Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Frende Forsikring
3.7
888 verifiserte omtaler

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.7
Bra
888 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#7
Bra
Frende Forsikring er rangert
#7 av 21 skadeforsikringer
53%
Middels
53% anbefaler Frende Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 888 omtaler om Frende Forsikring

FILTRER OMTALER
324
146
79
79
260
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

IKKE bruk dette forsikringselskapet!

Omtale av  Margit H

Har du et hus som er eldre en forsikringsavtalen din har du ingen rett til erstatning! Styr unna dette selskapet!!!

Bra forsikring

Omtale av  Lars

Veldig fornøyd med selskapet, har vært kunder der siden 2011 gjennom banken. Trekker en stjerne pga at en ikke får hjelp midt på natten eller i helgene dersom det gjelder andre ting en bilberging. Ringer du inn utenfor åpningstidene til kundeservice, er det ikke ansatte fra Frende forsikring som tar telefonen. Men noen fra et bilbergings selskap. Vi har også Dyreforsikring på hunden tillegg til 2 biler, hus osv. En søndag måtte hunden hasteoperere for å overleve. Jeg måtte betale 30.000 kr på forskudd dersom de skulle operere. Hadde ikke dette på konto, og ringte forsikringselskapet for å få hjelp. Der var det ikke noe hjelp å få siden det var søndag og meningen med forskringen er at en skal sende inn kvittering og få utbetalt etterpå det en har betalt. Vi var heldige som klarte å finne en annen Dyreklinikk som ville ta sjansen på å operere uten sikkerhet. Frende betalte sin del av regningen til Dyreklinikken uten problem to-tre uker etter operasjonen uten spørsmål. Mener at Frende burde vært et døgnåpent med kundeservice med samme hjelp på natt og helgene som en kan få på dagen ved uhell/skader osv.

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2018 13:53

Hei Lars, takk for gode innspill! De tar vi med oss videre. Det er riktig at alarmsentralen vår er bemannet av Falck om natten, men vi har alltid folk på vakt om det er akutt, og døgnåpent for reiseskader.

Veldig fornøyd

Omtale av  Jennie R

Hyggelige mennesker, som faktisk prøver å selge deg noe som er bra! Når jeg tenker på forsikring så synes jeg det er et ork. Men det var utrolig lett, synes også det er veldig fint at man har en person man kan henvende seg til, istedenfor mange forskjellige! Veldig fornøyd! Anbefales!

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2018 13:30

Så kjekt å høre! Takk for hyggelig tilbakemelding, Jennie!

Elendig saksbehandling og kundeservice

Omtale av  Stine

Min erfaring er at Frende forsikring er unøyaktige i sine opplysninger for å få kunder. Ved henvendelse og klage, er min erfaring at de ikke svarer på selve klagehenvendelsen. I stedet svarer de på andre ting, "går rundt grøten", og man får ikke svar på det henvendelsen omhandler. Opplever også at man får en ny saksbehandler ved hvert svar med ulik informasjon som vanskeliggjør en sammenhengende dialog med kundeservicen. Kan jo forestille seg hvor vanskelig det kan være hvis en skade skulle forekomme og man virkelig trenger et seriøst forsikringselskap som man kan spille på lag med, og kan være i dialog med.

Svar fra Frende Forsikring
24.09.2018 19:57

Hei Stine, flott at du også har tatt kontakt med oss direkte, det gjør det lettere for oss å se på og følge opp klagen din. Her er mer info om klagemulighetene hvis det ikke alt har løst seg: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/

Verdens dårligste forsikring selskap

Omtale av  Erik M

Gå aldri å tegn forsikring hos dem. Din bonus vil aldri gå opp. Og det er alltid noe tull med betaling hos dem. Er så skuffet hos dem og nå har jeg gått over til annet forsikring selskap.

Svar fra Frende Forsikring
14.09.2018 16:12

Hei Erik, ikke hyggelig å høre at du har opplevd oss slik! Kjenner ikke saken din, men bonusmodellen hos oss legger faktisk til rette for Norges raskeste bonusopptjening om du kjører skadefritt.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Brilliant

Omtale av  Åge K

Er så fornøyd med frende forsikring og kundebehandler

Svar fra Frende Forsikring
06.09.2018 12:43

Så hyggelig å høre! Setter stor pris på å få høre fra glade kunder! Vi skal stå på for at du skal være fornøyd fremover også.

Beste forsikringsselskap

Omtale av  Per N

Har aldri hatt et så bra forsikringselskap hvor alt ordner seg. Super fornøyd.

Svar fra Frende Forsikring
04.09.2018 08:47

Veldig kjekt at du tok deg tid til å gi oss en positiv tilbakemelding - det setter vi pris på.

Best i test - verst når det gjelder!!

Omtale av  Maya

Vi mottok skadeoppgjør pga innbrudd i bilen i Spania i sommer, og fikk en svært lite troverdig vurdering av vår klagesak. Vurderingen som ble gjort virket helt tilfeldig, og basert på skjønn. Etter å ha klaget, fikk vi en e-post fra klagenemda som sa at de hadde skiftet standpunkt, og vi fikk igjen 20.000 ekstra. Både saksbehandler og klagenemda har lagt lignende saker fra Finansklagenemda til grunn, så de må ha lagt helt ulike saker til grunn, da, siden de kom til forskjellig resultat! Ikke til å stole på! Vi har selvsagt byttet forsikringsselskap!

Svar fra Frende Forsikring
04.09.2018 08:45

Så flott at du fikk hjelp i Finansklagenemnda, det er nettopp derfor de er der, for å gi kundene en uavhengig vurdering om de er uenige med forsikringsselskapet sitt.

Dårlig kommunikasjon med kunden

Omtale av  Mamme

Dårlig kundeservice, ofte rot med fakturaene. Jeg har erfart at regininger er sendt til feil adresse som igjen endte med bot fra trafikkforeningen

Svar fra Frende Forsikring
03.09.2018 13:25

Hei du, så dumt at du opplever oss slik! Vi henter adressene fra folkeregisteret med jevne mellomrom, så det skal jo helst bli riktig. Du får enkel tilgang til hva som er registrert på avtalen din via Min side på frende.no

Ga feil bonus, kostet meg flere tusen!

Omtale av  Vibeche

Frende ga meg feil bonus på bilforsikring. Jeg betalte ut fra 40%, men da jeg byttet til Nemi fant Nemi ut ila et par minutter at jeg hadde 70% Dette utgjør selvsagt mange tusen kroner i året, men tar Frende noe ansvar for sin feil? Nope!!! Dette er tapte penger! En dråpe i havet for Frende, men en god liten sum for enkeltperson, Frende tviholder på pengene.

Svar fra Frende Forsikring
03.09.2018 13:21

Hei Vibeche, det er veldig vanlig å gå opp i bonus når du bytter selskap, og ned i bonus ved skade, men hva som har skjedd akkurat hos deg kan jeg ikke hjelpe med uten å vite mer om avtalen din. Om du vil vi skal se på saken din igjen, er det fint om du kontakter oss direkte, eller sender en klage via frende.no

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Godt å trygt selskap

Omtale av  Sverre K

God oppfølging i saker og rask behandlingstid uten mye unødvendig dokumentering. Har fått hjelp når det gjelder, ikke bare når mobilen faller i sjøen. Har vert tro kunde i mangen år og ønsker å forsette med det, både som privat og bedrift.

Svar fra Frende Forsikring
17.08.2018 10:00

Takk for hyggelig tilbakemelding, Sverre! Det var veldig kjekt at en fornøyd kunde tok seg tid til å anbefale oss. Lettere å ta til tastaturet om det er omvendt, har vi skjønt. ;) Vi skal stå på for at du skal være fornøyd også i fremtiden!

Byråkratisk og utilgjengelig

Omtale av  Ole

Fin nettside. Dårlig kundebehandling og vanskelig å kommunisere med ved uenighet

Svar fra Frende Forsikring
14.08.2018 12:41

Hei, så leit at du synes det er vanskelig å komme til enighet med oss! Vi er veldig opptatt av å ta vare på de gode kundene våre, og du er velkommen til å be om en ny rådgiver eller at vi ser på saken din med nye øyne.

Super bra

Omtale av  Hansson

Att de har stengt i helgene er litt dårligt. Men deres service er veldig bra. Raskt behandlingstid av skade. Veldig

FANTASTISK

Omtale av  Skillsmissereven

Fantastisk 24 timers vakt telefon. Kompetente saksbehandlere. Service innstilte. Raske tilbakemeldinger. Personlig oppfølging. De bryr seg om enkelt individet. Di støtter og hjelper. Og kommer med råd og veiledning. Slik at kompliserte saker finner raske og kreative løsninger. Positive dialoger. Og hovedfokuset positive medarbeidere og kjempefornøyde kunder. Det skal være GØY på jobben. Trivselsfaktoren er på topp og dette smitter over på hele organisasjonen. Fra Direktøren på toppen til di laveste medarbeiderne. Valgspråket til Direktøren er at alle skal være med på å samarbeide og holde målrettet fokus hele veien i alke typer saker. Dette er selve NØKLENE FOR Å OPP NÅ Å BLI ALLE BESTE PÅ FORSIKRING I NORGE. Vi i firma Skilksmissereven ble så fasinert av valgspråket at det skal være GØY PÅ JOBBER. I denne organisasjonen tenker di alltid helhetlig. Og kunden er i fokus fra dag 1.

Hjelp i helgen? Fraværende og skremmende

Omtale av  Rune A

Er på bilferie i Europa denne sommeren. Har hatt Frende forsikring i ca 1 år og vært fornøyd inntil nå. Først.. Tar selvkritikk for at betalingen har vært forsinket, og at purringen ikke har blitt fulgt opp. Hadde den enda kommet på e-faktura som forespurt og lovet og ikke i postkassen som er milevis unna :/ Brått lørdags morgen fikk jeg tekstmelding om at jeg sto uten forsikring på kjøretøyene mine. ok, flausen er min og jeg ringer Frende. De har stengt, kommer dog til vakttelefon som er en tredjepart. De kan faktisk ikke hjelpe meg i det heletatt. Vedkommende kan ringe en bakvakt, men helst ikke!! Jeg ber vedkommende pent om å gjøre dette da jeg og bil er utenlands. (Heldigvis ankommet oppholdsted og bil er parkert innlåst, men dog skremmenes uten forsikring) Kommer ingen vei, ingen hos Frende/tredjepart kan hjelpe meg okke som. Får bare frekt svar; Du burde betalt regningen din! Jo, takk for det :( I dag, mandag, er jeg på telefon rett etter åpningstid, regningen er alt betalt ifølge netttbank (DnB) Kundebehandler hos Frende forteller at ingenting kan gjøres før pengene er på konto som kan ta inntill 2 virkedager grunnet nye rutiner!! Jeg forslår at jeg sender epostbekreftelse på straksbetalingen rett fra nettbanken til kundebehandler. Nei, så enkelt er det ikke. Jeg ber om å få dette sjekket opp av en overordnet hvilket vedkommende mindre villig gjør, tonefallet var i allefall ikke spesielt hyggelig. Får tilbakemedling at det kunne ordnes allikevel. Nytt forsikringstilbud og kredittsjekk må dog gjøres. Altså, kundeforholdet må starte helt på nytt og nye vilkår pga en forsinket betaling. I dette nye tilbudet havnet det ene, kun ene! kjøretøyet dobbelt så dyrt ut som opprinnelig avtale. Jeg benytter meg motvillig av dette tilbudet med en kraftig bismak og selvfølgelig en erfaring rikere. Igjen, tar min porsjon av selvkritikk, men når alt kommer til alt, så føler jeg meg ikke verdsatt som kunde etter 2 timer brukt tid i ferien for å ordne opp for meg. Frende får ikke min anbefaling, da dette burde kunne vært ordnet på minutter i helgen og kundeservice kunne vært mer behjelpelige framfor å stå og peke finger, tro meg leksa er lært. Det å stå uten forsikring kan være katastrofe og det er menneskelig å gjøre en feil, så fremt det ikke er gjentagende trend. Frende, dere kan og kunne gjort dette annerledes. Mvh Kunde inntil videre.

Svar fra Frende Forsikring
18.07.2018 13:44

Hei Rune, e-faktura er heldigvis på plass om kort tid, også hos oss. Når det gjelder innbetaling i helgen er det dessverre lite vi kan gjøre når bankene er stengt. Vi lar aldri en forsikring gå ut uten flere varsler, så du var synd du ikke fanget dette opp før du reiste, og slapp å bruke ferietid på dette. Godt det ordnet seg på et vis til slutt!

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Mye rot, de vet ikke hvem som har ansvaret ved rot i poliser, de skylder på selgere

Omtale av  Anonym

De er rimelig og har greie pris men det hjelper ikke når det er så mye rot og du må henvende deg utallige ganger og de glemmer å si opp forsikringer i andre selskap ved overføring så du er dobbelt dekket og de virker nonchalante.

Svar fra Frende Forsikring
13.07.2018 21:59

Hei, så leit at du har opplevd oss slik! Det er ikke sånn det skal være! Om du sender oss en mail på [email protected] kan vi følge opp rådgiveren din, og sørge for at dette ikke skjer igjen.

Frende Forsikring

Har tilegnet profilen
Frende Forsikring deltar på Bytt.no

Frende Forsikring har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Frende Forsikring besvarer omtaler

Frende Forsikring har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Frende Forsikring ønsker tilbakemeldinger

Frende Forsikring benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR