiber i området jeg bor. Det skulle være på plass innen 6-9 måneder. Jeg skrev under og tenkte det var fint, for Canal Digitals tilbud var ikke så bra i dette området. Etter det har vi fått en og annen informasjon om utsettelser, og den siste kom i dag hvor det stod at det tar enda et år. Da jeg gjør en hyggelig henvendelse om å bli løst fra avtalen fordi dette tar så lang tid, og at jeg ikke ønsker dette tilbudet lenger, blir jeg avkrevd 9 000 kroner.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10:09

Hei, Beklager at leveransen har tatt lengere tid en først antatt. Normalt sett skal det leveres 9 måneder etter bestilling men utsettelser utenfor vår kontroll kan dessverre forekomme. Beklager ulemper dette har medført deg. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (4)

Godt fornøyd med HomeNet

Omtale av  Tor Ø

Legger merke til en del negative kommentarer både her og på Facebook, men det stemmer ikke med min opplevelse med HomeNet. Jeg har vært kunde i ca 4 år, og har vært godt fornøyd. Jeg får den hastigheten jeg abonnerer på (ADSL 20/1) og linja har vært meget stabil. Kan bare huske å ha opplevd ett brudd av betydning, for noen år siden, hvor linja var nede en dag eller to. Kontaktet kundeservice i etterkant, og fikk da en kompensasjon for dette. Selv om linja har vært stabil, så har jeg opplevd litt problemer med det trådløse nettet (men det er jo ikke HomeNet sin feil). Det er en del trådløse nett i nærheten der jeg bor, og disse forstyrrer hverandre. Men etter at jeg tok i bruk en ruter med 5GHz og flyttet alle enhetene som støtter dette over på den, så fungerer det bedre. Noen enheter som ikke støtter 5GHz må fortsatt gå på 2.4GHz, men siden de fleste nå går på 5GHz, så blir det mer ledig kapasitet til de gjenværende på 2.4GHz nettet. Min erfaring er at mye av problemer relatert til hastighet og ustabilitet, skyldes ikke feil hos internett leverandøren, men rett og slett det trådløse nettet hjemme. Så mitt beste tips om du opplever problemer, test med en enhet som er koblet med kabel direkte til ruteren og se hvordan det fungerer da.

Svar fra HomeNet
09.04.2019 10:08

Hei Tor, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no! Vi setter pris på at du er fornøyd med tjenesten vi leverer og når det gjelder WiFi er 5GHz absolutt veien å gå om det er mange andre nettverk i nærheten, da 2.4GHz har langt ferre kanaler å distribruere signalet på og det blir da fort forstyrrelser over WiFi. Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (2)

Suveren klagebehandling/kundebehandling

Omtale av  Heidi

Har vært kunde hos broadnett/ homenett i veldig mange år og har den senere tid henvendt meg for flere saker som dårlig og ustabilt nett (Adsl bredbånd), utsendelse av faktura, og bindetid. Har blitt hørt men har også opplevd mindre bra svar og kundebehandling fra support. Sendte en klage på dette via kontaktskjema på Homenett sin side og fikk en profesjonell, ryddig, og lyttende saksbehandler. Klagekordinator får topp karakter for sin kundebehandling, og jeg er strålende fornøyd med utfallet av saken.

Svar fra HomeNet
03.04.2019 09:03

Hei Heidi, Beklager de problemene du har opplevd. Vi setter pris på tilbakemeldingen din og at du er fornøyd med hvordan saken din ble behandlet av oss! Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (1)

HomeNet avtalevilkår e urimelig for alle som ikke eier bolig selv

Omtale av  Khj

Har brukt Homenet og leveransen av linjen er over all forventning. bestilt 100mb/s og hastigheten har vært over det jeg hadde forventet. Når det er sagt etter 5 mnd kom brevet fra huseier med oppsigelse av husleie kontrakten. - Nye boplass har allerede internett. Tidligere Huseier var villig til å ta over avtalen med HomeNet ut kontrakts perioden der jeg bodde, men HomeNet krever Ny binding på 1. år ved overdragelse, noe som ikke huseier ikke ønsker. Overføring av avtale til Ny bosted er mulig, men da ved at HomeNet krever signering av ny binding på 1. år. Noe som heller ikke er ønskelig. - Så lenge HomeNet ikke endrer vilkår slik at ikke Overdragelse/overføring av avtale krever ny binding så vil jeg ikke kunne anbefale noen som leier hybel eller leilighet å signere kontrakt med HomeNet.

Nyttig (2)

Ustabilt

Omtale av  Odd P. L

Kan lite om dette og tilkaller en kompis når jeg her hatt problemer. Når jeg eventuelt må ringe deres service telefon så er det 1 klasses hjelp å få !

Svar fra HomeNet
03.04.2019 09:03

Hei Odd, Takk for din tilbakemelding her på bytt.no. Vi setter pris på at du er fornøyd med servicen vår! Ser i tittelen at du skriver "Ustabilt", om du fortsatt har problemer med det ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg :) Vennlig hilsen Bastian | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig service!

Omtale av  Helle

Installatøren gikk uten at internett fungerte den dagen han skulle legge inn fiber. Han sa det ville funke etter 15 minutter. Jeg var uten nett i tre dager. Alt han trengte å gjøre var å ta en telefon for å få nettet opp og gå. Det ble boret i en vegg, noe som var helt unødvendig, da kabelen kunne ha fulgt dørkarm/list. Boksen ble unødvendig montert midt på stueveggen. Det var ikke nødvendig, da den også kan ligge. Boksen står og blinker grønt midt i stua. Den skulle monteres i et rom 3 m unna, men montøren hadde ikke med seg lang nok kabel! Det har gått to uker, og montøren har fortsatt ikke kommet tilbake med lang nok kabel. Jeg har vært i kontakt med HomeNets kundeservice mange ganger. Alt som skjer er at jeg får en epost med takk for henvendelsen og at klagen blir videresendt til firmaet som er hyret av HomeNet for installering. Ingen tar ansvar, og det skjer ingen ting. HomeNet skrivet at man kan velge TV-leverandør helt fritt. Klikker man på linken, får man beskjed om at man må velge mellom to TV-leverandører. HomNet kan bli bedre på alt: • Installasjon/samarbeidspartnere • Kundeservice • Informasjon om hvilke valg man FAKTISK har Veldig misfornøyd med alt! Har hat Homenet i 14 dager. Jeg er stuck med HomeNet pga kollektiv avtale i borettslaget. Ellers hadde jeg byttet med en gang.

Svar fra HomeNet
02.04.2019 09:38

Hei Helle, Takk for din tilbakemelding, vi skal ta dette videre internt hos oss. Kan dessverre ikke annet en å beklage dette og håpe saken du har inne her hos oss blir løst så raskt som mulig. Vennlig hilsen Mads | HomeNet

Nyttig (2)
Har ikke tilegnet profilen
HomeNet deltar ikke på Bytt.no

HomeNet har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
HomeNet besvarer ikke omtaler

HomeNet har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
HomeNet henter ikke inn tilbakemeldinger

HomeNet benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR